LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bellen via ACN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Bellen via ACN

Ongelezen bericht door Gast »

Sebastiaan
Eurexcel? nu acn......over een jaartje....?

Het zaakje stinkt

Ongelezen bericht door Het zaakje stinkt »

Het is wel degelijk gebeurd. Ik heb recht voor de ingang een potje lopen schelden. Er waren inderdaad ook mensen die er om lachten... Maar wel op een manier van: weer zo'n ongelovige!

En als dat het enige is uit mijn verhaal dat volgens jou niet klopt dan vraag ik mij af waarom jij niet ziet waarom ACN slecht bezig is.

Je zegt nu zelf dat ACN wekelijks bijeenkomsten houdt in Meerwold. Waarvoor zijn die bijeenkomsten? Slechts om mensen informatie te verstrekken? Is een wekelijkse bijeenkomst daarvoor nodig?

Mag ik jou wat vertellen?
Straks wordt dat hele MLM gebeuren verboden. Dan zien mensen als jij eindelijk in dat ze zijn opgelicht. En dan gaan mensen zoals jij lopen zeuren, dat ze met gladde praatjes zijn binnengehaald en dat ze allemaal verkeerd zijn ingelicht... Dat heb je dan echt aan jezelf te danken!

Overigens verdiend een schoonmaker die 2 uur per dag toiletten schoonmaakt ongeveer 600 euro netto per maand. Daarvoor hoeft deze werknemer zelf geen cent in te leggen. Tevens maakt zo'n persoon kans op het maken van carriere... Zo'n persoon staat hoger in mijn achting dan iemand die zo verschrikkelijk dom is om met ACN in zee te gaan... De kans dat je met ACN meer dan 600 euro per maand verdiend is overigens nihil, of bestaat niet. Iedereen die anders beweerd is niet goed bij z'n hoofd.

Het zaakje stinkt

Ongelezen bericht door Het zaakje stinkt »

O ja, en als ik het dan toch verkeerd begrepen zou hebben en jij toch wekelijks in Meerwold bent wil ik je graag het volgende vragen:

Hoe zit dat met die collega (uit Assen) van je die op woensdag 9 maart in Meerwold aanwezig zou zijn en daar niet kwam opdagen (waardoor mensen uit Meppel ook niet kwamen)?

Ik weet het wel. Op de middag van 9 maart is hij immers failliet verklaard door de kantonrechter te Assen. Inmiddels is hij ook zijn huis uit gezet, wegens een huurachterstand.

Maar ja, hij zal wel niet genoeg zijn best hebben gedaan bij ACN... Zou hij soms niet voldoende gemotiveerd zijn geweest? Of zuig ik dit ook allemaal uit mij duim?

Gast

Ik heb 300 collega's ! Wees eens wat specifieker :D

Gast

Het is die ene vervelende, die al zijn vrienden en famillie lastig valt met slechte verkooppraatjes. Die ene die klakkeloos alle bullsh*t slikt die op jullie bijeenkomsten uitspuien. Die ene die over een paar maanden 400 euro lichter en zwaar gedesillusioneerd bij de pakken neer gaat zitten.

Weet je nu wie er bedoeld wordt of is de groep nu nog te groot?

realist

Ongelezen bericht door realist »

Nee, het is die ene die niet voor schuldsanering in aanmerking kwam, waarvoor hij oorspronkelijk een verzoek deed bij de kantonrechter. Daardoor zit hij nu nog veel dieper in de ****. Maar ja, zelf zal hij het wel erger vinden dat hij nu gefaald heeft voor z'n vriendjes van ACN.

Gast

Dus, je hebt 300 collega's... Volgens het hier ergens bovenstaande rekenschema zijn er uiteindelijk 61.000 mensen onder jou nodig in de piramide om een leuk bedrag te verdienen. 300 * 61.000 = 18,3 miljoen. Zoveel Nederlanders zijn er niet eens. Dus, al zouden er 18,3 miljoen Nederlanders zijn, die ook nog eens via ACN zouden gaan bellen, dan zouden er maximaal 300 mensen van kunnen rondkomen... Jongen, zoek gewoon een normale baan. Als je nu nog niet begrijpt dat die ballon van ACN is doorgeprikt ben je gewoon een grote imbeciel!

Gast

Ik leef van ACN ;-) Wie is er nu de imbiciel :lol:

Gast

Sorry imbeciel :lol: Veel plezier op je werk morgen of ben je werkloos :lol:

Gast

Ik leef van ACN Wie is er nu de imbiciel
Jij.

