LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gerritje

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

Als je iets in de bijgesloten algemene leveringsvoorwaarden kunt vinden wat voor jou nadelig is, kun je je contract tussendoor beeindigen.
Wel goed lezen

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Daar hebben ze wel tijd voor om je een map te sturen. Maar een goede rekening ho maar!!!

JBteH
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2005 19:11

Re: evolta

Ongelezen bericht door JBteH »

Hé Nicole72

Ik heb dezelfde ervaring als die jij heb geplaatst op 08 Feb 2005 16:03 door Nicole72. In oktober 2004 na 20 maanden klant te zijn van Evolta een afrekening van bijna 700 Euro. Rond die tijd kreeg ik ook mijn gas van hun en zag in oktober een hoger maandbedrag. Hierbij was ik er vanuit gegaan dat het 1 bedrag voor gas en elektrisch was. Tot dat ik enkele weken terug een afrekening kreeg van het elektrisch van bijna 300 Euro. Bleek dat ik in september, oktober en november 2 euro per maand heb betaald en daarna niets meer voor het elektrisch.

Als je hun belt een aangeeft dat je het automatische bedrag laat storneren lijken ze dit normaal te vinden. Ik heb hun er maar op gewezen dat ze een plicht hebben om controle uit te voeren. Ze kunnen toch niet zomaar elektrisch (zo'n 350 kWh per maand) leveren en enkele Euro's ontvangen. Het zou een plicht van het bedrijf moeten zijn om dit soort lage bedragen goed te checken, dit met name vanwege mensen die elektrisch voor de meter aftappen.

Tresoula

Re: evolta

Ongelezen bericht door Tresoula »

Het wordt eentonig, maar ook ik had na anderhalf jaar een afrekening van ruim 800 bij te betalen. Ik dacht in eerste instantie dat het wel kon, want ik betaalde maar 8 euro per maand. Bij nader inzien bleek mijn eindmeterstand niet goed te zijn en dat komt omdat de Nuon de foutieve standen doorgeeft. Daar moet je de goede stand doorgeven en zij moeten dan die ook doorgeven aan Evolta.Beide moeten dan een nieuwe jaarafrekening sturen. Dit is makelijker geschreven dan gedaan, ik ben al twee en een halve maand bezig om dit simpele feit gedaan te krijgen. Maar ik ben hiermee toch al verder dan de meeste van jullie, begrijp ik. Vandaar dat ik mijn verhaal met jullie wil delen.
Ik had ook hulp door deze site, hierdoor kreeg ik namelijk door wie energiebedrijf.com, Durion en Oxxio zijn, onze goeie oude Evolta!!
Ik kreeg namelijk, nadat ik weer terug was gegaan naar Nuon, van de Nuon weer bericht dat ik weer was overgestapt, dit keer naar energiebedrijf.com!! Vermoedijk heeft Evolta zijn uitstappers weer doorgegeven aan het nieuwe bedrijf en die hebben die klanten weer aangezien voor instappers. Begrijpen jullie het nog?
Nu ben ik al twee dagen bezig om dit weer ongedqaan te maken en ergens mijn klachten kwijt te kunnen.
SUcces iedereen!!

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: evolta

Ongelezen bericht door rust »

evolta is energriebedrijf.com is exxion blijf maar aanklooien

gerritje

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

Hoezo lef hebben???

Durion/Oxxio is de bemoeienis van DTE intussen zat en dreigt met een gang naar de rechter. ''De uitlatingen van de DTE schetsen een verkeerd beeld van de situatie,'' zegt directeur Erik de Heus van Durion/Oxxio. ''Dit leidt ertoe dat direct schade wordt toegebracht aan onze nieuwe naam. Daarom eisen wij een rectificatie.''

Je moet toch maar durven!!!

Ronald56

Re: evolta

Ongelezen bericht door Ronald56 »

