Pagina 6 van 6

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 04 jul 2017 21:27
door Henk Toeter
@gvdoord:

Zou u alstublieft een copy/paste of linkje willen sturen van de algemene voorwaarden zoals deze tussen u en Gasthaus 210 in Zurich zijn overeengekomen? Dan kunnen de mensen hier tenminste concreet aan de slag. ;)

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 04 jul 2017 21:43
door gvdoord
Henk Toeter schreef:@gvdoord:

Zou u alstublieft een copy/paste of linkje willen sturen van de algemene voorwaarden zoals deze tussen u en Gasthaus 210 in Zurich zijn overeengekomen? Dan kunnen de mensen hier tenminste concreet aan de slag. ;)
U vraagt, wij draaien:

U betaalt gedurende uw verblijf bij Gasthaus 210
Pre-autorisatie: dit houdt in dat de accommodatie vóór aankomst uw creditcard op geldigheid kan controleren om uw boeking te garanderen, door middel van het tijdelijk blokkeren van een bedrag op de kaart.
CHF 2,50 Toeristenbelasting per persoon per nacht is niet inbegrepen.
Houd er rekening mee dat extra's (bijvoorbeeld een extra bed) niet in het totaalbedrag zijn meegerekend.
De prijs hierboven is exclusief toeslagen, zoals belastingen en servicekosten. Booking.com brengt geen reserveringskosten, administratiekosten of andere toeslagen in rekening.
Als u annuleert of niet komt opdagen, kan de accommodatie de van toepassing zijnde belastingen nog steeds in rekening brengen.

Dit zijn de voorwaarden die in de bevestigingsmail van de boeking te lezen waren.

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 05 jul 2017 00:00
door lijfrente
gvdoord schreef:
Henk Toeter schreef:@gvdoord:

Zou u alstublieft een copy/paste of linkje willen sturen van de algemene voorwaarden zoals deze tussen u en Gasthaus 210 in Zurich zijn overeengekomen? Dan kunnen de mensen hier tenminste concreet aan de slag. ;)
U vraagt, wij draaien:

U betaalt gedurende uw verblijf bij Gasthaus 210
Pre-autorisatie: dit houdt in dat de accommodatie vóór aankomst uw creditcard op geldigheid kan controleren om uw boeking te garanderen, door middel van het tijdelijk blokkeren van een bedrag op de kaart.
CHF 2,50 Toeristenbelasting per persoon per nacht is niet inbegrepen.
Houd er rekening mee dat extra's (bijvoorbeeld een extra bed) niet in het totaalbedrag zijn meegerekend.
De prijs hierboven is exclusief toeslagen, zoals belastingen en servicekosten. Booking.com brengt geen reserveringskosten, administratiekosten of andere toeslagen in rekening.
Als u annuleert of niet komt opdagen, kan de accommodatie de van toepassing zijnde belastingen nog steeds in rekening brengen.

Dit zijn de voorwaarden die in de bevestigingsmail van de boeking te lezen waren.

Dit is bij de meeste accommodaties, dus duidelijk, zoals ik het al vermeld heb!

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 05 jul 2017 00:55
door alfatrion
Deze voorwaarden zijn verstrekt nadat de overeenkomst een feit was.

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 05 jul 2017 07:12
door lijfrente
alfatrion schreef:Deze voorwaarden zijn verstrekt nadat de overeenkomst een feit was.


@alfa
Je moet toch de feiten onder ogen zien, ook wil je dit niet waar hebben.

Deze voorwaarden zijn ook leesbaar VOOR je op de knop bevestigen drukt. :wink:
Dat deze nog eens in het bevestigingsmail herhaalt worden, is meer een service .

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 12 jul 2017 16:36
door honza23
alfatrion schreef:Naar Nederlands recht kan dit niet. U heeft de hotelkamer gehuurd en de hotel eigenaar schiet nu tekort in zijn verplichtingen jegens u, waardoor u eventueel een schadevergoeding kan vorderen van de hoteleigenaar.

Hahaha. Nederlandse hotels doen dit ook: no show = reservering wordt geannuleerd en ja, betalen mag je.

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 12 jul 2017 21:32
door Annemiek flier
We hadden een hotel geboekt 3 nachten in Duitsland maar omdat mijn man op dat moment slecht te been was besloten we eerder naar huis tegaan en dat zag de eigenaar ook wel in we moesten nog betalen ze had booking.com gebeld en we moesten bevestigen en uitleggen waarom we naar huis gingen en de eigenaar moest het ook bevestigen er werd 1 nacht van de rekening af getrokken ! Dus het is niet altijd dat je gewoon moet betalen!

