Pagina 6 van 25

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 15:34
door een
Nee, dat is niet het doel van de consumentenbond. De consumentenbond is namelijk gewoon een bedrijf en heeft NIETS met de overheid te maken
Ik zeg niet dat de consumentenbond iets met de overheid te maken heeft maar de consumentenbond is er voor...juist ja, de consument. En ze kunnen helpen de consument te beschermen en ze te wijzen op hun rechten.


Tot welke hoogte? Een goede winkelier maakt winst. En die zal problemen oplossen zolang hij daar aansprakelijk voor is. Als je na je garantieperiode nog steeds vind dat de winkelier alle problemen zonder morren moet oplossen, dan zit je er toch echt ver naast. Dan kun je rollen met je oogjes, maar gelijk heb je dan niet. Als jij mij een auto verkoopt, en na 15 jaar kom ik bij jou terug omdat de motor kapot is, ben jij dan een slechte winkelier als je het niet kosteloos repareert? Wat een onzin.
Een goede winkelier zorgt voor continuiteit in zijn winst en soms zal ie z'n verlies moeten nemen om te zorgen dat de consument bij hem terugkomt. Ik zeg niet dat deze winkelier na de garantieperiode ALLES zonder morren moet oplossen.Als een winkelier er niet meer uitkomt heeft ie ook altijd nog zijn leverancier/fabrikant waar ie misschien op terug kan vallen. En ik rol weer met mijn oogjes bij je voorbeeld over de auto van 15 jaar oud. Dit is echt een onzinnig voorbeeld :roll:

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 15:54
door magel725
Waar trek je de grens dan? Je kunt het wel mooi onzinnig vinden, maar in de praktijk werkt het wel zo. Want na 5 jaar moet de auto het nog doen en vind de klant dat hij garantie heeft. 6 jaar is maar 1 jaar langer dus dan moet hij het ook nog wel doen. 7 jaar is maar 1 jaar langer dan de 6, dus waarom dan niet meer? En zo redeneren mensen door, zolang het HUN uitkomt.

Dat jij vind dat een winkelier verlies moet nemen is nergens op gebaseerd, alleen op eigen voordeel, en bovendien blijkt uit je verhaal dat je er dus geen inhoudelijke kennis van hebt. Een winkelier KAN niets verhalen op de producent wanneer het NA de garantieperiode is. En er is ook geen reden toe om voor al je klanten te blijven betalen. Dat is de omgekeerde wereld. Je moet dus ZOMAAR geld toeleggen omdat je iets verkoopt aan je klant?!? Je zult dus ALS KLANT af en toe je verlies moeten nemen. En als je er als klant voor kiest om iets te kopen dat kapot kan, dan moet je niet achteraf gaan zeuren als het ook kapot gaat. Het is de bedoeling voor een winkel om geld binnen te krijgen in ruil voor goederen/service. Het is NIET de bedoeling om goederen/service te leveren, en daar de klant voor moeten betalen. Daar krijg ik rollende ogen van.

Het probleem is dat de consumentenbond en anderen aan de klanten vertellen dat hun produkten zo lang mee moeten gaan als zij willen en wanneer het eerder kapot gaat moet de winkelier maar betalen en niet de klant. Dat kun je dan leuk verwoorden als dat de consumentenbond de klant beschermt en ze op hun rechten wijst, maar wanneer die rechten helemaal geen rechten zijn is de consumentenbond dus ZELF de mensen aan het belazeren en spelen ze twee partijen tegen elkaar uit. Dus 2 kwade mensen dankzij de consumentenbond die zomaar van alles uit zijn duim zuigt.

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 16:00
door MAXIEM
@@@

De consumentenbond is naar mijn mening een oudbakken organisatie. Ze zijn er al lang niet meer voor de consument maar wentelen zich al jaren in eigen vet. Ook de adviezen die de consumenten van de consumentenbond krijgen zijn naar mijn mening vaak achterhaald en soms gewoon onjuist.

