LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onur Air
Re: Onur Air
Vanavond ff kijken naar Editie.nl op RTL 4. Komt een item over vliegen met Onur Air.
Brrrr.
Brrrr.
Vanavond om 22.30 uur bij Hart van nederland, over Onur air.
Intervieuw met mij ,ik zat zondag in dat vliegtuig met de Klapband.....!
Intervieuw met mij ,ik zat zondag in dat vliegtuig met de Klapband.....!
Pfffffffffffff dat worst zappen! Wat een aandacht! Ik ga naar je kijken vrije vogel.
Ik vlieg al járen met Onur Air..
Belachelijk lage prijzen, dus heb nooit hoge verwachtingen gehad over kwaliteit of organisatie.
Veiligheid is natuurlijk een ander verhaal, maar ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen gehad.
Belachelijk lage prijzen, dus heb nooit hoge verwachtingen gehad over kwaliteit of organisatie.
Veiligheid is natuurlijk een ander verhaal, maar ik heb tot nu toe geen slechte ervaringen gehad.
Ik las net op de reispagina van de Telegraaf op het net, dat Corendon al vele pasagiers de laatste tijd heeft omgeboekt naar Transavia, omdat velen te kennen hebben gegeven, niet meer met Onur te durven vliegen.
Nou, ik ga morgen ook maar ff vragen hoe of dat bij mijn reisburo zit!
Nou, ik ga morgen ook maar ff vragen hoe of dat bij mijn reisburo zit!
Low budget airlines eruit = duurdere vakanties
Duurdere vakanties = rijkere toeristen
Rijkere toeristen = minder vraag naar goedkope all inclusive vakanties = meer omzet voor restaurants/winkels (m.n. buiten de hotels)
Dus vraag me af of ze er op den duur ontzettend mee zullen zitten daar..
Duurdere vakanties = rijkere toeristen
Rijkere toeristen = minder vraag naar goedkope all inclusive vakanties = meer omzet voor restaurants/winkels (m.n. buiten de hotels)
Dus vraag me af of ze er op den duur ontzettend mee zullen zitten daar..
Ik denk dat er veel mensen zich laten omboeken,en dat lijkt mij toch het verstandigste.Want je plezier gaat er zo toch vanaf.En als je de kans en de mogelijk hebt zou ik ook niet aarzelen om om teboeken.
Want de veiligheid is wel in het geding.!S6 voor jullie allemaal!!
Want de veiligheid is wel in het geding.!S6 voor jullie allemaal!!
Ik ga op 14 Juni a.s. met Onur Air vliegen.Ik heb al met het reisburo gebeld hierover de problemen met de vliegtuigen.
Hij vertelde mij dat alles zo wordt opgeblazen, want Onur Air hebben een conflict gehad met de Telegraaf en nu zou de Telegraaf alles uit de doos halen om Unor Air dwars te liggen.
Wat moet men nu, dan toch het reisburo laten overboeken naar een andere vliegmaatschappij?06-25077175
Hij vertelde mij dat alles zo wordt opgeblazen, want Onur Air hebben een conflict gehad met de Telegraaf en nu zou de Telegraaf alles uit de doos halen om Unor Air dwars te liggen.
Wat moet men nu, dan toch het reisburo laten overboeken naar een andere vliegmaatschappij?06-25077175
nou lekker reisbureau heb jij dan zeg !!!!!!!!!!!!! Meteen weggaan bij die gasten!!!! Het is wel zo dat de media al die heisa over die vliegtuigmaatschappijen enorm opblaast want die problemen bestaan al sinds het bestaan van de maatschappijen alleen nu komt er aandacht van de media. Wel is het zo dat Onur Air kwalitatief altijd ver achterbleef, dus aan te raden is om lekker om te boeken. Voor 14 euro kan je omboeken naar een andere maatschappij en dan hoef je alleen die toeslag van een NL maatschappij te betalen. Succes!
Schokkeralex Dat is onzin wat je vertelt.We hebben de beelden gezien.En ze zuigen echt niet alles uit de duim.Je moet het met een korrel zout nemen maar die ellendige vertraging en klapband en brand in de motoren zijn geen verzinsels.Ze hebben niet voor niets de laatste waarschuwing gekregen.Het komt nu allen meer in de publisiteit.Dit ken je niet weg moffelen.Dat wilde ik alleen even kwijt!!!!
wij vliegen komende zaterdag met onur air naar bodrum.
