LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC Spaarplan

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mama Monique
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2005 13:18

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Mama Monique »

:? Ben al een tijdje bezig met uitzoekn van Fortis verzekering van mijn man. Hij zegt deze te hebben afgesloten rond '95 en dat na 15 jaar zijn geld vrij zou komen. Dit is toendertijd zakelijk geregeld. Hij ging weg bij werkgever en kon over laten nemen door Rabobank. Die telt pas vanaf 2000, dus eerste 5 jaar vallen weg.Het gaat hier (als ik het goed heb) over een Beleggingsverzekering met ingebouwde lijfrenteclausule.
Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik het bedrag wel premievrij kan maken, maar dat (ookal is het in 2015 klaar) ik het niet eerder op kan nemen dan pensioengerechtigde leeftijd (of bij overlijden).
Omdat ik in de periode van afsluiten mijn man nog niet kende, is het voor mij een abacadabra, voor hem is het niet veel duidelijker.
Praten jullie nu over hetzelfde als over onze polis?

Probeer ook op website van Henk te komen, maar krijg geen beeld.

Alvast bedankt voor jullie reactie! :cry: (Al zal ik er waarschijnlijk niet blijder van worden...)

Bente
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2006 07:36

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Bente »

Ook mijn man en ik hebben een ABC spaarplan en ben alles eens gaan nakijken en heb nu ook de afkoopwaarde aangevraagd. Één verzekering is van 1995 en de tweede van 1996.
Nu zie ik bovenin mijn polisblad tarief C staan. Kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt?

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktailonno »

Hallo hier weer eens een reactie van mij. Ik kreeg een e-mail van een heer Deugd over dat ik mij moest melden op de web van arcanist en ik geloof dat wel maar ik kan niets wezenlijks vinden over dit probleem of ik kijk verkeerd op deze pagina. Dus wil enige duidelijkheid en zijn er al meer die daar gebruik van maken.
Groetjes

cocktail49
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2006 13:58

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktail49 »

Heer Deugd.

Heb me aangemeld op de site welke u aanraad maar ik hoor nog steeds niets.

Mugello
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mar 2006 21:22

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Mugello »

same story here...

erhen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2006 19:14

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door erhen »

Ook ik heb een abc spaarplan bij amev nu fortis ik heb mijn afkoop waarde ook binnen gekregen ik heb in 8 jaar tijd 3.000,00 euro gespaard mijn afkoopsom is 658,00 dit kan toch niet waar zijn!!

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door particulier »

Ik was er al bang voor.

Henk D
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:50

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Henk D »

Beste Erhen,

Zoek contact met dit nummer 0118-470711, te bereiken tussen 1100 en 1400 uur en hoor wat of zij voor U kunnen betekenen.
Een rechtzaak staat op stapel tegen het ABC spaarplan om precies de redenen die U noemt.
Heb geduld met bellen a.u.b. ze is niet altijd aanwezig

Cornelis B
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2006 12:10

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Cornelis B »

Ik ben, althans zo voel ik dat,ook gedupeerde Ik "spaar" al sinds 1993 en heb in april dit jaar om waarde opgave gevraagd en gekregen. Wat schets mijn stomme verbazing, de waarde is op een paar tientjes na exact het bedrag wat ik aan premie heb gestort , dertien jaar lang.
Volgens de tussenpersoon zou dit inderdaad niet kunnen kloppen en zou navraag doen bij Fortis/ABC, daar is het wachten nu op.
Als de rekening voor de nieuwe jaarpremie komt denk ik dat we die maar even niet gaan betalen. Met een spaarrekening met 1,5% rente heb je al meer "winst".
Laatst gewijzigd door Cornelis B op 24 mei 2006 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Henk D
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:50

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Henk D »

Geachte ABlom,

Er wordt namens meerdere gedupeerden ABC spaarplan beleggers inderdaad een rechtzaak gestart tegen AMEV.
Dit vind plaats via een Stichting die de naam Stichting Meldpunt Financiele en Beleggingsfraude draagt.
Contact is mogelijk via de website www.arcanist.nl of telefonisch via nr.0118-470711 tussen 1100 en 1400 uur.
Het moet absoluut mogelijk zijn om via deze adressen contact te krijgen.
Mocht U de eerste keer geen contact krijgen, niet wanhopen probeer het later nog eens of spreek de voicemial in.
Met vriendelijke groet Henk

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door 48609 »

Geachte heer Henk,
Gedurende een jaar ben je al bezig om actief leden te werven voor arcanist. Daar staat mi tot nog toe weinig tot geen concrete acties cq resultaten tegenover. Dit terwijl er maandelijkse contributie gevraagd wordt van 10 euro!
Ik zou iedereen aanraden vooralsnog de kat uit de boom te kijken tot na concretisering [zwart op wit] van de te nemen acties. Dit voorkomt mogelijk veel teleurstelling.
Aan Henk zou ik willen vragen op de site een plan van aanpak inclusief referenties ter beschikking te stellen. Op die manier kunnen aspirant leden vooraf een betere inschatting maken.

ps. staat de stichting uberhaupt geregistreerd bij de KvK.

