LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag aan ervaren MLM'ers

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Keesjan

Re: Vraag aan ervaren MLM'ers

Ongelezen bericht door Keesjan »

Laten we de discussie over studie en titels even laten voor wat het is. Het gaat hier immers om pyramidespelen.

Steeds merk ik op dat voorstanders van een bepaald systeem een omgekeerde bewijslast eisen. Zij komen met iets en zij beweren dat het werkt. De bewijslast ligt bij degene die beweert. Voorstanders maken graag gebruik van het bewijs in het ongerijmde. Ze stellen dat als de ander niet kan bewijzen dat het niet waar is, hun bewering automatisch waar is. Dat is het zelfde als beweren: "als jij niet kan bewijzen dat je niet gek bent, dan ben je dus gek". Ja dag, zo werkt dat niet. (En als voorstanders vinden van wel, dan beweer ik bij deze dat je rijk wordt door geld op mijn rekening te storten en dat je dat enkel kan bewijzen door het te doen).

Concrete cijfers ontbreken. Voorstanders van het systeem komen niet met cijfers omdat dat hun praktijken zou verraden, tegenstanders kunnen niet met concrete cijfers komen omdat mensen die opgelicht zijn echt niet naar buiten komen met het feit dat ze zo stom waren om erin te trappen. Maar, feit is wel dat de deelnemer moet dokken. Aangezien voorstanders niet kunnen laten zien waar en hoe de deelnemer het geld terug krijgt kan men al stellen dat hij het geld dus verliest.

Dan een observatie uit de praktijk. Wat voor manier van geldverdienen je ook kiest: iedereen in zijn omgeving kan zien dat het werkt. Als dat niet het geval is, dan werkt het niet of in elk geval vrijwel niet. Neem nou het reguliere werken. Om aan te tonen dat het werkt hoef ik enkel mensen te vragen hoe zij aan hun geld komen. Dat zijn een slordige 6 miljoen huishoudens. Hetzelfde geldt voor uitkeringen, zwartwerk en beleggen. Stuk voor stuk manieren om aan geld te komen die goed omschreven zijn en waarvan de werking openbaar is. Kijk dan eens naar MLM. Ik zie en ken niemand die ooit met MLM iets verdiend heeft. Dat zegt ontzettend veel. Als het echt zo geweldig en veelbelovend was zouden veel minder mensen werken en zou iedereen kunnen waarnemen dat er veel mensen verdienen met MLM. Waar zijn die grootverdieners dan? Loop door de stad, bel bij iedereen aan met een grote bak voor de deur en vraag naar de manier van inkomsten. Wedden dat het werk is en geen MLM?

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wanneer komen jullie nou eens met je bewijs dat het niet werkt, bijvoorbeeld in de vorm van een failliete MLM'er?!
Nooit; Wie eist bewijst! Jij wenst de erkenning te ontvangen voor het functioneren van het MLM-concept. Dan ga jij dus ook laten zien hoe het werkt. Met al jouw opleidingen moet je best in staat zijn een wetenschappelijke onderbouwing te construeren van een goed functionerend MLM-model. Tot die tijd zit ik achterover een beetje af te wachten tot ik mijn opvattingen moet bijstellen. Iets wat ik ook zeker zal doen als opeens een succesvolle MLM-er mijn pad kruist. Wat is het denkproces dat heeft geleid tot de vraag naar een failliete MLM-er, wat is daar de academische betekenis van? Sluit die iets uit, of ondersteunt die een bewijs? En zo ja, wat? Zelf ben ik van mening dat zo iemand niet bestaat, maar ALS hij zou bestaan mijn 'zaak' nog niet zou onderbouwen. Daarom doet zo iemand niks toe of af aan de discussie en is alleen maar ruis. Maar jij bent blijkbaar gek op ruis, want de hoofdzaak laat je sinds het begin van je aanwezigheid hier al links liggen.

