LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stichtingen / verenigingen Legio Lease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Piet »

Op 12 januari 2005 organiseert PAL een informatie avond in Enschede.

Alle aandelenlease gedupeerden zijn welkom en de avond is gratis.
Op deze avond zullen diverse aandelenlease onderwerpen behandeld worden en de laatste nieuwtjes besproken worden.
Als gastspreker is aanwezig de advocaat Mr. EH Hoeksma van het advocatenkantoor Dijks, Leijssen uit Enschede.
Mr Hoeksma heeft al veel aandelenlease zaken in behandeling en zal veel informatie kunnen verstrekken over de juridische mogelijkheden.
Uiteraard is er ruim tijd voor het stellen van vragen.
Na afloop kan er, in een persoonlijk gesprek, ingegaan worden op de eigen persoonlijke situatie.

Lokatie en tijd:

Adres:
Zaal Sultan
Brinkstraat 263-A
7543 AP ENSCHEDE
Tel: 053-4366860.

Ontvangst 19.00 uur aanvang 19.30 uur

Binnenkort worden meer avonden georganiseert in het land.
De voorbereidingen in Zeeland, Limburg, Noord Brabant en Noord Holland zijn in volle gang.
Wil je ook meehelpen zo'n avond te organiseren in jouw regio, mail me.

Meer informatie op www.platformaandelenlease.nl bij: In de Regio

Groeten,
Piet

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Pieter »

Piet (PAL)

Toy toy toy. (meen ik!)
Hoe meer informatie er aan gedupeerden verstrekt wordt hoe beter.
Als we wat voor je kunnen betekenen dan weet je het mail adres van de vereniging payback.

Mvg,
Pieter

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door studex »

Ik ben actief lid ( vrijwillig )van payback en sprintplan,hier volgt een nieuw e-mail adres voor alle gedupeerden die met vragen,opmerkingen,verhalen,ideeen zitten kunnen een e-mail sturen naar :

[email protected] **
Het faxnummer is : 084-2247 924

U krijgt dan binnen 48 uur of sneller een antwoord op uw mail.**

Ik vertrouw erop u hiermee er voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten

Studex.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Pieter »

Rectificatie op een bericht van Piet inzaken Sprintplan.

Hier wordt gesuggereerd dat niet leden niet mee kunnen doen met de rechtszaak.
Leden van PAYBACK krijgen korting bij de stichting.
Niet leden krijgen geen korting voor deelname.
Niet leden kunnen dus ten alle tijde meedoen met de sprintplan actie, waarvan acte.

Mvg,
Pieter

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door croosjes »

janneke52 enz.,er zijn ook andere oplossingen zonder leden werving bij de vereniging.Alles gaat in overleg gedupeerden/advocaat/vereniging.

vrgr.Andre

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Piet »

Artikel uit De Twentsche Courant Tubantia van 04-01-2005

Lease-avond voor ‘gedupeerden’

ENSCHEDE - Het Platform Aandelen Lease, kortweg PAL houdt woensdag 12 januari in Enschede een informatieavond voor aandelenlease gedupeerden.
Ruim 600.000 Nederlanders ondervinden nog de nadelige gevolgen van een ooit afgesloten aandelenlease contract. In Enschede is mr Hans Hoeksma van Dijks en Leijssen advocaten uitgenodigd als spreker. De informatieavond in zaal Sultan aan de Brinkstraat 263-A begint om 19.30 uur.

Copyright © 2005 De Twentsche Courant Tubantia

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door croosjes »

Brief van advocaat aan de vereniging.







Het aanvechten van uw inleg en rechten



Gezien het feit dat er schijnbaar een te grote verwevenheid bestaat tussen de Holding en de dochters lijkt mij een procedure tegen de Holding o.g.v bestuurdersaansprakelijkheid een kansje van succes te hebben. Of verhaal mogelijk is kan dan t.z.t bezien worden. Ik zou daar niet te veel op rekenen. Komt er een faillissement dan valt het klantenbestand in ieder geval toe aan de Curator. Slechts zo mogelijk tegen betaling aan de boedel (lees:salaris Curator) dit dan door Marq verder uitgebuit kan worden.



Indien gedupeerde Spaarselect beleggers te verenigen zijn lijkt mij een procedure zinvol. Op 1 persoon zijn naam zal ik dan dagvaarden, verklaring van recht uitlokken dat Holding aansprakelijk is voor schulden failliet.



Wie is eiser?. Ik heb een concrete casus nodig. Allen zijn dan pro-rata aansprakelijk bij voor verlies voor proceskostenveroordeling (ongeveer € 2.000,00).





Wat ik nodig heb is:

Naam (voornamen voluit), adres, woonplaats gegevens.

Kopie contract.

