LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan zal je aangifte van diefstal moeten doen en MediaMarkt compenseren door de inkoopprijs te betalen.

sake1987

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
09 jul 2020 22:04
En wat als ik een insluiping heb gehad en dat ding is gejat? :mrgreen:
Dan betaald je inboedelverzekering 2euro19

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij insluiping wordt niets uitgekeerd, wel bij inbraak met zichtbare braaksporen. :(

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij een inboedelverzekering zijn bij een diefstal uit de woning geen sporen van braak nodig voor een vergoeding.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn fiets is toen gestolen uit de carport , die dicht was maar niet op slot was.
Er werd niets uitgekeerd , of is dat anders dan?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De carport is niet in de woning. Zou die fiets uit de schuur gestolen zijn, dan was het wel gedekt.

Lees uw polis maar na.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Revoked »

Als MM slim is geven ze de serienummers door aan Apple. "Remotely locked, please return this device." Doen ze ook met iPhones. En ja, dat betekent ook echt dat ze onbruikbaar zijn.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door 16again »

Revoked schreef:
10 jul 2020 07:31
Als MM slim is geven ze de serienummers door aan Apple. "Remotely locked, please return this device." Doen ze ook met iPhones. En ja, dat betekent ook echt dat ze onbruikbaar zijn.
Daar heeft MM het inkoopbedrag niet mee terug.
Voor zover dit technisch al kan. En zou je dan zo'n device willen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik begrijp niet goed waarom de koper van deze Imac (s) niet eerst even contact heeft opgenomen met MM, voor de zending werd verstuurd, of het hier om een uitzonderlijke aanbieding ging?
Je kunt wel kopen, maar controleer even of het klopt dat het een actie is, voor ze worden verzonden.
Als het dan een echte actie is, heb je ze ieder geval al wel gekocht.
Is het geen echte actie en heeft MM op uw vraag laconiek gereageerd, dan is de positie van MM een stuk zwakker, omdat u heeft getracht ze te wijzen op (wat lijkt) een foutje in de prijs.

Ik zou mij zelf bezwaard voelen om hem überhaupt te bestellen als ik, en ieder ander met mij, wel kan begrijpen dat dit een fout is of wel een heel spectaculaire actie. En dan zijn het er meestal maar 1 of 2, en kun je er niet 3 tegelijk bestellen.
Want ik denk dat hier redelijkerwijs kan worden gezegd dat een Imac natuurlijk nooit voor dat bedrag ver/gekocht kan worden.

Het valt, denk ik, onder wat men vroeger in advertenties altijd erbij zette... "Zet en drukfouten voorbehouden". Ik denk ook dat MM het recht heeft om de Imac terug te roepen en hier dan wel de transportkosten met verzekering van te dragen, of de klant een voorstel te doen voor welk bedrag de Imac kan worden gekocht. Dat kan tussen inkoop en verkoop inzitten. Het was natuurlijk wel deze koper die de fout aan het licht bracht, alleen hier in mijn ogen niet erg netjes mee om is gegaan.

Als ik het goed begrijp zijn er ook 3 Imac's in één keer gekocht. Vraag me af of dit ook het geval zou zijn als ze de werkelijke € 6570,- hadden moeten betalen.

Want uiteindelijk betalen we allemaal voor dingen als foutjes, diefstal, inbraken en vandalisme.
Dat zie je niet meteen, maar verzekeringen gaan omhoog en artikelen worden duurder, ter compensatie hiervan.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door HADES2001 »

hebra98 schreef:
10 jul 2020 08:37
Ik begrijp niet goed waarom de koper van deze Imac (s) niet eerst even contact heeft opgenomen met MM, voor de zending werd verstuurd, of het hier om een uitzonderlijke aanbieding ging?
Je kunt wel kopen, maar controleer even of het klopt dat het een actie is, voor ze worden verzonden.
Als het dan een echte actie is, heb je ze ieder geval al wel gekocht.
Is het geen echte actie en heeft MM op uw vraag laconiek gereageerd, dan is de positie van MM een stuk zwakker, omdat u heeft getracht ze te wijzen op (wat lijkt) een foutje in de prijs.