René1

Ongelezen bericht door René1 »

Verkrachting is ook verboden. Maar he, je wilde het toch zelf? Iemand vermoorden is ook verboden. Dan maar geestelijk kapot maken zodat er vanzelf zelfmoord volgt. En maar roepen dat het niet verboden is. Yeah right. Pyramidespellen zijn ook verboden. Maar ach, dan noemen het het toch gewoon 'relatiemanagement'. Dus nee, dan zou MLM niet verboden zijn. De reden dat het niet verboden is is dat de "misdaad" verborgen is.

.[quote]Keesjan, een politierechter zal dit nooit geloven wanneer een verkrachter dit zegt! (Geloof me, ik heb het wetb. v strafr ook moeten leren) Zelfs een poging tot zelfmoord is strafbaar. Hoewel dit meestal met verplicht opname in kliniek wordt gestraft ipv een detentie in een huis van bewaring. Verboden is hetzelfde als strafbaar!! Zelfmoord is dus verboden maar kun je iemand tegenhouden die zichzelf van het leven beroofd moederziel alleen opgesloten in een huis met de gaskraan open? JE kunt door bemiddelen hem/haar van gedachte te rpoberen veranderen maar je kunt hem/haar dar niet van weerhouden!
Terug naar MLM: Waarom zou MLM verboden moeten zijn? HEt is een ondernemerschap wat je kunt vergelijken met de normale vertegenwoordigers die ook een bonus krijgen over de verkochte artikelen voor het bedrijf wat zij vertegenwoordigen. Alleen die krijgen een standaard salaris erbij. De top verdiend het meeste maar is dat ook niet hetzelfde in het normale bedrijfslven> Ik ben nog geen automonteur tegen gekomen die meer verdiend dan zijn eigen baas! :shock:

Econometrist

een politierechter zal dit nooit geloven wanneer een verkrachter dit zegt! (Geloof me, ik heb het wetb. v strafr ook moeten leren) Zelfs een poging tot zelfmoord is strafbaar.
Juist, en daaruit heb je onthouden dat een verkrachter wordt voorgeleid bij een politierechter? Dat was een hele speciale uitgave van het WvS. Waar moet dat heen als de officier van justitie voor een verkrachting nog maar minder dan een half jaar eist? Wie komen er volgens dat wetboek van jou dan voor een strafzitting in aanmerking?

gast500

Ongelezen bericht door gast500 »

Wie heeft een tip voor welk MLM bedrijf je het beste zou kunnen werken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

@econometrist: Je moet politicus worden. Jij ***.t. recht wat krom is. Jij valt met anderen MLM aan, maar wilt geen bewijs aandragen voor je stellingen. En je gezwets over achterover leunen tot een MLM je pad kruist is precies dat: gezwets. Want je weet donders goed dat je hier een uitnodiging gekregen hebt van een succesvolle MLM'er en ook daar wist je met een heleboel blabla onderuit te komen.

En als een verkrachter roept dat hij niet verkrachtte maar de liefde bedreef accepteerd natuurlijk elke rechter dat. Jaja. Tuurlijk niet.
Net zo min dat een piramidespelbedrijf kan roepen dat het MLM is en er zo mee weg komt. Als een MLM bedrijf MLM is, is er niks aan de hand. Is het daarentegen een piramidespel, dan heeft het geen schijn van kans tegen justitie.

Econometrist

Want je weet donders goed dat je hier een uitnodiging gekregen hebt van een succesvolle MLM'er
Je bedoelt één van die vele met de noorderzon verdwenen MLM-ers nadat ik had gevraagd ook een locatie en een tijdstip bij die bewuste uitnodiging te vermelden?
accepteerd natuurlijk elke rechter dat. Jaja. Tuurlijk niet.
Zoals gewoonlijk ontgaat je weer eens de pointe van mijn post; het zal mij worst zijn wie wat gelooft of wie wat juist niet. Waar het mij om ging is dat deze, zich tussen de regels als jurist voordoende gast ook tussen de regels blijk geeft als juridische achtergrond hooguit 3 afleveringen Baantjer in zijn bagage te hebben.

