Pagina 6 van 7

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 01 mar 2018 15:16
door Guardian72
Ton Arnhem schreef:Dat is niet onwaarschijnlijk. Alleen heb ik ergens een opmerking gezien dat ze diverse banken, waaronder KNAB en ABN/AMRO, als klanten hebben. Dat is wel weer onwaarschijnlijk, gezien de uitermate knullige website.
Het enige wat ik van KNAB weet is uit dit artikel:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... e=facebook
De Nederlandse bank Knab heeft maatregelen genomen tegen incassobemiddelaar Direct Solutions. De organisatie belt mensen op met de mededeling dat zij ergens een factuur open hebben staan, maar die facturen lijken niet te bestaan. De redactie van Radar ontving tientallen klachten over deze handelswijze. Ook ABN AMRO overweegt om passende maatregelen te nemen

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 29 mar 2018 15:07
door Ine Lw
20 maart gebeld door Direct Solutions. Ik zou op 21 december 2016 bij Home@holiday een product hebben afgenomen en nooit hebben betaald. Ik zou via de mail aanmaningen hebben gehad voor het bedrag van €88,00. Maar dit is al opgelopen naar €176,40 . Zou ik dit niet aan direct Solutions betalen dan gaat het naar een deurwaarder.
Ik werd overrompeld en dacht dat het om onderstaande ging. En moest met dit bewijs op de proppen komen en dan naar hun mailen.
In december 2016 heb ik eens telefoon gehad van Primium Kiosk voor een of andere reis die ik gewonnen zou hebben als ik een hotel/restaurant kaart aan schafte. Ik kreeg de kaart thuis maar heb deze retour gestuurd met een aantrekking erop dat ik niet in zee zou gaan met hun. Heb daarna niks meer gehoord. Nooit betaald ook omdat ik niks hebt afgenomen. Waarschijnlijk heeft Direct Solutions zoals ik ergens al had gelezen de mailinglist van premium kiosk te pakken gekregen en probeert nu namens Home@holiday geld af te trochelen bij niets vermoedende burgers.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 09 apr 2018 14:54
door B10a
Ik ben dus zojuist gebeld voor iets in 2016.
Ik heb geen flauw benul van welke maatschappij.
iets met benelux en hotel-overnachtingen.
Nu ben ik totaal niet van de hotel-overnachtingen.

Tijdens dit telefoongesprek hebben ze mij hierover ook gemaild.
Hierin stond het bedrag en dat moest deze week nog betaald worden.
Hierop heb ik via de mail geantwoord, dat ik eerst een duidelijk factuur van deze rekening wil zien en waar dit precies over gaat.

Met vriendelijke groet,

Bettina.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 09 apr 2018 15:49
door Guardian72
B10a schreef:
Tijdens dit telefoongesprek hebben ze mij hierover ook gemaild.
Hierin stond het bedrag en dat moest deze week nog betaald worden.
Hierop heb ik via de mail geantwoord, dat ik eerst een duidelijk factuur van deze rekening wil zien en waar dit precies over gaat.

Met vriendelijke groet,

Bettina.
Nou, klachten"team" - moeten wij (de anderen die benaderd zijn, en de overige volgers van dit bericht) nog steeds maar aannemen dat jullie te goeder trouw zijn ?

Ondanks alle berichten, klachten en meldingen blijft dit bedrijf dus maar doorgaan.
Misschien moeten slachtoffers maar eens aangifte gaan doen, van (poging tot) oplichting, en afhankelijk van hoe men 'communiceert' mogelijk zelfs bedreiging.... (al zal een jurist daar naar moeten kijken of dat haalbaar is.. maar ik begreep dat als je je bedreigd voelt, je hiervan melding kan maken / aangifte kan doen)

