Pagina 6 van 7
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 31 mei 2007 22:51
door joba
Vandaag moest ik naar Den Haag, voor mij een niet onbekende reis. Behalve dat ik dit keer aan de andere kant van Den Haag moest zijn.
De eerste bus die ik instapte, bleek aan de verkeerde kant van Den Haag uit te komen, deze buschauffeur adviseerde mij over Naaldwijk en Rijswijk, naar Hollands spoor te komen. Ik stapte in de volgende bus richting Naalwijk. Deze buschauffeur vroeg ik of hij wist waar en welke bus ik moest hebben. Hij vertelde mij bus nummer 30, en hij zou me een seintje geven. Ik zat achter hem, en hoorde dat hij ook nog "de overstap met zijn collega regelde".
Vervolgens stond de bus netjes op me te wachten, ik stapte in en vroeg de buschauffeur, of hij wist waar ik precies moest overstappen, en dat ik begrepen had dat het tram 17 moest zijn.
Als reactie kreeg ik te horen dat dit met de HTM te maken had, hij zich hier niet in verdiepte en geen antwoord daarop kon geven!
Ik stond perplex, en vroeg of hij eventueel dan wel kon vertellen waar de reis dan heen ging (ikzelf had geen idee). Daar kreeg ik geen reactie op, dus ik vroeg gaat u naar Rijswijk. Hier werd dan wel bevestigend op gereageerd.
En wat schets mijn absolute verbasing, deze bus stopt op dezelfde halt als tram 17, niet een keer maar meerdere malen, rijdt over de rails heen?!!!!!
Ga lekker een andere baan zoeken , als je je "niet wilt verdiepen" in de essentiele aspecten van je baan. Ik ben blij we in ieder geval in Rijswijk aankwamen.
Groet Jo
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 01 jun 2007 05:07
door kampvuur
En wat is nou het probleem???
Uit U verhaal maak je op dat lijn 30 stopt bij dezelfde halte als tram 17...scheelde U dus een extra overstap en waarschijnlijk extra tijdswinst voor U, wees blij!
Men kan ook je persoonlijke reisschema downloaden van internet, weet je precies waar je heen wit.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 02 jun 2007 03:44
door Maarten1234
Hier moet ik toch even op reageren.
Deze collega werkt voor of bij Connexxion. HTM kan voor hem onbekend zijn qua lijnen. Het kan zijn dat hij de vraag niet begrepen heeft of dat hij u niet verstaan heeft, want op uw vraag of hij naar Rijswijk ging, gaf hij bevestigend antwoord.
Als ik naar mijzelf ga kijken, en dan werk ik toch al behoorlijk lang binnen Connexxion en heb daarvoor bij de RET gewerkt, maar daar weet ik niet van een ander bedrijf hoe en waar bepaalde lijnen rijden. Sterker nog ik heb bij de RET gewerkt, maar daar is het lijnenpakket ook jaarlijks aan zware veranderingen onderhevig. Wanneer jij mij vraagt welke bus of tram naar Overschie of IJsselmonde gaat, kan ik je daar ook geen antwoord op geven. Dit hoeft een chauffeur van een ander bedrijf ook niet te weten. Het gaat erom dat hij of zij weet hoe het lijnenpakket in elkaar steekt van het bedrijf en vestiging waar hij of zij voor werkt. Wanneer hij of zij kennis heeft van het lijnenpakket van een ander bedrijf is dat slechts een pree, doch geen verplichting. Ik rijd nu al zeker 3 tot 5 jaar zeer intensief in het noorden van het land, maar weet nog steeds niet hoe de lijnen van de andere vervoersmaatschappij, welke ook bij ons in de regio rijdt, rijden en naar toe gaan. Ik verdiep mij er ook niet in en dat komt simpelweg enkelt en alleen maar omdat ik genoeg heb aan de veranderingen bij mij in de regio van Connexxion. Daar kan ik andermans wijzigingen niet bij hebben. Dit is geen onwil, maar simpel erkennen dat ik dat niet kan. Daar ben ik niet minder om. In het algemeen geldt ook nog eens dat wij van Connexxion de wijzigingen van pakketten, dienstregelingen, routes, omleidingen van andere bedrijven niet medegedeeld krijgen. Dit is omdat daar geen afspraken en verplichtingen over zijn. Zodoende weet een chauffeur dus ook niets van een ander bedrijf.