Vriendelijke groet, Maxiem. :idea:

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 16:05
door jiping
Je ziet soms ook dat fabricanten lachwekkend lánge garanties bieden.

Zo zag ik pas een vuilnisbak waar dan 25 jaar garantie op zat. :lol:

Ik zie mezelf echt al over bijv. 20 jaar als de klep is afgebroken mezelf met een 20 jaar oude stinkende vuilnisbak bij de kassa staan om de garantie op te eisen, :roll:
als dan de winkel en/of de fabrikant nog bestaat. :D

Of levenslange garantie op een lepel en een vork ofzo............

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 16:12
door jiping
En wie controleerd de consumentenbond????

Wij zijn pas lid geworden, wil je op de site kijken, heb je maar een beperkte toegang, moet je eerst nog meer geld betalen wil je de hele website zien.
Vond ik ook wel een teleurstelling.

Ook plaats ik bij hun manier van testen ook vraagtekens, het lijkt soms wel of ze voornamelijk naar de prijs kijken en daarom de goedkoopste meestal bovenaan staat.

Fabrikanten die niet meewerken worden sowieso onderaan geplaatst.

Zo wordt ook altijd naar de productieomstandigheden gevraagd, of het bijvoorbeeld niet in lageloonlanden onder slechte omstandigheden in "zweetshops" wordt geproduceerd.
Een merk wat niet wilde meewerken kwam onderaan te staan terwijl daarvan algemeen bekend was dat de volledige productie in Oostenrijk gebeurt. Dat zullen dan toch wel redelijke omstandigheden zijn lijkt mij zo......

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 16:13
door een
Magel275, jij bent zeker zelf winkelier...?

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 18:49
door magel725
Nee ik ben geen winkelier. En al was ik het dan heeft dat met mijn standpunt niets te maken. Moet je lid van iets zijn om er voor op te komen? Kom nou!

En de consumentenbond, tja. Hun testen zijn beinvloedbaar door sponsoring achter de schermen. Is op ICT en bruingoed gebied al meerdere keren gebeurd en ik verwacht dat het op de andere gebieden niet anders is. Bovendien zijn hun testen nietszeggend. Bij een recente test van virusscanners zijn resultaten gebruikt van een jaar ervoor, omdat er een bepaald merk wat meer geld toelegde en zodoende goede resultaten haalde. Vaak roepen ze ook maar wat, terwijl er geen zinnig onderzoek aan vooraf is gegaan. Op het gebied van de wet zitten ze er ook enorm vaak naast. Al met al heb ik geen vertrouwen in de consumentenbond meer.

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 18:53
door een
Ik ben het niet met je eens. Maar goed, ieder z'n eigen mening.

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 18:55
door magel725
Of je het ermee eens bent of niet, dat van de consumentenbond is gewoon een feit. Je kunt het ook overal in de bladen en op internet teruglezen als het goed is.

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 20:46
door acjzr1
De consumentenbond is weldegelijk objectief!
Ik ben het zeker niet altijd met ze eens,maar omdat hun oordeel zeer duidelijk is opgebouwd kan iedereen zijn eigen oordeel vellen.
B.v. een product met cadmium in een knopje kan nooit hoog scoren.
Als jij dat echter onbelangrijk vindt kun je die kolom negeren.
Ik vind de tests van de consumentenbond prima.
:wink:

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 21:14
door magel725
Dus volgens jou ben je objectief als je je oordeel positief bijstelt nadat je er geld voor hebt gekregen van de fabrikant?

Zoek in het woordenboek dan het woord objectief maar eens op.