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 15 apr 2018 13:33
door Herma76
Afgelopen vrijdag ben ik gebeld door direct solutions. Er werd mij verteld dat ik een rekening had openstaan van februari 2017 en als ik niet betaalde de deurwaarder werd ingeschakeld. Ik had geen idee waar het over ging. Al mijn gegevens klopten wel.
Omdat ik niet had betaald was het bedrag nu van 99 euro ongeveer opgelopen naar 197,40 en moest ik betalen voor 17 april.
Ik schrok daar enorm van aangezien ik alles altijd netjes op tijd regel.
Hij stuurde mij een mail met dit gesprek en hing op.
Ik heb al mijn mails nagekeken maar kan er niks van terug vinden.
Ik heb de mail beantwoord dat ik graag de tape wil horen waarop ik toestemming geef, dat ik er nog steeds geen idee van heb waar het over gaat en dat ik het vreemd vind dat ik niet eerder bericht heb ontvangen van een oplopende rekening.
Nog steeds niks gehoord en ik ben zeker niet van plan te betalen maar wat wel te doen.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 17 apr 2018 21:06
door HOLLAND12
Heden middag door Direct Solutions gebeld met de melding dat er nog een bedrag van €142,40 open stond en geen 10 min na dit gesprek een mail met dat ik dit bedrag binnen twee dagen moet storten.
volgens deze firma had ik hotelvouchers en vliegreis afgenomen bij een marketing bureau en dit niet afgemeld of terug gestuurd heb, gaat over februari 2017.??
Heb de firma duidelijk gemaakt dat ik niks ga betalen !!!
We gaan het zien wat de gevolgen zijn.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 25 apr 2018 19:54
door kampie8
Vanmiddag belden ze mij ook en ik moest €179 betalen ivm hotel coupons welke ik had afgenomen. deze heb ik echter direct terug gestuurd en overal een kopie van gemaakt. Direct Solutions zei dat het om een actie ging per e-mail, maar ik heb die actie alleen per post gekregen nadat men mij had gebeld. Moet ik hun dreiging gewoon negeren, of bij de politie melden?

groeten Raymond

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 26 apr 2018 01:22
door sanderfine
Ik werd 16-04 gebeld door direct Solutions over een openstaand bedrag van €
182,40. Ik zou per mail een activeringscode hebben ontvangen die ik binnen
2weken had moeten annuleren. Dat zou ik niet hebben gedaan en nu is het
bedrag oplopen van €75 tot € 182,40. Ik zou op 21-04-2017 zijn ingegaan op
een telefonisch aanbod van Hotel en Travel voor een bon van € 75,- en het
opgenomen bandje zou als rechtsgeldig bewijs gelden. Er werd beweerd dat er
verschillende aanmaningen per mail zijn verstuurd en zelfs nog dat ze
kunnen zien dat ik ze heb geopend!!!
Na het telefoongesprek stuurden ze mij per mail:

Refererend aan ons telefoongesprek van 16-04-2018 bevestigen
wij de gemaakte afspraken met betrekking tot de openstaande posten:
De betalingstermijn van factuurnummer E2974683 is inmiddels ruimschoots
verstreken. Het openstaande bedrag van € 182,40 zal uiterlijk 19-04-2018
door u op onze rekening .... t.n.v. Direct Solutions B.V.
zijn bijgeschreven.
Als uw betaling wederom uitblijft binnen de bovengenoemde termijn, zijn wij
genoodzaakt de vordering definitief uit handen te geven aan onze incasso
afdeling. Wij verwijzen hierbij naar onze algemene voorwaarden.
Zonder omgaand schriftelijk tegenbericht uwerzijds gaan wij ervan uit het
bovenstaande correct te hebben verwoord.


Ik ga dit niet betalen, want ik heb niets besteld en nooit een mail
ontvangen met een activeringscode die ik had kunnen annuleren en kan dan
ook helemaal niets in mijn mail terug vinden van ´hotel en travel´ of
´direct solutions´ of dat factuurnummer…
Dus ik heb hun email beantwoord met;
Goedenavond,

ik heb nog eens in mijn administratie terug zitten kijken en ik heb niets
besteld of iets dergelijks.
Ook het factuurnummer dat u mij geeft kan ik niet terug vinden dus u hoeft
van mijn kant geen betaling te verwachten.