Gast

Hoe komt dat toch econometrist dat jij altijd mensen op hun intelligentie omlaag probeert te halen. Ergens een trauma opgelopen?!
Mijn ervaring met mensen die dat continue doen is dat ze erg veel faalangst hebben en op die manier hun eigen gebrek aan intelligentie proberen te verdoezelen. Gaat dat voor jou misschien ook op.
Want behalve dat je dat continue doet, haak je ook steevast af als de bal bij jou neergelegd wordt. Je zou haast gaan denken dat je zelf al wel weet dat je het bij het verkeerde einde hebt met je verhaal tegen MLM

Econometrist

Hoe komt het toch dat ik het nooit over intelligentie heb, maar dat jij zegt dat ik dat altijd doe? Ik zou niet eens weten wat nou eigenlijk intelligentie IS. Jij verwart toch hoop ik niet opleiding met intelligentie, is het wel? Nee, ik heb geen trauma's uit mijn jeugd. Vriendelijk dat je hiernaar informeert...

Keesjan

Ik ben nog geen automonteur tegen gekomen die meer verdiend dan zijn eigen baas!
Ik ben ook nog geen automonteur tegengekomen die eerst zijn baas moet betalen en vervolgens zijn auto's moet gaan verkopen om aan salaris te komen.
@econometrist: Je moet politicus worden. Jij ***.t. recht wat krom is. Jij valt met anderen MLM aan, maar wilt geen bewijs aandragen voor je stellingen.
Jij moet ook politicus worden. Je introduceert beweringen over een bepaald systeem, maar als er kamervragen gesteld worden ga je roepen dat zij maar moeten bewijzen.

Econometrist

Econometrist's view of economics

Vijf kleuters staan naast elkaar met een ijsje in de hand. Voor zover ze kunnen geven ze allemaal hun ijsje aan de rechter buurman.

Keynes: uitgaven en bestedingen zijn gelijk; stabiele markt.
MLM-er: voor de linker kleuter is MLM blijkbaar niks, die laten we buiten
beschouwing. Verder heeft 3/4 ten minste zijn eigen
investering terug en 1/4 heeft 100% winst in maar één
transactie: succesvol concept.
Anti: De investering van de verliezers is gewoon het inkomen van de
winnaars.

29

Ongelezen bericht door 29 »

Dat is toch totale onzin die je uitkraamt met je kleuter verhaal.

Ik verdien niet aan vertegenwoordigers maar over de Belomzet van mijn klanten. Wat is daar mis mee :?:

Keesjan

Ik vind het "kleutervoorbeeld" ook niet echt sterk, al begrijp ik wel wat er mee gezegd wordt: verschillende partijen interpreteren gebeurtenissen op de voor hen voordeligste manier.

René1

Quote:
een politierechter zal dit nooit geloven wanneer een verkrachter dit zegt! (Geloof me, ik heb het wetb. v strafr ook moeten leren) Zelfs een poging tot zelfmoord is strafbaar.
Juist, en daaruit heb je onthouden dat een verkrachter wordt voorgeleid bij een politierechter? Dat was een hele speciale uitgave van het WvS. Waar moet dat heen als de officier van justitie voor een verkrachting nog maar minder dan een half jaar eist? Wie komen er volgens dat wetboek van jou dan voor een strafzitting in aanmerking?

Naar boven
Je haalt 2 dingen door elkaar: in het wetb. v strafvordering staat wie wat mag doen en in het wetb v strafrecht staan de overtedingen en misdrijven beschreven en de daarbij behorende strafmaat. Als iemand wordt aangehouden ( en NIET staande gehouden worden), wordt de persoon door de aanhoudende opsporingsambtenaar voor de OVJ (Officier van Jusitite) of HOVJ (Hulp-officier van jusitie, meestal een door de OVJ benoemde brigadier van politie) voorgeleid. De OVJ vertegenwoordigt het Opendaar Ministerie en is de aanklager doe de persoon aanklaagt bij het hof (politierechter of kantonrechter, politierechter meestal voor de misdrijven, kantonrechter voor overtredingen). De rechter die de zitting voorzit heeft uiteindelijk het woord en mag de strafbepaling uiteindelijk bepalen. Een OVJ mag slechts een eis neerleggen aan het hof. Is het OM (OVJ ) het niet mee eens met de uitspraak dan mag men in hoger beroep gaan.
Tot zover het stukje rechtspraak voor degene die niet weten hoe het werkt in deze rechtstaat. :D

