LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rapportage op Fok! over MLM.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Rapportage op Fok! over MLM.

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, de vaste kosten omlaag brengen (zie telefoongids ACN, doorklikken op meer info en je komt in een bananpool terecht, waarin ACN stelt dat doordat ze met MLM te werken de kosten radicaal naar beneden brengen). Geen personeel, scheelt veel sociale lasten zoals pensioenen. Geen zieken, geen WAO-trubles zoals reïntegratieprojecten. Geen kantoorruimte, geen kantoorartikelen, geen telefoonkosten, geen doorbetaalde vakanties, geen vakbonden die de loonsverhogingen afdwingen, geen promoties (hogere loonkosten). Alles voor rekening van distribiteurs die eerst nog even een bedrag moeten betalen om asljeblieft de produkten te mogen verkopen.
ja en??? probleem mee.? gewoon slim.

Gast

Madleine is dat je probleem. gewoon zielig.
je bent zeker lid van fnv.

rara

Ongelezen bericht door rara »

Madeleine=student=keesjan,=slim=joopat=maarschalk=bart1999=jannieheetik=etc, etc.............

Dus, er is maar 1 tegenstander! 16miljoen mensen en eentje loopt hier te mekkeren. Doodbloede die handel.Gaat vanzelf.

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wat een domme onzin! MLM produkten zijn echt wel verkoopbaar
Aan gekken ja. Dat is het hele probleem van MLM. Producten zijn duur en onverkoopbaar. Mensen willen geen producten op basis van reclamepraatjes. Reclame is altijd misleidend. Mensen kopen producten nadat ze prijzen en mogelijkheden hebben kunnen vergelijken. In het geval van een abonnement willen (en moeten ze zelfs) altijd de algemene voorwaarden hebben.
met die denkwijze van jou, kun je zelfs niet eens een nieuwe Mercedes voor 100euro verkopen!
Dat kan ik inderdaad niet. Want verstandige mensen hebben meteen door dat zulke mooie praatjes addertjes onder het gras hebben. Dat is nog een probleem van MLM: doordat alles verborgen is en er geen duidelijkheid is, voelen mensen al meteen nattigheid. In werkelijkheid kan het best "Mercedes voor 100 euro bij aankoop van een villa van een paar miljoen." Kijk, dan is het opeens niet meer zo'n leuke aanbieding.

En nee, ik koop die rotzooi niet, maar het is me vaak genoeg aangeboden. In tegenstelling tot jou hoef ik niet alles te ervaringen om er toch over te kunnen oordelen. Om in jouw "etenswaren" analogie te blijven: ik vreet geen stront omdat er evidentie is dat het eten daarvan niet handig is. Wat zeg je? Jij wilt het eerst ervaren? Eet smakelijk. Hetzelfde geldt voor producten: MLM'er komt bij mij met een product. Ik zie al meteen dat er informatie ontbreekt. Ze komen met Tupperware doosjes voor 20 euro. Ze komen met computers voor 2000 euro zonder specificaties (en wat zie ik op TV: een Dell voor 600). Ze komen met een "Wonderclean" product voor 100 euro. Terwijl Vanish en dergelijke daar een fractie van kosten. Het zal ongetwijfeld goed spul zijn, maar het is onverkoopbaar omdat klanten tegenwoordig mondiger zijn en over meer informatie beschikken. Jij haalt je winst uit een paar domme mensen die zich laten ompraten (lekkere vriend/kennis ben jij) of uit oude omaatjes die nog in de goede jeugd geloven. Aan verstandige mensen kan je onbekende dure producten nooit slijten.
Madeleine=student=keesjan,=slim=joopat=maarschalk=bart1999=jannieheetik=etc, etc.............
Ik geloof eerder in gast=gast=gast=gast=gast...

Gast

keesjan heeft zeker de consumentblad.

tv heeft die zeker ook al niet meer.
hij heeft zeker geen enkele merk thuis staan waarbij reclame voor is maakt :D

ondernemer_2004

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Producten zijn duur en onverkoopbaar.
een porche is ook duur, maar zeker verkoopbaar

Reclame is altijd misleidend.
Poeh poeh, nou maar geen TV kijken meer

Gast

hij heeft ook geen dure luxe produkten thuis staan. Worden niet getest in de consumeten gids. Anders heeft die geen vergelijk. Weet dan niet wat de beste koop is.!

bij een porsche ,mercedes etc dealer komt die niet anders wordt die misschien beet genomen door gladde verkoper.Natuurlijk hij vraagt eerst altijd naar de algemene voorwaarden(mag ik mijn auto na 2 weken ruilen :D ) of weer vraagt die af waarom staan jullie niet in de consumentengids.

Nee meneer dat hebben we niet nodig. Wij hebben onze klanten wel die ons vertrouwen en het geld hebben (voor over hebben) op het te kopen

verder op is wel een goedkopere dealer. maar wel ander een merk
waarbij je een gratris breedbeeld tv kunt krijgen bij aankoop van een nieuw tv. . Zijn er algemene voorwaarden bij de tv? :D blabla

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ja, de vaste kosten omlaag brengen (zie telefoongids ACN, doorklikken op meer info en je komt in een bananpool terecht, waarin ACN stelt dat doordat ze met MLM te werken de kosten radicaal naar beneden brengen). Geen personeel, scheelt veel sociale lasten zoals pensioenen. Geen zieken, geen WAO-trubles zoals reïntegratieprojecten. Geen kantoorruimte, geen kantoorartikelen, geen telefoonkosten, geen doorbetaalde vakanties, geen vakbonden die de loonsverhogingen afdwingen, geen promoties (hogere loonkosten). Alles voor rekening van distribiteurs die eerst nog even een bedrag moeten betalen om asljeblieft de produkten te mogen verkopen.

ja en??? probleem mee.? gewoon slim
Ja, is zeker slim. En jij bent de oen die er instapt. Want daar gaat het om, zoveel mogelijk oenen vinden. Die geen rechten hebben, die nooit zullen zeuren dat zij ziek zijn. Geen pensioen opbouwen.

