LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervang treinen door trolleybussen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
scontra

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door scontra »

John van Drongelen schreef:Hallo Scontra,

Jammer,dat je afhaakt op dit topic.

Beweer je nou,dat de bestaande bovenleidingen van de trams niet kunnen worden gebruikt door trolleybussen?
@John,

Vanwege deze vraag, waaruit mag blijken dat u zelf weinig of zelfs geen enkele informatie over uw onderwerp heeft ingewonnen, kan ik de verleiding niet weerstaan om toch nog éénmaal te reageren.
Kijk eens naar de verschillen tussen de pantograaf van een trein, tram, trolleybus en/of de derde railvoeding bij een metro en u kunt uw eigen vraag beantwoorden.
Kijk ook eens even op, bijv. Wikipedia, naar de verschillen in netspanning van tram, metro, trein en trolleybus en ook dan zult u uw eigen vraag kunnen beantwoorden.

En nu rangeer ik mij echt uit uit dit topic en plaats mijzelf definitief op een zijspoor, tot vlak bij het stootjuk. :?

Vr.gr. Scontra

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

John van Drongelen schreef:Beweer je nou,dat de bestaande bovenleidingen van de trams niet kunnen worden gebruikt door trolleybussen?
Leg even uit John hoe dit dan werkt bij een tram, een trein en bij een trolleybus qua stroomloop........
Dan weten we of het wel of niet kan (ik gok nu al op het laatste).
Laatst gewijzigd door BL2 op 13 jun 2017 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Beweer je nou,dat de bestaande bovenleidingen van de trams niet kunnen worden gebruikt door trolleybussen?
Nee, want trams & trolleybussen rijden op 600V gelijkspanning, sneltrams op 750V, en treinen op 1500V. (ik ben ook gek dat ik het weer opzoek :shock: ) Je kan dus niet een trolleybus parkeren onder de bovenleiding van een tram of trein en verwachten dat die ver gaat komen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

sjohie schreef:

Nee, want trams & trolleybussen rijden op 600V gelijkspanning, sneltrams op 750V, en treinen op 1500V. (ik ben ook gek dat ik het weer opzoek :shock: ) Je kan dus niet een trolleybus parkeren onder de bovenleiding van een tram of trein en verwachten dat die ver gaat komen.
Tuurlijk wel. 1500V is 2,5 zoveel als 600V dus dan rijden de trolleybussen gewoon 2,5x zo hard. Hebben we gelijk meer capaciteit. :mrgreen:

scontra

sjohie schreef:

O.T.

@shohie,

Ik had deze gegevens bewust niet vermeld, maar als een leuk "huiswerk" voor @John...... gezien, maar die heeft het al weer te druk met de "praatpalen" van de ANWB.
U vergeet o.a. nog te vermelden dat de Trolleybus twee naast elkaar geplaatste stroomafnemers heeft en een dubbeldraadse bovenleiding.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat laatste is een veel essentiëler verschil. Electromotoren zou je nog redelijk eenvoudig kunnen vervangen door een ander type, maar de stroomkring bij het spoor is zo anders dan bij trolleybussen, dat dat niet eenvoudig op te lossen is.

BL2

kweenie schreef:Dat laatste is een veel essentiëler verschil. Electromotoren zou je nog redelijk eenvoudig kunnen vervangen door een ander type, maar de stroomkring bij het spoor is zo anders dan bij trolleybussen, dat dat niet eenvoudig op te lossen is.
Juist daar doelde ik op. Een spanning kan je overigens relatief makkelijk wijzigen.
De stroomloop gaat heel wat kosten.
Maar we wachten op John met een uitleg. Die mag ook best wel wat input geven.....

John geeft wel aan dit "leuk te vinden", maar gaat niet in op de vraag (voor de zoveelste keer)....
Denk dat we er allemaal zijn ingetrapt, het zoveelste onzintopic van John op Radar.

Moderatie: verwijder deze onzin compleet, het is toch al geen consumentenkwestie
Laatst gewijzigd door BL2 op 15 jun 2017 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.

John van Drongelen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo Kweenie,ik wil treinen en trams vervangen door trolleybussen.

Hallo GjvdZ,

Het duurt nog jaren voordat er betaalbare autonome auto's rijden.

Hallo Sjohie,

Treinrails zijn alleen te gebruiken door treinen en dat is het grootste nadeel van treinen.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jun 2017 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Twee berichten samengevoegd

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@John, en nog steeds ga je niet in op de kritiek. Je beperkt je tot one liners en plaatjes van "mooie trolleybussen". Ik begin me af te vragen of je wel serieus bent met dit topic. Als je het idee echt ziet zitten dan zou je ingaan op de kritiek en zaken doorrekenen. Hoe kan je als je dat niet doet ooit verwachten dat mensen jouw idee zien zitten?