Als ik het zo lees, heeft deze man of vrouw u wel netjes geholpen of vergis ik mij hier en heeft u behalve hier de vraag te stellen ook een klacht ingediend?
Verder is de bestuurder ook maar een mens en kan hij of zij niet alles weten. Daarbij komt ook dat het een nieuwe chauffeur kan zijn, een tijdelijke inhuurkracht van een andere vestiging of uitzendbureau. Deze mensen weten dikwijls ook niet wat een lijnenpakket van een ander vervoersbedrijf doet. Tijd om uit te zoeken hebben zij ook niet en tegenwoordig met de wisseling van communicatie apparatuur wordt even snel vragen aan een collega bemoeilijkt.
Het is echt nog steeds geen verplichting om andermans lijnenpakket te weten. Het is een pree wanneer iemand dit wel weet zodat diegeen jou verder kan helpen. Misschien als tip voor de volgende keer, wanneer je nog eens een chauffeur treft die je kan vertellen hoe je moet reizen, vraag aan deze door. Op die manier stap je zekerder over en loop je niet meer het risico dat een ander chauffeur het niet weet.
Verder hoe lullig ook, ben je zelf verantwoordelijk voor jouw reis. Een reisinfo- en of kaartverkooploket kunnen je echter wel verder verder helpen. Zij hebben middelen zoals: kaarten en dienstregelingen leggen. Ook is het hun taak om je op weg te helpen, maar ook voor hen geldt tot zo ver zij kunnen vertellen en info kunnen geven.
Het is vaak beter te zwijgen met info geven dan mogelijk verkeerde info te geven, want hier zit je als reiziger echt niet op te wachten.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 02 jun 2007 04:55
door kampvuur
Maarten...uitvoerige dan dit is het niet uit te leggen.
Misschien denken sommige mensen dat we ook nog hele berg "huiswerk" meekrijgen om de lijnenpakket van andere bedrijven met de daarbij horende haltes en de route's met alle aansluitingen en tijden die op alle borden staan uit de hoofd te leren...en dan het liefst nog door het hele land. En dat ook nog met de steeds terugkerende en doorgevoerde wijzigingen.
Dit is gewoon onbegonnen werk..beter gezegt een onmogelijk opdracht.
Als mijn dienst erop zit..heb ik prive, ben met geen enkele maatschappij of bedrijf getrouwd.
Hoewel je door drukte en het vastlopen van het verkeer, en daardoor de onvermijdelijke vertragingen steeds vaker met dienstuitloop te maken krijgt!.. maar goed, dat schenken we dan maar aan het bedrijf.
De lijnen van je eigen bedrijf, en dan wel uitsluitend de regio waarin je werkt, en andere interne zaken; zoals nieuwsbrieven, cursussen, omleidingen ect. is weer een heel ander verhaal, en behoord wel bij de dienstuitvoering (dit meld ik maar even voor het geval daar weer forumvragen over komen)
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 02 jun 2007 08:17
door Bailey
Dat een chauffeur van Connexxion niks over het ov van HTM weet, dat lijkt me logisch. Je kan niet alles weten. Er zijn ook plaatsen waar Connexxion rijdt, Arriva, BBA...je zou toch alles uit je hoofd moeten weten, dat gaat natuurlijk niet. Maar het kan zelfs nog erger.