Ook hier eindelijk een eindafrekening van Evolta, na 19 maanden.
€ 656 bijbetalen.
Eerste reactie. Hier is een fout gemaakt. Maar er toch eens voor gaan zitten en rekenen.
Ik heb veel meer stroom gebruikt dan ik opgegeven had bij de offerte van Evolta. De meterstanden kloppen. Ik lees hier meer klachten over, maar een ding is zeker Evolta kan dit niet beinvloeden.
Ik betaalde maandelijks een voorschot van €18. Dit is voor levering en transport van groene stroom. Veels te weinig. Per 2005 betaal ik nu aan Eneco alleen voor transport al € 26. Dit komt behoorlijk overeen met de eindafrekening van Evolta voor het transport deel, dat was € 25 per maand over de laatste 19 maanden.
Over de periode 2003/2004 dien je tansport aan Evolta te betalen en niet aan de netwerkbeheerder. Per 2005 betaal je het weer apart aan de netwerkbeheerder. Mensen die denken dat ze transport in 2003/2004 aan de netwerkbeheerder betaalden verwarren dit mischien met de transportkosten van gas. Zoniet, dan is de netwerkbeheerder in de fout gegaan en niet Evolta.
En dan nu de leveringskosten. Die bestaan eigenlijk uit 4 componenten:1. de echte kosten voor de stroom 2. de energieheffing (Ecotax) 3. de heffingskorting (zoals het woord al zegt krijg je dat geld terug) en 4. de btw.
De offerte van Evolta waarop ik ben ingegaan was van 25-3-2003.
Hierin stond een prijs per kWh (dubbbel meter, dus twee prijzen)
Per 1 juli 2003 heb ik een email van Evolta gehad met daarin een prijswijziging. Hun prijs (1. hierboven genoemd) ging omlaag, maar de energieheffing (hierboven 2. genoemd) ging omhoog. Per saldo ging het totale kWH-tarief omhoog.
In datzelfde mailtje ook nog iets over de MEP, maar dat is een onderdeel van transport en niet van levering.
Nu heb ik dus 3 prijzen voor levering. De eerste uit de offerte, de tweede na de tariefaanpassing van juli 2003 en de prijs die op mijn eindafreking staat.
Nadat ik alle 3 de prijzen heb zitten terugrekenen op basis van tarief inclusief energieheffing, inclusief BTW en exclusief heffingskorting bleek de eindafrekening redelijk correct. Boekhoudkundig klopt er niks van want over de afrekenperiode zijn er verschillende tarieven geweest en dat vind je niet terug op de rekening.
Vertelde niet iemand hier dat ze voor de eindafrekeing gebruik hebben gemaakt van een gewogen gemiddelde ?
Het betaalde voorschotbedrag op de afrekening klopte op de cent, inclusief 2 rare voorschotbedragen toen energyXS failliet ging.

Conclusie: Ik denk dat Evolta mij ongeveer het goede bedrag in rekening heeft gebracht. Maar om daar achter te komen heb ik wel 3 uur moeten spreadsheten ;-)
Blijft een raadsel waarom mijn verbruik zo omhoog is gegaan, maar nogmaals, daar kan Evolta niks mee te maken hebben.

Advies: Voordat je woest in de pen klimt naar Evolta of bedragen gaat storneren, ga er voor zitten en probeer dingen terug te rekenen. Misschien klopt het toch wel, ondanks de forse bijbetaling.

Succes, Ronald

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Over de periode 2003/2004 dien je tansport aan Evolta te betalen en niet aan de netwerkbeheerder. Per 2005 betaal je het weer apart aan de netwerkbeheerder. Mensen die denken dat ze transport in 2003/2004 aan de netwerkbeheerder betaalden verwarren dit mischien met de transportkosten van gas.
Ik denk dat je je vergist Ronald, bij afsluiten contract in 2003 stond er ook in de overeenkomst dat je de transportkosten aan je netbeheerder moet voldoen en niet aan Evolta.
Of je doet je huiswerk niet goed, of je bent een "te trouwe" medewerker van Evolta/Durion/Energie.com/............
Kortom de transportkosten diende je ALTIJD al te betalen aan je netbeheerder.

mvh

Re: evolta

Ongelezen bericht door mvh »

ik zit dus bij evolta hoera.. niet dus wil er weg en zou dat inprincipe per 1 mei kunnen zoals ik de voorwaarden gelezen heb.. nu kreeg ik vandaag een brief van oxxio.. ?? wie is dat nu weer.. lees net dat dus de nieuwe naam is van evolta.. lekker warig.. dat mijn contract niet eerder dan 18 augustus werd stopgezet en als ik wel eerder wil dan moet ik 50 euro !! betalen .. oke.. wat nu ??
kan ik zo maar het nummer gaan blokkeren per 1 mei.. en dan bij een ander energie maatschappij overgaan.. zonder natuurlijk die 50 euro te willen betalen ..

Bij wie kan ik terecht met problemen met die maatschappij.. ik krijg er onder hand genoeg van en ik denk vele met me ..

ohja ..staat er nota bene ook nog eens dat ik na de stop zetting een jaarafrekening krijg.. ohdan in eens wel.. ik moet hem nog steeds krijgen en ben al bij hun sinds mei 2003....


wie helpt!

Ista

Re: evolta

Ongelezen bericht door Ista »

Ook ik heb na twee jaar pas een afrekening gehad!
Nu valt mij op dat het Kwh tarief op de eindafrekening hoger was dan toen ik het contract afsloot. Helaas ben ik niet meer in het bezit van die tarieven/bewijs .Oxxio vraagt daarvan nu het bewijs!

