hänschen klein schreef:@Moneyman, dat wil ik graag nader uitleggen:
U en ik hebben deze heftige ervaringen bij dezelfde keukenzaak niet ervaren. Anderen zijn met open ogen de fuik ingegaan. Mijn verwachting en hoop is, dat juist de hoofdfiguur van deze topic als oud en ervaren DMG-medewerker gaat uitleggen wat hij ervan vindt. M.i. zijn dit standaard klachten/cases, waarvan er velen op fora en klachtensites te vinden zijn. Situaties die m.i. juist bij DMG getrained worden. Mij valt bij @IkWeetVeel op, dat hij dit de gewoonste zaak van de wereld vindt, hij heeft immers (gebrainwashed?) alleen zijn eigen voordeel in het visier en daarover verwacht ik juist van hem een lapidare bevestiging of een heftige ontkenning.
Misschien is @IkWeetVeel ook wel bij DMG wèggegaan, juist omdat er een bedenktijd is ingevoerd en dat zal de kansen op een superomzet (inkomen) dramatisch verlagen ... Ik vind het een opvallende zet van DMG, terwijl de concurrentie juist NIET meegaat in deze vrijwillige bedenktijd.
Ik was al weg toen de bedenktijd erbij kwam. Ben begin 2016 gestopt bij het bedrijf. Ik verdiende mijn geld met verkopen. Bij verkoop hoort provisie om prestaties te bevorderen. Ik ben nooit gehersenspoeld en heb bewust veel verkocht. Dit had een belangrijke reden. Ik was goed in wat ik deed. Zoals een timmerman kan timmeren of een loodgieter zijn vak kende wist ik precies de juiste snaar te raken om een keuken te verkopen.
Ik ben niet bekeerd tegen deze werkwijze en ik ben er ook niet op tegen. Verkopen is voor mij brood op de plank. Ik ben van mening dat een volwassen mens mits goed voorgelicht een verstandige keuze maakt op dat moment. Ik ga niet voorhouden dat ik een heilige ben maar heb altijd op een correcte manier mijn keukens verkocht.
Waarom ik dan toch hier in de discussie meedoe? Omdat ik het een boeiend onderwerp vind en ik het leuk vind om eens een blik achter de schermen te geven aan hem die interesse heeft. De vragen blijven binnenstromen en mijn antwoorden volgen.
Ik was nooit bezig net het gevoel van de klant na aankoop, ik was ermee bezig tijdens de aankoop. Mijn vak is verkopen, mijn doel is iedere klant een keuken te verkopen die bij mij aan tafel komt. Niemand kan het een verkoper kwalijk nemen dat hij zijn vak uitoefent net als ik de bakker niet verbiedt brood te bakken