Je krijgt als lezer van dit topic zo langzaamaan het idee dat je met een twaalfjarige zit te discussiëren, of in elk geval met iemand die het niveau van een lagere school werkstuk nog steeds niet ontstegen is. De repliek van John heeft zo ongeveer dezelfde diepgang, of zelfs nog minder. jammer, want het zou best een interessante discussie kunnen zijn.

kweenie

Slecht argument. Er zijn namelijk heel wat meer steden waar trolleybussen gereden, maar wat dat is afgeschaft.

Ik heb overigens niets tegen trolleybussen, maar ze zijn in bruikbaarheid en vooral in capaciteit geen alternatief voor tram of trein. Eerder voor (stads-)bussen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

John van Drongelen schreef: Op internet las ik,dat trolleybussen al vanaf 1953 rijden.
Dan is het toch een goed systeem?
Treinen rijden al 178 jaar rond in Nederland. Dit is dan toch een goed systeem? Waarom wil je dat dan vervangen?

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie. Gelieve inhoudelijk te reageren op dit onderwerp.

John van Drongelen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Een dreigt weer een staking bij de NS (bron: Telegraaf van 15 juni, pagina 6).
De vakbond FNV Spoor eist,dat de krimp van de NS een halt wordt toegeroepen met verlies van duizenden banen.

Is dit geen bewijs,dat de NS onbetaalbaar is geworden en niet rendabel?

h12

Ongelezen bericht door h12 »

John van Drongelen schreef:Een dreigt weer een staking bij de NS (bron: Telegraaf van 15 juni, pagina 6).
De vakbond FNV Spoor eist,dat de krimp van de NS een halt wordt toegeroepen met verlies van duizenden banen.

John kijk eens vaker naar het 20.00 uur journaal van de NOS en je kunt over ieder onderwerp een nieuw topic openen :roll:

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Met dit warme weer zet het ijzer van de rails uit zodat de treinen meer centimeters moeten rijden. Daarom zou er in de zomer een toeslag moeten zijn om die extra centimeters rendabel te kunnen maken. Zoals je ziet gaat het slecht met de NS door het warme weer.
:shock:

BL2

John van Drongelen schreef:Een dreigt weer een staking bij de NS (bron: Telegraaf van 15 juni, pagina 6).

Als je je maar even in de materie had verdiept John had je ontdekt dat dit geschil helemaal niet gaat over onrendabel, laat staan onbetaalbaar.....

kweenie

Ik denk dat we dan ook het basisonderwijs maar moesten afschaffen, want dat gaan ze ook staken.

Los daarvan zullen de veel kleinere trolleybussen betekenen dat er juist veel meer personeel nodig is. Nog meer dan bij het spoor, waar het grootste deel van de kosten al in het personeel zit.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn vermoeden is dat JvD als een enorme stoorzender ervaren zou worden bij de formatiebesprekingen. We zouden dan zomaar jaren zonder nieuw kabinet komen te zitten.

BL2

Bob Schurkjens schreef:Mijn vermoeden is dat JvD als een enorme stoorzender ervaren zou worden bij de formatiebesprekingen. We zouden dan zomaar jaren zonder nieuw kabinet komen te zitten.
Ook zonder JohnvD zitten we misschien nog langere tijd zonder kabinet, maar gelukkig blijven de treinen gewoon rijden, behalve dan aanstaande maandag..........

scontra

John van Drongelen schreef: Is dit geen bewijs,dat de NS onbetaalbaar is geworden en niet rendabel?
Alle subsidieregelingen m.b.t. welk (openbaar) vervoer dan ook, moet worden gestopt, aangezien geen enkele van deze vervoersvormen rendabel is.
Iedereen zal zelf alle kosten moeten dragen voor de door hem/haar gekozen manier om zich te verplaatsen.
Dit lijkt mij een excellent idee om elk onrendabel vervoer, in welke vorm dan ook en voor wie of wat dan ook, weg te bezuinigen.
De tientallen miljarden Euro's die hiermee jaarlijks zullen worden bespaard kunnen weer ten goede komen aan een lagere belastingheffing en zo heeft iedereen hier op de e.o.a. wijze dan weer voordeel van.

Ik begin langzaamaan aan mezelf te twijfelen dat ik in dit, inmiddels tot een soap verworden, topic meega maar op de e.o.a. manier kom ik er niet van los.
Om toch in stijl te blijven kwam ik tot het hierboven geplaatste hersenspinsel, wat uiteraard helemaal nergens meer op slaat.

Maar het is wel ontopic of zoiets. ;-)

Gesloten