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 22:02
door acjzr1
Waar heb je het over?
In de consumentengids staan alle resultaten in kolommen.
Zoals b.v. beeld,geluid,gebruiksgemak e.d.Naar aanleiding van die criteria kun je je eigen mening vormen.De fabrikant heeft daar geen enkele invloed op.Ik heb daar geen woordenboek voor nodig!
Leer eerst zelf maar eens hoe je een test van de consumentenbond moet interpreteren.Het is echt heel simpel. 8)

Re: Bose 123

Geplaatst: 29 okt 2006 22:24
door een
Magel, hoe kom je erbij dat fabrikanten betalen voor een goede uitslag bij een test van de consumentenbond. Ik vind het nogal een flinke beschuldiging :roll: (ja, daar zijn ze weer, mijn rollende ogen :D )

Re: Bose 123

Geplaatst: 30 okt 2006 00:12
door magel725
Waarom blijf je dan maar met je ogen rollen, terwijl je de feiten niet kent? Ik spreek bijna dagelijks (nu niet want ik heb vakantie) met account managers van o.a. ICT leveranciers, Software leveranciers en de grote bedrijven zelf. Heb je ENIG idee in hoeveel markten de consumentenbond ZELF aktief is achter de schermen? Enig idee? De consumentenbond heeft ook gewoon een winstoogmerk, en met wat bedrijven achter je gaat dat makkelijker. Er zijn al een groot aantal zaken, waaronder anti-virus, internetproviders en hardware, waar redelijke bedragen zijn betaald om een concurrent af te straffen in het rapport. Geloof wat je zelf wilt (als je lid van iets bent is kritiek misschien/waarschijnlijk moeilijker te aanvaarden, maar toch..), maar lees in elk geval onderstaand artikel even. Sinds die tijd is het niet veranderd en zelfs iets erger geworden:
Naam artikel : Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
Auteur : Pascal Degen
Bron : Genoeg
Datum : Oktober/november 2001
Korte inhoud : Een verhelderend artikel over betrouwbaarheid van de Consumentenbond.

WIENS BROOD MEN EET,

DIENS WOORD MEN SPREEKT

Is de Consumentenbond nog wel geloofwaardig? Hoe onafhankelijk is de kritische onderzoeker van kinderzitjes en ijsblokvormpjes?

De Consumentenbond is ooit begonnen in de jaren vijftig met het tellen van het aantal lucifers in doosjes, om te constateren dat er niet overal evenveel in zaten. Nu is de organisatie uitgegroeid tot een machtige vereniging waar niemand om heen kan. Met ongeveer 640.000 leden en 240 medewerkers is het de grootste belangenbehartiger van consumenten in Nederland. De Consumentenbond heeft meer invloed dan ooit en fabrikanten en leveranciers zien met angst en beven de testresultaten tegemoet die iedere maand in de Consumentengids en dagbladen verschijnen. De bond geldt als deskundige in onderzoeksland en waakt over ons kwetsbare consumenten, die een rotsvast vertrouwen hebben in de strenge keurmeesters. Maar is de bond nog geloofwaardig?

DEJACOM
Niet voor iedereen. Als de Consumentenbond weer eens een testonderzoek naar hardware in de Consumentengids publiceert, verschijnen in de nieuwsgroepen op internet verontwaardigde berichten en klachten over knulligheid, onvolledigheid en gebrek aan kennis van zaken. Anderen roepen zelfs op tot opzegging van het lidmaatschap. Een ervaren computergebruiker schrijft: "Of een computer goedkoop is en geschikt voor digibeten is voor de Consumentenbond belangrijker dan eigenschappen als prestaties, degelijkheid en service." Een stroom van kritiek van internetgebruikers kwam ook toen de bond in juli van dit jaar een onderzoek naar internetproviders publiceerde. Alleen al het beperkte aantal onderzochte providers en het feit dat enkele van de grootste providers ontbraken, viel slecht. De Consumentenbond sloeg een flater door het voor hun 'nieuwe medium' internet aan hun leden aan te bieden, en een contract af te sluiten met Worldonline. Deze provider kreeg in hun eigen test maar een matige beoordeling en wordt door surfers spottend 'Worldoffline' genoemd. Doordat de Consumentenbond zich voor en namens de leden aan één commerciële organisatie bindt, vinden velen dat de vereniging haar betrouwbaarheid als onafhankelijke en neutrale organisatie volledig heeft verloren. Ook de branchevereniging Internetproviders (NLIP) had stevige kritiek op de gepubliceerde providertest. Het panel van de testende vrijwilligers surfte zelfs met snelheden die twee keer hoger lagen dan de maximale theoretische snelheid. In een verstuurd persbericht schrijft de branche‑organisatie dat de verkeerde cijfers en conclusies te wijten waren aan een verkeerde testmethodiek en makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.

