@ KeesJan
Zal ik dan eens ff antwoord "proberen" te geven op jou vragen..
Vraag 1: jij zit op het oude A2000 netwerk met een lancity modem en wil dit graag houden,
Antwoord 1: Dit is niet mogelijk omdat upc geen tot weinig controle heeft over jou modem en het
eurodoccis ( 2.0 ) platform een Europees standaard gaat worden en daar willen wij naartoe
voor in de toekomst veel meer producten te kunnen aanbieden.
Vraag 2: Wordt het Lancity netwerk afgesloten en wanneer?
Antwoord2: Ja het Lancity netwerk wordt afgesloten, dit zal gebeuren wanneer iedereen is geswapt
Vraag 3: Ben ik verplicht om het Lancity modem te laten omwisselen voor een Eurodocsis-compatible type?
Antwoord3: Lijkt me logisch, Ja dat ben je verplicht.
Vraag 4: hoe krijg ik iemand via de servicelijn van UPC te spreken die wel weet waar hij over praat om dit te regelen?
Antwoord 4: via nr. 0900-1580 of via dit forum ( dit is overigens een grapje van het forum
Vraag 5??: Komt er een monteur met een tweede hands modem die het per se zelf wil aansluiten. Terwijl de brief van UPC duidelijk melding maakt van een pakket wat de klant zelf kan (en moet?) aansluiten. Hoezo krijgen klanten vaak gebruikte tweede hands modems? Modems worden vaak pas vervangen als er iets mis mee is.
Antwoord5: De installateur heeft uit het oogpunt van service aangeboden de modem zelf aan te sluiten en aan te melden neem ik aan, Dit heet Service…, waarom klanten 2de handse modems krijgen is omdat als een klant een pakket besteld bij UPC vervolgens na 1 maand opzegt het toch zonde is om de modem weg te gooien toch? Overigens, canal + etc doen dat ook.
Opmerking 6: en ik betaal er in het abonnementsgeld ongeveer 15 euro per maand huur voor.
Antwoord 6: Pure Kolder!!! Onzin, goedkoopste abonnement kost € 14,99/maand
Opmerking 7: UPC verwacht dat ik minimaal een halve dag thuisblijf. Afspraken om bv 12:00 kan niet.
Antwoord7: Inderdaad dat klopt! Je kan nu eenmaal niet verwachten dat de continu heen en weer blijft rijden ( want jij bent dan niet de enige ) overigens is het zo dat de installatie kosten zodoende zo laag mogelijk blijven voor de klant. Ook dit werkt bij andere grote bedrijven VAAK zo ( dus niet altijd.. ) Essent oa werk ook zo.
Opmerking 8: Ik kon het modem ook niet eens van de UPC customer service winkel meekrijgen
Antwoord8: modem mag je altijd retourneren bij de winkel alleen ze hebben geen nieuwe modem daar voor je, waarom? Dit is uitbesteed aan een bedrijf Overigens kan deze modem ook sávonds worden gebracht tussen 1800h- 2100h.
Opmerking 9: Ik kost 75 euro per uur; een simpele rekensom leert dat ik meer geld kwijt ben aan wachten dan aan een jaarabonnement bij UPC.
Antwoord 9: Dit is ook weer kolder van de hoogste plank! Maar goed daar is al op gereageerd.
Opmerking 10: Laat UPC eens contact opnemen met de technische afdeling van een Hogeschool en biedt de studenten op die opleidingen een bijbaan naast hun studie. Dat zou al veel schelen.
Antwoord10: Nou geloof me dat is ook zeer zeker niet de oplossing, Althans, studenten maken nou eenmaal meer fouten dan mensen die 40 uur per week werken.
Vraag 11: Waarom deelt men tweede hands modems uit die eruit zien alsof ze net bij een klant uit de meterkast komen omdat het niet goed functioneerden?
Antwoord 11: zie antwoord 5 + de installateur had inderdaad echt wel de modem mogen schoonmaken !
Vraag 12: Waarom komt het ding niet in een mooie doos met welkomspakket en installatieCD? Nieuw kost het modem nauwelijks 99 euro. Binnen 2 maanden heeft Chello het er dus uit bij een Classic abo. Dan kan er toch wel een nieuwe vanaf?
Antwoord12: zie antwoord 5
Vraag 13: De uploadsnelheid van het ding blijft steken op 200 Kbits terwijl dat bij Chello Classic 384 kbits hoort te zijn. Mag ik daaruit afleiden dat omdat ik de helft krijg ik ook maar de helft hoef te betalen?
Antwoord 13: 200 Kbits oftewel 25 KB upload is inderdaad beetje aan de lage kant, overigens nog niet slecht, dit hoeft trouwens echt niet aan UPC/chello te liggen, waar heb je dit getest?
Vraag 14: Waarom is het modem (Motorola SB42000E) voorzien van oude software
Antwoord 14: de modem was al uit het warehouse voordat nieuwe software uitkwam misschien???, weleens een grafische kaart gekocht? Mag je ook updaten!! Of weleens winxp gekocht??? Mag je gelijk windows update draaien!! Router idem
Vraag 15: - Waarom stelde de UPC monteur dat hij hier aan een prive computer moet rommelen terwijl customer care en de brief meldden dat de klant het ding zelf kan aansluiten?
Antwoord 15: Service??? Heel vaak komen klanten er niet uit en bellen ze voor hulp…., en inderdaad je mag hetzelf ook aansluiten als je echtniet wilt dat de installateur het doet…
Opmerking 16: Kennelijk is de vraag van een dergelijke complexe aard dat er slechts een paar medewerkers binnen UPC zijn met het antwoord. Ik ben van mening dat alle UPC medewerkers in staat moeten zijn een specifieke doorverwijzing te maken.
Antwoord 16: Wat het eerste betreft Ben ik niet met je eens! Het laatste, ABSOLUUT heb je gelijk in. Ik vind persoonlijk dat dat ook moet worden aangepakt bij UPC!
Vraag 17: Het kapote modem is omgeruild, maar technisch gezien is het modem wat omgeruild is niet heel teruggekomen bij UPC. Ben ik dan de borg kwijt?
Antwoord 17: NOPE! Daar heb je nog steeds recht op
Vraag 18: technisch onderlegde medewerker aan de lijn die mijn vragen kan beantwoorden
Antwoord 18: Kom maar op met je vragen…
Zo KeesJan, hoop dat het een en ander nu een beetje duidelijk is geworden…
Mijn excuus alvast voor eventuele spelfouten etc.
Vrendelijke groeten van een technische medewerker,
helaas ( voor de UPC-ers onder ons ) JAH ook ik wordt gefocust.