LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Har06 schreef:
tijger1 schreef:Er is niets virtueel aan. Het gaat elke maand van je rekening af.
abo geld, het is de bedoeling dat je er gebruik van maak, het is geen spaargeld dat je kunt cashen :mrgreen:

En dat is juist nu het punt. Gebruiken kan niet meer, maar cashen wel. :-)

Silmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2015 14:26

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Silmar »

Ook wij hebben 2 flex 15 contracten van T-Mobile (200 & 600 euro tegoed). En zeker is het vervelend dat ze hiermee stoppen, voor ons was het een goedkope manier om in het buitenland te bellen. Zo zal iedereen zijn eigen redenen hebben om het contract aan te houden.

Maar wat ik veel lees is dat het tegoed nu ineens weg is, dat is zoals al een paar keer aangegeven niet zo. Via de eerder genoemde site (die overigens perfect werkt, binnen een dag geld op je rekening) kun je zo'n 60 % van je tegoed terug krijgen (die neemt wel wat uurtjes in beslag).
Als ik dan kijk dat ik voor 7.62, 15 euro beltegoed krijg en per 15 euro beltegoed nu 9.40 retour krijg zie ik geen probleem. De rente van T-Mobile ligt hoger dan bij de bank :D

Mejuffrouw Astrid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2015 20:40

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Mejuffrouw Astrid »

Radar , ook ik heb een probleem met mijn abonnement met T-Mobile.
Ik heb om een reactie gevraagd en die krijg je gewoon niet. Zeer slecht van T-Mobile

Geachte T-Mobile,


IK GA NIET AKKOORD MET HET NIEUWE ABONNEMENT. Ik heb ook een suggestie voor U, of U kunt mijn beltegoed wat er nog staat terug storten, of ik maak mijn beltegoed helemaal op ( ik betaal dan niet meer iedere maand 15,62 euro ) zolang dat het duurt ook de 0900 nummers.


Met vriendelijke groet,
Astrid Staa

Tatiana
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2010 00:55

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Tatiana »

De vergelijking met DE-punten gaat natuurlijk niet op; voor die punten heb ik niet hoeven betalen, voor mijn beltegoed, een dikke 500 euro, wél. Daarnaast ben ik nooit een contract met T-mobile aangegaan, maar met Orange. T-mobile nam Orange over en ik vind dat ze op dat moment dan maar maatregelen hadden moeten nemen. Ook ik spaar met opzet tegoed op om t.z.t. zonder zorgen in het buitenland te kunnen bellen. Dat is niet komende maand, en ook ik zal het tegoed dus niet op krijgen, zeker niet omdat er elke maand 20 euro beltegoed bijkomt. Niet omdat ik dat wil, maar omdat ik nou eenmaal een abonnement heb dat niet tegen redelijke voorwaarden te wijzigen valt, en elke maand voor 20 euro moet afnemen. Mocht er inderdaad binnen deze maand niet een beter aanbod komen dan ga ik zeker weg bij T-mobile. Ik betaal nog liever meer bij een ander dan bij deze dievenclub te blijven. En voordat ik vertrek spendeer ik dan m'n beltegoed aan een goed doel, want dat kan wél via sms.

AdrianaKakinc
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2015 21:59

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door AdrianaKakinc »

Ik heb ook zo een leuke brief gehad,
Ik raak dus 145,- kwijt.
Twee jaar geleden had ik mijn bundel al naar beneden bijgesteld om dat ik ook een beltegoed van ruim 375 euro had.