SOFMARE
De Vereniging Open Source Nederland kreeg het aan de stok met de bond toen zij lieten onderzoeken of de publicaties in de Consumentengids over software en besturingssystemen wel volledig en kritisch genoeg waren. De door megamiljonair Bill Gates gedomineerde computerwereld biedt veel en vaak betere alternatieven voor Windows. De VOSN wilde wel eens weten of de Consumentenbond hier aandacht aan besteedt. De bond wilde zich niet uitlaten over het stuk, maar had wel problemen met de toonzetting van het rapport, die onnodig kwetsend zou zijn. Al spoedig bleek dat de Consumentenbond niet uit was op een eerlijke en objectieve beoordeling van haar eigen functioneren op het gebied van software, maar alleen wilde verhinderen dat de kritiek die in het rapport naar voren kwam, openbaar werd gemaakt. De bond ging daarin zover dat ze dreigde de auteur en de opdrachtgever voor de rechtbank te slepen, zonder feiten aan te wijzen die onwaar of beschadigend zouden zijn, en dus zonder de onderzoekers in de gelegenheid te stellen de tekst op die punten te verbeteren. Dit was voor de opdrachtgever reden om zich terug te trekken, liever dan te moeten investeren in juridische bijstand. Hans Paijmans, een van de onderzoekers: "Als ze mij verbieden iets te publiceren op straffe van rechtszaken, zonder me te vertellen wat er dan wel zo erg aan het verhaal is, dan is dat volgens mij intimidatie."

REIZEN
Ook Frits Bom heeft kritiek op de Consumentenbond. Volgens de van TV bekende vakantieman snapt de bond niet veel van de reiswereld en raken de onderzoeken naar touroperators kant noch wal. Bij een gepubliceerde test naar reisorganisaties komen de grootste boekingskantoren en ketens van reisbureaus helemaal niet voor. De Consumentenbond is ook een warm pleitbezorger van de Geschillencommissie Reizen (waar de bond zelf in zit), en maakt het daarmee haar eigen leden en alle overige Nederlanders moeilijker bij vakantieproblemen een gang naar de rechter te maken. Dat laatste zou veel logischer zijn, omdat de schadeloosstellingen er hoger uitvallen dan als resultaat van het onderonsje tussen de Consumentenbond en de reiswereld. Bom: "Natuurlijk is er bij de onderzoekers geen boze opzet in het spel, maar langzamerhand dreigt het ooit gezaghebbende consumenteninstituut op het gebied van vergelijkend warenonderzoek zich te ontwikkelen tot een kantoortje van fanatieke formulierenhobbyisten."

