kommaaropje toch.....dit topic
DEZE topic
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Je huis is van de bank vriend en daar betaal je iedere maand een x bedrag voorIk ben dik tevrden met mijn eigen woning, ik ben trots erop dat ik die verdiend heb door eerlijk te werken voor mijn geld.
Zeg luister eens AVB, wie eist bewijst is het credo hier. Wat denk je nou eigenlijk dat je positie in deze discussie is? Je veelvuldige pogingen de zaken om te draaien worden wat erg doorzichtig. JIJ haalt een document aan waarvan JIJ vervolgens de authenthiciteit mag aantonen. Zo werkt het, en niet anders.Ik wil HARDCOPIES zien En wel A.S.A.P!!!
NEE!!! Dit topic want je zegt ook het topic. Als je kon zeggen de topic dan zou je gelijk hebben.DEZE topic
Laat me raden. Je sponsor heeft je deze verteld?En die 150 miljoen chinezen die zich met MLM bezig houden zijn ook allemaal gek.
Je bent mlm'er, dat zegt genoeg. Of wou jij beweren dat mlm om goede producten en eerlijk zakendoen gaat? Denk het niet.en ik laat me geen oplichter noemen.
Je wilt een hardcopy? Moet ik Trump gaan bellen of zo of wat had je in gedachten?Ik wil HARDCOPIES zien En wel A.S.A.P!!!
Wel mooi hoe je van een systeem ineens overstapt op afzonderlijke personen, leuk geprobeerd. Maar natuurlijk totaal onvergelijkbaar. De bindende factor van MLM ondernemingen is het MLM systeem zelf. Als dat rot is, dan geldt dat voor allemaal. Bij afzonderlijke personen is er niet zo'n bindende factor.Zoals al vaker is gezegd je kunt niet elk systeem over 1 kam scheren, natuurlijk zijn er systemen die niet kloppen maar dat heb je met bazen ook. Niet elk bedrijf is eerlijk of gaat netjes met zijn personeel om, dit wil niet zeggen dat bazen in het algemeen niet kloppen.
Waar haal je die onzin allemaal vandaan?! Wel eens gehoord van minimumlonen, loonschalen en -tabellen, CAO's??? Wel eens gehoord van een traditioneel bedrijf waar het personeel geen loon krijgt als de zaak een keer verlies draait (los van een faillissement uiteraard, wat weer een totaal andere situatie is)?Wat ook al vaker is gezegd is dat het MLM-verhaal ook in de conventionele handel vaker voorkomt dan je denkt. In bijna elk bedrijf waar wat dan ook verkocht word word er betaald volgens een zogenaamd MLM-systeem.
Voor nieuwsgierigen over de aantallen:Wat betreft de 150 miljoen chinezen lees eens iets over MLm ofzo, maar omdat dit weer niet bewezen kan worden volgens jullie, wij hebben 24.000 distributeurs in Engeland en 6000 in Ierland.
Ook dat is niet waar, behalve voor de eigenaar van de zaak zelf natuurlijk omdat hij zijn inkomen direct aan de zaak onttrekt (bij lagere ondernemingsvormen tenminste). Daar heeft hij uiteraard zelf voor gekozen (om het risico te lopen op een laag inkomen). Het personeel krijgt echter gewoon een vastgesteld salaris.Wat betreft de vergelijking met traditionele bedrijven hiermee doelde ik op de detailhandel waarbij wel degelijk een groot deel van het salaris afhankelijk is van de verkoop.
Dat klopt ook niet. Deze personen krijgen een vast basissalaris en eventueel extra uitkering bij het behalen van targets. Die zijn bedoeld ter extra motivatie en derhalve totaal niet vergelijkbaar met de uitkeringen bij MLM. Deze zijn namelijk niet bedoeld ter extra motivatie maar vormen de manier waarop het gehele betalingssysteem is opgezet.Tussenpersonen in de verzekeringsbranche doen hetzelfde.
Ik zei juist dat men in de traditionele handel gewoon betaald krijgt als het bedrijf een keer verlies draait. Dus onafhankelijk van de omzet en winst, in tegenstelling tot wat jij beweerde.Dat er niet betaald zou worden als het bedrijf verlies draait is ook onzin, het is namelijk bij Kleeneze zo dat de distributeurs het geld ontvangen, mocht je dan onverhoopt geld tegoed hebben om wat voor reden dan ook dan hou je het gewoon in je zak.