En nu kunnen er wel een paar mensen tussen zitten en roepen je beltegoed is virtueel geld,
Nou daar denkt mijn bankrekening elke maand toch anders over hoor,niets virtueel,s bij.
Denk als ik Virtueel ga betalen aan hun dat ik snel een deurwaarder op de stoep heb staan.

girlypink
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:23

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door girlypink »

Ik ben ook jaren gebruiker van het Flex abonnement en heb ook te horen gekregen dat hij wordt opgezegd.
Nu doe ik al jaren mijn beltegoed verzilveren. Je krijgt er ongeveer de helft voor terug. Nu is dat beter dan niets en t mobile strijkt de centjes niet op. Je hebt veel verschillende bedrijven die dat doen, maar ik heb zelf heel goede ervaring met 1 bedrijf. Mijn beltegoed staat er vaak dezelfde dag nog op. Heeft mij in ieder geval veel opgeleverd. Ik weet niet of je namen mag noemen maar het bedrijf heet Thoorn.
Zij verdienen er de helft aan en jij het andere deel en T mobile niets. Eerlijke zaak toch.
Het is totaal niet wettig om een contract zonder wanbetaling eenzijdig stop te zetten.
Misschien handig voor Radar om het bekend te maken dat je nog snel kan cashen!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Har06 »

AdrianaKakinc schreef:Ik heb ook zo een leuke brief gehad,
Ik raak dus 145,- kwijt.
Twee jaar geleden had ik mijn bundel al naar beneden bijgesteld om dat ik ook een beltegoed van ruim 375 euro had.

En nu kunnen er wel een paar mensen tussen zitten en roepen je beltegoed is virtueel geld,
Nou daar denkt mijn bankrekening elke maand toch anders over hoor,niets virtueel,s bij.
Denk als ik Virtueel ga betalen aan hun dat ik snel een deurwaarder op de stoep heb staan.
Natuurlijk is het virtueel geld en logisch dat T Mobile met de flex bellers stopt

jimmy1943
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:13

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door jimmy1943 »

Beste medegedupeerde,
Ik heb ook dit mailtje ontvangen, hierop ben ik gelijk aan het bellen geslagen en werd van het kastje naar de muur verwezen. De mensen bij de sevice desk vertellen hele andere verhalen dan de mensen van afdeling marketing. Al met al je wordt er niks wijzer van en binnen kort ben ik mijn gespaarde bedrag dus kwijt. Nu schijnt het zo te zijn dat T-Mobile zich niet aan de wettelijke regels houdt, en ook niet aan de door hen zelf bedachte kleine lettertjes waar wij destijds voor getekend hebben. Om een lang verhaal kort te maken ik heb nu mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld en zelfs daar waren ze al bekent met deze zaak. Tevens raad ik een ieder aan foto's te maken van je belbundel met goed het bedrag en je naam in beeld. Verder zit ik ook in een forum bij het vara programma kassa en ben ik voornemens vanmiddag aangiften te gaan doen bij de politie van verduistering. Ik heb het hier over een bedrag van 744,43 aan beltegoed. Radar help ons alsjeblieft!!

Hug65
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:04

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Hug65 »

Ik heb een beltegoed van 768 euro, bij elkaar gespaard vanaf 2003, eerst bij Orange dat in 2009 werd overgenomen door T-Mobile. Waar het mij om gaat is dat T-Mobile eenzijdig en zonder overleg het contract openbreekt, vervolgens met een slecht voorstel komt en dan ook nog al die beltegoeden zomaar inpikt. Ik wil, als dat nodig is, best nadenken over een nieuw abonnement, maar dan wil ik wel mijn eigen geld, die 768 euro dus, terugkrijgen.

smastie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door smastie »

Har06 schreef: Natuurlijk is het virtueel geld en logisch dat T Mobile met de flex bellers stopt
Helaas alleen dat deze mensen allemaal een contract hebben (met Orange, niet T-mobile) waarin staat dat het beltegoed oneindig geldig is en t-mobile mag dit (volgens mij) niet zomaar eenzijdig aanpassen. Ik hoop dan ook dat Radar dit snel oppakt en zekerheid kan geven aan de 80.000 mensen die hiermee per persoon tussen de 100 en paar duizend euro aan gespaard tegoed kwijtraken. Als je er vanuit gaat dat het gemiddeld om een euro of 300 gaat is dat een totaal bedrag van 24! miljoen dat t-Mobile met deze actie verdiend.

Ikzelf word ook voor dik 600 euro gedupeerd.