De chauffeurs van het stadsvervoer in Dordrecht van Arriva kunnen niks zeggen over het streekvervoer in Dordrecht ook van Arriva. Die informatie hebben ze niet. De enige manier om wat informatie te krijgen is een busboekje kopen en dat kost 2 euro. Een busboekje KOPEN!!! Dat klopt toch niet? Oke..het is maar 2 euro maar het gaat om het principe. Geen enkele chauffeur die dus een boekje van het streekvervoer gaat kopen om mensen informatie te kunnen geven. Dat moeten ze gewoon zo krijgen natuurlijk.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 13 jun 2007 11:14
door noopie
Ach Connexxion mijn dochter(15) ging maandag met de bus om naar school te gaan kwam er een plafond plaat naar beneden vallen ,het enige wat de buschauffeur kon melden was ja we hebben er al naar geken en een blokje tussen gdaan niet vragen hoe het met het kind was en zelfs niet opstaan om de plaat weg t haln gelukkig waren er 2 andere passagiers die bij haar kwamen kijken hoe het was hoofdpijn en de schrik in haar benen maar een buschauffeur nee hoor die was niet in beeld.
ze zei zelf nog moet je nagaan het was zo,n invalide plek waar ik zat zou zo,n oud vrouwtje hebben gezeten oecht erg.
maarja wat doe je eraan he niks niks niks alleen een klacht indienen.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 14 jun 2007 00:10
door kampvuur
Wat een raar verhaal?
Zo ken ik er ook nog wel een paar bedenken...maar als het echt zo is, misschien was die chauffeur doodsbang dat er nog meer platen (als die er al zijn want vaak is de plafon één geheel) om hele duisteren reden zouden loslaten, en ja, die een beetje verkeerd op de kop rijd die bus ook niet meer.
Is hiermee U klacht naar tevredenheid opgelost?
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 14 jun 2007 03:06
door Maarten1234
Ze zal die zijpanelen wel bedoelen, collega. Tja wat moet je als chauffeur doen. Het enige dat kan is naar het slachtoffer, kijken of er medische hulp nodig is danwel, mits hij of zij EHBO heeft de nodige eerste hulp verlenen. Verder: gegevens noteren, CVL inlichten, paneel opruimen, andere bus laten komen. Meer kunnen wij niet doen. Klacht hoeft dan niet te worden ingediend, want je zit op moment van melding al in de molen.
Dat de chauffeur niet gereageerd heeft, wat mij een erg sterk verhaal lijkt, dan is hij of zij in gebreke gebleven en is een klacht gegrond, maar dan raad ik wel aan getuigen te hebben, want anders sta je echt niet sterk.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 01 jul 2007 22:17
door Jan9
Fransen kopen busbedrijf Connexxion
Transdev wint veiling staatsbedrijf
HEIKO JESSAYAN EN HANS VERBRAEKEN
AMSTERDAM - Het Hilversumse openbaarvervoerbedrijf Connexxion komt in handen van de Franse branchegenoot Transdev. Dat is de uitkomst van een veilingproces door de Nederlandse Staat.
De transactie is nagenoeg voltooid, maar de verkoopovereenkomst moet nog wel goedgekeurd worden door minister Wouter Bos van Financiën.
Transdev, dat een consortium heeft gevormd met de Bank Nederlandse Gemeenten (BNG), betaalt naar schatting euro 400 mln voor de transactie van twee derde van de staatsaandelen. De totale ondernemingswaarde van Connexxion is zo'n euro 600 mln. De Staat bezit nu alle aandelen Connexxion en heeft 66% van zijn belang in de etalage gezet. Het resterende belang zal binnen vijf jaar worden verkocht.
Transdev is voor 68% in handen van de Franse staatsbank Caisse des Dépôts de Consignations, terwijl het Parijse openbaarvervoerbedrijf RATP 25% heeft en de Italiaanse bank San Paolo IMI Group 7%. De officiële bekendmaking van de transactie is voorzien voor komende maandagmiddag. 'Dan is er een persbericht', zegt de woordvoerder van Transdev in Parijs. De woordvoerder wil de aankoop door Transdev echter niet bevestigen.
Een woordvoerder van Connexxion wil geen commentaar geven. 'De keuze is gemaakt, maar we zijn absoluut gebonden aan onze geheimhoudingsplicht.'
