LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gsm in het openbaar vervoer

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.

Gast

Re: Gsm in het openbaar vervoer

Ongelezen bericht door Gast »

"Ik heb nog nooit een telefoongesprek gehoord waarvan ik de belangrijkheid inzag. Nog nooit heb ik iemand bij wijze van nood mobiel horen bellen. Meestal gaat het nergens over, alleen maar elkaar vertellen wat ze op dat moment doen, waar ze zich bevinden, in gezelschap van wie, en wat ze nog van plan zijn te gaan doen en/of wat ze gisteren gedaan hebben."

Ja, maar wat voor jou onbelangrijk en storend is, is voor een ander heel belangrijk en leuk..Probeer je er niet mee te bemoeien, er zijn ergere dingen op deze wereld dan in de trein of bus met een mobieltje met iemand kletsen.. Spaar je energie aan belangrijkere dingen...

patrickdegroot

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Nou Patrickdegroot, dan ben je één van die storende malloten die nog nooit over enig fatsoen en normen en waarden heeft gehoord.
Maar ga zo maar door want zo GROOT ben je niet.

------------------------

Voor alle duidelijkheid.. Je noemt mij niet groot. Ik weet nu al zeker dat ik meer dan jou heb meegemaakt dan je hele LEVEN. Ik heb al heel veel bereikt. En ik ga niet zielig over een telefoon zeuren. Als je er aan stoord dan koop je toch lekker een AUTO!

Gast

Je hebt al zoveel meegemaakt in je leven, dat je school maar over hebt geslagen? :roll:

patrickdegroot

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

Kijk dit bedoel ik nou... Als je hier iets reageerd. Dan krijg je terug dat je vast ook zo`n telefoon puber bent. En als ik daar weer op reageer. Krijg ik weer zo`n verotte reactie terug.

Echt hallo dit gaat over klachten.... consumentzaken. Reageer dan niet altijd zo stom...

Neej ik zit op een zware opleiding.... Maar dat bedoel ik niet mee wat ik veel bereikt heb...

Gast

Nederlands geven ze dan zeker niet op die o zo zware opleiding .... :roll:

Gast

patrick ik vind dat je gelijk hebt

Gast

Waar heeft hij gelijk in dan? :roll:

Babbe

Ongelezen bericht door Babbe »

Ik vind dat Patrick niet gelijk heeft :twisted:

Merlin Rose

Ongelezen bericht door Merlin Rose »

Ik heb al eerder op dit topic gereageerd. (Ik ben de student die vaak enkele uren in de trein zit en daar dan maar gaat werken.) Zoals ik al heb uitgelegd heb ik mijn telefoon nodig om te kunnen werken.

Ik zie bij de reacties ook iemand staan die zegt dat hij / zij nog nooit een belangrijk gesprek (via de telefoon) heeft gehoord in het OV. Tja... het enige wat ik hier op kan zeggen is dat wat voor de één heel belangrijk is voor de ander volslagen onzin kan zijn. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat wanneer ik iemand belde om meer informatie te krijgen over een politiek standpunt of iets dergelijks, alle mensen in de coupe me verdwaasd aankeken. Er was onbegrip van hun gezichten af te lezen.

Door dit soort ervaringen voel ik me soms zeer ongemakkelijk wanneer ik in de trein ga zitten bellen. Maar helaas... ik zal wel moeten.

Voor de mensen die rust willen: ga in een stiltecoupe zitten of ga helemaal niet met het OV. Het leuke aan het OV is namelijk dat je er samen met een hele hoop onbekenden gebruik van maakt. Je moet de eigenaardigheden van iedereen accepteren. Al is er natuurlijk niets mis mee om schreeuwende mensen of zeer luidruchtig telefonerende zielen er op te wijzen dat er regels zijn. In de trein is het als ik het goed heb, regel dat je mag telefoneren zolang je medepassagiers hier niet al te veel last van hebben.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar het concept stiltecoupe is ook allang achterhaald. Niemand die er zit houdt zich aan de regels en gaat alsnog zitten bellen, laptoppen of iets anders wat alsnog herrie veroorzaakt. Stilte is dus geen stilte in de trein.