Wie is er nou echt slim, jij of ik?

Madeleine

verder op is wel een goedkopere dealer. maar wel ander een merk
waarbij je een gratris breedbeeld tv kunt krijgen bij aankoop van een nieuw tv. . Zijn er algemene voorwaarden bij de tv?
Sorry, maar je slaat de plank even goed mis!!

Als ik een gewone tv koop, krijg ik er geen breedbeeld bij kado!!

Even opletten!

MADELEINE

Ongelezen bericht door MADELEINE »

Ik heb de cijfers gezien en trek alles in wat ik gezegt heb.
Ze hebben gelijk.
Sorry.

Madeleine

En net als met Maarschalk, mijn naam in hoofdletters. Zo werkt MLM dus. Ik trek dus uiteraard geen van mijn woorden terug.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

haha, weer een 'bewijs' dat madeleine gewoon student is. Gewoon doen waar hij zelf zegt een kei in te zijn: letten op het taalgebruik.
Jij gebruikt wel heel vreemde, vergezochte bewijzen. Nogmaals, ik ben Madeleine niet. Ik heb je al minstens 2 keer gevraagd om een manier te bedenken waarop ik dat kan bewijzen.

Ik maak overigens zelden of nooit opmerkingen over het taalgebruik van anderen hier. Behalve dan over dat van Nieuw, omdat ik zijn berichten gewoon totaal niet begrijp. Maar zeer zeker niet op een vervelende manier.
Dat heeft niet met DRUK te maken, maar om het feit dat je geen eigen mening hebt. Ga gewoon niet naar die party, maar nee, dat vinden de vrouwtjes weer ***lig voor de gastvrouw.KOOP dan nix, maar nee, dat vinden ze ook weer sneu. DRUK? Onzin. Gewoon niet doen wat je niet wil doen.
Grappig, de zaken die je noemt (het l*llig vinden, sneu vinden), zijn nou precies de symptomen van sociale druk :)
Zucht... Weer zo eentje die dat stadium nog niet ontgroeid is. Bewijs het dan eens? Vraag onze IP nummers op bij de Tros of zo. Onderbouw deze stelling dan.
Aan gekken ja. Dat is het hele probleem van MLM. Producten zijn duur en onverkoopbaar. Mensen willen geen producten op basis van reclamepraatjes.
Dat blijf ik met je oneens. De producten zijn echt wel goed, in ieder geval niet vaker slecht dan die in de winkel. Sommige zijn inderdaad erg duur, andere weer niet. Je moet niet alle producten over 1 kam scheren.

En Nieuw, je bent echt niet achterlijk als je geen dure, luxe spullen in je huis hebt staan hoor. Dat geldt voor een bijzonder groot deel van de Nederlanders. Dat jij overal veel geld aan uitgeeft moet je zelf weten, maar voor veel mensen is dat gewoon niet mogelijk (en nee, ook niet als ze wat met MLM gaan doen).

Gast

voel je aangesproken. of zo.
humor. keesjan lult over voorwaarden en vergelijking.

Madeleine

haha, weer een 'bewijs' dat madeleine gewoon student is. Gewoon doen waar hij zelf zegt een kei in te zijn: letten op het taalgebruik
Heeft niets te maken met taalgebruik. Iemand beweert dat als ik een tv koop, ik er een breedbeeld tv gratis bij krijg. En volgens mij heeft deze persoon ergens de klok horen luiden maar weet dus niet waar hij over spreekt. Maar als deze uitspraak klopt, mag ik dan even de bedrijfsnaam. Ga ik er morgen direct naartoe.

En het is dus geen bewijs dat ik student26 ben.

student26

voel je aangesproken. of zo.
Ik neem aan dat een reactie op mijn bericht was?

Nee ik voel me niet aangesproken. Ik heb wat sommige dingen betreft dure spullen in huis, en andere dingen juist het goedkoopste wat ik kon vinden.

Ik begrijp ook niet welke kant je nu eigenlijk op wilt.

Jan van Eechoud

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Keesjan,
Heb even gekeken op de site die jij mensen aanbeveelt om er te kijken ivm MLM. (http://frontpage.fok.nl/review/2030)

Wat heeft DAT nou te maken MLM?

Op wat voor deb..le forum ben ik nou toch terecht gekomen?

Je gezonde verstand heb je mee doorgetrokken hè?

Als dit het doorsnee publiek van de Tros is dan is het erg triest.

Vr. gr. Heb het busje al naar je toe gestuurd.
JvE. (ik val hier van de ene verbazing in de andere)

Madeleine

Als wij ons allemaal eens aan deze eenvoudige regels houden, zonder op de man te spelen of te schelden. Blijft het wel leuk.

Modereerbeleid
Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan. Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld. Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze ten alle tijden van het forum verwijderd.

- Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn.
- Links bevatten naar websites die inhoudelijk niet stroken met de algemeen geldende fatsoensregels.
- Reclame-uitingen bevatten.
- Geplaatst zijn door een persoon die zich voordoet als iemand anders.
- Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze ten alle tijden van het forum verwijderd.

student26

Dat kun je net zo goed niet doen, Madeleine. Ze kunnen het blijkbaar toch niet laten. Het enige dat je kunt doen is ze laten doen, er af en toe eens een opmerking over maken maar er verder zelf niet aan meedoen.

Gast

Madeleine draagt netkousen.

Gast

Madeleine is een muts die over 1 week weer moet zwoegen voor haar BAAS :lol: :lol: :lol:

Gesloten