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 12 jul 2017 23:16
door renewouters
alfatrion schreef:Deze voorwaarden zijn verstrekt nadat de overeenkomst een feit was.
Hou toch eens op met deze flauwe smoes. We zijn allemaal handelingsbekwaam en volwassen en kunnen dus zelf ook wel naar de voorwaarden vragen (of zoeken). Dit hoeft niet allemaal voorgeschoteld te worden. Booking.com moet het zeker op een zilveren dienblaadje bij je thuis komen aanbieden en samen met je advocaat het hele document doornemen?

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 13 jul 2017 06:54
door 16again
renewouters schreef:
alfatrion schreef:Deze voorwaarden zijn verstrekt nadat de overeenkomst een feit was.
Hou toch eens op met deze flauwe smoes. We zijn allemaal handelingsbekwaam en volwassen en kunnen dus zelf ook wel naar de voorwaarden vragen (of zoeken). Dit hoeft niet allemaal voorgeschoteld te worden. Booking.com moet het zeker op een zilveren dienblaadje bij je thuis komen aanbieden en samen met je advocaat het hele document doornemen?
Google eens op ter hand stellen van algemene voorwaarden. En leer over de informatieplicht van de gebruiker (=bedrijf) van die AV.
o.a. http://www.wieringa-advocaten.nl/nl/web ... inden-zijn

Re: Hotel via Booking.com annuleert, maar rekent wel kosten

Geplaatst: 13 jul 2017 08:06
door Hawk-Eye
de hierboven vermelde voorwaarden gaan over eventuele belastingen en daar staat duidelijk bij KAN, deze gaan niet over no-show dus, op booking.com staat er niets over, zij verwijzen naar de voorwaarden van de leverancier in hun eigen voorwaarden, met andere woorden, deze worden niet ter hand gesteld en juist hier schieten zij in eigen voet...

booking.com MOET deze voorwaarden ter hand stellen en ze mogen niet zomaar verwijzen naar de voorwaarden van de leverancier die je vervolgens zelf maar op moet zoeken...

6. Vooruitbetaling, annulering, no-show en de kleine lettertjes

Door het maken van een reservering met een Leverancier, gaat u akkoord met de relevante annulerings- en no-showvoorwaarden van die Leverancier, en alle aanvullende (leverings)voorwaarden van de Leverancier die van toepassing kunnen zijn op uw reservering of uw verblijf (met inbegrip van de kleine lettertjes van de Leverancier, weergegeven op ons Platform en de van toepassing zijnde huisregels van de Leverancier), inclusief de verleende diensten en/of producten die worden aangeboden door de accommodatieverstrekker (de leveringsvoorwaarden kunnen worden verkregen bij de desbetreffende accommodatieverstrekker). De algemene annulerings- en no-showvoorwaarden van elke Leverancier zijn beschikbaar op ons Platform op de informatiepagina's van de Leverancier, tijdens het reserveringsproces en in de bevestigingsmail of op het ticket (indien van toepassing). Houd er rekening mee dat bepaalde tarieven of speciale aanbiedingen niet gewijzigd of geannuleerd kunnen worden. De Leverancier kan in het geval van een no-show of annulering de van toepassing zijnde toeristenbelasting in rekening brengen. Gelieve voordat u reserveert de (reserverings)gegevens van het product of de dienst van uw keuze aandachtig door te lezen voor dergelijke voorwaarden. Let op: een reservering die betaling of aanbetaling (geheel of gedeeltelijk) vereist, kan worden geannuleerd (zonder voorafgaande ingebrekestelling of waarschuwing) voor zover het/de desbetreffende (resterende) bedrag/bedragen niet volledig geïnd kan worden op de relevante betaaldatum die overeenkomt met de betaalvoorwaarden van de Leverancier en de reservering. De voorwaarden betreffende annulering en vooruitbetaling kunnen per kamertype verschillen. Wij verzoeken u om de kleine lettertjes zorgvuldig te lezen (onder het kamertype of onderaan de pagina van de Leverancier op ons Platform) en ook de belangrijke informatie in uw reserveringsbevestiging, want hierin kunnen aanvullende voorwaarden staan die door de Leverancier toegepast kunnen worden (bijv. met betrekking tot leeftijden van de gasten, borg, niet-restitueerbare tarieven/extra toeslagen bij groepsboekingen, extra bedden/geen gratis ontbijt, toelating van huisdieren, geaccepteerde creditcards). Te late betaling, een verkeerde bank, bankpas of creditcardgegevens, een ongeldige creditcard/debetkaart of onvoldoende tegoed op uw kaart zijn voor uw eigen rekening en is op eigen risico. U heeft geen recht op enige terugbetaling van een (niet-restitueerbaar) vooruitbetalingsbedrag, tenzij de Leverancier akkoord gaat of dit vermeldt in de (vooruit)betalings- en annuleringsvoorwaarden.