LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door voltige »

Goedendag allemaal,

Ik ben ook benaderd voor zo'n vakantiekaart maar ik moest er 50 euro voor betalen. :( :cry: En nu lees ik net dat ze worden aangeboden voor 15 euro.
Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt omdat ik net terug was van vakantie

jolanda005
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2005 11:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jolanda005 »

nou heb net even alle reacties zitten over die vakantie kaart had ik het maar eerder gelezen :? wat een rampenplan is het ik raad het iedereen zeer zeker af natuurlijk zal je misschien een hoop kunnen besparen
maar als je nog in de proeftijd zit en je wilt opzeggen nou ik ben nu al weer even er mee bezig maar ik kom er niet van af heb netjes optijd de brief de deur uit gedaan en ze hebben hem nooit binnen gehad :evil: ze hebben nu het geld van de rekening gehaald en beweren dat het contract stilzwijgend verlengd mag worden dat klopt allemaal wel maar als ik op tijd een brief opstuurd en hij komt bij hun niet aan ja wat gaat er dan gebeuren nou dit is eenmalig en nooit meer mischien ook een waarschuwing voor mensen die nog twijfelen :?:

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door voltige »

Goedenmorgen allemaal,

Wat je kan doen is het geld terug halen via de bank.
Mocht er nu weer wat zijn met het opsturen van een opzegging : doe het per fax.
Een aangetekende brief is in juridische zin niet juridisch genoeg om je in te dekken want dan zeggen ze weer dat men een lege brief heeft opgestuur.
Een fax daarin tegen heeft een ontvangsbevestiging en een faxnummer erop staan waar het naartoe gestuurd is dus kan de tegenparty nooit beweren dat ze hem niet ontvangen hebben

MarcoPrinsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2005 20:25

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MarcoPrinsen »

Sinds juni ben ik lid van Vakantiekaart. Voor 50 piek heb ik die kaart gekocht en krijg daarmee 5% extra korting op mijn reizen.

Ik ben net terug van een reis naar Mexico die ik via Vakantiekaart heb geboekt. Ik ben erg tevreden over hun. Ze maken echt waar wat ze beloven: namelijk 5% meer korting op reizen. Dezelfde reis was namelijk bij D-reizen en op internet 5% duurder! Ik heb in totaal 220 euro via hun bespaard.

...ben dus erg positief over hun! :D

jolanda005
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2005 11:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jolanda005 »

bedankt voltige voor de goede tip mijn opzeggingen gaan de eerst volgende via de fax dat is het beste inderdaad want ik heb nu een email van hun gehad dat ik verplicht ben om het eenmalig te betalen
want en dat is al helemaal vreemd via de telefoon zeiden ze dat ze niks binnen hebben gehad en via de email hadden ze het erover dat het te laat binnen was erg vreemd zaakje allemaal
in ieder geval bedankt voltige

Har

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Har »

Bij elke boekingsburo krijg je minimaal 5 % korting, de vakantiekaart is een ballon, je bent verplicht bij een onbekende organisatie te boeken, telefonisch ben ik inmiddels een keer of 3 benaderd door die club, dat stel ik ook niet op prijs. :x

jolanda005
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 sep 2005 11:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jolanda005 »

Die vakantiekaart is pure oplichterij. mijn ouders hebben geen van beiden internet en ik zelf had ook niets voor hun aangevraagd maar hun hebben hem zo in de bus gekregen dus nu even afwachten hoe het met de betaling gaat lopen want er is geen rekening nummer niks bekend bij de vakantie kaart ze gaan nu maandag gelijk bellen maar ik vind het maar een hele rare bedoeling en dan een vraagje aan alle mensen die er wel goede ervaringen mee hebben :hoe gaat het dalijk als zo n bedrijf failliet gaat dan ben je toch echt die 50 euro kwijt hoor want dan lijkt me dat je toch niks kan boeken meer want dat dit een keer gebeurd lijkt me zeer waarschijnlijk dat zo n bedrijf binnen kort er ineens niet meer nou ik blijf er bij dat het een onbetrouwbaar duister bedrijf is

justme19
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2005 19:17

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door justme19 »