Mvg,
Sander


Waar hun weer op reageerde;
Geachte Heer/Mevrouw,

Een van de medewerkers van onze opdrachtgever heeft contact met u gehad.
Dit was voor een aanbieding voor twee hotelcheques en een vliegreis. Dit
werd aangeboden voor eenmalig bedrag. Er is in het gesprek een mondelinge
overeenkomst (voicelog) met uw toestemming opgenomen. Hierin is aangegeven
dat u 14 dagen bedenkperiode kreeg. Wilde u er geen gebruik van maken mocht
u binnen de wettelijke 14 dagen van ons aanbod afzien. Dit kon u doorgeven
via email en/of terugsturen. Dat was duidelijk voor u. Er is in het
samenvatting ook gezegd dat als u gebruik wil gaan maken van de aanbieding,
Daar bent u mee akkoord gegaan. Wij hebben geen afmelding van u binnen
gehad. Gelieve dit te verwerken zodat wij dit dossier z.s.m. kunnen
sluiten.

Met vriendelijke groet,
Algemeen Secretariaat

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 26 apr 2018 11:31
door Marian 1959
Ik ben gisteren gebeld over een hotel bon die ik via hotel bon tewaarde van 185.00 zou krijgen voor een bedrag van 94.00 en nog een gratis reis .
Dat is ruim 1 jaar geleden en is binnen 24 uur weer opgezegd en terug gestuurd.en nu krijg ik direct solustions bv een telefoontje dat ik nu 294.00 moet betalen anders krijg ik een deurwaarder aan de deur en het bedrag wordt dan verdubbeld. Ik heb gezegd dat ik dit eerst uit gaat zoeken....maar ik heb er niks meer van...wat moet nu vooral nu ik alles er over gelezen heb van 2017 .

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 10 mei 2018 00:47
door MarcovanTol
Wij ijn vanavond ook gebeld door Direct Solutions met het bericht van een openstaande factuur van €179,40 en we moeten dat binnen 2 dagen betalen want anders komt er een deurwaarder.
Wij krijgen geen bewijs (dat kunnen e ook nooit hebben) dus heb ik de volgende mail gestuurd:


Goedenavond,

Afgelopen avond ben ik door mijn vrouw gebeld (ik was aan het werk) dat we gebeld waren door jullie over een openstaande factuur uit 2017.

Wij hebben NOOIT iets gekocht over de telefoon d.m.v. een colportage dus wat u verteld KAN gewoonweg niet.

Dit riekt naar pure oplichting omdat u geen bewijs wilt (en ook niet kunt) leveren en wij gaan ook aangifte doen bij de politie voor oplichting en bedreiging als u ons nog verder lastig valt via telefoon, mail of andere middelen.

Ik stuur dit mailtje EENMALIG als waarschuwing!!!

Als u hier geen gehoor aan geeft, is het politiebureau bij ons vlak om de hoek.

Groet,



Marco van Tol



Ook heb ik net een klacht ingediend tegen hun bij Consuwijer.nl dus waarschijnlijk gaan die er ook wat aan doen als er veel meer mensen gaan klagen, dus beste mensen doe dit ook!!