Henk D
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:50

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Henk D »

Geachte "heer" of "mevrouw" 48609,

Ik werf geen leden, ik geef een ieder, die opgelicht is, een mogenlijkheid, om op een manier, die vele in dit land onbekend is, om een (als dat nodig is ) rechtzaak te starten, zonder dat je daar zelf, de advocaat voor hoeft te betalen.
Alle informatie die U of een ieder ander daarover wilt weten, kunt U via hun website verkrijgen, er staat daar een stuk op, die vanuit het Openbaar Ministerie is geschreven.
De contributie is voor de onkosten, er worden regelmatig brieven verzonden aan hun aangeslotenen bij de stichting, om hen op de hoogte te houden van hun zaak, en dat kost geld, neem ik aan.
Verdere informatie weet U nu wel te vinden, 48609, bel anders eens, wordt U gelijk een hoop wijzer.

mvrgr Henk

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door 48609 »

Heer Henk,
De informatie waar u over spreekt [oa onder de knop amef [!] brief] is zeer algemeen van aard en nauwelijks van enig nut voor diegene die een ABC-plan heeft.
Mochten er al concrete acties ondernomen zijn, behalve de paar brieven, dan blijft dit wazig.
Hoezo onkosten? Als je niks doet kost het toch ook geen geld?
En waarom geen antwoord geven op de door mij gestelde simpele vragen cq hints.

Mijn advies blijft ook na uw reactie om niet met derden in zee te gaan, zeker niet als er op basis van minimale informatie 'contributie' wordt gevraagd.

Cornelis B
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2006 12:10

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Cornelis B »

Beste 48609, misschien wel wat "duister" die Arcanist, ik kan er niet over oordelen, maar wat is jouw tegenvoorstel dan om te doen ?
Ik denk dat als "we" allemaal gaan zitten wachten op elkaar dat er misschien wel helemaal niets gaat gebeuren en dat willen "we" toch niet ? :?

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktailonno »

ik had ook aangemeld maar ik hoor nog steeds niets. En de kosten zouden naar rato verdeeld worden?????

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door 48609 »

Het is algemeen bekend dat als er mensen gedupeerd zijn er andere partijen opstaan die de eerste partij helpen tegen een bepaalde vorm van betaling. Bij de een heet dat contributie, de ander spreekt van lidmaatschap [alleen leden kunnen delen in de eventuele gelden toegewezen door de rechter!].
In dit geval gaat het om 10 euro per maand. Met 100 'leden' is dat al een contributie van 12.000 euro op jaarbasis.
Het viel mij gewoon op dat er gedurende het jaar dat Henk verwijst naar de bepaalde site er weinig is gebeurt. Dit is door iedereen te checken door de site kritisch te bekijken.

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktailonno »

is helemaal waar de een zijn dood is de ander zijn brood.

Cornelis B
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mei 2006 12:10

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door Cornelis B »

Zo komen we natuurlijk niet verder, zelf dan maar een "clubje"oprichten ? Als er maar genoeg gedupeerden zijn, wil het "verenigen" wel 's helpen. Laten we kritisch blijven, het is "ons" zuur verdiende geld met de bedoeling om bijvoorbeeld op onze "ouwe"dag wat extra te hebben, en niet om bepaalde misbeleggers in hun dikke mercedes te laten rijden.
Als er inderdaad aangetoond kan worden dat er hier sprake is van "volksverlakkerij" of dubieus handelen, moeten we niet wachten op anderen tot er wat gebeurd, ik heb nu 13 jaar betaald en het rendement is 0, sterker nog als je de inflatie meerekend, negatief.
Alle uitleg over dat er de eerste jaren veel geld gemoeid is om de onkosten te kunnen betalen, swa, maar na 13 jaar ????

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door 48609 »

Helemaal mee eens Cornelis, maar ik ben niet van plan 'blind' een clubje te sponsoren die niet kan aantonen waar ze het afgelopen jaar mee bezig zijn geweest!
Hier ligt een kans voor Henk en zijn vriendjes om inzicht te verschaffen aan een grote groep gedupeerde.

cocktailonno
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2005 16:48
Contacteer:

Re: ABC Spaarplan

Ongelezen bericht door cocktailonno »

Zo is het maar ik geloof hier niet in. Willen de Robin Hood spelen maar met veel winstbejag.

Gesloten