Ook ik ben vandaag gebeld door de vakantie kaart. Ik zou geselecteerd zijn via een enquete als prijswinner en voor mij zou de vakantiekaart 50 euro kosten ipv 99 euro. Ik mocht hem 1 maand op proef voor 2,95 euro, daarna zou er eenmalig 50 euro afgeschreven worden, tenzij ik 't binnen 4 weken op zei. Ze hebben het telefoongesprek ook opgenomen op een bandje. En het raarste is (Daardoor ben ik op internet gaan zoeken) toen ze het gesprek had afgesloten, wilde ik ophangen, maar toch bleef ik nog even luisteren, en die persoon hing niet op en ik hoorde ineens allemaal mensen op de achtergrond lachen. Dat is toch wel erg vreemd? Ben ik nu de dupe geworden van een oplichter?
En wat ik me ook afvraag, zijn er nu echt mensen onder ons, waarbij veel geld van de bankrekening af is geschreven? Want ik ben er nu toch beetje bang voor dat er straks ineens veel geld af is. Zou dat echt mogelijk kunnen zijn?

zeemeeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2005 20:51

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door zeemeeuw »

Ik ben ook benaderd voor de vakantiekaart, waar ik in 1ste instantie € 4,95 voor moest betalen. Ik ben benaderd omdat ik aan een enquete heb meegedaan over vakantie. Nadat ik de kaart heb aangeschaft, heb ik een vakantie geboekt via hun website. Ik heb inderdaad 5% korting ontvangen. Het bedrag van € 49,95 moet nog worden afgeschreven, maar dat heb ik via de koring wel al terugverdiend. Er zijn veel maatschappijen bij de Vakantiekaart aangesloten en ik heb er wel een goed gevoel over.

Puntenel
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 21:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Puntenel »

Dit is echt een heel vervelende club. Ik had me in eerste instantie ook aangemeld voor 2,95 en na een aantal weken zou mijn lidmaatschap definitief worden en zou ik 49,95 moeten betalen. Ik heb RUIM OP TIJD afgezegd, en toch werd het geld geïncasseerd. Natuurlijk heb ik het bedrag meteen terug laten boeken en dat resulteerde in een heel vervelende nasleep, want ze zeggen heel ijzeren-heinig, dat ze mijn afmelding niet hebben gekregen!! Ze kunnen me wat!! Die luizige 5% korting kun je echt ook wel op andere manieren krijgen!! Nooit intrappen dus; pure geldklopperij!!

joepie_
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2005 11:29

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door joepie_ »

Ik ben zojuist gebeld door deze organisatie met hetzelfde aanbod, €2,95 voor de eerste maand om te proberen en daarna €50,-. Ik zou geselecteerd zijn omdat ik een vakantieenquete zou hebben ingevuld. Allereerst laat ik (als ik al iets invul) altijd blijken dat mijn gegevens niet aan derden verspreid mogen worden en vul ik vrijwel nooit telefoonnummers in. Ik werd toch gebeld, dus wat mij betreft een verdachte organisatie. Verder heb ook ik het vermoeden dat mensen van deze organisatie op dit forum posten, gezien de overeenkomst in stijl en taalfouten.

Iedereen die er toch veel plezier van heeft: fijn voor jullie.

devie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door devie »

ik ben net 4 dagen te laat om me af te melden bij vakantiekaart,ik was door hun telefonisch benaderd en ben er ingetonken doordat ze me zeiden dat ik iedere maand kan opzeggen maar ik ben er nu niet meer zo zeker van of dat wel lukt want bij de kleine regeltjes staat voor onbepaalde tijd, hoe kom ik hier weer vanaf het is toch maar 4950 per maand?

devie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:02

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door devie »

het moet natuurlijk 49,50 en niet zoals ik typte 4950,
groetjes Devie

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Wij zijn in april gebeld, proef van 2,95 gehad en daarna voor eenmalig 49,95 een kaart gekocht. Dinsdag gaan we op vakantie met Corendon, geboekt bij Vakantiekaart. Alles zonder problemen en keurig verzorgd. Scheelde ons op deze vakantie 65 euro, dus de kaart is er al uit.
Ik snap niet dat mensen achteraf zo zeuren, dat telefoongesprek is duidelijk genoeg en als je niet volgens de voorwaarden opzegt, tja, dan zit je er aan vast.

