LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

MLM is gewoon een leuke business je komt met iedereen in contact zelf heb ik vele contacten in bejaardenhuizen met Herbalife ik geef die mensen wat monsters en dan gaan ze bestellen als gekken smeer ik ze ook nog wat autoverzekeringen aan , de meeste hebben geen auto en strijk de provisie op.

En daarna strijk ik de viool zet mijn hoed op de grond en kassa.

Student 27

Ongelezen bericht door Student 27 »

Niemand hier zal zeggen dat MLM illegaal is, want dat is het niet. Er is wel gezegd dat MLM illegaal ZOU MOETEN ZIJN

MOETEN ZIJN? Wie bepaalt dat? Iemand die zo dom is geweest om voor een vermogen zn zolder vol te stampen?
Ik vind dat fietsen illegaal zou moeten zijn. Zucht........................

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

@ Student 27:
En toch denk ik dat jij ergens wel een geweten hebt. Je kunt alleen maar zo doen omdat je ergens ontzettend over gefrustreerd bent.

Madeleine

Ongelezen bericht door Madeleine »

Modereerbeleid
Het modereerbeleid is er in eerste instantie op gericht om alle berichten, onafhankelijk van de inhoud, te laten staan. Een (scherpe) discussie moedigen we alleen maar aan. Daar is een forum per slot van rekening voor bedoeld. Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze ten alle tijden van het forum verwijderd.

- Agressief, bedreigend, lasterlijk, vulgair, schadelijk, obsceen, racistisch, misleidend of anderszins ongepast zijn.
- Links bevatten naar websites die inhoudelijk niet stroken met de algemeen geldende fatsoensregels.
- Reclame-uitingen bevatten.
- Geplaatst zijn door een persoon die zich voordoet als iemand anders.
- Als blijkt dat een bezoeker zich niet aan deze regels houdt, wordt deze te allen tijde van het forum verwijderd.

Slim

Er ligt al een klacht bij de redactie. En ik denk dat de politie ook wel wil weten wat hier gaande is.[/quote]

Madeleine

Hoe kun je een klacht neerleggen bij de redactie van dit forum?

Slim

Vraagje: hoe weet ik dat jij de echte Madeleine bent? Er staat geen link bij je naam om een persoonlijk bericht te sturen.

crabbel

Ongelezen bericht door crabbel »

Ik ben nu officieel ingelogd. Onze thuismail werkt niet naar behoren, kan wel versturen maar niet ontvangen. Ik heb voor het forum het e-mailadres van mijn echtgenoot op zijn werk gebruikt. Het lijkt mij nou niet echt handig dit e-mail adres te geven, gezien de berichten van vandaag.

Dat is het probleem met de e-mail.

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Slim

Begrijpelijk.
Nou, dan maar zo: [email protected]
Hopelijk worden ze niet platgespamd door die lui.

crabbel

Dank je, zal ook een klacht neerleggen.

Mvg

Madeleine

Slim

@crabbel
Graag gedaan. Ik heb het lang aangekeken, ook wel eens wat scherp gereageerd maar nu vond ik het tijd voor actie.

"Uit de botsing der meningen ontspringt de waarheid". Ik weet niet wie dit ooit heeft gezegd maar ik hecht er veel waarde aan. Niemand heeft de wijsheid in pacht en niemand heeft 100% gelijk.
Jammer dat sommigen zich zo aangevallen voelen dat ze topics gaan verzieken. Ik zal de komende tijd nog kijken of er leuk gediscussieerd wordt, en zo ja dan zal ik meedoen.

Zo niet dan wens ik iedereen, ook de MLM-ers, het beste!

crabbel

@Slim

Goedemorgen! Inderdaad, ik ben het met je eens! Uiteindelijk doen zij hun zaak hier geen goed mee en bevestigt onze vermoedens. Ik stel ook niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar een stevige discussie moet kunnen en vind ik ook leuk. Jammer dat mensen van een bepaald niveau niet weten was discussiëren is, gewoon anoniem hard schreeuwen en blèren om hun gelijk te krijgen.

Wat mij trouwens ook opvalt, dat alle zogenaamde voorstanders wijselijk hun mond hebben gehouden gisteren. Als je de zaak dan zo bent toegedaan, roep je iemand tot de orde dat dit niet de manier is van met elkaar omgaan en dat op deze wijze MLM helemaal geen goede naam krijgt. Of zou het toch al die tijd één persoon zijn geweest die zich als pro-MLM profileert op dit forum?

Fijn weekend en tot horens!

Met vriendelijke groet,

Madeleine

Nog twee tips!

http://www.zappybaby.be/forum_all/index ... ow/251.cfm

Dit is een Belgisch Forum over Euphony. Op blz. 9 staan de financiële gegevens. Interessant om kennis van te nemen!

http://net.info.nl/ego/multilev.htm

Moet je ook maar eens lezen.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Voorstanders van MLM hebben gezegd dat als je een goede film hebt gezien je je vrienden aanraadt om deze film ook te gaan zien.
Dat is ook netwerkmarketing.
Daar hebben ze geen ongelijk in, maar er is wel een verschil waar men niet over spreekt.