Dat ben ik wel met je eens. De producten zijn in het algemeen gewoon vergelijkbaar met wat in winkels wordt verkocht.Nog even over de produkten, toch gek dat een aantal van dezelfde produkten worden verkocht via winkelketens en dat de kwaliteit dan ineens wel goed is.
Het is wel waar dat gemiddeld de producten via MLM duurder zijn dan via andere kanalen. Dat kan ook niet anders gezien de inefficientie van het systeem. Natuurlijk zijn er uitzonderingen op, uitzonderingen heb je overal.Begin nou niet weer over dat ze daar veel goedkoper zijn want ik kan je heel wat produkten opnoemen die bij de blokker heel wat duurder zijn.
Voor zover ik Kleeneze nu ken (en dat is enkel van de berichten hier) moeten de catalogi dan nog wel redelijk recent zijn???Nog iets het enige risico dat je loopt bij Kleeneze is dat je 25 euro inschrijfgeld verliest, de catalogi zijn immers altijd terug te verkopen aan je sponsor, die kan ze altijd gebruiken.
Dat zou dan anders wel 15% van de bevolking zijn, wat mij uitzonderlijk hoog lijkt, zeker als je bedenkt dat in het land waar MLM ontwikkeld is dat percentage op zo'n 5% ligt. Ook met Google kan ik niets over de aantallen vinden, wat mij toch wel bevreemdt als dat in elk boek zou staan.Dat van die chinezen staat toch echt in ELK boek over MLM van voor en tegenstanders. Lijkt me ook niet moeilijk met 1 miljard chinezen.
Ik snap je zin niet helemaal. Wat ik bedoelde was in ieder geval dat bij een bedrijf dat verlies maakt de werknemers gewoon hun salaris ontvangen ONAFHANKELIJK van de winst van het bedrijf, in tegenstelling tot jouw bewering dat MLM-achtige beloningsstructuren normaal zijn in het traditionele bedrijfsleven.Wat betreft de uitbetaling bij verlies van het bedrijf daar had bedoelde ik mee bij MLM zoals jij bedoelde in jou stukje.
Zoals gezegd weet ik hier verder niets van. Ik kan me zo voorstellen dat een catalogus met bijlages, die al bij diverse mensen door de bus is gegooid en er dus niet al te florisant meer uitziet, minder opbrengt dan hij oorspronkelijk kostte.Over de catalogus, die word een aantal maanden gebruikt en 4 keer per jaar voorzien van bijlages, dus hij blijft heus wel even bruikbaar.
Het lijkt mij stug dat het eigen-fabrieken verhaal voor veel MLM's opgaat, gezien de hoeveelheid aan verschillende producten. Daarnaast heb je voor de productie van een MLM product evenveel kosten aan personeel e.d. als bij de productie van een non MLM product. MLM ondernemingen hebben evengoed hoofdkantoren met personeel (alleen al de administratie-afdeling), niet meer of minder dan bij andere distributiebedrijven (want dat zijn het in wezen gewoon). Het reclamekostenfabeltje is hier al eens aan de orde geweest.Over de artikelen die hoeven niet duurder te zijn dan in de winkel, veel word door eigen fabrieken gemaakt en de kosten zijn heel laag doordat er weinig personeel is en er geen reclame gemaakt hoeft te worden ( voor de producten).
Niet elk bedrijf nee, maar het gros wel, eigenlijk iedere branche die wat voorstelt, evenals uitzendkrachten e.d. Ik ken geen enkel bedrijf dat werkt met pure prestatie-beloning.Nog even over de opmerking van iemand over de loonschalen en cao`s en dergelijke, niet elk bedrijf werkt met een CAO.
Als het goed is interfereert je MLM bezigheid sowieso niet je normale werkzaamheden. Als dat wel zo is dan komt je baas er snel genoeg achter dus je mond houden is niet erg nuttig.Praat er dan alleen niet over bij je baas want je ziet dat volgens bovenstaand commentaar je dan ontslagen kunt worden.