Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Ben benieuwd!
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Ik heb Ministerie van Financien gevraagd of doorsturen van klaagschrift (naar onafhankelijk onderzoeksbureau) aan regels van Ministerie van Financien voldoet en om inhoudelijke terugkoppeling gevraagd (uiterlijk binnen 6 weken)...
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Ik werd gebeld door iemand van Ministerie van Financien en ze gaan mij vertellen aan welk onderzoeksbureau mijn klaagschrift is doorgestuurd (schriftelijk), want dat wist de persoon die mij belde zelf niet.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
email van SEO gehad, ze willen wel eens met mijn praten.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
https://www.google.com/search?client=ub ... 8&oe=utf-8
SEO? is het geen CEO iets beter gesprek lijkt mij dat!
SEO? is het geen CEO iets beter gesprek lijkt mij dat!
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
ClaimConcept schreef: ↑12 mar 2020 13:12ClaimConcept schreef: ↑10 mar 2020 14:08Van de tientallen klagers die onze junior-jurist afgelopen jaren bij Kifid heeft aangebracht, is helemaal niemand uitgenodigd om mee te doen aan dat onafhankelijk onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen. Maar wie bepaalt eigenlijk de selectie?
Waarom heeft een collega die bij Kifid honderden klagers bijstaat, ook nog geen enkele uitnodiging ontvangen?
Dat nieuwe onderzoek van Minister van Financiën Wopke Hoekstra blijkt dus te zijn toevertrouwd aan SEO Economisch Onderzoek. Ook hier de vraag: wie bepaalt eigenlijk de selectie? Kifid heeft ook bij SEO geen van de tientallen klagers aangemeld die onze junior-jurist afgelopen jaren bij Kifid heeft aangebracht, dus hebben we onszelf inmiddels maar zelf aangemeld!
Ik heb u vandaag verzocht om mijn casus mee te nemen in het onafhankelijk onderzoek van SEO naar Kifid. Hieronder treft u de aangekondigde mailwisseling over onbegrijpelijke uitspraken tegen Dexia uit 2012 die nu pas ten onrechte niet-ontvankelijk worden verklaard, maar waar zowel directie als de Klachtencoördinator totaal niet meer reageren op reglementair tijdige herstelverzoeken.
Wij procederen sinds kort met grote tevredenheid bij de kantonrechter, maar blijven het belang onderschrijven van echt onafhankelijke buitengerechtelijke geschilbeslechting volgens Europese ADR-richtlijnen.
Jablan
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
SEO heeft keurig vlot gereageerd, maar de selectie was al gemaakt en onze inbreng is niet nodig...ClaimConcept schreef: ↑04 jul 2020 13:03(...)Ik heb u vandaag verzocht om mijn casus mee te nemen in het onafhankelijk onderzoek van SEO naar Kifid. Hieronder treft u de aangekondigde mailwisseling over onbegrijpelijke uitspraken tegen Dexia uit 2012 die nu pas ten onrechte niet-ontvankelijk worden verklaard, maar waar zowel directie als de Klachtencoördinator totaal niet meer reageren op reglementair tijdige herstelverzoeken.
Ons simpele alternatief: het Klachteninstituut Kifid opheffen en de besparing van € 11.000.000,-- gebruiken voor 'gratis' digitaal procederen bij de kantonrechter, te betalen door dezelfde financiële dienstverleners die nu het Kifid verplicht financieren!
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
ik spreek ze morgen!!!!
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Ik ben netjes gehoord, ze vroegen goed door, bevestigde mijn gevoel.
Meest opvallende was wel dat SEO indirect aangaf dat ik in hun ogen geen uitzondering was.
Meest opvallende was wel dat SEO indirect aangaf dat ik in hun ogen geen uitzondering was.
-
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
SEO geeft aan dat de rapportage reeds naar het Ministerie is gezonden. Vervolgens zal het Ministerie deze vergezeld van een kamerbrief naar de kamer sturen. Wanneer horen wij er meer van?
