Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
02 sep 2021 16:43
En wat is gezond? Tot vorig jaar dacht ik dat subway een gezond alternatief was. Tot een ierse rechter oordeelde dat het brood veel te veel suiker bevatte om als gezond te bestempelen.
Op basis waarvan dacht je dat Subway gezond was? Klef brood doordrenkt met allerhande sauzen en nepvlees.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

walsum107 schreef:
03 sep 2021 17:17
Niemand bepaald welke voeding ik tot mij neem.
Maar als mensen zich bewust obese vreten mag wat mij betreft de zorg ook wel wat minder worden voor die mensen. Versleten knieën door overgewicht als gevolg van teveel vreten: prima, maar onderaan de wachtlijst graag.

angel1978
Berichten: 11084
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daar ben ik ook gestopt met lezen. Onbegrijpelijk en onleesbaar.

J. Deltoer
Berichten: 3171
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
03 sep 2021 20:00
J. Deltoer schreef:
02 sep 2021 16:43
En wat is gezond? Tot vorig jaar dacht ik dat subway een gezond alternatief was. Tot een ierse rechter oordeelde dat het brood veel te veel suiker bevatte om als gezond te bestempelen.
Op basis waarvan dacht je dat Subway gezond was? Klef brood doordrenkt met allerhande sauzen en nepvlees.
Nou, ik dacht ik neem daar een bruin broodje (vezels), groente erbij, sla paprika ui peper (klinkt ook gezond) en ham en kaas ( calcium, vit b).
Saus nam ik niet...wel een chocokoekje.
Maar inderdaad, wat een nepperij...

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 954
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Wat wordt dan de volgende stap, het verbieden van de verkoop van voorgebakken friet en snacks in de winkel?

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Kijk, als je toch lak hebt aan je eigen gezondheid en aan de wereld, moet het zo geregeld zijn, dat je maar moet opdraaien voor je eigen gezondheidskosten. Want de mensen die wel verantwoord bezig zijn betalen wel voor dat soort lieden, en hadden dus netto meer over kunnen houden van hun salaris. Hoeft dat bovendien ook niet keer op keer verhoogd te worden, wat totaal geen nut heeft. De wet op privacy moet dus gelijk van tafel worden geveegd. Zodoende zal er minder klandizie voor zijn, en verdwijnen de minder rendabele ondernemers (algemeen gesteld, wat een fastfoodketen ook is) toch wel.
En bovendien kan de overheid zich beter druk maken om de overbevolking en een bevolkingspolitiek gaan invoeren. Er zijn gewoon veel te veel mensen op deze wereld. En je kan verzinnen wat je wilt. Zolang dat niet naar beneden gaat, wordt alles meer, meer, meer. Meer vervuiling, meer CO2 uitstoot, meer NO2, meer ontbossing. Meer uitsterven van andere dieren. Kortom: als er maar weer een handvol mensen waren op Aarde, in vergelijking met de nu 8 miljard, dan kan je door alle problemen een streep zetten. Maar blijf maar doorgaan hoor. De mens is toch het meest wreedste dier en het meest arrogant op deze wereld. Ze zullen het wel beleven in de nabije toekomst. Wat jammer dat de mensen met jonge kinderen dat hen moet gaan uitleggen dat ze een miserabel bestaan gaan leiden met mogelijk een vroege dood. https://www.worldometers.info/

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door scontra »

Ik_weet_niet_alles schreef:
03 sep 2021 21:23
Wat wordt dan de volgende stap, het verbieden van de verkoop van voorgebakken friet en snacks in de winkel?
Dan ook misschien maar de verkoop van aardappelen, frituurvet en zonnebloemolie verbieden.
Zelf gemaakte friet/patat met Kesbeke piccalilly is echt vele malen smakelijker, maar of het gezonder is dan de kant en klare producten weet ik niet. :wink:

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat doen we dan met stresskippen die hartklachten krijgen van hun stress?

Eigen schuld, dikke bult?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die gaan bij KFC in het vet. Nadat ze eerst door een beslagje zijn gehaald.

Nijogeth
Berichten: 10136
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
03 sep 2021 22:41
En wat doen we dan met stresskippen die hartklachten krijgen van hun stress?

Eigen schuld, dikke bult?
Zeker, en dus maken we er kipnuggets van, zijn ze nog ergens goed voor.

Nijogeth
Berichten: 10136
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BERG0001 schreef:
03 sep 2021 21:46
Kijk, als je toch lak hebt aan je eigen gezondheid en aan de wereld, moet het zo geregeld zijn, dat je maar moet opdraaien voor je eigen gezondheidskosten. Want de mensen die wel verantwoord bezig zijn betalen wel voor dat soort lieden, en hadden dus netto meer over kunnen houden van hun salaris. Hoeft dat bovendien ook niet keer op keer verhoogd te worden, wat totaal geen nut heeft. De wet op privacy moet dus gelijk van tafel worden geveegd. Zodoende zal er minder klandizie voor zijn, en verdwijnen de minder rendabele ondernemers (algemeen gesteld, wat een fastfoodketen ook is) toch wel.
En bovendien kan de overheid zich beter druk maken om de overbevolking en een bevolkingspolitiek gaan invoeren. Er zijn gewoon veel te veel mensen op deze wereld. En je kan verzinnen wat je wilt. Zolang dat niet naar beneden gaat, wordt alles meer, meer, meer. Meer vervuiling, meer CO2 uitstoot, meer NO2, meer ontbossing. Meer uitsterven van andere dieren. Kortom: als er maar weer een handvol mensen waren op Aarde, in vergelijking met de nu 8 miljard, dan kan je door alle problemen een streep zetten.
Maar ik lees hier net een top idee. Als we nu eens de dieren die anders al uitgestorven zouden zijn eens gaan frituren. Scheelt ons al heel wat uitstoot.