Als een vriend van mij op mijn advies een bepaalde film gaat kijken wordt ik er financieel niet beter van, ik verdien daar niets aan.
Als ik hetzelfde doe voor een produkt wat ik verkoop dan verdien ik daar wel aan.

Slim

Moet je ook maar eens lezen.
De 2e kende ik al, de eerste nog niet maar kwam wel bekend voor. Dezelfde spelletjes die door sommige MLM' ers op dit forum ook al werden gespeeld.

Madeleine

Typerend, nietwaar? Het maakt niet uit in welk land je dit soort forums leest, het is allemaal hetzelfde gebral. Volgens mij zijn ze allemaal geconditioneerd of ze hebben een boekje gekregen waar de antwoorden voorgekauwd instaan. Ze mogen natuurlijk niet zelf nadenken!

Jan van Eechoud

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Hi Madeleine,
Je lijkt me een redelijke, bijdehante meid, waarschijnlijk jaren jonger dan ik, dus ik zal je zo maar aanspreken.
Ik citeer je even:
"die echt rijk zijn geworden met MLM zitten in de top".
Klopt.
Nou weet ik niet wat voor ervaringen je hebt opgedaan, maar wat is daar nou voor speciaals aan? Verdient de koffiejuffrouw in het hoofdkantoor van Philips soms meer dan de directeur van Philips?
En toch kan het zijn dat zij veel harder werkt!

Bij een ECHT MLM bedrijf kan iedereen zijn eigen "topinkomen" bereiken.
Het is NIET zo dat als jij 1000 euri verdient, (en ik sta "boven" jou) ik er dan automatich een deel van krijg!

Er is bijv. 50% te verdelen nadat alle kosten er van af zijn.(fabricage, transport, administratie, etc)
Bijv. over een veroorzaakte omzet van 20.000 euri komt ongeveer 10.000 euro vrij als compensatie. Even grof gesteld: Als jij nu 90% van mijn omzet veroorzaakt hebt, waar gaat dan 90% van het compensatie- bedrag van 10.000 euro heen? ...Ja, naar jou! Eerlijk hè?

In de praktijk werkt het niet zo rechtlijnig, want hebben nu bijvoorbeeld 3 mensen, die jij hebt geintroduceerd, elk recht op hun compensatie (middels een %- staffel) van 2.000 euro, dan houd jij voor je moeite 4.000 euro over. (10.000 - 3x 2.000)
Óók in de maand dat je met vakantie bent en óók in die maand dat je ziek bent!
Maar een op een gezien, IS en BLIJFT het financieel ALTIJD beter voor diegene aan wie je een mogelijkheid biedt!

Helaas zijn er veel te veel bedrijven die hier mogelijkheden in zin om de boel te neppen. Maar zoals hierboven...., zo hoort het te zijn.
Ik vraag altijd aan iemand: Wat KRIJG ik nou voor die 100, 300, of 600 euro "startkapitaal"?
En dan krijg ik vaak bizarre opmerkingen als: de mogelijkheid!

Maar alles staat of valt met echte, of nep zakelijke mogelijkheden.

Vr. groeten. Ik hoop dat je wat wijzer geworden bent. Jan v. Eechoud

student26

Ongelezen bericht door student26 »

MOETEN ZIJN? Wie bepaalt dat? Iemand die zo dom is geweest om voor een vermogen zn zolder vol te stampen?
Of iets legaal of illegaal is wordt bepaald door de bevolking zelf (tenminste in democratische landen). Is het niet direct, dan indirect via een volksvertegenwoordiging. Als de meerderheid vindt dat iets illegaal moet zijn, dan wordt dat het. Het is maar een label, een hokje. Die hele discussie staat los van de discussie die hier woedt.

Maar goed, het lijkt erop dat alle vreemde snuiters ineens verdwenen zijn (samen met een paar in eerste instantie serieuze voorstanders trouwens), dus misschien kan er weer normaal gediscussieerd worden.

Ik blijf erbij dat het voorbeeld van Jan over de 90% van de omzet niet klopt. Ik zou dan ook graag zien dat hij een specifiek voorbeeld geeft voor Amway (aangezien hij daarvoor werkt) waaruit blijkt dat het wel klopt.

Jan van Eechoud

Hi,
Nog EEN keer voor student 26.

Ik beweer zelfs dat wanneer jij 100% van mijn omzet veroorzaakt, jij 100% van die premie krijgt....en dat is 100% zeker!

Van die andere percentages.....daar zit veel variatie in.

