Pagina 6 van 9
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 15:33
door Jan Heikamp
Men vind het niet discriminerend zeggen ze daar 95% een smartfoon heeft, dus ook 5 % die er niet een heeft zoals ik en vooral vele ouderen en geen foon,geen kortingen is wel discriminerend, want je gaat mensen verplichten om zo,n *** ding bij je te hebben. Een supermarkt mag geen 2 deling zaaien en aanbiedingen moeten voor IEDEREEN gelden,dus gerecht, doe wat aan deze digitale criminaliteit.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 15:53
door NeoDutchio
Jan Heikamp schreef: ↑26 apr 2024 15:33
Men vind het niet discriminerend zeggen ze daar 95% een smartfoon heeft, dus ook 5 % die er niet een heeft zoals ik en vooral vele ouderen en geen foon,geen kortingen is wel discriminerend, want je gaat mensen verplichten om zo,n *** ding bij je te hebben. Een supermarkt mag geen 2 deling zaaien en aanbiedingen moeten voor IEDEREEN gelden,dus gerecht, doe wat aan deze digitale criminaliteit.
Helaas voor u, een ondernemer mag echt zelf bepalen hoe die kortingen gegeven worden. Via een pas, per app of wat dan ook.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 16:06
door Moneyman
Jan Heikamp schreef: ↑26 apr 2024 15:33
Men vind het niet discriminerend zeggen ze daar 95% een smartfoon heeft, dus ook 5 % die er niet een heeft zoals ik en vooral vele ouderen en geen foon,geen kortingen is wel discriminerend, want je gaat mensen verplichten om zo,n *** ding bij je te hebben. Een supermarkt mag geen 2 deling zaaien en aanbiedingen moeten voor IEDEREEN gelden,dus gerecht, doe wat aan deze digitale criminaliteit.
Keuzes komen met gevolgen. De keuze om geen smartphone te willen dus ook. Jij mag die keuze maken - net zoals de winkelier de keuze mag maken welke kortingen hij op welke wijze aanbiedt.
Je maakt het wel spannend hoor, met de zware termen die je allemaal gebruikt...
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 16:15
door juliomariner
Ben toch wel blij dat we in een land leven waar een ondernemer zelf kan bepalen welke kortingacties hij houd en welke voorwaarden hij daaraan stelt.
Steeds meer mensen doen net of de winkel van hen is.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 16:21
door ZeerPrivé
Jan Heikamp schreef: ↑26 apr 2024 15:33
Men vind het niet discriminerend zeggen ze daar 95% een smartfoon heeft, dus ook 5 % die er niet een heeft zoals ik en vooral vele ouderen en geen foon,geen kortingen is wel discriminerend, want je gaat mensen verplichten om zo,n *** ding bij je te hebben. Een supermarkt mag geen 2 deling zaaien en aanbiedingen moeten voor IEDEREEN gelden,dus gerecht, doe wat aan deze digitale criminaliteit.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 16:35
door Lady1234
@heikamp
Koop zo’n mobieltje en u ben helemaal bij de tijd. Wordt gefinancierd door de kortingen van Lidl.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 16:39
door rwolters
Jan Heikamp schreef: ↑26 apr 2024 15:33
Men vind het niet discriminerend zeggen ze daar 95% een smartfoon heeft, dus ook 5 % die er niet een heeft zoals ik en vooral vele ouderen en geen foon,geen kortingen is wel discriminerend, want je gaat mensen verplichten om zo,n *** ding bij je te hebben. Een supermarkt mag geen 2 deling zaaien en aanbiedingen moeten voor IEDEREEN gelden,dus gerecht, doe wat aan deze digitale criminaliteit.
Maar laten we dan doorpakken en de sticker op de brievenbus helemaal gepersonaliseerd maken. Je wordt gediscrimineerd als je eigenlijk geen folders wilt maar wel die van de Lidl. De optie wordt nu onmogelijk gemaakt met de beperkte keuzes van de stickers.
Of wat te denken van mensen die wel de folders krijgen maar het niet lezen. Het is toch wel bezwaarlijk dat mensen zelf de folder moeten lezen om te weten wat voor aanbiedingen er zijn. Iedereen die een winkel binnenloopt moet verplicht een persoonlijke coach krijgen die ze vertelt wat er nu in de aanbieding is en waar ze beter 2 weken mee kunnen wachten omdat het dan in de aanbieding komt.