Puntenel
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 21:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Puntenel »

maar wat nu als je WEL volgens de voorwaarden opzegt en tóch moet betalen? Dat is MIJ overkomen! Ik heb de incassering natuurlijk ongedaan laten maken, maar toen volgde er wel een heel vervelende nasleep!!

Watmaaktdatuit
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2005 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Watmaaktdatuit »

ik wil even reageren op de vakantiekaart..

Jullie worden gebeld omdat je bij 1 of andere site je naam&adresgegevens heb achtergelaten.. Aan de hand daar van word je dus gebeld.. Op dit moment kost de vakantiekaart niets, alleen verzendkosten van €2.95 (je betaald overal verzendkosten voor) je kan dan de kaart voor 4 weken uitproberen je hoeft dan niet te boeken.. maar je mag wel boeken en dan profiteer je gelijk van die 5% korting.. Beslis je in die 4 weken dat je de kaart voor LEVENSLANG WILT GEBRUIKEN kost dan EENMALIG €50-, en daarvoor krijg je 4 waardebonnen terug van €12,50 ps die je kan verzegelen bij een reis die je boekt via de site van vakantiekaart. Jullie snappen natuurlijk wel dat je je vakantie dus moet boeken via www.vakantiekaart.nl wil je die 5% korting hebben! :P Beslis je in de 4 weken dat je er geen gebruik meer van wilt maken moet je gewoon 1 week voor de einddatum van de proefperiode opzeggen naar het gratis antwrdnr..

Bij de vakantiekaart zit er absoluut GEEN addertje onder het gras. Het is maar net hoe je het bekijkt.. Als jij die kaart besteld via de tel. ben je daar zelf bij en op dat moment beslis jij of je het neemt of niet, niet degene die jou die kaart aanbied.. Alle voorwaarden en de garanties worden tot 2 keer besproken met de klant die de vakantiekaart wil hebben en je kan altijd beslissen geen gebruik meer te maken van de kaart mits je maar reageert binnen die 4 weken..

Op dit moment is dit dus de aanbieding die de mensen krijgen en dat kan idd wel eens verschillen..

ingie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 okt 2005 16:28

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ingie »

Goed, ook ik was er zelf bij, maar ik heb toch echt binnen de termijn de hele handel afgezegd en wat blijkt nu, je raadt het al, er is 49,95 van mijn rekening afgeschreven en ik ben toch lid.
EN DAT WIL IK NIET ZIJN.

Gemaild en kreeg een mailtje terug, een heel verhaal, waar het op neer komt is dat het niet binnen die termijn is aangekomen en dat ik het maar moet bewijzen, dat kan ik dus niet..............

Nu heb ik gelezen dat een aantal het geld hebben terug gevorderd via de bank, maar dit schijnt nogal nare gevolgen te hebben.
Mijn vraag is nu, wie kan mij vertellen wat er voor nasleep achterweg komt als ik ook het geld ga terugvorderen.

Alvast bedankt voor een reactie, Ingie

Watmaaktdatuit
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2005 23:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Watmaaktdatuit »

Ik wil er even opreageren..
Ik bel voor de vakantiekaart.. Het is mijn werk, ik vind het echt erg nu dat ik deze reactie's heb gelezen..
Het is echt geen oplichting..
Ik denk dat het best is om via de fax je proefperiode optezeggen..
Fax bewijs bewaren.. En anders aangetekend aan hun opsturen. Er staat een adres op de site waar het bedrijf zit..

Har

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Har »

Bij elke boekingsburo krijg je minimaal 5 % korting, de vakantiekaart is een ballon, je bent verplicht bij een onbekende organisatie te boeken, telefonisch ben ik inmiddels een keer of 3 benaderd door die club, dat stel ik ook niet op prijs.

Ze zijn redelijk dwingend aan de telefoon,

Advies: Niet op reageren

AmsterdamJunkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2005 19:44

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door AmsterdamJunkie »

Ja en bij de Albert heijn krijg je boodschappen altijd gratis.

Als je wilt dat callcenters je niet meer bellen dan moet je de bedrijven een email sturen en ze zeggen dat ze je niet meer mogen bellen.

Ik ben overigens lid van vakantiekaart. Het is een goede deal en het is geen luchtballon.

Ben net terug van een 2 weken bali geboekt via hun.

Als het voor jou niks is dan is dat ok.

Voor andere mensen is het wel wat.

Gesloten