6.2 staat volgens mijn zoekopdracht op Google voor licht verhoogd. Dan lijkt mij het gebruik van statines niet zo voor de hand liggen als je verder gezond bent. Dan kun je beter wat aan de hoge bloeddruk doen. Dat is ook een sloper voor je bloedvaten.Leon74 schreef: ↑19 feb 2024 13:23Oh, dat eerste deel van het zinnetje was niet echt voor jou bedoeld, Floris.
Van wat ik me herinner was mijn totaal cholesterol 240 de laatste keer. 6,2 in Nederlandse eenheden geloof ik.
LDL was uiteraard ook zogenaamd "hoog".
Maar zoals ik al eerder schreef, ik besteed geen aandacht meer aan cholesterol. Voor mensen zonder hart-en vaataandoeningen zijn statines sowieso alleen maar schadelijk en zelfs voor mensen die wel hart-en vaataandoeningen hebben, is de winst maar klein. En iedereen loopt risico suikerziekte te ontwikkelen door statines. Daar heb ik geen trek in. Want dan loop je vervolgens ook weer heel veel risico op hart-en vaataandoeningen.
Trouwens mijn totale Cholesterol was voor het gebruik van de statines lager. Meer in de buurt van 3 a 4.