LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora

Re: Pakket verkeerd bezorgd door onjuiste adressering, wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
02 sep 2020 08:31
witte angora schreef:
02 sep 2020 08:00
Dat het extra werk is voor de bezorger en dat ik ongevraagd dagen met haar zooi zit, daar wordt niet aan gedacht. Dat is hoe het gaat, en daar houdt een planner geen rekening mee.
Volgens mij is het de buurvrouw die geen rekening gehouden heeft. Iets bestellen en dan op vakantie gaan?
Klopt, dat is die buurvrouw, die bewust die keuze maakte. Het ging om een winterjas voor haar dochter, dan had ze die alvast. Maar dit soort 'onbezorgde types' kom je volgens mij veel en veel vaker tegen. Denken dat het allemaal prima is, maar ze beseffen eigenlijk niet goed dat een ander er een hoop werk aan heeft en er veel tijd aan kwijt is - met name de bezorger.

Maar een planner kan hier geen rekening mee houden. Menselijk gedrag is nu eenmaal onvoorspelbaar. En dan moet de bezorger maar zien dat hij alles binnen zijn tijdvakken bezorgd krijgt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
02 sep 2020 08:49
fonsflons schreef:
witte angora schreef:
Dat het extra werk is voor de bezorger en dat ik ongevraagd dagen met haar zooi zit, daar wordt niet aan gedacht. Dat is hoe het gaat, en daar houdt een planner geen rekening mee.
Volgens mij is het de buurvrouw die geen rekening gehouden heeft. Iets bestellen en dan op vakantie gaan?
Klopt, dat is die buurvrouw, die bewust die keuze maakte. Het ging om een winterjas voor haar dochter, dan had ze die alvast. Maar dit soort 'onbezorgde types' kom je volgens mij veel en veel vaker tegen. Denken dat het allemaal prima is, maar ze beseffen eigenlijk niet goed dat een ander er een hoop werk aan heeft en er veel tijd aan kwijt is - met name de bezorger.
Ik zou bijna denken dat die buurvrouw iets onoirbaars doet :wink: en die bezorger? Die krijgt er gewoon voor betaald - het is zijn werk namelijk.
witte angora schreef:
Maar een planner kan hier geen rekening mee houden. Menselijk gedrag is nu eenmaal onvoorspelbaar. En dan moet de bezorger maar zien dat hij alles binnen zijn tijdvakken bezorgd krijgt.
Dat is gewoon niet waar. Een goede planning houdt juist wél rekening met een bepaalde mate van onvoorspelbaarheid (en wat voor jou onvoorspelbaar is, blijkt -als je er hoog-over naar kijkt- vaak tóch heel voorspelbaar te zijn). Niet voor niets zijn er ook gewoon bedrijven die wél correct en nauwkeurig aangeven wanneer ze komen.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

witte angora schreef:
fonsflons schreef:
witte angora schreef:

>>
Volgens mij heeft dit niet heel veel te maken met de betrouwbaarheid van de APP.
Maar, als het dan toch besproken wordt, denk ik dat de buurvrouw ook kan hebben gedacht, ik gok dat het nog op tijd aankomt.
Hoe lang is dat pakket onderweg geweest? Besteld via Ali? dan kan het 10-90 dagen onderweg zijn.
Misschien had je buurvrouw gerekend met een bezorgtijd (redelijk snel) maar dat het net niet op tijd gelukt is.
Dan hoeft niemand anders dit pakket aan te nemen en gaat het gewon naar een afhaalpunt.
Dan is het enige probleem dat de bezorger het "bij de buren" afgeeft. En als je op vakantie gaat vertel je dit niet aan al je buren.
Daar blijft het bij de buren liggen of het is naar het afhaalpunt voor max 3 weken en heeft niemand daar een probleem mee.
En in dit geval is het dus geen enkele logica die bewijst dat de APP goed werkt.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
02 sep 2020 09:38
Het wordt tijd dat er gewoon normaal voor een pakketje betaald wordt door de klant. Dan kan de verkoper normale tarieven aan postnl betalen, en kan postnl het extra geld gebruiken om fatsoenlijk personeel aan te nemen en een goed werkende app te laten ontwikkelen.

Nu is het een race naar de bodem.
>>
Deels mee eens, helaas is het PostNL die dit zelf in de hand heeft.
Wij bepalen niet wat er aan PostNL betaald wordt voor verzenden.
Ook pakketjes vanuit China, gratis verzenden, maakt het aantrekkelijk daar te bestellen.
Meeste spullen zijn goedkoper dan verzendkosten in NL zelf.
Wij verplichten niemand om het gratis te verzenden dat is een keuze die ons geboden wordt.
Zie je iets voor 5 euro en 12,95 euro verzenden, is er niemand die dat koopt. Gewoon niet meer aantrekkelijk dus geen verkoop.
Tenzij dit zelfde hier in Nederland, overal, voor 45 euro wordt verkocht.

En PostNL werkt zelf aan mee aan gratis verzenden, zonder dat wij PostNL dwingen.
En volgens mij is het PostNL zelf die deze optie bied aan verkopers, anders komt het pakketje nooit aan in Nederland.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Lobacopose schreef:
31 aug 2020 22:44
Volgens mijn zoon stond het adres op de bevestigingsmail fout. Hij zag dat wel, maar dacht dat dit wel goed zou komen...
Dan is dat opgehelderd en kan het topic bij dezen op slot.

Hartelijke groet, Radar^SK

Gesloten