Gast

Jij.
Verklaar eens waarom iemand die van ACN kan leven een ibeciel is ?Petje af hoor, ik werk erg hard om hetzelfde te bereiken met ACN. Ben je soms jaloers dat die andere gast er van kan leven en jij moet werken voor je centjes ;-)

Gast

Ben je soms jaloers dat die andere gast er van kan leven en jij moet werken voor je centjes
Nee.

Gast

Waarom klaag je hier dan ? 8)

Gast

'Jij' en 'nee' zijn klagen?

Gastje 2

Ongelezen bericht door Gastje 2 »

:D De ACN'rss mag je geen imbecielen noemen maar wel geloofsfanaten of fundamentalisten. Hier een stukje van mijn grote vriend "de student".

Praten gaat niet met acn'rss net zoals met moslim fundamentalisten !!

dus trek je niks aan van deze types, leer van ze en bestudeer ze en ga nooit met ze in zee hahahaha:

Lees.....

Vanuit mijn studie heb ik me veel bezig gehouden met religieuze systemen. Gezien vanuit een sociologische/psychologische invalshoek. Ik heb inmiddels veel onderzoeken gelezen en ook met mensen gesproken met een orthodoxe geloofsovertuiging.

Geloof het of niet. Er zijn kuddes intelligente mensen die nog steeds overtuigd zijn van het feit dat God de aarde precies 7.000 geleden heeft geschapen. Alles wat de moderne wetenschap inmiddels duidelijker heeft gemaakt, wordt categorisch terzijde gelegd. "God heeft fossielen neergelegd om ons geloof te beproeven". Argumenten en feiten worden zelfs niet in overweging genomen. Net als de gaatjes die op het gebit afketsen in een al wat oudere tandpastareclame.

Terwijl deze mensen op andere terreinen volstrekt in staat zijn om logisch redenerend, en gebruikmakend van feiten die aangereikt worden, tot een sluitend verhaal te komen.

Hoe werkt dit mechanisme??

Volgens mij is het angst. Men wil/kan niet in overweging nemen dat de werkelijkheid misschien anders in elkaar steekt dan men tot op dat moment voor waarheid heeft gehouden. Dit zou nl. hun hele religieuze systeem ter discussie stellen en wellicht onderuit halen. Daarom zitten veel mensen (in de kerk) 2x per week elkaar te bevestigen dat het zus-en-zo is en niet anders. En dat de boze buitenwereld het niet snapt en jammerlijk verloren is.

Zo ook bij MLM. Hoe meer argumenten tegen MLM hoe harder MLM-ers gaan roepen dat het niet zo is. Daar blijft het dan trouwens ook bij. En zich druk gaan maken over hoeveel keer Pietje ingelogd is op het Trosradar forum.

De MLM-bijeenkomsten zijn er dan ook niet alleen om zieltjes te winnen maar ook om elkaar te blijven bevestigen in hun geloof. Minstens net zo belangrijk.

Als MLM succesvol is dan is de basis voor het hele systeem onvrede en angst. Onvrede welke mensen ervaren met hun huidige situatie (baan, lage sociale status, vrije tijd). Zijn mensen eenmaal toegetreden dan houdt angst de hele boel bij elkaar. Angst dat de mooie verhalen en toekomstvisies toch onbereikbaar blijken te zijn. Angst om het gezicht te verliezen t.o.v. de sceptici die uit den treure hebben moeten aanhoren hoe geweldig MLM wel niet is en wat het allemaal kan brengen. MLM-ers Blijven dus maar hard tegen elkaar roepen dat het allemaal bereikbaar is en dat het zo geweldig met ze gaat.

Deze kruik gaat natuurlijk net zolang te water tot hij barst. Daar komt ellende van. Veel MLM-ers gaan fanatiek aan de slag en proberen, met luchtkastelen, heel de wereld bij hun visioen te betrekken. Hun directe omgeving keert zich uiteindelijkvan de bekeerlingen af. Op een enkeling na die ook tot dit geloofssyteem toetreedt en dezelfde cyclus doorloopt.

Een enkeling verdient flinkt wat geld. Een grote groep pakt per maand enkele honderden Euro's extra mee. Een nog grotere groep blijft gedesillusioneerd achter. Met een zolder vol waterfilters en vitaminepillen. Vervreemd van hun sociale omgeving.

T.o.v. de traditionele religieuze systemen bezit MLM echter een groot nadeel. Het enige dat de leden geboden wordt, is geldelijk gewin (en dus vrije tijd). Terwijl religieuze systemen veelal een doctrine (een heilig schrift) bieden waarin mensen ruimte wordt geboden op persoonlijke ontwikkeling en kennisverbreding. En de mogelijkheid tot het aangaan van (h)echte sociale relaties. Weliswaar passend binnen de geldende doctrine. Binnen een kerkelijke gemeenschap zien de leden elkaar niet als potentieel lopende geldzakken. In mijn ogen nog altijd nuttiger dan het slijten van telefoonabonnementen of lippenstift aan je buren.

