LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afgeschaft

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Afschaffing grijs kenteken is terecht

Ja
28
67%
Nee
14
33%
Kweetniet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 42

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Je zal je visie over mijn gedachtengang toch beter kunnen heroverwegen. CPN-ers rijden bijvoorbeeld over het algemeen niet in het type auto zoals ik.
Daarom ben je ook een oud-CPN-er. Moeilijk om je idealen trouw te blijven in een kapatalistische wereld. Je daden lopen achter met je oude idealen!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Een echte CPN-er zou trouwens ook heel wat anders doen met een erfenis!

freegreyroad
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:22

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door freegreyroad »

Je hebt mij een veel te levendige fantasie waarbij je afdwaalt van het onderwerp. Ik neem je derhalve ook niet serieus. Je gelooft me toch niet, maar je hebt het echt helemaal mis!

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

:lol:

freegreyroad
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:22

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door freegreyroad »

Als je er niet tegen kan moet je maar fijn naar de site van je hobby-clubje gaan. Maar daar reageert ook al bijna niemand meer op je gezwets dus zal het je daar wel te saai worden!
Ja....hier is het spannend zeg! Ik wil hier best wegblijven hoor! Maar dan blijf jij alleen over omdat de meesten het met jou ook wel gehad hebben. :lol:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Ik wil hier best wegblijven hoor!
Dat is dan afgesproken. Jij gaat fijn je monologen houden bij je 'hobby'-club en ik zal radar blijven plezieren met mijn bijdrages.
Eindelijk einde discussie!

freegreyroad
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:22

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door freegreyroad »

Als je er niet tegen kan moet je maar fijn naar de site van je hobby-clubje gaan.
Dus wie kan uiteindelijk waar niet tegen...............?

Sterkte verder met je poll-clubje met een 'meerderheid' van 27 stemmers die zich nooit meer laten horen. Ze zullen vast veel plezier van je hebben. Ik ga wel naar de SBG met inmiddels meer dan 7.000 geregistreerde donateurs! :lol:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Succes zowel met jullie bijverdienste als bij de rechter. Met veel plezier en pret zal ik op de SBG-site jou 'bijdrages' blijven volgen en met veel interesse de voortgang bij de rechter.

Het ga jullie geel goed!

[en dat is geen typefout]

freegreyroad
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:22

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door freegreyroad »

Met veel plezier en pret zal ik op de SBG-site jou 'bijdrages' blijven volgen
[en dat is geen typefout]
Je bedoelt natuurlijk, ''zal ik op de SBG-site jouW 'bijdrages' blijven volgen''
[dat is wel een (kleine) taalfout] :wink:

Maar dat is een beetje kinderachtig van me, dat geef ik meteen toe.
Bedankt voor je goede wensen, enige sportiviteit is je gelukkig niet vreemd.

Gegroet, Rob

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door 48609 »

Het ga jullie geel goed!

freegreyroad
Berichten: 54
Lid geworden op: 02 jul 2005 23:22

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door freegreyroad »

Waardeer ik als een grijs grapje. :lol:

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Maar wie beslist er hier wat er wel en niet nodig is? Kennen we het woord kiezen niet meer? Dan ken ik ook nog wel een hele goeie: waarom moeten al die particulieren ineens een MPV????? Het begon met de station uitvoeringen, maar nu moet men ineens aan de MPV, want anders kunnen ze de kids niet kwijt of hebben die niet genoeg ruimte. Vreemd toch dat ik bij mijn ouders gewoon op de achterbank zat & we een gewone sedan uitvoering van de auto hadden........Ik vind het echter alleen belachelijk dat het tarief voor de wegenbelasting voor een twee-zitter evenveel moet zijn nu dan van 4/6 & meer personen. Misschien ook maar eens aan een bijscholing voor bestuurders van dit soort gevaartes gaan denken, want het rijgedrag van veel dames die zo'n ding hebben voor de kids, laat nogal te wensen over. En dan hebben we het nog niet eens over de SUV...........Ik kan trouwens niet wachten tot de kilometerheffing ingevoerd gaat worden, want dan ga ik toch weer uitermate ontzettend goedkoop rijden. Helaas moet daar weer een hele tijd overheen gaan eer het in kannen & kruiken is.