Wie heeft voor mij het KWh tarief van april 2003?

juliet

Re: evolta

Ongelezen bericht door juliet »

Ista, ikheb de prijzen van april 2003 nl:

Prijs ( in euro`s per kWh, incl.BTW ):

dubbele meter piekuren: 0.09937
dubbele meter daluren: 0.06843
enkele meter: 0.08747

Wil je meer weten laat maar horen, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
Ik heb nog de vooledige overeenkomst die ik op 6 april ben aangegeaan met evolta

gerritje

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

Is het ook niet zo dat je een contract voor zeg maar twee jaar hebt getekend? Ik had dit bij e.com wel, en op het contract stonden de prijzen voor die twee jaar vermeld. Deze werden niet meer gewijzigd.
Succes

Maartend

Re: evolta

Ongelezen bericht door Maartend »

Ook ik zit bij Evolta.
Moet een paar dingen zeggen, de eindafrekening lijkt te kloppen bij mij, het is alleen een zooitje zoals deze is geleverd (na 2 jaar en 30 regels op 1 pagina)

Nu heb ik wel weer een eindafrekening van 12/12/2004 t/m 05/01/2005.
Ik moet wat betalen en ze geven aan dat ze nix ontvangen hebben aan voorschot. Fout, maar dat zal wel komen doordat ik een ander klantennummer heb gekregen.

Maar dan nu iets dat me opvalt;
waarom hebben zoveel mensen een voorschot van 5,95 euro?
Ook wij hebben dat.

En nu Evolta Oxxio is geworden, kan ik dan zomaar overstappen naar een ander?
En hebben ze ook een terugbelservice (net als Evolta)?

Grtz
Maarten

mvh

Re: evolta

Ongelezen bericht door mvh »

en ik maar denken dat ik geld terug zou krijgen nou mooi niet ik moet maar even 3447,o9 euro ophoestn !!!! en dat voor stroom van 1,5 jaar tijd en daar is nog eens mijn voorschot van afgehaald..!!!!

dit kan toch niet .. ons verbruik is wel 10 x verhoogd.. HELP!!! wat nu ..

spontaan gaan er ineens 2 meters lopen terwijl we voor heen altijd maar 1 meter hadden ... en nee we hebben geen plantange op zolder of zo iets dergelijks gewoon een rijtjes woning.. met 2 volwassen en 1 kind dan ga je toch niet zo veel gebruiken.. !!

HELP.. !! WIE ..

pebbie

Re: evolta

Ongelezen bericht door pebbie »

Blijkbaar is bij iedereen het contract ingegaan medio aug 2003 van Evolta, na de nwe start na het faill van Energy XS.

Ik ben klant sinds jan 2003 en Evolta beweert ook aug 2003. Heb het contract naar ze gefaxt met de melding dat dit binnen 7 dagen rechtgezet moet worden en ik dus allang klant af ben (opgezegd 31-1-05 per 1 mrt). Auto incasso ook stopgezet en ik betaal geen rooie rotcent meer tot ik een (juiste) afrekening heb, want die heb ik ook nooit mogen ontvangen.

Maak kenbaar dat je een off. klacht indient bij SGC en DTE en dat je de betalingen stopzet. Ten tijde van een ingediende klacht mogen ze je niet afsluiten van stroom, en dus ook niet wegens wanbetaling omdat ze geen goede diensten leveren.

Heb vandaag brief gehad over "mijn geschil" zoals ze dat noemen en ze zullen hem zorgvuldig in behandeling nemen. Haha hun wel ja. Laat ze maar komen, ik ben er klaar voor!

lammert

Re: evolta

Ongelezen bericht door lammert »

Consumenten klagen massaal over hun energiebedrijf, zo blijkt uit het jaarverslag 2004 van Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken.

Afgelopen jaar kreeg de geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven 1960 klachten voorgelegd, een stijging van liefst 63 procent.

pebbie

Re: evolta

Ongelezen bericht door pebbie »

Weet iemand de prijzen van Evolta nog van 2004? Heb ze nodig om vast wat dingen op papier te zetten om zelf een berekening te maken. Alvast bedankt.

mvh
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 apr 2005 20:24

Re: evolta

Ongelezen bericht door mvh »

werd mij verteld 0,06 cent

Pebbie

Re: evolta

Ongelezen bericht door Pebbie »

0,06 voor 2004? is dat incl of excl. bwt?
2003 was 0,10 en 2005 is 0,15, twijfel dus of 2004 0,06 was? Iemand anders die het weet of dit kan bevestigen?

MS

Re: evolta

Ongelezen bericht door MS »

Evolta is een grote bende. Na 25 mailtjes en ettenlijke telefoontjes eindelijk na 1 1/2 jaar een eindafrekening!! Dan sommeren ze doodleuk binnen 14 dagen te betalen zonder enige schroom excusus. Als ik ze dan een keurig verzoekje per mail stuur wordt er gedreigd met sommatiekosten als ik mijn factuur niet binnen 14 dagen overmaak. Vervolgens richt dezelfde club Oxxio op en worden veel lagere tarieven per KWH doorberekend. Hoezo oplichters.

Gesloten