Ik zou mij zelf bezwaard voelen om hem überhaupt te bestellen als ik, en ieder ander met mij, wel kan begrijpen dat dit een fout is of wel een heel spectaculaire actie. En dan zijn het er meestal maar 1 of 2, en kun je er niet 3 tegelijk bestellen.
Want ik denk dat hier redelijkerwijs kan worden gezegd dat een Imac natuurlijk nooit voor dat bedrag ver/gekocht kan worden.

Het valt, denk ik, onder wat men vroeger in advertenties altijd erbij zette... "Zet en drukfouten voorbehouden". Ik denk ook dat MM het recht heeft om de Imac terug te roepen en hier dan wel de transportkosten met verzekering van te dragen, of de klant een voorstel te doen voor welk bedrag de Imac kan worden gekocht. Dat kan tussen inkoop en verkoop inzitten. Het was natuurlijk wel deze koper die de fout aan het licht bracht, alleen hier in mijn ogen niet erg netjes mee om is gegaan.

Als ik het goed begrijp zijn er ook 3 Imac's in één keer gekocht. Vraag me af of dit ook het geval zou zijn als ze de werkelijke € 6570,- hadden moeten betalen.

Want uiteindelijk betalen we allemaal voor dingen als foutjes, diefstal, inbraken en vandalisme.
Dat zie je niet meteen, maar verzekeringen gaan omhoog en artikelen worden duurder, ter compensatie hiervan.
Heel simpel dat hij geen contact nam, iedereen met een IQ boven de 70 snapt dat een nieuwe imac echt niet van 2000+ opeens voor 2 euro in de aanbieding is. De koper wist dondersgoed wat die deed en dat die prijs niet klopte en daarmee staat hij dus ook direct niet meer in zijn recht. (zelfs de productiekosten van een imac komen niet eens in de buurt)
Het had anders geweest als de mac er bijvoorbeeld 1500 op stond. 25% korting is veel voor een imac maar nog wel geloofwaardige prijs

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door hebra98 »

HADES2001 schreef:
10 jul 2020 09:11
hebra98 schreef:
10 jul 2020 08:37
Ik begrijp niet goed waarom de koper van deze Imac (s) niet eerst even contact heeft opgenomen met MM, voor de zending werd verstuurd, of het hier om een uitzonderlijke aanbieding ging?
Je kunt wel kopen, maar controleer even of het klopt dat het een actie is, voor ze worden verzonden.
Als het dan een echte actie is, heb je ze ieder geval al wel gekocht.
Is het geen echte actie en heeft MM op uw vraag laconiek gereageerd, dan is de positie van MM een stuk zwakker, omdat u heeft getracht ze te wijzen op (wat lijkt) een foutje in de prijs.

Ik zou mij zelf bezwaard voelen om hem überhaupt te bestellen als ik, en ieder ander met mij, wel kan begrijpen dat dit een fout is of wel een heel spectaculaire actie. En dan zijn het er meestal maar 1 of 2, en kun je er niet 3 tegelijk bestellen.
Want ik denk dat hier redelijkerwijs kan worden gezegd dat een Imac natuurlijk nooit voor dat bedrag ver/gekocht kan worden.

Het valt, denk ik, onder wat men vroeger in advertenties altijd erbij zette... "Zet en drukfouten voorbehouden". Ik denk ook dat MM het recht heeft om de Imac terug te roepen en hier dan wel de transportkosten met verzekering van te dragen, of de klant een voorstel te doen voor welk bedrag de Imac kan worden gekocht. Dat kan tussen inkoop en verkoop inzitten. Het was natuurlijk wel deze koper die de fout aan het licht bracht, alleen hier in mijn ogen niet erg netjes mee om is gegaan.

Als ik het goed begrijp zijn er ook 3 Imac's in één keer gekocht. Vraag me af of dit ook het geval zou zijn als ze de werkelijke € 6570,- hadden moeten betalen.