Een woordvoerder van het ministerie van Financiën wil eveneens geen commentaar geven op de uitkomst van het biedingsproces. Hij bevestigt wel dat 'binnen een week' bekend wordt gemaakt wie de winnaar is. 'Er moeten nog wat puntjes op de i worden gezet', zegt de woordvoerder.
Nu Transdev de bieding gewonnen heeft, vissen de Britse FirstGroup en Rabo Capital achter het net. Rabo trok samen op met Gilde Investment Management. Deutsche Bahn en ook Parcom, private equity-dochter van ING , haakten eerder af. De woordvoerders van FirstGroup en van Rabobank weigeren commentaar. 'Er zijn afspraken gemaakt dat we niet reageren', zeggen beiden.
Connexxion en Transdev zijn nagenoeg even groot en vullen elkaar goed aan wat betreft de vervoersvormen. Transdev is vooral gespecialiseerd in metro - en tramvervoer. Connexxion is goed in bus- en taxivervoer en vervoer te water.
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?K ... lId=578443
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 18 mar 2008 15:17
door esperanza
nou ik heb van de week ook iets meegemaakt ik ston in leiden te wachten op bus 51 die kwam om 20.24 ik en een meisje staken ons hand uit en die buschauffeur reed zo door ik vindt het een schande ik en meer mensen konden een half uur wachten op een andere bus ,ik was zo kwaad als ik hem herkent had had ik hem ze kop van ze romp gehaald
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 19 mar 2008 03:11
door Maarten1234
Kunnen diverse redenen voor zijn, maar in het makkelijkste geval kan dit een vorm van jullie niet gezien hebben of wel gezien hebben, maar te laat of jullie steken te laat je hand op waardoor de chauffeur niet meer tijdig kan reageren want in dat geval rij ik ook door, want de kans om het verkeer in gevaar te brengen is dan aanwezig en dat mag niet.
Mijn ervaring is dat de passagier nog altijd veel te laat zijn of haar hand opsteekt, niet bij de haltepaal staat (hier hoor je namelijk te staan), niet goed genoeg op de bestemmingsfilm kijkt of dat de bus wel of niet in dienst is of wat dan ook.
In al deze gevallen krijgen wij als chauffeur het op ons dak.
Het is jammer dat het gebeurd is, maar als het wel de schuld is van de chauffeur onthoud in dat geval het volgende: WIJ ZIJN MENSEN EN GEEN ROBOTS. WIJ PROBEREN ONS WERK NAAR ONS BESTE KUNNEN UIT TE VOEREN HIER HEBBEN WIJ DE PASSAGIER OOK VOOR NODIG DAAR DEZE DUIDELIJK DIENT TE ZIJN. VERDER WAAR GEWERKT WORDT VALLEN SPAANDERS. WIJ WERKEN OOK DUS OOK BIJ ONS VALLEN ER SPAANDERS. ZEKER GEZIEN HET VERKEER, OMDAT VEILIGHEID VOOR ONS, DE PASSAGIERS EN OVERIGE WEGGEBRUIKERS VOOR HET IN-EN UIT STAPPEN GAAT. DIT LAATSTE IS DUS COMPLEET BIJZAAK ALS HET OM VEILIGHEID GAAT.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 19 mar 2008 23:02
door kampvuur
Als bij de desbetreffende halte maar 1 lijn op de route zou rijden stop ik wel.
Maar zelf stop ik ook niet als ik oogcontact heb waarop meerdere verschillende buslijnen rijden en er wordt totaal geen lichaamstaal gegeven van belangstelling....moet ze dus een andere lijn hebben is dan mijn conclusie.
Maak het zelf zo regelmatig mee dat reizigers niet eens opletten, al ga van het gas af en stapvoets naar de halte, dat geen enkele teken gegeven wordt (als de rijtijden zeer ruim waren is zelfs dat niet eens zo'n probleem)
Maar alles moet sneller...helaas, dat vergt dan wel enigzins samenwerking.
Onzichtbaar in het bushokje zitten en zien pas de bus als die met 80km hun gezichtsveld voorbij raast....men ziet de bus niet, hoe moet de chauffeur jou dan zien???
Remweg is lang en niet altijd veilig voor de achteropkomend verkeer.