We hebben nog lang niet genoeg regels in Nederland. Dat kan veel beter.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 18:11
door juliomariner
Jan Heikamp schreef: ↑26 apr 2024 15:33
Men vind het niet discriminerend zeggen ze daar 95% een smartfoon heeft, dus ook 5 % die er niet een heeft zoals ik en vooral vele ouderen en geen foon,geen kortingen is wel discriminerend, want je gaat mensen verplichten om zo,n *** ding bij je te hebben. Een supermarkt mag geen 2 deling zaaien en aanbiedingen moeten voor IEDEREEN gelden,dus gerecht, doe wat aan deze digitale criminaliteit.
Eerst dacht ik u maakt een grapje maar ik zie dat u het serieus meent.
Waarom moet iemands leeftijd altijd gebruikt worden als excuus om niet met de tijd mee te gaan.
Ik had vandaag een klant waarbij ik er toevallig achterkwam dat ze 92 is. Ze doet gewoon nog zaken via mail en smartfoon dus leeftijd als excuus gebruiken vind ik gewoon ongepast.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 18:46
door Nijogeth
Mijn ene oma heeft dat ook allemaal geleerd, is de 90 gepasseerd. En als ze iets wil en ze weet het niet, dan belt ze vanzelf of zegt ze het als je langs komt. Ze heeft geen auto, fietsen is ook niet meer vanzelfsprekend. Ze gaat met de rollator naar de supermarkt en kaarten doet ze in het gebouw zelf met anderen. Als ze verder weg moet, dan belt ze de Plus Taxi. Ze heeft wel mijn moeder en tante gemachtigd om haar financiën te kunnen doen, maar meestal doen ze dat met 3 man eens in de zoveel tijd. Aan de ene kant voelt het voor mij normaal aan dat ze zich zo opstelt, maar aan de andere kant ben ik er ook trots op.
Ik weet nog dat ik na het overlijden van mijn opa iedere dag langskwam, omdat ze in zak en as zat. Tot de dag dat ze ineens niet thuis was en ik haar niet kon bereiken. Ze zat bij de overbuurvrouw, maar dat was de dag waarop ze een mobiele telefoon noodzakelijk vond. Als ze dan weg ging en ze verwachtte iemand, dan kon ze gebeld worden. Nu heeft ze een tablet erbij en stuur ik een appje als ik langs wil komen, want je weet nooit waar ze nu weer heen is gegaan. En na 4x corona weet ik wel dat ze heel taai is.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 18:59
door peter17111962
"Ergernis bij de lidl"
Ik ervaar ook een grote ergernis bij de Lidl maar dat is niet vanwege die verplichte App die ik toch
niet kan gebruiken omdat ik geen smartphone heb omdat ik die te ingewikkeld vind. maar vanwege
het feit dat die winkelwagentjes daar alleen te gebruiken zijn met een muntje. Ik ga wel naar AH die
hebben die muntjes gelukkig afgeschaft.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 19:33
door Lady1234
Waarom laat u de boodschappen niet bezorgen? Hebt u dat karretje helemaal niet nodig.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 26 apr 2024 21:35
door juliet8
Het is zeker irritant dat de aanbiedingen alleen via app gaan
Daar komt bij, dat je her niet in de gaten hebt tijdens winkelen
Is geen vergelijking met een bonuskaart
Zogenaamd voor het milieu en toekomst bestendig
Vergeet het maar
Je moet je registreren, geen anonieme app
De gegevens wordt door LIDL verkocht
▪︎
Waarom alleen een aanbieding als je met je telefoon winkelt?
Er zijn nog steeds genoeg mensen die niets met een smartphone hebben
Om verschillende redenen, sommige zelfs heel simpel; snappen het niet, en tegenstander van de telefoon
Maar ook ouderen, of mensen die parkinson hebben
Afrekenen en een telefoon in de hand is lastig
Kortom:
Het is en blijft DISCRIMINATIE want ze worden uitgesloten
Dat is nog steeds niet toegestaan in de Wet
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 27 apr 2024 08:03
door peter17111962
Lady1234 schreef: ↑26 apr 2024 19:33
Waarom laat u de boodschappen niet bezorgen? Hebt u dat karretje helemaal niet nodig.
