Fixitfaster stuurt aanmaningen

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
Kompasser

Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen

Ongelezen bericht door Kompasser »

NaatjeR schreef:
23 okt 2024 13:28
Ook hier misleid door Fixitfaster. Hoe het heeft kunnen gebeuren snap ik niet. Opeens vandaag een bericht dat we €30 moeten betalen. Heeft iemand na de aanmaning van €20 (heb al gelezen dat dit gaat gebeuren) nog steeds niet betaald?
Misleid door Fixitfaster of me laten misleiden door Fixitfaster. Dat is de vraag. In beide gevallen zou ik denken: jammer van die 30 euro leergeld. De volgende keer ga ik beter opletten voordat ik op websites dingen ga aanklikken en daardoor bestellen. Dat zou de les moeten zijn.
Op 't internet is een gezonde dosis wantrouwen een gezonde eigenschap. Op t internet is gratis advies zonder een 'haakje' zeldzaam.
Vooral als je er voor moet betalen.

GHdV

Ongelezen bericht door GHdV »

Zijn er mensen die door Fix it Faster voor de rechter zijn gedaagd omdat ze niet betaald hebben. Ook ik heb de rekeningen gekregen.
Ik ben benieuwd wat gebeurd er als je nergens op reageert, niet op de rekeningen reageren ze niet mailen over de rekeningen ect.
Mensen die voor de rechter zijn gekomen graag reageren en de uitslag van die zaak ben ik benieuwd naar ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

GHdV: denk er wel aan om de overeenkomst met een ondubbelzinnige, schriftelijk verklaring te herroepen.

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Dit is niet een gemiddelde aankoop die te betitelen is als "niet opgelet". Er is een belofte gedaan die niet waargemaakt kon worden; het downloaden van andere handleidingen was niet de reden van de "aankoop". Dus de opmerkingen "leergeld" en "beter opletten" zijn misplaatst.

JohnM63

Ongelezen bericht door JohnM63 »

De praktijk van fixitfaster hangt aan tegen oplichting. Immers er is een gerede kans dat je niet krijgt waarvoor je betaald. Pas na het registreren en het zogenaamd een verbintenis aangaan, kun je echt zoeken naar een handleiding. Is die er niet, dan zit je vast aan je overeenkomst, aangezien er volgens de algemene voorwaarden ook geen herroepingsrecht is.

Daarbij moet het zo zijn dat je in dit geval er ook akkoord mee is gaan dát er geen herroepingsrecht is en dat je daar dus vanaf ziet. Het is onvoldoende dat fixitfaster dat alleen in de voorwaarden zet. Dat moet veel explicieter. Gelukkig wordt in deze situatie wettelijk de herroepingstermijn dan een jaar. Dus iedereen zou wettelijk gezien de overeenkomst nog steeds moeten kunnen herroepen.

Ook van de facturering klopt helemaal niks. Mijn 86-jarige moeder heeft op 12 september het vinkje gezet en niet gezien dat ze een betalingsverplichting aanging. Op 25 oktober ontving zij een zogenaamde 4e aanmaning, met een verhoging van €20.zij zou nu €50 moeten betalen.

Zij heeft echter nooit een eerste factuur ontvangen en ook niet de eerdere drie aanmaningen. Dat kan ook bijna niet. Immers fixitfaster geeft aan dat je de factuur twee weken na het vinkje ontvangt. Dat zou in dit geval dan rond 27 september moeten zijn geweest. Met een redelijke betalingstermijn van twee weken, zou de eerste herinnering dan rond 10 oktober moeten zijn verstuurd. Ervan uitgaande dat een herinnering een betalingstermijn van een week kan hebben, er in totaal drie zouden zijn verstuurd, kan het nooit zo zijn dat de vierde op 25 oktober wordt verstuurd.
Dit zaakje stinkt aan alle kanten. Wanneer het juridisch wellicht niet oplichting is, dan gaat het hier minimaal om een oneerlijke handelspraktijk.

Daarbij is het überhaupt de vraag of fixifaster het copyright van bedrijven niet schendt door handleidingen waarvan zij het copyright niet heeft, tegen betaling te verkopen.

EDIT: ik ontdek zojuist dat Fixitfaster artikel 6 van de algemene voorwaarden heeft aangepast.

Oorspronkelijk:
Algemene voorwaarden van FixitFaster
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.

Nu:
Artikel 6 – Bedenktijd
De consument heeft het recht om de overeenkomst voor het aanmaken van een online account bij Fixitfaster binnen een bedenktijd van 14 dagen (zegge: veertien dagen) zonder opgave van redenen te herroepen. Deze bedenktijd gaat in op de dag van het aanmaken van het account. Indien de consument gebruik wil maken van dit herroepingsrecht, dient hij dit binnen de gestelde termijn per e-mail kenbaar te maken aan Fixitfaster via [email protected]. In dit geval wordt de overeenkomst kosteloos voor de klant ontbonden.

Dat is in elk geval een minimale verbetering waar echter klanten die een overeenkomst zijn aangegaan voor deze wijziging, niets aan hebben.

Nadi vg

Ongelezen bericht door Nadi vg »

Hier het zelfde probleem, ik keek eind augustus op mijn spam en plots had ik allemaal onbetaalde facturen van een bedrijf waar ik nog nooit van gehoord had. Mijn contact gegevens waren niet eens juist. Ik ga online opzoek. Ik probeer in te loggen ( moest ik gekend zijn op hun website, zou die mijn gegevens kennen) wat niet zo was, ik stuur hun een mail hierover. Ik zou gezegd op hun website zijn geweest om iets op te zoeken. Maar hun data klopt niet en ik ben op mijn geheugen gaan kijken en vind niks van hun website terug. Maar ik blijf maar facturen krijgen van 30 euro is ondertussen al 70 euro. Vandaag een brief gekregen, hoe het bij mij is geraakt weet ik niet. Want mijn postcode is totaal fout. Geen deftige betaling factuur, gewoon die mail waar we al zoveel van hebben ontvangen nu per brief. Wat moet ik doen? Wat kan ik doen om dit te stoppen? Moet ik me zorgen maken? Komt er echt een incassobureau aan te past als ik nu niet betaal? #hopelijk kan iemand mij helpen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon negeren dan. Zij kunnen, afgaande op jouw informatie, nooit een overeenkomst aantonen. Ze zullen je dus ook niet dagvaarden.

Plaats reactie