En ik werk niet voor een bedrijf. Zij zijn een van mijn leveranciers.
Net zoals Lobeco (DenHaag) een leverancier van mijn andere bedrijf is.
Ook daar heb ik bepaalde afspraken mee.

Aan je toevoeging van 26 te zien ben je nog erg jong.
Maat kun je je een beetje voorstellen dat mensen die in 1980 gestopt zijn door een l-l programma van de Ombudsman (Frits Bom, alias Bommetje Horlepiep) Doodziek worden wanneer ze zien wat er verder met dat bedrijf gebeurd is? En 6x6x6 etc. en HEEL Nederland zou failliet zijn en dat bedrijf ook!

Misschien werd je zelf wel ziek toen je ging kijken op de Poolse wegsite van ons of welke andere dan ook.

Wel, dit is mijn laatste pleidooi voor echte MLM. Voor redelijke argumenten blijf ik wel open staan.

Vr. gr. Jan van Eechoud

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Ik beweer zelfs dat wanneer jij 100% van mijn omzet veroorzaakt, jij 100% van die premie krijgt....en dat is 100% zeker!
Dat is m.i. bij Amway de enige situatie die inderdaad klopt. Bij Euphony uiteraard niet omdat die een ander type beloningssysteem hanteren.
Van die andere percentages.....daar zit veel variatie in.
Dat vroeg ik niet, ik wil een specifiek voorbeeld zien voor Amway waarbij het door jou gestelde opgaat. Of krabbel je nu terug?!
En ik werk niet voor een bedrijf. Zij zijn een van mijn leveranciers.
Je werkt voor Amway dus. De andere bedrijven zijn leveranciers van Amway.
Net zoals Lobeco (DenHaag) een leverancier van mijn andere bedrijf is. Ook daar heb ik bepaalde afspraken mee.
We hebben het over je MLM, Amway.
Aan je toevoeging van 26 te zien ben je nog erg jong. Maat kun je je een beetje voorstellen dat mensen die in 1980 gestopt zijn door een l-l programma van de Ombudsman (Frits Bom, alias Bommetje Horlepiep) Doodziek worden wanneer ze zien wat er verder met dat bedrijf gebeurd is? En 6x6x6 etc. en HEEL Nederland zou failliet zijn en dat bedrijf ook!
Dat laatste geeft al genoeg aan, het verhaal klopt gewoon niet.

Het eerste: ik was toen 2 dus ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik kan me wel voorstellen dat er minstens zoveel mensen zijn die blij zijn dat ze destijds uit MLM X gestapt zijn, toen deze achteraf failliet ging of er iets anders mee aan de hand bleek te zijn.
Wel, dit is mijn laatste pleidooi voor echte MLM. Voor redelijke argumenten blijf ik wel open staan.
Weer zo'n flauwe opmerking. Bah.

Jan van Eechoud

Jonge dame of jongeman 26,
Je bent een beetje heet gebakerd.
Dat vroeg ik niet, ik wil een specifiek voorbeeld zien voor Amway waarbij het door jou gestelde opgaat. Of krabbel je nu terug?!
Dat voorbeeld heb ik je al gegeven= 10.000- 3x 2.000
Maar vind je het erg dat ik er een eurocentje naast zit? of 500 euri? Maakt het ECHT wat uit?
Je werkt voor Amway dus. De andere bedrijven zijn leveranciers van Amway.
Ik merk dat je geen ondernemer bent.
Net zo als Lobeco een leverancier van mij is die mij meer beloont naar mate ik meer omzet veroorzaak (het zal hun worst zijn dat een monteur van mij dat op zijn beurt heeft veroorzaakt), is Amway een leverancier van mij.
Dat zij zelfs een groot deel van mijn administratie voeren vind ik alleen maar gemakkelijk.
Dat laatste geeft al genoeg aan, het verhaal klopt gewoon niet.
Wat heb ik gemist?
ik was toen 2 dus ik heb geen idee waar je het over hebt. Ik kan me wel voorstellen dat er minstens zoveel mensen zijn die blij zijn dat ze destijds uit MLM X gestapt zijn, toen deze achteraf failliet ging of er iets anders mee aan de hand bleek te zijn.
Heb je gelijk in.
Maar dat MLM bedrijf X tillers waren kan je ons bedrijf niet aanrekenen.
Weer zo'n flauwe opmerking. Bah.
Kan er niks aan doen dat je het flauw vindt.

En anders even naar de W.C. en flink persen, dan ben je je frustratie ook kwijt.
Hoe komt het trouwens dat je zo obstinaat bent? Pleeg nou eens echt onderzoek.

Internet zorgt er trouwens mooi voor de de consument een gehaaide inkoper wordt. Maar je moet nog altijd je EIGEN hoofd gebruiken en niet het hoofd van een ander.

Vr. gr. Jan v. Eechoud (en niet boos zijn over dat persen hè?

Gesloten