Ik hoop stiekum dat ze het nederlandse luchtruim niet meer in mogen en mijn geld terugkrijg.
Ik heb helemaal geen trek meer.
Ik ben er ziek van
bah
Ik hoop stiekum dat ze het nederlandse luchtruim niet meer in mogen en mijn geld terugkrijg.
Ik heb helemaal geen trek meer.
Ik ben er ziek van
bah
typisch de Telegraaf toch.
Alles lekker opblazen.
En dat telefoonnummer dat opengesteld was voor vragen over onur air.
IK heb het de hele dag geprobeerd maar kon er niet tussen komen.
Misschien is dit alles ook wel een truc omdat het niet zo goed gaat met de nederlandse maatschappijen.
Zo krijgen ze wel hun klanten terug.
Alles lekker opblazen.
En dat telefoonnummer dat opengesteld was voor vragen over onur air.
IK heb het de hele dag geprobeerd maar kon er niet tussen komen.
Misschien is dit alles ook wel een truc omdat het niet zo goed gaat met de nederlandse maatschappijen.
Zo krijgen ze wel hun klanten terug.
Figaro,je kan nu overal wel wat achter zoeken.Kijk het is niet veilig.Er gebeurd steeds wat.Eerst was het Phuket en nu onur en de lage prijsvechters.Alleen komt het nu naar buiten.En heus word er ook wel het een en ander uit zijn proporties gehaald.Ik hoop alleen dat het ophoud,want je zou bijna niet meer instappen.Ik geloof als je zelf wat hebt mee gemaakt denk je er heel andersover.Maar laten we nuchter zijn en met de voeten op de grond blijven.We moeten nog wat afwachten
hoe het een en ander geregeld gaat worden. we zien het allemaal wel weer. houdoe!!!!!
hoe het een en ander geregeld gaat worden. we zien het allemaal wel weer. houdoe!!!!!
Komende zondag gaan wij met z'n tweeen naar Turkije met Onur. Ik ben helemaal niet bang om te vliegen, maar echt zeker voel ik me nu natuurlijk ook niet. Helaas konden wij niet meer omboeken naar een andere maatschappij omdat alles al vol zit. Dus het is, óf Onur Air, óf annuleren en geld kwijt (geen verzekering). Dan dus maar Onur Air.... er zit niks anders op.
Mochten ze hun vliegrechten in NL kwijtraken vinden we wel een ander alternatief om heen te gaan, maar zou 't wel errug jammer vinden.
Greetz,
Marieke
Mochten ze hun vliegrechten in NL kwijtraken vinden we wel een ander alternatief om heen te gaan, maar zou 't wel errug jammer vinden.
Greetz,
Marieke
Doordat de inspectie voor verkeer en waterstaat vanaf eind april extra controles uitvoerd bij maatschappijen die lage ticket prijzen hebben is het natuurlijk logisch dat er nu meer aan het licht komt dan voorheen. Hetzelfde probleem heeft Phuket Air op dit moment.
Ik vind de extra controles alleen maar goed, en als ze daardoor nog wel mogen vliegen zal het ook wel goed zijn. Mogen ze het niet meer dan moeten de reis organisaties maar een oplossing bedenken.
maak je allemaal niet te druk
Ik vind de extra controles alleen maar goed, en als ze daardoor nog wel mogen vliegen zal het ook wel goed zijn. Mogen ze het niet meer dan moeten de reis organisaties maar een oplossing bedenken.
maak je allemaal niet te druk
Denk nou niet dat het alleen deze Turkse maatschappij is die zeer twijfelachtig is.
o.a. Russische maatschappijen, Air malta, Afrikaanse maatschappijen, Marokkaanse maatschapijen.
Deze worden door mensen die op Schiphol werken "vliegende doodskisten" genoemd. Zegt toch al genoeg dacht ik zo.
Kijk dus goed met welke maatschappij je vliegt bij het boeken zou ik zeggen.
o.a. Russische maatschappijen, Air malta, Afrikaanse maatschappijen, Marokkaanse maatschapijen.
Deze worden door mensen die op Schiphol werken "vliegende doodskisten" genoemd. Zegt toch al genoeg dacht ik zo.