Overigens is er al eerder een geval geweest waar t-mobile toen verplicht werd om iedereen wiens beltegoed ze hadden verwijdert terug te betalen, als was het in dat geval omdat ze mensen niet lieten weten wat er met hun tegoed gebeurd nadat ze van abonnement veranderde.

Zijn er mensen die deze zaak al bij DAS of andere advocaten oid hebben neer gelegd?
Laatst gewijzigd door smastie op 06 nov 2015 14:26, 2 keer totaal gewijzigd.

hvdvoorde
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:21

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door hvdvoorde »

Ook ik ben de dupe van het afschaffen van het flex-en-relax-abonnement. Mijn tegoed van € 248,50 wordt volgende maand gewoon weggehaald. Onvoorstelbaar!
Als je dan belt met T-Mobile, zeggen ze doodleuk dat ze een abonnement mogen wijzigen wanneer zij dat nodig achten, dat ik nu toch wel een supergoed aanbod van hen gekregen heb en dat ik m'n tegoed nog een maand lang kan gebruiken.
Wat een argumenten! Slaat werkelijk nergens op. Als je iets nieuws aanbiedt, doe het dan s.v.p. goed. T-Mobile wilt veranderen, ik niet.
Telefoondiensten, Energiebedrijven, Openbaar vervoer, Ziektekosten etc. zulke zaken zouden beter in handen van de staat gebleven zijn. Consumenten zouden er beter van worden werd ons toentertijd voorgespiegeld. Er zou meer concurrentie zijn. Nou, de consument is er zeker niet beter van geworden. Machtsvertoon en dievenpraktijken. Ik ben boos!

fbhastasi
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:26

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door fbhastasi »

Beste allen,

Ik heb vanmorgen een email ontvangen van Tmobile met de mededeling dat ook mijn Flex15 abo wordt gewijzigd. DIT WIL IK NIET.

Ik heb van de klantenservice begrepen dat er geen andere mogelijkheid is dan :
- abonnement wijzigen naar nieuwe vorm
- opzeggen en TMobile verlaten als klant

Het is dus ook volgens de klantenservice niet mogelijk (voorwaarden Flex abo 2009) om gebruik te maken van 0900 nummers voor beltegoed cashen. Klopt dit? Vallen deze kosten inderdaad niet in de bundel maar buiten ?

miodrag
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 13:55

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door miodrag »

Natuurlijk is het geen virtueel geld, ik heb geld betaald voor een dienst waarbij ik zelf kon bepalen wanneer ik die dienst wil gebruiken. Nu wordt door T-Mobile doodleuk gezegd dat ik dat geld kwijt ben, zo'n 300 euro. Ik noem dat toch echt diefstal!!! Ik heb overigens wel degelijk een contract met T-mobile en niet met Orange

bigshow
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 14:23

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door bigshow »

Dit is mijn T-mobile verhaal:

Er was eens,..

Ook leuk, krijg ik deze week een email van T-Mobile NL dat mijn abonnement Relax 70 SIM Only '11 € 8,76 + Internet 9.95 € 10,12 totaal €18,88 Omgezet zal gaan worden naar een Stel Samen & Stel Bij abonnement, hier ga ik dan de eerste 2 jaar 17€ totaal p/mnd voor betalen.

Wat niet in de brief staat is dat na die 2 jaar het 30€ p/mnd zal worden.

Ik ben het hiermee natuurlijk niet eens en heb gelijk contact gezocht met de klantenservice van T-Mobile NL, die zich alleen verschuild achter de algemene voorwaarden waar ik mee akkoord zou zijn gegaan, en wat hun het recht geeft om mijn abonnement aan te passen zoals hun dat nodig vinden!?

Als ik haar echter om een getekend bewijs daarvan vraag kan dit mij niet geleverd worden.

Wel kan ik volgens de mevrouw van de klantenservice over 2 jaar met de verlenging van mijn abonnement dezelfde korting weer bedingen, als ik echter aan deze mevrouw vraag waar ik die belofte kan vinden in de e-mail of op de website kan ze mij niet verder helpen en zegt dat er veel kan veranderen in die 2 jaar i.v.m. algemene regelgeving vanuit de regering en andere duistere redenen zoals “misschien bestaat dit abonnement dan niet meer” met andere woorden wie dan leeft die dan zorgt.