Zou boeiend zijn om het fenomeen MLM nader wetenschappelijk te onderzoeken.
a) Op de economische merites. Waar hebben we het nu eigenlijk over? Wat is de economische bijdrage? Hoeveel mensen zijn er in de bedrijfstak werkzaam?. Effectiviteit en marktpenetratie. Omzetgevens etc. etc.
b) Op de impact op het sociaal psychologische vlak. Wat beweegt mensen? Gaat het alleen om de te verdienen centen of is het ook geweldig dat anderen eindelijk eens naar je luisteren? Wat zijn de gevolgen voor hen binnen hun "oude" sociale netwerk.

En zo kun je nog wel wat interessante onderzoeksvragen bedenken. Het is dat ik midden in mijn scriptiefase zit, anders had ik hier een mooie uitdaging in gezien.

groet,

YeYe

Gast

Je vergeet er nog een. (g2)Vele leiders binnen mlm (meestal de hoger posities binnen het netwerk) weten dit wel ,wat je in het bovenstaande bericht had geschreven. Zij hopen gewoon dat er net genoeg mensen in hun organisatie op een bepaalde moment zoals in het begin bij hun zelf ook worden omgedoopt zodat zij zelf natuurlijk in positie komen van voldoende inkomen. Aan de nieuwe mensen vertellen ze dat niet (zij hebben nog geen praktijk ervaring) zodat zij dezelfde beeld (valse) wordt voorgehouden zoals bij hun zelf in het begin. Uit eindelijk gaat dat een keer barsten als er 95% van de mensen geen of bijna geen verdiensten heeft. (in iedere geval niet waavoor ze begonnen zijn)Dit proces kan jaren duren voordat dat gaat gebeuren. Ten tweede in de meeste gevallen waarom mensen nog doorgaan (niet alleen het geloof(sekte effect)is dat zij het netwerk gebruiken voor andere doeleinden en dan is hun mlm organisatie nog een dekmantel en waarbij de kosten ook nog aftrekbaar zijn. Een andere punt waarom mensen doorgaan, er is een sociale binding. Je eigen kenniskring is afgebroken ,in ieder geval minder geworden (onbewust)en het is toch lekkerde te praten met mensen die hetzelfde doen dan met mensen die het niet doen of niets mee te maken willen hebben.Zo gaat het vicieuze cirkel door.Met veel ellende bij mensen achtergelaten. In de ogen van de mlm -mensen zijn dat losers. Het gekke van dit is dat deze mensen die gestopt zijn nooit meer met de organisatie spreken.Dus hoe weten ze dat? Alleen om dat zij gestopt zijn of afwezig zijn? De mensen die er mee gestopt zijn praten er liever niet meer over uit schaamte.
Aller laatste,sommigen kunnen ook lekker doorgaan want zij hebben een uitkering ,het kan alleen maar beter worden.Hoe maak ik nieuwe collega's met behoud van een uitkering? Hoe maak ik meer sociale contacten met behoud van een uitkering.(met aftrek van de kosten).
Met aftrek van de kosten hebben zij zgn niets verdiend en zo behoud je de uitkering.Deze kosten zijn in het werkelijkheid minder wat zij opgeven.....ETC!!!!!!!

Blauw

Ongelezen bericht door Blauw »

Deze kosten zijn in het werkelijkheid minder wat zij opgeven.....ETC!!!!!!!
Tuurlijk! En daar stemmen de belastingdienst, de boekhouder en het UWV mee in! Je praat totale onzin en weet echt niet waar je over praat.

Zeg me eens eerlijk, waar ben je bang voor wat zijn je angsten ... Wat wil jij in het leven? Kan je me daar antwoord op geven?

NonAcn

Ongelezen bericht door NonAcn »

Luister nou s ff goed: ACN in Nederland, evenals dit forum, is geen lang leven meer beschoren.

Onbeperkt bellen voor een vast bedrag-aanbiedingen schieten als paddo-stoelen uit de grond. Wie wil besparen, stapt ergens dit jaar uit ACN en op naar kpn, scarlet, wanadoo, tiscali, enz.

Byebye ACN, en ACN-er: je zal zien dat je inkomsten iedere maand weer terug gaan lopen, totdat je baan moet gaan zoeken, want je komt lekker niet in aanmerking voor een WW-uitkering!!!

gast400

Ongelezen bericht door gast400 »

Gastje2 en Gast, maak je geen zorgen, ook voor jullie paranoia-probleem bestaan er diverse therapieen. Mocht deze niet helpen, dan is medicatie een volgende stap in de goede richting.

Gast

BLIND! 8)

Gesloten