LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Noach

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Noach »

Ik begrijp niet zo goed waarom mensen naast de adsl-aansluiting ook de telefonie via wanadoo willen.
Immers, het is en blijft wel altijd een kpn-aansluiting waarvoor je abonnementsgeld moet blijven betalen ook al betaal je geen telefoontikken meer bij het internetten.
Voor girotel gebruik ik nog steeds naast de livebox ook mijn 56k modem en dit werkt perfekt zoals ook mijn fax.
Nou is het wel zo dat ik zelden met de vaste aansluiting bel, ik doe dit vaker mobiel (vijf euro per maand en vrijwel nooit meer!) maar wel regelmatig via de vaste lijn gebeld en gefaxt wordt.
Dus.. Wanadoo-telefonie is in dit soort gevallen geen optie omdat de KPN-abonnementskosten blijven! Ook bij ADSL!
Pas als die kostenpost weg valt en dus alleen de wanadookosten over blijven is overschakelen op wanadoo-telefonie een optie.

M.v.gr;

Ronald

Ykekind

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Ykekind »

APPLAUS VOOR TOSBAGA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

GADVERDAMME, WORDT EEN BEETJE MISSELIJK VAN JOUW BERICHTJE.
WAT EEN ARROGANTIE ZEG, IK DENK DAT JIJ JEZELF NOG WEL TEGEN KOMT OP DEZE WERELD!!!!!!!

BAH, BAH, BAH, WAT EEN ZELFINGENOMEN KWAST BEN JIJ ZEG

IK BEN BIJNA BLIJ DAT IK BIJ CONSUMEREND NEDERLAND HOOR, ALLES BETER DAN BIJ JOUW SUPPER SLIMME WERELDJE TE HOREN.

DENK ERAAN, WIE HET LAATST LACHT........

Laatste nieuws hier, telefoon valt vooral 's avonds nog al eens weg, overdag heb ik toch het idee dat het beter gaat. En inderdaad, dat resetten heb ik ook al eens vaker gedaan, helaas voor mij zonder resultaat, Ik hoop oprecht voor Mart dat het bij hem goed blijft gaan!!!!!
Zo niet, join the club!!!

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Jullie dachten even een goed en goedkoop alternatief gevonden te hebben, en begonnen allemaal met een glimlach te lachen. Maar die lach werd al gauw een ergernis, uren bellen met de klantenservice, thuis aanklooien en maar kijken naar de lampjes.

Inderdaad wie het laatst lacht het hardst...

En ik kom mezelf ook wel eens tegen, maar niet met consumptie producten. Ik heb de consument vaak gedient en heb daar mijn lessen uit geleerd. Ik kom ook regelmatig bij radar en kassa en volg ook de laatste technologische ontwikkelingen. Hierdoor dek ik mezelf heel goed in. En wat ik in tegenstelling tot al die stumpers hier doe, is me goed laten informeren. Ik ben de eniste die hier gezocht heeft op live box en en de grote problemen in Frankrijk heb gelezen. Dus heb ik een afwachtende houding aangenomen. En blijkbaar heb ik daar goed aan gedaan.

Mijn advies
Jullie betalen maanden voor een product waar je geen gebruik van kan maken. Met een beetje nuchter verstand moet je toch tot de conclusie komen dat dit niet kan. Schrijf allemaal een brief waarin je Wanadoo in gebreke stelt en eist dat ze binnen een x aantal weken je probleem oplossen. Als ze dit niet doen verbreek je de overeenkomst en stuur je heel de boel terug. Alles wel aangetekend doen en geduld hebben en niet meer gaan bellen. Zet er duidelijk bij in je brief dat je alleen schriftelijk wil communiceren, dat zal ze leren. Als ze niet accoord gaan ga je naar de kantonrechter en presenteer je je zaak en je bent van Wanadoo en al het gezeik af. En nou niet zeuren dat het kanton duur is, nee al die uren bellen dan??? Die maanden betalen zonder er iets voor terug te krijgen.

