alfatrion schreef: ↑26 dec 2020 01:46
De wet is redelijk. Coolblue heeft er zelf voor gekozen om mensen een onherroepbaar aanbod te doen en moet daar de consequenties zelf van dragen. Coolblue kan best wel bestellingen opnemen, ze willen niet. De meerprijs elders is op Coolblue verhaalbaar.
Nee, u vindt die wet redelijk. En in uw ogen is er een onherroepbaar aanbod gedaan om dat er niet letterlijk op=op staat maar
Maar let op: onze aanbiedingen gaan als warme broodjes over de toonbank, dus wees er snel bij.
.
16again schreef: ↑26 dec 2020 08:32
Nu verwijt je de klant, dat die acties niet begrijpt. Primair is het aan het bedrijf om die actie begrijpelijk te maken. Op=op , tot de voorraad strekt. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Het zal niet zo zeer de klant zijn die die actie niet zal begrijpen, het ligt, in mijn ogen, meer aan de mentaliteit van de klant. Er staat een melding dat je er snel bij moet zijn omdat het hard gaat en bij een (tijdelijk) niet meer leverbaar product staat dat het (tijdelijk) niet leverbaar is. Wat valt daar niet aan te snappen?
Buiten corona om is het al vrij lastig om de hoogte van de voorraad in te schatten voor een actie. Nu met corona kampt iedereen ook nog met langere levertijden en wellicht helemaal geen leveringen meer. In het begin van de pandemie kwamen hier de klachten van consumenten die een bed of bank gekocht hadden waarvan de leverdatum opliep. Tja, diverse landen in een harde lockdown, dus geen fabricage meer. Ook toen werd er al door sommige geadviseerd om star de wet te gaan volgen, de winkelier in gebreke te stellen en het geld terug te eisen. Ja dat mag, maar waarom?
Corona treft ons allemaal. Niet alleen qua ziekte, maar ook qua uitvoering van ons leven. Het gaat veel verder dan alleen maar een mondkapje en handen wassen. Grenzen worden gesloten, transport komt stil te liggen, personeel zit thuis, enz. Dan vraag ik mij echt af, wat voor nut heeft het om het voor een ander nog moeilijker maken voor je eigen gewin? Want ik ben een egoïstische klant, ik moet en zal dat product hebben, ook al heeft niemand een glazen bol en niemand die je kan vertellen wanneer iets weer geleverd wordt.
Wij hadden met kerst een pizzarette op tafel willen zetten. Ondanks dat deze in bijna elke folder stond is deze nergens leverbaar. Moet ik dan elke aanbieder het heel moeilijk gaan maken? Moet ik ervoor zorgen dat er een verkoper in zijn auto stapt, naar een fabrikant waar ook ter wereld rijdt om daar eentje in elkaar te zetten? Want dekkingskoop kan simpelweg niet, niemand heeft er eentje staan. Of kan ik dan ook gewoon de plannen omgooien en iets anders gaan eten?
Blik op de Weg heeft er ooit een item over gemaakt. Toen een gedeelte van het dak van De Grolsch Veste in Enschede instortte werden een hoop straten afgesloten. Hoeveel mensen er tot de knieën van de agent reden omdat ze toch die straat in wilde rijden. Want ik rij altijd door deze straat, dus nu ook. Maar ik wil parkeren en daar is nog plek. Ik wil naar de zaak en wil niet teveel lopen. ikke, ikke, ikke.
De klant moet simpelweg accepteren dat er na 2 dagen sneeuw geen slee meer te vinden is, dat met 3 dagen zon alle ventilatoren op zijn, dat op 31 december geen pak oliebollenmix meer te krijgen is. En ze moeten kunnen accepteren dat ze niet de enige klant zijn, dat een bedrijf aan meer klanten verkoopt dan alleen aan hun en dat een voorraad wel eens op zou kunnen raken. En het allerlastige, dat we nu in een tijd leven waarin niets zeker is. Zoals al benoemd, een enorme file aan containers in het verre oosten en smekende ondernemers aan deze kant van de aardbol die graag hun spullen willen hebben. En gelukkig, vele vrachtwagenchauffeurs die dagen vastgestaan hebben in Engeland die gelukkig weer naar huis konden om kerst met het gezin kunnen vieren. Met achterin hun wagen vele spullen waar 'wij' zo graag over willen klagen waarom het er niet was.
Natuurlijk zijn er wetten en natuurlijk kunnen deze gevolgd worden, maar laten we deze juist inzetten bij de gevallen waar het echt nodig is.