Bij TIJDIG !! een hand opsteken zou bijna elke bus normaal gesproken stoppen behalve bij buitendienst/geen dienst.
Deze bussen zijn totaal niet verplicht om te stoppen, maar hebben een ander eindbestemming, moeten getankt worden of worden ingezet op andere lijnen of als aflosbus gebruikt.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 18 apr 2008 17:40
door Guess
Hallo,
Tot mijn grote spijt heb ik vandaag een zoveelste nare ervaring met een Connexxion medewerker gehad in Almere.
Vaak zijn de chauffeurs onvriendelijk, zeggen geen gedag, openen deuren niet als zij vinden dat jij maar een andere uitgang mag nemen en zo ook vandaag.
Bij het uitstappen had ik erge haast, omdat ik een tentamen moet maken in Amsterdam. De achterste deur werd door ongeveer 15 mensen als uitgang gebruikt, waardoor een rij ontstond. Aangezien ik haast had, vroeg ik netjes aan de chauffeur, van wie de dienst er waarschijnlijk op zat, want hij stapte uit zijn stoel en wilde naar achteren lopen, of de voorste deur misschien open zou mogen. Deze meneer antwoordde niet en liep op mij af, met de bedoeling door mij heen te lopen. Ik wees nog naar de voorste deur en zeiverbaast dat dat ook een uitgang was. Hij reageerde hierop met: "ja, dat is een deur ja, dat zie ook wel, dat heb je heel goed opgemerkt!" Tot mijn verbazing wist ik geen woord uit te brengen. Ik bleef d cheuffeur maar aangapen en liep achteruit naar de achterste deur omdat de chauffeur dreigend op mij afliep. Toen ik notabene achteruit de busuitstapte zei hij letterlijk: "die uitstraling van je bevalt mij niet!" Ik geloofde mijn oren niet, en stond op het punt om in tranen uit te barste, omdat ik niet wist waarom dit nou moest gebeuren.
Ik ben vervolgens naar het kantoor van COnnexxion daar terplekke gestapt en heb een klachtenkaart, want dat is het ook maar, meegenomen. Die heb ik onderweg in de trein ingevuld en later vandaag opgestuurd.
Buschauffeurs van connexxion hebben negen van de tien keer geen manieren en zijn uitermate onbeschoft. Als ik een alternatief had, zou ik nooit met de bus reizen. Het is een schande!!!
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 20 apr 2008 11:26
door Bailey
Ik verbaas me bijna iedere dag nog over de chauffeurs, hoewel mijn eigen vriend buschauffeur is. Vooral de chauffeurs van de Qliner hier in Dordt, wat voor blik ze daarvoor open getrokken hebben weet ik niet, maar op 2 na zijn ze allemaal chagrijnig. Is het nou echt een kleine moeite om een beetje vriendelijk te zijn. Ik weet dat passagiers ook niet altijd vriendelijk zijn. Maar als ik instap en ik zeg goedemorgen kan een chauffeur toch wel goedemorgen terug zeggen?? Ik ben blij dat mijn vriend anders is en zelfs uit de meeste stugge en chagrijnige reizigers een goedemorgen krijgt
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 20 apr 2008 17:33
door kampvuur
Hoi
Ik snap het ook niet als ik zo links en rechts hoor van sommige passagiers, moet ergens toch een reden voor zijn, kan me anders niet voorstellen om chagrijnig je werk te doen.
Zelf ben ik het volgens mij niet, anders merk je dat snel genoeg aan the feedback van de passagiers zelf, en je bouwt toch een vaste klantenkring op en dat werkt ook veel prettiger.
Ben zelf ook buschauffeur en kan er geen antwoord opgeven hoe en waarom dit gebeurd...misschien werkdruk en stress???
En schrik van het hoge aantal 9 van de 10
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 20 apr 2008 20:07
door anita1971
Guess, u had haast maar bent eerst ter plekke naar het kantoor van connextion gegaan!! Dan heeft u ook niet zo'n erge haast gehad!!