De klant is koning, gedraag je als een koning, wees daadkrachtig en stel je grenzen. Wrom zou jij hun bellen??? Hun leveren een product wat niet deugd, laat hun er maar achteraan gaan, bevestig het even schriftelijk en w8 het maar af. Misschien moet je het collectief doen, even hier een brief posten en dan allemaal op dezelfde dag aangetekend op sturen. En een paar wkn daarna alle live boxen tegelijk terug sturen, eens kijken wat Wanadoo daar van vindt?!

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Tosbaga gaat helemaal voor KPN :!:

Marleen71

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Marleen71 »

Sinds zaterdag heb ik echt telefoon!! Hij valt nu nog maar 2 of 3 x per dag even kort weg, ik ben bereikbaar en ik kan bellen. Zullen ze dan echt hun beloftes nakomen? Ik lees dat meerdere mensen verbetering zien. Dit is een hele verbetering, om de paar minuten wegvallen is echt niet handig. En ja ook ik zeg nog aan de telefoon als ik aan het bellen ben dat de verbinding kan wegvallen, vertrouw het nog niet helemaal, na de laatste weken.
Als dit zo blijft doorgaan ben ik over het bellen wel tevreden. Ik heb echter nog 1 probleem en vraag me af of jullie dat ook hebben.. Ik heb geen voicemail, en ook nog niet gehad. Werkt gewoon niet, krijg steeds te horen dat de voicemail op dit moment niet te bereiken is, al meer dan een maand dus. En het is heel irritant als je niet thuis bent en mensen bellen dat ze dan een irritante wanadoodame aan de telefoon krijgen die zegt dat je niks kan inspreken..weg geld en geen berichten.

Groetjes Marleen

tempi6

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door tempi6 »

Voicemail werkt bij mij alleen als ze me op mijn Wanadoo nummer bellen.

Spet

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Spet »

Denk het ook. In ieder geval heeft Tosbaga het hoog zijn de bol. Ik vraag me af waarom hij in deze conferentie schrijft. Of misschien gaat het hem alleen om het schofferen. Wanadoo heeft mij nog nooit met 'jullie' aangesproken.

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

het zit bij mij helemaal niet hoog in me bol. kheb mijn zaakjes netjes geregeld!!!

en ik ga helemaal niet voor kpn, mijn internet aanbieder is een niet kpn aanbieder, op een niet kpn netwerk!!!

wees blij dat jij een van de weinigen bent die geen problemen hebt, ik wil jouw wel eens zien als jij een probleem krijg en net als deze mensen erachteraan moet!!!

hetzelfde zie je ook bij upc, mensen hebben jaren geen probleem, maar owee als er een keer iets fout gaat met een storing of de factuur, zie het forum van upc zou ik zeggen!!!

misschien hebben sommigen wat aan mijn negatieve reacties, en trekken ze hun conclusies, ik betwijfel het zeer de domme consument is ook heel koppig, maar toch veel suc6 met jullie probleem en ga voortaan niet zomaar in zee met ieder bedrijf en als je een koopje ziet, ga dan eerst goed informeren, scheelt je een hoop gezeik :twisted:

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

he tosbaga als jij dan zo"n goede provider heb waarom wil je dan niet vertellen welke??? als die toch zo goed is......

hebben wij misschien nog WAT aan jou berichtjes

als jij echt alles zo goed geregeld heb ..dan kan je toch gewoon vertellen welke provider er zo goed is.....
en nou niet zeggen dat vertel ik niet want ik ga geen reclame maken...
.....dan moet je ook een echte,met zijn zaakjes op orde hebbende kerel zijn en gewoon zeggen welke provider er volgens jou nou zo goed is en anders gewoon ergens ander sgaan ouwehoeren.....

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Correct me if I'm wrong, maar Tosbaga, ben jij niet diegene die telkens inde bres springt voor KPN (mobiele) telefonie?