Dan kunnen we ook besparen op zorgkosten door iedereen die gewoon voor zichzelf te laten betalen. U eet ongezond, betaal zelf maar voor de zorg. U bent gevallen tijden uw gezonde uitje met de fiets, betaal zelf maar voor uw 3 maanden coma als gevolg van die val.

Als wij op ons werk een klant zouden behandelen als jouw plan, dan hebben we weinig klanten meer over na een jaar. Die zouden allemaal een ander laboratorium zoeken.

16again
Berichten: 16177
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
04 sep 2021 00:41
BERG0001 schreef:
03 sep 2021 21:46
Kijk, als je toch lak hebt aan je eigen gezondheid en aan de wereld, moet het zo geregeld zijn, dat je maar moet opdraaien voor je eigen gezondheidskosten. Want de mensen die wel verantwoord bezig zijn betalen wel voor dat soort lieden, en hadden dus netto meer over kunnen houden van hun salaris. Hoeft dat bovendien ook niet keer op keer verhoogd te worden, wat totaal geen nut heeft. De wet op privacy moet dus gelijk van tafel worden geveegd. Zodoende zal er minder klandizie voor zijn, en verdwijnen de minder rendabele ondernemers (algemeen gesteld, wat een fastfoodketen ook is) toch wel.
En bovendien kan de overheid zich beter druk maken om de overbevolking en een bevolkingspolitiek gaan invoeren. Er zijn gewoon veel te veel mensen op deze wereld. En je kan verzinnen wat je wilt. Zolang dat niet naar beneden gaat, wordt alles meer, meer, meer. Meer vervuiling, meer CO2 uitstoot, meer NO2, meer ontbossing. Meer uitsterven van andere dieren. Kortom: als er maar weer een handvol mensen waren op Aarde, in vergelijking met de nu 8 miljard, dan kan je door alle problemen een streep zetten.
Maar ik lees hier net een top idee. Als we nu eens de dieren die anders al uitgestorven zouden zijn eens gaan frituren. Scheelt ons al heel wat uitstoot.
Ik lees er onderbouwing van mijn stelling:
Er is een wereldwijde sprinkhanenplaag gaande. En wij, de mensheid, zijn de sprinkhanen.

juliomariner
Berichten: 4931
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door juliomariner »

ok. De mens is een sprinkhanen plaag. Een plaag moet bestreden/uitgeroeid worden.
Daar is de mens nu toch al mee bezig als hij zo doorgaat. Al de milieumaatregelen moeten dus gestopt worden omdat dit de uitroeiing van de plaag bemoeilijkt.

16again
Berichten: 16177
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door 16again »

juliomariner schreef:
04 sep 2021 08:40
ok. De mens is een sprinkhanen plaag. Een plaag moet bestreden/uitgeroeid worden.
Daar is de mens nu toch al mee bezig als hij zo doorgaat. Al de milieumaatregelen moeten dus gestopt worden omdat dit de uitroeiing van de plaag bemoeilijkt.
Je maakt geen onderscheid tussen de plaag laten uitrazen, of succesvol bestrijden.
Overeenkomst: In beide gevallen stopt de plaag. Het verschil is wat resteert: een kale vlakte of normale vegetatie

Erthanax
Berichten: 9779
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een kale vlakte is op zich geen slecht begin: "De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond;"

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Jablan »

Mogen we terug naar de gemeenten?

Tussen de argumenten mis ik nog de invalshoek JustEat-TakeAway oftewel laten bezorgen. Als het aantal verkooppunten beperkt wordt, is er dan niet sprake van concurrentievervalsing? Je houdt een paar plekken over, die wel ongezond voedsel mogen verkopen en als iedereen daar bestelt ...

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook nu is een keer snacken niet ongezond. Maar niet voortdurend.

witte angora
Berichten: 31035
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik verbaas me over de hoeveelheid zout die overal in zit. De Kcal heb ik intussen wel door, gisteren voor de weekendchips even wat dingen vergeleken. Doorgaans zit er per 100 gram 1,5 tot 2 gram zout in chips en dat soort zaken. Dan kun je die zak van 115-150 gram over 2 of drie dagen uitspreiden, feit is en blijft dat de norm minder dan 6 gram zout per dag is, oftewel maximaal 42 gram per week. Met één flinke zak chips kom je al een flink eind in de richting van je dagelijkse maximum.

Eigenlijk denk ik dat er nog aardig wat werk te doen is.

16again
Berichten: 16177
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
05 sep 2021 10:44
Een kale vlakte is op zich geen slecht begin: "De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond;"
Klopt. Zelfs na een nuclear inferno begint Darwin gewoon opnieuw.
Het besef van dat nieuwe begin doet me vrede heben met het naderend eind.

16again
Berichten: 16177
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Fastfoodketens weren: mag een gemeente bepalen of je naar McDonald's kunt gaan?

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
05 sep 2021 10:50
Mogen we terug naar de gemeenten?

Tussen de argumenten mis ik nog de invalshoek JustEat-TakeAway oftewel laten bezorgen. Als het aantal verkooppunten beperkt wordt, is er dan niet sprake van concurrentievervalsing? Je houdt een paar plekken over, die wel ongezond voedsel mogen verkopen en als iedereen daar bestelt ...
Juist de aanwezigheid van sommige winkels creeert de vraag. Ruiken en andere mensen zien eten spoort aan tot graasgedrag.
De snackbar op de hoek van de midelbare school is in de middagpauze natuurlijk toegankelijker, dan bestellen door de leerlingen

Gesloten