Kijk dus goed met welke maatschappij je vliegt bij het boeken zou ik zeggen.
air malta ook als dat zo is blijft er weinig over van de zogenaamde gerenomeerde luchtvaartmaatscappijen omdat vele maatscappijen als sn er code sharing mee doen
Ik begrijp alleen die laatste waarschuwing niet zo.
Vorige week kreeg Onur Air deze en zondagavond 08-05 was het dus alweer foute boel in Antalya.
Maar nu hebben ze het alweer over een laatste waarschuwing.
Het incident van zondag was blijkbaar niet ernstig genoeg om de landingsrechten in te trekken.
Waar zullen ze die grens eigenlijk trekken dan?
Zodra er echt een vliegtuig van Onur Air neerstort misschien, wordt dan iedereen pas wakker.
Vorige week kreeg Onur Air deze en zondagavond 08-05 was het dus alweer foute boel in Antalya.
Maar nu hebben ze het alweer over een laatste waarschuwing.
Het incident van zondag was blijkbaar niet ernstig genoeg om de landingsrechten in te trekken.
Waar zullen ze die grens eigenlijk trekken dan?
Zodra er echt een vliegtuig van Onur Air neerstort misschien, wordt dan iedereen pas wakker.
Hallo dit is een stukje van de website van het IVW.
Ook kun je op de website het rapport lezen over de maatschappijen en de precieze gebreken die de vliegtuigen hadden!
dan moet je wel het uitgebreide verslag lezen pagina 45!
[quote]Er wordt geïnspecteerd op basis van internationale veiligheidsnormen. Elke maatschappij die van en naar Nederland vliegt moet voldoen aan die norm. Een maatschappij die onder verscherpt toezicht van de inspectie staat, voldoet aan de norm, maar zit daar niet ver boven. De gemiddelde maatschappij die op Nederland vliegt zit ruimschoots boven die norm. In een cijfer van 0 tot 10 uitgedrukt zou je kunnen zeggen dat sommige maatschappijen een 8 of een 9 halen en dat anderen een 6 of een 6 min halen. Dat laatste cijfer is reden voor verscherpt toezicht. Een onvoldoende betekent vliegverbod.
Op dit moment staan twee maatschappijen onder verscherpt toezicht:
Onur Air (land van herkomst: Turkije)
Fly Air (land van herkomst: Turkije)
De Inspectie Verkeer en Waterstaat werkt dus aan een veilige luchtvaart. Zij benadrukt daarbij echter ook de eigen verantwoordelijkheid van de vakantieganger. Hij moet vooral kritisch zijn bij al die mooie vakantieaanbiedingen. En hij moet beseffen: een luchtvaartmaatschappij heeft veel geld nodig om een vliegtuig veilig in de lucht te houden en er een getrainde bemanning op na te houden.
Ook kun je op de website het rapport lezen over de maatschappijen en de precieze gebreken die de vliegtuigen hadden!
dan moet je wel het uitgebreide verslag lezen pagina 45!
[quote]Er wordt geïnspecteerd op basis van internationale veiligheidsnormen. Elke maatschappij die van en naar Nederland vliegt moet voldoen aan die norm. Een maatschappij die onder verscherpt toezicht van de inspectie staat, voldoet aan de norm, maar zit daar niet ver boven. De gemiddelde maatschappij die op Nederland vliegt zit ruimschoots boven die norm. In een cijfer van 0 tot 10 uitgedrukt zou je kunnen zeggen dat sommige maatschappijen een 8 of een 9 halen en dat anderen een 6 of een 6 min halen. Dat laatste cijfer is reden voor verscherpt toezicht. Een onvoldoende betekent vliegverbod.
Op dit moment staan twee maatschappijen onder verscherpt toezicht:
Onur Air (land van herkomst: Turkije)
Fly Air (land van herkomst: Turkije)
De Inspectie Verkeer en Waterstaat werkt dus aan een veilige luchtvaart. Zij benadrukt daarbij echter ook de eigen verantwoordelijkheid van de vakantieganger. Hij moet vooral kritisch zijn bij al die mooie vakantieaanbiedingen. En hij moet beseffen: een luchtvaartmaatschappij heeft veel geld nodig om een vliegtuig veilig in de lucht te houden en er een getrainde bemanning op na te houden.