Spet

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Spet »

Aan Tosbaga

Als je niet zo neerbuigend zou doen zou dat veel schelen.
Ik heb de Livebox al voordat de franse helpdesk in staking is gegaan en tot dat moment waren er geen problemen met de Livebox bekend (Nu nog niet). Je kunt je afvragen of Wanadoo niet te snel is geweest met invoeren van telefonie en of dat wel goed getest is.
Met het beweren dat het eigen schuld van die domme consument is komt Wanadoo er wel heel makkelijk vanaf.

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

@waardeloos
als jij mijn reacties waardeloos vind, hoef je ze niet te lezen. Jij bent niet degene die bepaalt dat ik elders ga ouwehoeren.

Ik zit bij een kleine niet kpn provider en ben heel tevreden. Als ik nu aan iedereen ga vertellen welke provider dat is, gaat heel die meute hier proberen over te stappen. En dan krijg je dus problemen, en daar heb ik geen zin in. Doe zelf maar onderzoek en laat je goed informeren en je komt vanzelf bij de juiste provider terecht. Er zijn wel meer sites waar informatie over adsl te vinden is dan alleen bij radar.

Trouwens als ik constant benadruk dat ik een goeie provider heb, krijg ik het verwijt dat ik reclame maak. Lees de reactie van gast maar!!!


@gast
Ik spring wel eens in de bres voor kpn ja, maar leeft niet met/voor of door kpn. Dat heb ik nu al vaak zat benadrukt. Ik spring ook wel eens in de bres voor andere bedrijven, net ook weer voor vodafone. Onlangs heb ik ook gezegd dat men beter voor satelliet kon kiezen ipv upc of digitenne/digitale tv van kpn!!!

De reden dat ik dat doe is omdat de beredenering van veel consumenten niet goed is. Ik werk in een winkel en maak het geregeld mee. Maar je kan er hier ook genoeg over lezen. Zij maken een fout en eisen dat het bedrijf coulance toont.

Ze laten zich niet goed informeren en denken dat veel dingen vanzelfsprekend zijn en nemen vooral veel dingenaan, veelal in hun eigen voordeel. Het ligt ook vaak aan de verkoper, ja dat heeft hij niet gezegd. Er zijn inderdaad wel een aantal slechte verkopers, maar kom op zeg, je kan niet alles afschuiven op een ander.

Ik ben hier nog geen consument tegen gekomen die hand in eigen boezem steekt. Alleen maar zeuren, daar zijn ze goed in.

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Inderdaad je kan je afvragen of wanadoo niet te snel is geweest met de invoering van de live box.

Ja vooraf, voordat je ervoor kiest om die live box aan te schaffen. Het is algemeen bekend dat er bij nieuwe technologische producten opstartproblemen zijn.

Bv, de Senseo, de eerste batch had een verkeerd rubbertje en lekte als een zeef.

Bv, Bij de introductie van adsl werd men plat gegooid met gratis usb modems, tot men erachter kwam dat deze heel onstabiel waren en toch maar overging tot de ethernet variant.

Dit zijn maar 2 voorbeelden van nieuwe producten, waarbij in het begin dus meteen problemen waren. Het is toch logisch dat je dan een afwachtende houding inneemt?!

waardelooos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardelooos »

tosbaga ;de naam waardeloos slaat niet op jou ,maar op wanadoo telefonie...

enne even ter info ik heb een aangetekende brief naar wanadoo gestuurd op 21 febr. en ze 7 werkdagen de tijd gegeven een goede oplossing voor dit probleem aan te bieden zoniet dan maar gewwoon weer kpn lekker betrouwbaar..
hun aansprakelijk gesteld voor de hieruit vloeiende kosten ,komen ze niet met een oplossing dan zie ik van wanadoo telefonie af, ook de consument heeft rechten en plichten de plicht is om de aanbieder de tijd te geven om met een gepaste oplossing te komen en mijn recht is dat als iets niet naar behoren werkt ik er ook vanaf kan...
ik werk bij een kklantenservice en weet als geen ander dat de consument flink kan zeuren en dat ook de leverancier niet altijd zijn afspraken nakomt, in dit geval dus....

Spet

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Spet »

Aan Tosbaga

Als nooit iemand iets nieuws probeert komen we geen stap verder...