Nou T-Mobile NL, omdat jullie met deze verandering ook nog eens bijna 2000 belminuten van mijn gaan stelen en mijn dan nog niet eens schriftelijk de garantie kunnen geven dat mijn abonnement niet over 2 jaar van 17€ naar 30€ zal gaan (een verhoging van ruim 76% op de nieuwe prijs voor 2 jaar en een verhoging van ruim 58% op het bedrag dat ik nu betaal).
Zeg ik dit nu in alle openheid
Beste T-Mobile ik ben gewoon heel erg tevreden met het abonnement dat ik nu heb, dit nieuwe abonnement dat jullie de mensen door de strot willen duwen is gewoon een verkapte prijsverhoging en ik ben het hier niet mee eens!, ik wil dit duurdere nieuwe abonnement NIET!
Mochten jullie dit toch doorzetten dan kunt u er vanuit gaan dat u binnen korte tijd mij in ieder geval kwijt zult zijn als een goede en trouwe klant! en ik hoop dan op mijn beurt dat er vele zullen volgen.

Een voor nu heel ontevreden klant!

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Radar »

Heb jij een T-Mobile Flex-abonnement dat wordt overgezet? Vertel jouw ervaring in een video en laat weten hoeveel beltegoed er in jouw geval verdwijnt!

Filmpjes insturen kan via onze app: http://www.radartv.nl/paginas/radar-app/ of via WhatsApp (http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... pp-dienst/).

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

Tatiana schreef:De vergelijking met DE-punten gaat natuurlijk niet op; voor die punten heb ik niet hoeven betalen, voor mijn beltegoed, een dikke 500 euro, wél. Daarnaast ben ik nooit een contract met T-mobile aangegaan, maar met Orange. T-mobile nam Orange over en ik vind dat ze op dat moment dan maar maatregelen hadden moeten nemen.
Dat u meent dat de vergelijking met DE-punten (waar u overigens ook voor betaalt, tegelijk met de koffie) niet opgaat, komt doordat u niet begrijpt dat het beltegoed geen echt geldbedrag is, maar gewoon een rekeneenheid voor een aantal belminuten, gekoppeld aan het contract.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Het tegoed is geen rekeneenheid voor een aantal belminuten. Dat is dus juist het bijzondere aan Flex.

prijk
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 jul 2008 16:17

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door prijk »

Natuurlijk wel. Als het gewoon jouw opgespaarde geld was, zou je het altijd terugkrijgen. Het is niet voor niets dat T-Mobile later een Relax-abonnement heeft ingevoerd dat wel in belminuten rekent, veel klanten snapten gewoon niet hoe het werkt met dat beltegoed in euro's, en dat blijkt nu weer.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door tijger1 »

Relax en Flex zijn niet hetzelfde.

smastie
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 11:58

Re: T-Mobile stopt met Flex en relax abonnement. Beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door smastie »

prijk schreef:Natuurlijk wel. Als het gewoon jouw opgespaarde geld was, zou je het altijd terugkrijgen. Het is niet voor niets dat T-Mobile later een Relax-abonnement heeft ingevoerd dat wel in belminuten rekent, veel klanten snapten gewoon niet hoe het werkt met dat beltegoed in euro's, en dat blijkt nu weer.
Wilt u alstublieft niet reageren op een topic waar je niet van weer waar het over gaat. Bij T-Mobile Flex is het GEEN reken bedrag voor het aantal belminuten. Het is beltegoed dat voor ALLES gebruikt kan worden (tot eind van deze maand) zowel internationaal bellen als internet als naar 0900 nummers bellen. Het is dus is wel degelijk een geld bedrag, dat t-mobile daar van af wil begrijp ik maar dan zullen ze wel mijn (ons) gespaarde beltegoed moeten compenseren en niet aankomen met het waardeloze gratis binnen Nederland bellen.

Gesloten