RECHTSZAAL
Een overzicht van blunders begaan door de Consumentenbond is te lezen in het boek Wij zien u wel in de rechtszaal geschreven door rechtendocent en juridisch adviseur Paul Ruijs. Centraal in het boek staat een aanklacht tegen de bond wegens fraude met het beruchte broodonderzoek. Uit het boek blijkt dat de Consumentenbond haar proeven en testen niet zo wetenschappelijk en zorgvuldig uitvoert als men denkt. Robert Verlinden, eigenaar van een natuurvoedingswinkel, kreeg in 1992 bezoek van de inkoper van de Consumentenbond. Deze moest bij honderd winkels verspreid over Nederland vijf dezelfde broden inkopen, voor het laboratorium van de Keuringsdienst van Waren. Een tijd later kreeg Verlinden een brief waarin hij beschuldigd werd van het overtreden van de Warenwet, omdat zijn broden slecht gebakken zouden zijn en te weinig meel zouden bevatten. Omdat Verlinden niet als oplichter aan de schandpaal genageld wilde worden, wilde hij wel eens weten of dat klopte. Volgens de ondernemer waren er op het moment van bezoek van de inkoper nog maar drie broden in zijn winkel, zodat hij er dus nooit vijf had kunnen verkopen. Navraag verduidelijkte dat bij andere bakkers ook geen vijf broden waren gekocht. De door de directeur van de Consumentenbond opgestuurde betaalbewijzen overtuigden ook niet bepaald, want deze bleken bewerkt te zijn. Verlinden vroeg zich af wie hier nu aan het frauderen was en deed aangifte van valsheid in geschrifte. Hoewel er veel overtuigend bewijs was (in het proces verbaal stond dat de kassabonnen onmogelijk uit de kassa van de bakker afkomstig konden zijn) zag de rechter geen reden om de eis toe te wijzen en de geloofwaardigheid van de Consumentenbond aan te tasten; de zaak werd geseponeerd. In hoger beroep deed Verlinden toevallig navraag naar de zittende raadsheren. Hij kwam er tot zijn verbazing achter dat de plaatsvervangend raadsheer F. Waardenburg ook werkzaam was als advocaat bij De Brauw Blackstone Westbroek, hetzelfde kantoor van heer W.Taekema, de advocaat van de Consumentenbond. Toen Verlinden dit opmerkte bij het secretariaat van de president van het gerechtshof, werd de bewuste raadsheer plotseling vervangen.

GENTECH
Rond de discussie over genetisch gemanipuleerde organismen (ggo) rijst de vraag namens wie de Consumenten bond eigenlijk spreekt. In 1990 werd de door de overheid gesubsidieerde Stichting Consument en Biotechnologie opgericht. Volgens de statuten mag de Consumentenbond het bestuur benoemen. De bond benoemde een eigen medewerker, Marcel Schuttelaar, tot onderzoekscoördinator voeding en milieu. In 1996 heeft hij de bond verlaten en is hij eigenaar en aandeelhouder van zijn eigen adviesbureau geworden. Een van zijn eerste klanten werd de Amerikaanse voedselgigant Monsanto, die in 1996 een aanvraag voor toelating van ggo's indiende. De Stichting Ter Voorkoming van Misbruik van Genetische Manipulatie heeft hier een hele internetpagina aan gewijd (www.vomigen.nl). De stichting beschuldigt de Consumentenbond van misleiding, belangenverstrengeling en zoek maken van subsidiegeld. De Consumentenbond ontving in 1997 van de overheid ongeveer zeven miljoen gulden subsidie om de gaten van mismanagement te dichten. Op de website schrijft de boze maar vooral verontruste stichting dat de gezaghebbende en 'onafhankelijke' Consumentenbond misbruik maakt van haar positie door campagne te voeren voor de invoer van gentechnologie in Nederland. Samen met politici, overheid en bedrijfsleven zette de Consumentenbond de consument vanaf 1996 buitenspel, door hem van de ene op de andere dag de keuzevrijheid te ontnemen tot het wel of niet consumeren, kopen en eten van genetisch gemanipuleerde voeding.

RECLAME CODE COMMISSIE
De Consumentenbond ging in 1997 een samenwerkingsverband aan met de krantenuitgever PCM, zodat ondernemers elke maand paginagroot extra aandacht aan hun producten konden besteden die door de Consumentenbond goed werden bevonden. Maar de Reclame Code Commissie tikte de Consumentenbond op de vingers wegens misleiding. De pagina Beter Kiezen met de maandelijkse testresultaten van de Consumentenbond, die als ‘service pagina' in een groot aantal dagbladen verschijnt, is volgens de commissie een gewone advertentie. Paul Ruijs diende vorig jaar een klacht in. Men wekt de indruk dat de informatie bij wijze van service wordt aangeboden, maar de echte belanghebbenden zijn de fabrikantendie op deze pagina adverteren en gebruikmaken van de teksten en beeldmerken van de Consumentenbond. De bond die pretendeert onafhankelijk, kritisch en objectief te zijn, laat zich betalen door het bedrijfsleven en exploiteert zijn auteursrecht door adverteerders.