Bijdrage voor bodemprocedure van € 50,00 per persoon+ overschakeling telefoon factuur naar sponsor,geen werving leden,wel aanmelding vereniging schadeloosstelling, waarbij ik er vanuit ga dat tenminste 200 personen mee doen.



Communicatie dient via Vereniging te verlopen. Deze int ook bijdragen. Start opmaak concept dagvaarding vanaf 1 jan as.. deze datum bezien hoeveel personen mee doen en betaling aan ondergetekende als advocaat indien quotum gehaald wordt.



Ondergetekende is: advocaat Mr. M.j. Meijer

vrgr.Vereniging Schadeloosstelling tel:***
Website: WWW.SCHADELOOS-STELLING.NL en
E.Mailadres: [email protected]

croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door croosjes »

Met dit probeem zitten een hoop aandelenlease gedupeerden.Lees hieronder:


Bruto is geen netto
De andere hypotheekvorm mag een beleggingshypotheek zijn, waarbij de einduitkering berekend is op een prognoserendement van 8%. Dit is dus niet veranderd. Of toch wel! Die moet nu namelijk gebaseerd zijn op een brutorendement. In 2004 was het nog mogelijk om met 8% nettorendement te rekenen, waarbij de maandpremie beduidend lager is.

Een slimme adviseur kon hierdoor een klant misleiden en zo een goedkope hypotheek voor deze klant regelen. Voor mensen die het totaal niets uitmaken wat zij na 30 jaar ontvangen en nu zo laag mogelijke lasten willen hebben, was dit een goede oplossing. Zij kunnen NHG krijgen en betalen beduidend minder dan bijvoorbeeld hun buurman.

NHG heeft dit echter gewijzigd, omdat veel adviseurs hiervan misbruik maakten. Uit concurrentie overweging krijgt een klant een berekening voor ogen waarbij de lage verzekeringspremie ervoor zorgt dat de netto maandlasten lager zijn dan bij concurrent. Helaas werd expres vergeten te vertellen dat hier sprake is van een nettorendement van 8%.

Behoorlijke verschillen
De klant denkt dan een goede keuze te hebben gemaakt, maar is gewoon bedrogen door de adviseur die alleen aan zijn eigen portemonnee denkt. Met de slechte beurs lijkt het mij onmogelijk om een rendement te behalen van 10% (minus 2% kosten kom je op 8% netto). In 2004 is het aantal executieverkopen procentueel schrikbarend gestegen.

Tegenwoordig lees je in plaatselijke krantjes al dat woningen per executie worden verkocht. Mensen met NHG hebben het voordeel dat het verschil tussen de opbrengst en de hypotheek betaald wordt door NHG. Later wordt bepaald of dit bedrag terugbetaald moet worden of niet. NHG heeft besloten het verstrekkingspercentage te verlagen.

Dit betekent dat mensen nu een lagere hypotheek kunnen krijgen dan in 2004. De verschillen zijn behoorlijk:


http://www.iex.nl/



vrgr.Andre

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Piet »

Woensdagavond 12 januari is de informatie avond van PAL in Enschede.
Gelukkig is er ook aandacht van de media voor de aandelenlease affaire.
RTV Oost komt woensdagavond opnamen maken en vanavond al is er in het programma Actua een interview met PAL.
Dit programma van RTV Oost begint om ongeveer kwart over zeven en wordt later regelmatig herhaald.
Ook via internet is het programma te zien, kijk op www.rtvoost.nl Bovenin kun je dag TV aanklikken en het programma zien en horen.

Alvast wat data voor volgende informatie avonden:
2 februari in Zeeland (Goes) , nog onder voorbehoud
25 februari in Limburg (Nuth)
30 maart in Noord Brabant (Tilburg)

Groeten,
Piet

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Lease-avond voor ‘gedupeerden’

ENSCHEDE - Het Platform Aandelen Lease, kortweg PAL houdt woensdag 12 januari in Enschede een informatieavond voor aandelenlease gedupeerden. Ruim 600.000 Nederlanders ondervinden nog de nadelige gevolgen van een ooit afgesloten aandelenlease contract. In Enschede is mr Hans Hoeksma van Dijks en Leijssen advocaten uitgenodigd als spreker. De informatieavond in zaal Sultan aan de Brinkstraat 263-A begint om 19.30 uur.

Copyright © 2005 De Twentsche Courant Tubantia

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Piet »

Straks om 1350 uur op Radio Enschede FM

Een interview met PAL over de aandelenlease affaire en de informatie avond in Enschede.

Groeten,
Piet

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dat station ken ik niet. Welke frequentie hebben ze?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Piet »

Even deze topic naar boven gehaald.
Deze is speciaal door de Tros aangemaakt om te voorkomen dat gewone topics vervuilt worden met gekissebis over verenigingen en stichtingen.
Laten we de topics gebruiken voor het doel waarvoor ze zijn aangemaakt.

Groeten,
Piet

Gesloten