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 14 mei 2018 17:39
door Sammie28
Ik ben vandaag ook door dit bedrijf gebeld met het nummer [telefoonnummer verwijderd]. Ik kreeg een man aan de telefoon die heel onduidelijk praatte. Ook het verhaal dat ik in maart 2016 een hotelbon af had genomen twv 75. Door wanbetaling en het negeren van de incasso was het bedrag opgelopen naar 182.40 hij werd steeds bozer en bozer omdat ik om meer informatie vroeg. Het rare was dat hij dus wel de laatste 3 cijfers van mijn bankrekening op noemde. Ik vroeg onder andere waarom ik dan geen incasso thuis had ontvangen dan dat ze mij dan een brief hadden moeten sturen. Hij werd steeds agressiever. Dat ze daar niet bevoegd toe zijn om dat te sturen. Vervolgens vroeg ik welk bedrijf dat was. Daar wilde hij niet op antwoorden. Dus ik zei volgens mij *** je maar wat en heb opgehangen. Vervolgens heb ik dus het nummer op Google opgezocht en kwam ik inderdaad meerdere dingen tegen. Dus ook deze berichten. Dus met deze wees gewaarschuwd. Ze zijn dus weer bezig.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 18 mei 2018 10:47
door JoFra16
Ook ik ben vandaag benaderd door Direct Solutions BV. Het zou gaan over een vordering van euro 75,- wat inmiddels ongeveer euro 175,- is geworden. De factuur zou van een telefonische verkoop van een reisticket gaan van januari 2016. Ik heb wellicht te veel gezegd door aan te geven dat ik wel op zo'n aanbod ben ingegaan. Zou het om dit bedrijf gaan, waarbij ik twijfel over januari 2016, dan heb ik alle informatie wel ontvangen, maar heb dit binnen de gestelde retourperiode en volgens de hun vermelde periode geretourneerd.

Informatie kon mij niet sturen. Alles ging per mail. Inmiddels was ik zo boos, dat ik heb gezegd niet te betalen. Hierop gaf meneer aan dat hij de vordering aan een hogere instantie uit handen zou geven. Hoewel ik me wel gesterkt voel door de berichten van hierboven, vraag ik me af wat de volgende stappen zullen zijn en wat ik tegen dit bedrijf moet zeggen als zij weer zouden bellen.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 18 mei 2018 16:05
door JoFra16
In aanvulling op mijn bericht van vanmorgen, heb ik toch het eea uitgezocht en het bleek dat de oorspronkelijke vordering niet euro 75,- was maar euro 59,50. Er was een eenmalige machtiging door mij afgegeven voor dit bedrag. De brief van het bedrijf was van 2 februari 2016 en bij mij ontvangen op 9 februari 2016. Je kon van de opdracht af door alle ontvangen bescheiden binnen 14 dagen na ontvangst van de brief terug te sturen. Wat ik ook gedaan heb. Het ging om een bedrijf dat passen verkoopt voor gratis overnachtingen en korting op de rekening van een restaurant.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 25 mei 2018 11:39
door JoFra16
Deze mail heb ik van Direct Solutions gekregen:

Geachte heer/mevrouw .....

Refererend aan ons telefoongesprek van 18-05-2018 bevestigen wij de gemaakte afspraken met betrekking tot de openstaande posten:


De betalingstermijn van factuurnummer A369309 is inmiddels ruimschoots verstreken. Het openstaande bedrag van € 179,40 zal uiterlijk 24-05-2018 door u op onze rekening NL02ABNA0245598413 t.n.v. Direct Solutions B.V. zijn bijgeschreven.


Als uw betaling wederom uitblijft binnen de bovengenoemde termijn, zijn wij genoodzaakt de vordering definitief uit handen te geven aan onze incasso afdeling. Wij verwijzen hierbij naar onze algemene voorwaarden.



Zonder omgaand schriftelijk tegenbericht uwerzijds gaan wij ervan uit het bovenstaande correct te hebben verwoord.



Met vriendelijke groet,




Direct Solutions B.V."