Ik vraag me af in welke winkel je de vakken vult. Je wilt dat we ons eerst laten informeren over een goede provider maar moeten daarvoor niet bij jou zijn. Dat schiet niet op natuurlijk.
Volgens mij zou de klant altijd koning moeten zijn. Met een eigen schuld dikke bult en consumenten zijn dom verhaal help je niemand. Het zou voor Wanadoo een mooi excuus zijn om het er bij te laten zitten.
Nog dit.. Ik heb verschillende aanbieders gehad. Wanadoo is voor mij jarenlang een goede provider geweest. En die enkele keer dat de helpdesk nodig was ben ik snel en kundig geholpen. Daarom geen enkele reden gehad om aan die nieuwe dienst te twijfelen. Dat betekent wel dat Wanadoo er alles aan moet doen om die telefoniedienst te verbeteren willen ze me als klant voor de toekomst(=televisie) houden.

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

@spet
Als je proefkonijn wil zijn voor een nieuw product dan weet je dat als er problemen zijn je er zelf voor gekozen hebt. De mensen die hier gal aan het spuwen zijn over wanadoo hebben niet gekozen voor een proef maar voor een "werkend" product. Als zij hadden geweten dat het een proef was, zouden ze of niet gekozen hebben of geen gal spuwen!!!

Ik ben geen vakkenvuller maar een verkoper van kpn producten. De reden dat ik geen adviezen geef is omdat mij dan verweten wordt vooringenomen te zijn, terwijl ik dat juist niet ben en regelmatoig adviseer voor een ander product te kiezen. Als verkoper van kpn mag je geen kpn producten adviseren of in de bres springen als er ten onrechte een uitspraak wordt gedaan over kpn, want je bent dan niet objectief, volgens de domme consument die hier alleen maar zeikt!!!

De klant is alleen koning als hij zich ook gedraagt als koning. Beetje kinderachtig op een forum zitten zanikken is niet echt iets voor een koning. Volg de procedure van Waardeloos, dat is pas een koning. Als je een overeenkomst sluit en de ene partij komt deze niet of onvolledig na, dan ga je eisen stellen. Niet urenlang aan de telefoon hangen. Waardeloos heeft dat gedaan, hij heeft ze een termijn gesteld, en als ze dat niet halen stuurt hij alles trug. Echt koningschap dus, daadkrachtig op treden. En niet zeggen dat velen dat niet weten, want dan bevestig alleen maar mijn standpunt dat de consument dom is.

Mensen die echt geholpen willen worden, komen vooraf vragen stellen over een product of dienst, niet achteraf!!! Wanadoo is vaak zat op tv behandeld, en toch kiezen mensen ervoor om met ze in zee te gaan. Jah als je dan hetgeen overkomt waar je op tv al voor gewaarschuwd bent, dan is het je eigen schuld :twisted:

Dat jij goede ervaringen hebt, zegt helemaal niets over de service van wanadoo. Jij tegen de rest van dit forum. Radar en Kassa hebben grote aantallen klachten over wanadoo, dus jah dan ben jij procentueel gezien ruim in de minderheid!!!

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

Tosbaga; waardeloos is een zij....

Spet

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Spet »

Jij vind ons een beetje kinderachtig op een forum zitten zanikken. Maar wat doe jij hier dan. Alleen maar zanikken en afzeiken. Als ik je baas bij kpn was had je al lang de zak gekregen.

Grr32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Grr32 »

Het mag natuurlijk niet zo zijn dat bedrijven die in software handelen heel snel een product op de markt dumpen en het later met een update gaan repareren. Zoiets moet al goed zijn bij aflevering. En consumenten moeten daar op kunnen rekenen. Tegenwoordig is het vlug leveren en later zien ze wel hoe ze het kunnen repareren. Eigenlijk pikt niemand dat van welk artikel dan ook. Maar als het om IT producten gaat vindt iedereen dat normaal.

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

@spet

omdat je mij geen gelijk wil geven en ook geen argumeneten meer hebt, zeg je maar dat kpn mij moet ontslaan. Klasse en applaus...

Gesloten