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 22 apr 2008 08:53
door Bailey
Mijn vriend heeft ook last van werkdruk en stress, maar dat is de schuld van Arriva (en ook de provincie) niet van de reizigers, dus blijft hij tegen de reizigers vriendelijk. Tuurlijk laat hij wel eens iemand niet instappen, maar dat zegt hij dan altijd nog vriendelijk. Soms ook wel met een sarcastische ondertoon, maar dat snappen de meeste toch niet
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 01 jun 2008 16:23
door hablando
Nog net niet een frontale aanrijding gehad met chauffeur (categorie Minder Begaafd) van Hermes in Eindhoven. Ipv de toch wel gepaste aangifte netjes een klacht ingediend bij Hermes : Geen enkele reactie van de Klantenservice welke kennelijk anno 2008 ook voor de uiterlijke schijn dient.
De volgende keer zet ik de auto tegen de in overtreding zijnde bus aan en doe ik aangifte. Het maakt kennelijk allemaal niet meer uit. Van mijn kant uit geen enkel medeleven met de stakende chauffeurs.
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 05 jun 2008 11:06
door Hugo Stulp
Dit moet even van mijn hart.
Mijn moeder is 87 jaar en bijna 100 % blind.
Ze kan nog een heleboel zelf, maar is wel op de OV taxi van Connexxion aangewezen om nog een beetje mobiel te zijn.
Helaas is het aantal keren niet meer te tellen dat de taxi veel te laat komt. Zelfs is het niet meer te tellen dat de taxi helemaal niet komt.
Volgens mijn moeder ligt het in de meeste gevallen niet aan de taxichauffeurs, maar aan de aansturing van deze goedwillende medewerkers.
Mijn moeder gaat nog regelmatig naar de sportschool.
Bijna altijd komt de taxi te laat. Ook al bestelt ze taxi een half uur te vroeg. Als haar gym is afgelopen neemt ze ook nog afscheid van de personen die een uur later dan zij naar huis gaan. De sportschoolhouder belt altijd enkele keren of er eindelijk een taxi kan komen.
Vijf kwartier te laat tot helemaal niet komen de taxi's opdagen.
Afgelopen donderdag moest ze naar de tandarts. Veel te vroeg bestelt.
Maar de taxi kwam niet opdagen. Uiteindelijk is mijn moeder met haar blindenstok maar langs de kant van de weg gaan liften. MOET JE NAGAAN!! Helaas stopte er niemand. Een oude blinde vrouw die aan de kant van de weg om hulp vraagt en niemand stopt. Maar dat terzijde.
Zal ik nog even verder gaan met mijn klaagzang over Connexxion?
Het is een grote schande dat deze firma zo omgaat met ouderen en gehandicapten. Overigens ook met hun eigen personeel. Geef het personeel een behoorlijke CAO. Schop de directie eruit en reorganiseer de aansturing. Het is makkelijk om met mooie beloftes prachtige aanbestedingen in de wacht te slepen, maar maak die beloftes dan ook waar.
Mijn moeder durft bijna haar huis niet meer uit vanwege de angst en de stress die zij ondervind bij het taxivervoer van de OV taxi in Hilversum.
Zal ik ook eens paar verhaaltje vertellen over Valys?
Van Brummen, mijn woonplaats, naar Hilversum.
VIER UUR ONDERWEG. Normaal een klein uurtje.
Hilversum naar Alkmaar DRIEENEENHALF UUR ONDERWEG.
Het afrekenpapiertjes met de tijden heb ik zelf gezien
Daar wordt je niet blij van als oude blinde vrouw.
Bedankt voor uw aandacht.
En groeten van
Hugo Stulp
Een bezorgde zoon
Re: klachten over busmaatschappij Connexxion
Geplaatst: 06 jun 2008 00:02
door kiz
Maak de borst maar nat. Binnenkort is Connexxion de enig overgebleven vervoerder in NL, nu Arriva het water aan de lippen staat, Veolia France de stekker uit BBA/Veolia NL wil trekken en zowel Syntus als Hermes in handen van Connexxion zijn.
Marktwerking?