Daidalos schreef:Ik heb een printer besteld bij 123inkt.nl. Ik heb hem ontvangen en geinstalleerd. Deze printer voldoet niet aan mijn verwachtingen en ik vind de prestaties ondermaats.
Vroeger stonden er in stenen winkels nog wel eens printers, waarop testafdrukken gemaakt werden. Daardoor kon je de printkwaliteit inschatten. De printkwaliteit was toen ook erg wisselend per printer en per merk.
Als je op internet koopt heb je die luxe niet. Je kan over de beste producten en de slechtste producten vaak wel recenties vinden waar je houvast aan hebt. Daarnaast kan je de specificaties lezen.
Heeft de fabrikant hier iets fout gedaan? Als de printer print volgens zijn specificaties dan is de printer 'goed'. Als de specificaties ondermaats zijn, dan heb je als koper niet voldoende vooronderzoek gedaan. Als je kan aantonen dat de printer NIET print volgens de specificaties, dan heb je een sterke zaak.
Over het herroepingsrecht hebben andere ter zake kundige forumleden al voldoende geschreven. In aanvulling daarop lijkt het mij redelijk, dat je tenminste de waardevermindering van de printer vergoedt aan de verkoper. Een gebruikte printer (al is het maar één pagina) is duidelijk minder waard dan een nieuwe en die printer kan niet meer als 'nieuw' verkocht worden