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Op 27-10-2020 heeft de nu demissionaire Minister van Financiën de Evaluatie Kifid van SEO naar de Tweede Kamer gestuurd
Bij het onderwerp Woekerpolis tref ik nu dit bericht wat misschien hier meer op z'n plek is?
Bij het onderwerp Woekerpolis tref ik nu dit bericht wat misschien hier meer op z'n plek is?
juwita schreef: ↑22 jan 2021 16:36De Socialistische Partij werkt aan een zwartboek over het KIFID. Is ook wel enige aanleiding toe, zou ik zo denken.
Wie tot de circa 85 procent behoort van klagers die steeds opnieuw door het KIFID wordt afgepoeierd, een mooie kans om je ervaring in het zwartboek te krijgen. Misschien, heel, heel misschien leidt zo'n SP actie tot een grote schoonmaak. Emailadres voor het melden van de ervaringen is: [email protected]
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Ik zag dat de oproep van de SP al weer enige tijd geleden is gedaan, op 3 oktober 2020 (zie link)
Een financiële waakhond is nodig
Een financiële waakhond is nodig
Als bijvoorbeeld blijkt dat je teveel hebt betaald aan je bank, maar de bank geeft niet thuis, dan kan je terecht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, ook wel het Kifid genaamd. Dit instituut heeft als taak mensen bij te staan wanneer zij klachten hebben over financiële dienstverleners en een eerlijke kans te bieden om tot een oplossing te komen. Maar het komt te vaak voor dat dit Klachteninstituut niet aan de kant van de mensen staat.
SP-Kamerlid Alkaya: “Het Kifid moet een waakhond van de consument zijn, maar in plaats daarvan is het een thuisfluiter voor de financiële instellingen”. De SP vindt dat het Kifid mensen écht moet bijstaan tegenover de macht van grote financiële instellingen en hun dure advocaten. De SP zet zich al langer in voor verbetering, maar ziet te weinig verbetering.
Uit eerdere evaluaties bleek al dat het Kifid te nauw verbonden is met de financiële sector en dat zij zelfs haar financiering uit deze sector ontving. Momenteel is de doorlooptijd voor klachten extreem lang, is de communicatie slecht, is er sprake van geheimhouding die slecht uitpakt voor mensen en krijgen mensen in slechts 7% van de gevallen gelijk. In plaats van een gelijk speelveld en ondersteuning voor mensen vormen lijkt het instituut een extra obstakel om tot een eerlijke oplossing te komen.
Naar aanleiding van de vele klachten maakt de SP een zwartboek over het Kifid. Heeft u ook een slechte ervaring gehad met het Kifid, mail uw verhaal dan naar [email protected]
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Kifid publiceert soms een 'Mondelinge uitspraak ', voor het eerst op 1 oktober 2019 met Mondelinge uitspraak 2019-770
Wie weet waar deze stijlfiguur in de reglementen van Kifid te vinden is, en wat is het voor- of nadeel?Aan het begin van de hoorzitting hebben beide partijen verklaard ermee in te stemmen dat de Commissie mondeling uitspraak doet.
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
https://www.kifid.nl/ook-bij-kifid-dire ... -mogelijk/ClaimConcept schreef: ↑03 feb 2021 17:07Wie weet waar deze stijlfiguur in de reglementen van Kifid te vinden is, en wat is het voor- of nadeel?
https://trema.nvvr.org/editie/2018-06/m ... hatte-kans
-
- Berichten: 2005
- Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
@Moneyman, dank voor je reactie. Ik vind dit echter nergens terug in het Reglement Geschillencommissie, Kifid heeft klagers hier ook nooit op gewezen.
Re: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid
Het regelement bepaalt slechts dát er uitspraak gedaan wordt, niet of dat mondeling of schriftelijk gebeurt. Dat die mogelijkheid er is, volgt gewoon direct uit de wet. Waarom zouden klagers erop gewezen moeten worden? Ze hebben er toch geen voor- of nadeel bij?