De naam die men vermeldde was incorrect, eveneens de gemaakte afspraak. Nog steeds weet ik niet van wie de factuur is aangezien ik hiervan geen kopie heb gekregen. Ik heb nl duidelijk aangegeven dat ik niet zou betalen. Als reactie heb ik hen gestuurd dat ik aangifte heb gedaan en dat ik niet meer door hun lastig gevallen wil worden. Ik wacht af op verdere reacties van hen.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 25 mei 2018 11:41
door Speedy123
Herma76 schreef:Afgelopen vrijdag ben ik gebeld door direct solutions. Er werd mij verteld dat ik een rekening had openstaan van februari 2017 en als ik niet betaalde de deurwaarder werd ingeschakeld. Ik had geen idee waar het over ging. Al mijn gegevens klopten wel.
Omdat ik niet had betaald was het bedrag nu van 99 euro ongeveer opgelopen naar 197,40 en moest ik betalen voor 17 april.
Ik schrok daar enorm van aangezien ik alles altijd netjes op tijd regel.
Hij stuurde mij een mail met dit gesprek en hing op.
Ik heb al mijn mails nagekeken maar kan er niks van terug vinden.
Ik heb de mail beantwoord dat ik graag de tape wil horen waarop ik toestemming geef, dat ik er nog steeds geen idee van heb waar het over gaat en dat ik het vreemd vind dat ik niet eerder bericht heb ontvangen van een oplopende rekening.
Nog steeds niks gehoord en ik ben zeker niet van plan te betalen maar wat wel te doen.
U hoeft helemaal niets te doen. Zij zullen een dagvaarding uit moeten brengen en daarna kunt u vol vertrouwen naar de rechtbank gaan. Al ben ik bang dat ze u dat plezier niet gunnen. Het Internet staat vol over deze heren.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 29 mei 2018 08:54
door Dusica
Ja hoor. Hier nog eentje. Ook ik ben gisteren gebeld door een zeer intimiderende medewerker van Direct Solution.
Er zou al vanaf half 2016 een schuld openstaan die opgelopen is naar €320,75. Dit zou zijn omdat ik in juni 2016 in een telefoongesprek had aangegeven dat ik instemde met een of andere voucher of zo. Na mijn vraag of ik dat gesprek toegezonden kon krijgen ging de toon nog dreigender. Iedereen beweerde dat ze niets wisten en de rechter wist daar wel raad mee. Ik moest niet denken dat ik hier onderuit kon komen en al dat zo dingen.

Na dit gesprek kreeg ik onderstaande mail:


Refererend aan ons telefoongesprek van 28-05-2018 bevestigen wij de gemaakte afspraken met betrekking tot de openstaande posten:


De betalingstermijn van factuurnummer [gegevens door Moderator verwijderd] is inmiddels ruimschoots verstreken. Het openstaande bedrag van
€ 320,75 zal uiterlijk 31-05-2018 door u op onze rekening [gegevens door Moderator verwijderd] t.n.v. Direct Solutions B.V. zijn bijgeschreven.

Als uw betaling wederom uitblijft binnen de bovengenoemde termijn, zijn wij genoodzaakt de vordering definitief uit handen
te geven aan onze incasso afdeling. Wij verwijzen hierbij naar onze algemene voorwaarden.

Zonder omgaand schriftelijk tegenbericht uwerzijds gaan wij ervan uit het bovenstaande correct te hebben verwoord.


Met vriendelijke groet,


Geen referentie naar het bedrijf waar ik deze schuld dan eventueel open zou staan.
Ik heb via een reply gevraagd om de facturen en herinneringen en het gesprek, maar nog geen antwoord gehad. Ook een klacht ingedient bij Klacht.nl en daar hebben ze aangegeven dat Direct Solution de klacht niet in behandeling neemt.

Na alle verhalen die ik hier en op andere sites lees, ben ik niet van plan te betalen. Ik heb ondertussen wel advies aangevraagd bij consuwijzer en wacht met spanning af.

Iemand al een deurwaarder gezien via Direct Solution?

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 29 mei 2018 09:18
door Dusica
Jolan1 schreef:Goeiemiddag,


Ook ik werd verrast vandaag door een telefoontje van Direct Solutions met dezelfde bedragen, argumenten en dreigementen. Door hun houding ga je nog aan jezelf twijfelen. Volgens hun was de automatische incasso mislukt .Hij kon me zelfs vertellen dat ik beide activatiecodes had geactiveerd en dat ze mij al een jaar aan het mailen zijn met herinneringen en aanmaningen. Echter, niks in mijn mailbox, waarna hij de verklaring gaf dat ze dan waarschijnlijk in mn junk mail zijn gekomen en die wordt automatisch geleegd als je daar niet in kijkt.