En ik ben het met je eens dat je op zijn tijd best mag bellen in de trein, maar dan niet op discovolume je beltoon af laten gaan, extra lang door laten gaan zodat iedereen kan horen hoe interessant je bent en vervolgens een half uur gaan kleppen over make up, sex en de laatste filmsterren. Want dat vind ik dus niet belangrijk !

Maar bellen voor werk of school moet kunnen in mijn mening.

mal

Ongelezen bericht door mal »

dilbert, sinds wanneer maken laptops lawaai??? Daar heb ik nou echt nooit last van.
Ook ik ben 1 van die mensen die wel eens in de trein gebeld word. Mijn man is voor zijn werk vaak in indonesie, singapore. En het enige moment van de dag is vaak het moment dat ik s ochtends naar mijn werk ga of naar huis ga (door het tijdsverschil) En ik probeer met iedereen rekening te houden maar ik ga niets ons enige live contact per week mezelf ontzeggen omdat iemand ons gesprek over ons zoontje niet belangrijk genoeg vind

Gast

En ik ben het met je eens dat je op zijn tijd best mag bellen in de trein, maar dan niet op discovolume je beltoon af laten gaan, extra lang door laten gaan zodat iedereen kan horen hoe interessant je bent en vervolgens een half uur gaan kleppen over make up, sex en de laatste filmsterren. Want dat vind ik dus niet belangrijk !
heel goed, dilbert, jij vindt dat niet belangrijk, maar degene die het gesprek voert wel en daar gaat het om.
Het maakt niet uit of het voor jou belangrijk is, het gaat erom of het voor die persoon die aan de telefoon zit belangrijk is.

Gast

weet je waarom het bij mij zo hard staat omdat ik het maar amper hoor dat er iemand op mijn GSM belt. Staat al op trillen maar dat voel ik niet omdat mijn GSM meestal in mijn tas zit.

Buschauffeur1

Ongelezen bericht door Buschauffeur1 »

Bij ons Arriva is het bellen met een mobiele telefoon verboden staat door

middel van een grote sticker bij de ingang van de bus aangegeven.

Het is vaak irritant voor ons chauffeurs als er tussen de 5 en 12 mobiele

telefoons afgaan in de bus, het leidt af dus de veiligheid is in het geding.

Gast

Bij ons Arriva is het bellen met een mobiele telefoon verboden staat door

middel van een grote sticker bij de ingang van de bus aangegeven.

Het is vaak irritant voor ons chauffeurs als er tussen de 5 en 12 mobiele

telefoons afgaan in de bus, het leidt af dus de veiligheid is in het geding.
Een beetje professionaliteit kan er dus niet vanaf. Als je al van het gebl afgelid wordt DAN KEN JE NIE RIJJE.

Echt blij dat dat in het westen niet is, de hele economie zou op ze gat liggen.

Echt typisch weer zo iets kneuterig voor een Maatschappij die alleen in de outbacks werkt.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Driewerf hoezee voor de Arriva, zo hoort het ook.

Standaard stoorzenders in alle bussen, treinen en auto's. Nieuwe auto's meteen vanuit de fabriek en oudere autos bij de eerste de beste keuring. Sloop je hem eruit, dan loopt je auto niet meer.

Eindelijk verlost van de terreur van de mobiel.

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

kunnen ze ook niet iets inbouwen tegen jou onnozel opmerkingen??

Enig idee dat een mobiel ook heel belangrijk kan zijn??

Gast

Eindelijk verlost van de terreur van de mobiel.
Niets te doen met je leven ken me herinneren dat je bij andere topics schrijft dat openbaar vervoer je te min is.

Buschauffeur 2

Ongelezen bericht door Buschauffeur 2 »

Kan nu niemand begrijpen dat het vak van buschauffeur een stresvak is. ( kom nu niet met de mededeling dat je geen buschauffeur moet worden ) Je moet al enorm opletten in het dagelijkse vervoer om niet iemand onder je bus te krijgen.
En ddan komen die storende gsm"s in de bus wel eens hëël vervelend over als je het beroep goed wilt uitoefenen.

Dus een beetje begrip over de mensen die hioerin werken is wel op zijn plaats.

Een buschauffeur

Gesloten