Een familielid van mij heeft ooit eens een keer boodschappen laten bezorgen, Alle maar dan ook alle
producten waren nog maar 1 dag voor de uiterste houdbaarheidsdatum, Die bezorg service is gewoon
een slimme manier om te voorkomen dat producten daar over datum gaan. Gewoon 1 dag voor de datum
gebruiken voor de mensen die online bestellen. Als ik eetbare dingen in huis haal die bedoeld zijn voor een
hele week dan moet ik dus wel zelf naar een winkel, dan kan tenminste wel op de datums letten. De tweede
reden is dat ik bepaalde dingen niet mag binnen krijgen. Dus ik moet ook mijn vergrootglas meenemen om
die veel te kleine tekst uitgebreid te gaan lezen voordat ik die in mijn karretje doe.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 27 apr 2024 08:22
door juliomariner
Een familielid is dit overkomen. Hebt u dit verhaal toevallig op een verjaardag of zo gehoord. Dat maakt hzet al twijfelachtig qua betrouwbaarheid.
Dus omdat dit 1 keer is voorgekomen zijn alle boodschappenbezorgers slecht.
De supermarkten kijken wel uit om dit soort fratsen uit te halen. Zal ze veel te veel klanten en omzet kosten.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 27 apr 2024 11:26
door Erthanax
Het is toch wat. En vandaag krijgen alle, echt alle lezers van het forum een broodje aap voorgeschoteld dat al jaren over de datum is.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 27 apr 2024 14:22
door Moneyman
Wonderlijk hoe men heilig overtuigd kan blijven van de grootst mogelijke onzin...
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 29 apr 2024 09:38
door Lapsang
Een prei kost bij de Lidl blijkbaar €0,69.
Als je een smartphone koopt (goed voor het milieu!) en je levert je privacy in (al je gegevens invullen!) krijg je de prei deze week voor €0,39. Je moet je smartphone dan wel meenemen naar de winkel.
Ze doen het allemaal voor het milieu, zo verklaart de klantenservice. En 95% van de mensen heeft toch al een smartphone!
Toen ik vroeg waarom zij dan niet die veelkleurige glanzende weekfolder afschaffen (we hebben toch allemaal een smartphone, dus wat moeten we dan nog met die milieubelastende folder?) kreeg ik geen antwoord, ook niet na herhaling van de vraag.
De folder zal wel geld in het laatje brengen, vermoed ik. Evenals de „app“. We are only in it for the money. Maar dat klinkt zo klantonvriendelijk...
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 29 apr 2024 10:10
door juliomariner
Niemand die u verplicht bij de Lidl te kopen. Als u zo negatief over een bepaalde winkel denkt koopt u daar toch niet.
Persoonlijk heb ik een grote hekel aan Jumbo, nou simpel dan ga ik daar toch niet heen.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 29 apr 2024 10:48
door witte angora
Lapsang schreef: ↑29 apr 2024 09:38
Toen ik vroeg waarom zij dan niet die veelkleurige glanzende weekfolder afschaffen (we hebben toch allemaal een smartphone, dus wat moeten we dan nog met die milieubelastende folder?) kreeg ik geen antwoord, ook niet na herhaling van de vraag.
Dat hebben ze geprobeerd. Een tijdlang kreeg je ze niet in de bus. Mensen mochten ze in het filiaal ophalen, en anders was er de app. Kennelijk heeft dat aardig wat omzet/klanten gekost, want sinds een paar weken liggen ze weer in de bus. En als je dan ineens ziet hoeveel reclame er op tv is, dan zou het zomaar kunnen dat Lidl zich op een of andere manier ernstig vergallopeerd heeft.
Maar goed, hier in het dorp komt er binnenkort een Aldi, heb ik ook maar van horen zeggen. Zelfde kwaliteit (of nog beter), zelfde prijsniveau, en geen app of pasje, voor zover ik weet. Ze zijn van harte welkom.
Re: Korting via app bij Lidl
Geplaatst: 29 apr 2024 12:56
door Lapsang
In onze gemeente is de Aldi een verademing: heerlijk rustig, alle artikelen meestal op dezelfde plaats en tegenwoordig zijn de medewerkers ook nog eens behulpzaam en vriendelijk. Ik raak er ook altijd in gesprek met andere klanten. Dit alles in groot contrast met de Lidl. Dus, als het doorgaat, gefeliciteerd, witte angora.
En, juliomariner, inderdaad ga ik alleen nog naar de Lidl als het echt niet anders kan: een aanbieding die ik niet kan laten lopen (aardbeienjam €0,59 bijvoorbeeld). Zodra ik dit ene product dan gekocht heb (meestal na lang lang ronddolen), maak ik mij zo snel mogelijk uit de voeten. Ik ben altijd opgelucht als ik na het doorkijken van de folders tot de conclusie kom dat ik de komende week niet naar de Lidl hoef.
Prei is mijn favoriete groente, maar die is deze week dus for „app“-fans only.