Toen ik om bewijs vroeg kreeg ik alleen een mail van hun met het verzoek tot betaling, bewijs had ie verder niet. Nu betalen of anders!
Vervolgens heb ik een mail teruggestuurd met onderstaande tekst. We gaan het zien...



"Zo ongeveer een uur geleden overvallen door een telefoontje dat er een bedrag open zou staan van Beneluxkorting, wat me helemaal niets zei!
Uiteraard eerst wat opgezocht op het internet en informatie opgevraag bij de Kvk, consu-wijzer en de fraudehelpdesk en het blijkt dat ik niet de enige ben die door jullie lastig gevallen wordt.
Na contact gezocht te hebben bij de politie wat ik het beste kan doen, wil ik het volgende VOOR 27 februari van jullie ontvangen;
-bewijs van de zogenaamde overeenkomst.
-factuur
-bewijs van herinnering en aanmaning

Bij deze maak ik ook duidelijk dat ik ontken dat er een overeenkomst zou zijn. "
Heb je hierna nog iets gehoord of gezien? Ik ben namelijk ook niet van plan te betalen voor iets wat ik niet heb gehad en ben benieuwd hoe het met jullie en vele andere hier op het forum is verlopen.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 29 mei 2018 10:29
door Erthanax
Dusica, de mail van DS begint met "bevestiging wij de gemaakte afspraken". U hebt al gevraagd naar bewijsstukken, maar u moet ze ook laten weten dat u in het telefoongesprek helemaal geen afspraak hebt gemaakt.
Bewaar alle e-mail goed (eventueel ook geprint). Bereid u voor op steeds dreigender berichten (deurwaarder, loonbeslag), maar van een dagvaarding zal het niet komen. Dit soort incassobureaus hoopt dat u zo bang wordt dat u betaalt om er vanaf te zijn.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 29 mei 2018 14:53
door Dusica
Erthanax schreef:Dusica, de mail van DS begint met "bevestiging wij de gemaakte afspraken". U hebt al gevraagd naar bewijsstukken, maar u moet ze ook laten weten dat u in het telefoongesprek helemaal geen afspraak hebt gemaakt.
Bewaar alle e-mail goed (eventueel ook geprint). Bereid u voor op steeds dreigender berichten (deurwaarder, loonbeslag), maar van een dagvaarding zal het niet komen. Dit soort incassobureaus hoopt dat u zo bang wordt dat u betaalt om er vanaf te zijn.
Dank je voor de tip. Ik heb ze dit ook nog even meegedeeld. Ook dat ik reeds contact heb opgenomen met de politie en een klacht heb ingedient bij ACM.

Re: Wie heeft er ervaring met Direct Solutions BV?

Geplaatst: 01 jun 2018 10:29
door Kristjan
Ook ik ben vandaag gebeld, en heb een mail ontvangen. Het ging over een bedrag van €179,40. Soortgelijk verhaal als velen hierboven. Vooral toen de
medewerker over die bandopnames begon vond ik gewaagd brutaal!

Misschien herkennen anderen hier de zin: "Zonder omgaand schriftelijk tegenbericht uwerzijds gaan wij ervan uit het bovenstaande correct te hebben verwoord." waarmee ze hun frauduleuze betalingsverzoek mee afsluiten. Ik heb netjes terug gemaild om te melden dat ik niet van plan ben om te betalen, en ik heb afgesloten met de zin: "Zonder omgaand schriftelijk tegenbericht ga ik er van uit dat Direct Solutions er mee akkoord gaat dat ik niet ga betalen." Dat wilde ik ff delen want ik ben er
best trots op.