Nu dan piramidespellen: bij piramidespellen wordt er niets verkocht maar ingelegd (meestal geld) bij MLM ziet men wel dat de vorm een piramide is maar de onderste laag verkoopt ook nog wat niet mogelijk is bij een piramidespel. Denk aan dollarblaster waar alleen geld ingelegd wordt en niets wordt verkocht! Juist omdat er niets wordt verkocht is het verboden en MLM niet. Wist je trouwens dat Michael Gorbatsjov (de voormalige president van de USSR, die van de Perestrojka) nauwe banden had met Mike Sheffield, mede-oprichter en voorzitter van de Multi level Marketing International Association?
Wist je ook dat de Coca-Cola Company in de VS gebruik maakt van MLM-systeem en dat MIcrosoft ook een soortgelijk samenwerkingsverband heeft? Het is maar dat je het weet. :shock:

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Wist je trouwens dat Michael Gorbatsjov (de voormalige president van de USSR, die van de Perestrojka) nauwe banden had met Mike Sheffield, mede-oprichter en voorzitter van de Multi level Marketing International Association?
Wist je ook dat de Coca-Cola Company in de VS gebruik maakt van MLM-systeem en dat MIcrosoft ook een soortgelijk samenwerkingsverband heeft? Het is maar dat je het weet.
Dit is nou de bekende MLM prietpraat. Wist u dat?........Oja, en hoe dan? En waarom moeten MLM bedrijven hun imago oppoetsen met bekende namen?
En met Microsoft haal je je imago alleen maar omlaag, die hebben al een slechte naam....

Gast

En nu de hamvraag aan econometrist: Je hebt nu zowel een voor- als een tegenstander van MLM die beide aantonen dat jij klaarblijkelijk niet veel verstand van zaken hebt. Hoe voelt dat nou om voor de verandering eens zelf degene blijken te zijn zonder verstand van zaken?! En nog wel onderbouwt ook, dus ditmaal niet het loze geschreeuw dat jij normaal toepast.

René1

Quote:
Wist je trouwens dat Michael Gorbatsjov (de voormalige president van de USSR, die van de Perestrojka) nauwe banden had met Mike Sheffield, mede-oprichter en voorzitter van de Multi level Marketing International Association?
Wist je ook dat de Coca-Cola Company in de VS gebruik maakt van MLM-systeem en dat MIcrosoft ook een soortgelijk samenwerkingsverband heeft? Het is maar dat je het weet.

Dit is nou de bekende MLM prietpraat. Wist u dat?........Oja, en hoe dan? En waarom moeten MLM bedrijven hun imago oppoetsen met bekende namen?
En met Microsoft haal je je imago alleen maar omlaag, die hebben al een slechte naam....
Hoezo prietpraat. Waarom is dit prietpraat? Het is de waarheid, zoek eens op Google naar Mike Sheffield.
Ik neem aan dat jij een computer hebt en dit niet uit een kleitablet uit te zitten te beitelen Fred Flinstone! Hoezo slechte naam, Microsoft heeft nog steeds een monopoly -positie in softwareland! Hij is niet voor niets er de rijkste man op de aardkloot mee geworden! Dat wil niet zeggen dat hij dat aan MLM heeft te danken maar mede dankzij deze verkoop/marketingtechniek zit iedereen toch maar te werken met Windows behaleve een groepje Nerds wat Linux heeft gemaakt. Nu kom je met het verhaal dat Linux virusvrij en Windows niet: het zijn meestal de Linux-Nerds die een hekel hebben aan Bill Gates en die de virussen ontwikkelen en verspreiden op hun oude trusty windows-pc omdat het anders niet werkt. O ja het maken van een virus en verspreiden is in de meeste landen verboden en er staat een gevangenisstraf danwel een boete op.
Dat grote bedrijven MLM gebruiken om hun produkten te promoten is alleen maar feit dat MLM kan werken. In Nederland heb je slechts een aantal losers die hier niet in geloven en deze MLM de grond inboren omdat ze denken dat het een piramidespel is. :roll:

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Ik neem aan dat jij een computer hebt en dit niet uit een kleitablet uit te zitten te beitelen Fred Flinstone!
Je leest het toch van een scherm of niet?
En verder is dit weer eens lekker op de man spelen, dus ga ik er verder niet op in.
Hoezo slechte naam, Microsoft heeft nog steeds een monopoly -positie in softwareland! Hij is niet voor niets er de rijkste man op de aardkloot mee geworden! Dat wil niet zeggen dat hij dat aan MLM heeft te danken maar mede dankzij deze verkoop/marketingtechniek zit iedereen toch maar te werken met Windows
En het geld geeft je weer gelijk?

Een monopolypositie die zeker niet te danken is aan MLM maar aan slimme marketing en geluk. Windows pc's worden gewoon in de winkel verkocht en niet via MLM party's. En die slechte naam komt doordat Windows na 15 jaar ontwikkeling nog altijd een slecht besturingssysteem is (waarvoor je weer andere software moet kopen om het te herstellen) en doordat Microsoft hun monopolypositie steeds meer misbruikt om computergebruikers hun wil op te leggen. Zoek maar eens op longhorn (volgende windows versie) en trusted computing.
behaleve een groepje Nerds wat Linux heeft gemaakt. Nu kom je met het verhaal dat Linux virusvrij en Windows niet: het zijn meestal de Linux-Nerds die een hekel hebben aan Bill Gates en die de virussen ontwikkelen en verspreiden op hun oude trusty windows-pc omdat het anders niet werkt. O ja het maken van een virus en verspreiden is in de meeste landen verboden en er staat een gevangenisstraf danwel een boete op.
totaal off-topic en een aanname dat ik wel een linux nerd zal zijn.
Dat grote bedrijven MLM gebruiken om hun produkten te promoten is alleen maar feit dat MLM kan werken. In Nederland heb je slechts een aantal losers die hier niet in geloven en deze MLM de grond inboren omdat ze denken dat het een piramidespel is.
Ik heb nog een enkel groot en goed bedrijf hun producten via MLM zien promoten; tenzij jij vindt dat Herbalife en de Wellness groep goede producten maken.
In Nederland heb je slechts een aantal losers die hier niet in geloven
En weer wordt er op de man gespeeld en het standaard zinnetje verkondigd: MLM is goed en als je niet slaagt met MLM heb je je het aan jezelf te danken en ben je een loser.
Zo lust ik er nog wel een paar!

Econometrist

Je haalt 2 dingen door elkaar:
Nee hoor, het ging me maar om één ding:
Tot zover het stukje rechtspraak voor degene die niet weten hoe het werkt in deze rechtstaat.
Tot zover een poging een rookgordijn over je blunder te draperen bedoel je. Wat mijn punt was, is dat je probeert een juridische achtergrond te insinueren met je bewering dat je het WvS zou hebben moeten kennen. (Alsof een rechtenstudie het uit je hoofd leren van wetboeken zou betekenen, maar dat is een andere discussie). In dezelfde zin ontzenuw je echter elk vermoeden van enige opleiding in die richting; een jurist zal nooit beweren dat een verkrachter voor een politierechter zou staan. Daar komen namelijk alleen de hardrijdertjes, huisvredebreukjes, dat soort zaken. Waarvoor de eis lager is dan 6 maanden. De ernstige misdrijven komen voor een strafrechter. Iemand in die vakrichting weet dat natuurlijk ook. Door zo'n vergissing trap ik er niet in. Het zijn de kleine dingetjes waaruit blijkt dat een verhaal niet klopt.

Gast

En wederom laat Slim zien een geheugen vol gaten te hebben: Er zijn al een heel aantal multinationals genoemd die MLM bedrijven.

Gesloten