Vriendelijk meneertje
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2005 22:30

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door Vriendelijk meneertje »

Dag aardig mevrouwtje,

U beweert dat alle particulieren opeens een MPV willen rijden.
Nou, ik kan u verzekeren dat ik een particulier ben en inderdaad best een MPV had willen rijden, maar dat dit voor ons gezin financieel absoluut niet haalbaar was, is en zal zijn.
Dat was de reden dat we zes jaar geleden kozen voor een nog wel betaalbare maar geenszins comfortabele Transporter met grijs kenteken en rijdend op diesel.
Natuurlijk hadden we, net als mijn ouders toendertijd kunnen kiezen voor een andere auto.
Ik herinner me nog dat we met z'n zessen in een Renault 4 werden gepropt en dat de zak die op de imperiaal werd gedropt bijna dezelfde omvang had als het vehicel!
Spiegeltje op het dashboard, geen gordels om en hopend op niet teveel zijwind, gingen we op vakantie.
Maar aardig mevrouwtje... de tijden zijn veranderd.
Zeker na 1 juli want nu zit ik met m'n 8000 kilometer jaarlijks opgescheept met een onverkoopbare en in de belasting zes keer duurder geworden zware diesel.
En nu weet ik wel dat ik de zegeningen van jarenlang goedkoop rijden moet tellen en meer van die niet ter zake doende opmerkingen, maar daar gaat het niet om.
Het gaat om het feit dat we onze toekomstplannen blijkbaar moeten baseren op iets wat nergens staat vermeld, maar wat we toch hadden kunnen weten.

Uw opmerking over de slecht rijdende, naar uw eigen zeggen, dames vind ik wat flauw.
Ik kan u namelijk verzekeren dat ook onder diegenen die een, wat u waarschijnlijk verstaat onder een normale auto, enorme hampelvrouwen en -mannen zitten.

Tot slot, ook ik kan niet wachten totdat het rekeningrijden 'er door is'.
Want nogmaals met m'n 8000 kilometer jaarlijks zit ik gebeiteld.

Met vriendelijke groet,
Vriendelijk meneertje.

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Voor aardig meneertje: als je het niet tussen de regels doorgelezen had: ook ik ben het slachtoffer (? voor sommigen niet) van de vernieuwde grijskentekenregeling en dus absoluut niet in het bezit van een "normale" auto. Ik gun het u zelfs van harte dat u die bus met dubbele cabine had aangeschaft om je nog een beetje leuk te kunnen verplaatsen. Ook voor mij is het nu niet leuk meer. Een normale auto aanschaffen komt echter voor mij niet echt in aanmerking, nadat ik nog eens wat andere zaken op een rijtje heb gezet. Denk alleen al eens aan het feit dat je dus even lekker een heel eind omhoog gaat in je kosten voor verzekering van een "normale" auto. Zeker die dingen met al die poespas d'r op & d'r aan & dat je verplicht bent bepaalde alarmsystemen erin te bouwen, anders betaal je je helemaal scheel. En dan nog afgezien van het feit dat al die elektrische ramen etc. als ze defect raken een hoop aan kosten met zich meebrengen. Misschien dat we toch nog een beetje hoop kunnen houden nu er dan eindelijk beweging komt van organisaties (ANWB) i.v.m. de hoge brandstofprijzen. Dan zou het mij ook best passen die wegenbelasting weer te verlagen.

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: Grijs kenteken afgeschaft

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

even wat rechtzetten: ik bedoelde uiteraard vriendelijke meneer. En oh ja: ook ik kom ook nog niet eens aan die 10.000km per jaar. Lang leve de kilometerheffing!!! En voel je a.u.b. nooit schuldig, omdat wij zogenaamd al jaren geprofiteerd -zouden- hebben. Ik noem het geen profiteren, het is een bewuste keuze geweest de aanschaf van een grijskenteken auto i.v.m. kosten & je eigen budget. Een ieder had dit kunnen doen, dus moeten ze nu niet flauw doen dat wij daarvan geprofiteerd zouden hebben. (maar velen vonden het waarschijnlijk "te min" om in een bus of bestelauto rond te gaan rijden.....)

Gesloten