HET BESTUUR
Voordat Felix Cohen in 1997 algemeen directeur van de Consumentenbond werd, werkte hij zes jaar voor Philips, onder andere als product‑ en marketingmanager van de computerafdeling. Zijn voorganger Van Lookeren Campagne was ex‑marketing man bij Unilever en zat in besturen van verschillende grote bedrijven: Heineken, Douwe Egberts en Ahrend. De psycholoog J.Verdam is vice‑voorzitter van de Raad van Toezicht en werkt als organisatieadviseur bij adviesbureau Lammerts van Bueren. Klaske de Jonge is directeur van de Consumentenbond, ex‑marketing man van Unilever, directeur corporate affaires en lid van de groepsdirectie van de Koninklijke Numico NV. Walter Etty is voorzitter van de Raad van Toezicht. Deze voormalig wethouder financiën van de gemeente Amsterdam was partijbestuurder van de Partij van de Arbeid. De Elsevier noemt hem 'geprivatiseerd politicus' omdat hij overal opduikt als adviseur voor bedrijfsleven en overheid. Hij verdient goud geld; zijn adviesbureau Andersson Elffers Felix haalde vorig jaar een winst van 2,3 miljoen gulden, (ruim een miljoen euro) en hij verhuurt zich voor 4200 gulden (ruim 1900 euro) per dag, exclusief BTW. Met deze bestuursleden uit politiek en bedrijfsleven zit de volstrekt ongecontroleerde 'onafhankelijke' vereniging inmiddels met zoveel organisaties en ondernemingen aan tafel, dat ondoorgrondelijk is geworden welke agenda bepalend is. HP/De Tijd publiceerde in 1997 een lijst met honderd organisaties, commissies, ministeriële overlegorganen, besturen en politieke partijen waar de bond rekening mee houdt. Van Reclame Code Commissie en patiëntenverenigingen tot Regulier Overleg Warenwet en Voorlichtingsbureau voor de Voeding; de Consumentenbond praat mee.

MEER MARKT
Hoe groot en machtig de Consumentenbond ook is, het aftakelingsproces is in gang gezet. Leden lopen niet meer warm voor de onderzoekjes, mensen halen hun schouders op over de testresultaten. Directievoorzitter Felix Cohen zegt in een interview met het Financieel Dagblad dat hij nadenkt over een nieuwe rol van de bond. "De eerste consumentenbonden waren inkoopcombinaties, en de Britse consumentenbond verkoopt ook auto's." De vereniging springt nu op de bres voor meer keuzevrijheid en meer markt, maar worstelt met de vraag hoe onafhankelijk te blijven en toch commercieel te opereren. Het merk 'Consumentenbond' ligt immers goed in de markt en dient geëxploiteerd te worden ten bate van meer winst. Ook de Consumentenbond moet economisch denken en een mogelijke nieuwe marketingstrategie is het aanbieden van diensten en producten. Kunnen bedrijven binnenkort hun keurmerk bij de Consumentenbond kopen, en komt er een afdeling commerciële zaken die koelkasten en vakanties verkoopt? Wie houdt eigenlijk de Consumentenbond in de gaten?

Re: Bose 123

Geplaatst: 30 okt 2006 08:08
door jiping
Dat over de onafhankelijkheid van de consumentenbond of elke belangenorganisatie kritisch gediscusiëerd kan of moet worden is altijd verstandig omdat de begrippen "belangen" en "objectief" moeilijk verenigbaar zijn.