Want uiteindelijk betalen we allemaal voor dingen als foutjes, diefstal, inbraken en vandalisme.
Dat zie je niet meteen, maar verzekeringen gaan omhoog en artikelen worden duurder, ter compensatie hiervan.
Heel simpel dat hij geen contact nam, iedereen met een IQ boven de 70 snapt dat een nieuwe imac echt niet van 2000+ opeens voor 2 euro in de aanbieding is. De koper wist dondersgoed wat die deed en dat die prijs niet klopte en daarmee staat hij dus ook direct niet meer in zijn recht. (zelfs de productiekosten van een imac komen niet eens in de buurt)
Het had anders geweest als de mac er bijvoorbeeld 1500 op stond. 25% korting is veel voor een imac maar nog wel geloofwaardige prijs
>>
Ik denk dat het hier niet echt met IQ te maken heeft maar wellicht iets meer met fatsoen, normen en waarden.
Ik weet ook niet of het netjes is om, min of meer, deze "vrager" te betichten van een laag IQ.
Alleen dat er geen bezwaard gevoel was toen men deze 3 Imac's gewoon bestelde, afrekende en hier dan ook de vraag stelt.. :shock:
Je kunt het ook zo zien...
Het is nog net geen diefstal van €6570,- .. maar het scheelt maar €6,57 :lol:

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door HADES2001 »

hebra98 schreef:
10 jul 2020 09:27
>>
Ik denk dat het hier niet echt met IQ te maken heeft maar wellicht iets meer met fatsoen, normen en waarden.
Ik weet ook niet of het netjes is om, min of meer, deze "vrager" te betichten van een laag IQ.
Alleen dat er geen bezwaard gevoel was toen men deze 3 Imac's gewoon bestelde, afrekende en hier dan ook de vraag stelt.. :shock:
Je kunt het ook zo zien...
Het is nog net geen diefstal.. maar het scheelt maar €6,57
Ik denk dat je mijn bericht nog is moet lezen, ik beticht helemaal niemand een laag IQ. Ik geef alleen aan dat iedereen weet dat die prijs niet klopt en de koper daarom niets gevraagt heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het levert MM wel veel gratis publiciteit op.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over fatsoen gesproken... :lol:

De bewuste koper van de drie Imacs zegt zelf dit:
Ik vind het onmenselijk en zeer klantonvriendelijk dat MediaMarkt zo agressief in de aanval gaat. Ik ben per slot van rekening een klant die ze tevreden moeten houden”, vertelde hij gisteren tegen deze nieuwssite.
Dit heeft nog een en ander te leren in dit leven :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
10 jul 2020 09:43
Over fatsoen gesproken... :lol:

De bewuste koper van de drie Imacs zegt zelf dit:
Ik vind het onmenselijk en zeer klantonvriendelijk dat MediaMarkt zo agressief in de aanval gaat. Ik ben per slot van rekening een klant die ze tevreden moeten houden”, vertelde hij gisteren tegen deze nieuwssite.
Dit heeft nog een en ander te leren in dit leven :mrgreen:
Hij wilde die 3 iMacs voor zijn bedrijf. Ik vraag me af wie er met zo’n “zakenman” eigenlijk zaken wil doen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door grun »

hebra98 schreef:
10 jul 2020 09:27
Ik weet ook niet of het netjes is om, min of meer, deze "vrager" te betichten van een laag IQ.
Dat leest u niet goed, het is juist andersom. De koper wordt beticht van een hoog IQ, hoger dan 70 in ieder geval. Dat blijkt uit de volgende zin 'De koper wist heel goed wat hij deed' enzovoort.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Tsja, een IQ van 100 is gemiddeld. En wijsheid komt met de jaren. Hoogmoed komt voor de val.

Hij had zijn verhaal exclusief aan een krant kunnen verkopen. Dan had hij er wellicht nog wat aan over gehouden.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Lowieze »

Bob Schurkjens schreef:
10 jul 2020 09:58
Tsja, een IQ van 100 is gemiddeld. En wijsheid komt met de jaren. Hoogmoed komt voor de val.

Hij had zijn verhaal exclusief aan een krant kunnen verkopen. Dan had hij er wellicht nog wat aan over gehouden.
Dan kan hij beter wachten met dat verhaal verkopen tot alles achter de rug is, dan kan hij dat geld waarschijnlijk goed gebruiken :D

witte angora
Berichten: 31991
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door witte angora »

Een titel hebben we al: 'Don Nemo tegen de Media Molen'.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nemo ziet een rechtszaak met veel vertouwen te gemoed en Juridisch adviesbureau Aliter Melius denkt dat hij kans op winnen heeft. Dit wordt een dure les.
https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~afe196d0/

Gesloten