Maar,.. laten we in die discussie vooral onze meningen en bevindingen niet presenteren als objectieve feiten. Want dan ben je zo uitgediscusiëerd.Dat leidt echt helemaal nergens toe.

De ene persoon heeft een argument waarop de volgende persoon zijn argument onderstreept met; "mijn standpunt is een objectief feit"
'oh, dan zijn we klaar, forum kan gesloten worden, we zijn op een objectief feit gestuit...." :D

want een objectief feit is het eindpunt van een discussie en heeft het verder geen zin om nog verder te praten, het is immers een objectief vastgesteld feit.

Re: Bose 123

Geplaatst: 30 okt 2006 11:50
door MAXIEM
Dag magel725,

Ik ben erg blij dat je het bovenstaande artikel over de consumentenbond hier geplaatst hebt. Naar mijn mening is deze geldmachine er vanaf 2001 zeker niet op vooruitgegaan. Een goede journalist zou het artikel zonder moeite kunnen updaten en de resultaten zouden daar ben ik van overtuigd zonder meer schokkend zijn.

Vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Bose 123

Geplaatst: 30 okt 2006 12:00
door magel725
Dat over de onafhankelijkheid van de consumentenbond of elke belangenorganisatie kritisch gediscusiëerd kan of moet worden is altijd verstandig omdat de begrippen "belangen" en "objectief" moeilijk verenigbaar zijn.

Maar,.. laten we in die discussie vooral onze meningen en bevindingen niet presenteren als objectieve feiten. Want dan ben je zo uitgediscusiëerd.Dat leidt echt helemaal nergens toe.

De ene persoon heeft een argument waarop de volgende persoon zijn argument onderstreept met; "mijn standpunt is een objectief feit"
'oh, dan zijn we klaar, forum kan gesloten worden, we zijn op een objectief feit gestuit...."

want een objectief feit is het eindpunt van een discussie en heeft het verder geen zin om nog verder te praten, het is immers een objectief vastgesteld feit.
Ook ik heb belang bij een objectieve consumentenbond, echter het bovenstaande stuk zijn feiten en daar blijkt uit dat de consumentenbond alles behalve objectief is.

Wat ik er verder achter de schermen nog van weet plaats ik ook niet in details omdat dat inderdaad niet makkelijk na te trekken is. Maar aangezien "acjzr1" en "een" niet verder willen kijken dan hun neus lang is heb ik bovenstaand artikel geplaatst. Nogmaals, dat zijn feiten die je overal na kan trekken. Wat "acjzr1" en "een" doen is aannemen wat aannemelijk lijkt en niet aannemen wat men niet wil geloven. Zo zijn er heel veel mensen en vandaar dat de consumentenbond zo veel verdient. Het is nl. ALTIJD goed om de controlerende macht ook te controleren. Als je dat niet kunt inzien, tja..

Re: Bose 123

Geplaatst: 30 okt 2006 15:54
door een
aangezien "acjzr1" en "een" niet verder willen kijken dan hun neus lang is
Hoho, even iets minder graag. Wie zegt er dat ik niet verder WIL kijken dan mijn neus lang is? Niet zo conlusies trekken ajb! Ik heb vanuit mijn werk hele andere ervaringen met de consumentenbond en dus heb ik een andere mening. En nu stop ik hier met deze discussie want we worden 't toch niet eens (niet dat dat nodig is, hoor...). Oke dan, nog een keertje: :roll:

Re: Bose 123

Geplaatst: 30 okt 2006 16:02
door magel725
Nee we worden het niets eens. Ik snap alleen niet waarom je dan moe wordt van jezelf.

Re: Bose 123

Geplaatst: 30 okt 2006 16:41
door een
Heb ik gezegd dat ik moe word van mezelf. Moeite met lezen misschien?

Ik stop hier vooral mee omdat dit topic over Bose gaat en we een beetje afdwalen van het onderwerp