LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Soraya »

Je moet nog even wachten, het middel moet nog heel even goed actief worden, binnen een paar dagen zal het bijna wek moeten zijn.
En blijf nog even goed stofzuigen. Doe de hond als hij het toelaat onder de lauw warme douche (is geen probleem, mits het even minimaal een dag na de behandeling is), vlooien gaan door het lauw warme water ook dood.

En blijf goede merken gebruiken om te ontvlooien (advantage en strponghold) en wissel ze soms af.

loontjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2008 12:45

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door loontjuh »

hallo,

ik reageer toch nog even op de spaniel..
Ik gebruik voor mij hond practic en deze werkt perfect..... ( hier geen klagen , maar ik doe het dan ook elke 4 weken preventief)
Voor mijn katten gebruik ik bolfo gold ( dit is exact het zelfde als advantage alleen dan een stuk goeiekoper ) het komt uit dezelfde fabriek.
Zie het als de roze koeken van de aldi en de glace ( ik heb in de koekfabriek gewerkt en het is exact hetzelfde koekje) :lol: :roll:

Ik ben in mijn leventje met mijn katten en mijn hond nog nooit een vlo tegen gekomen, ik zuig en dweil elke dag dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Ik hoop dat ik je hiermee weer een beetje op weg heb geholpen.

Ps en de onzin van het middel moet actief worden vind ik ook raar er staat nmlk in de bijsluiter dat het middel binnen een dag werkt en dat is ook zo!! ( mijn zusje heeft een keer vlooien gehad en ze waren binnen een dag dood de vlooien die op de kat zaten)

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Soraya »

Nee, het is geen rare opmerking, het hangt van het type middel af. Sommige middelen werken als het ware op de huid zelf, een soort beschermlaag over de huid heen, andere werken via het bloed en moet een vlo eerst bloed drinken voordat het dood gaat. Of gaat het zelfs zo ver dat deze vlo blijft leven maar dat deze vlo onvruchtbaar is geworden en via deze wijze de plaag geen kans krijgt.
Vraag maar bij de dierenarts na. Die zal dit bevestigen dat niet alle middelen op dezelfde wijze werken en er soms dus even een paar dagen voor nodig zijn voordat er resultaat is.

Als het middel met een dag werkt (via het bloed), maar de vlo drinkt niet, dan blijft die vlo leven. Pas als die vlo drinkt zal die sterven. Logisch toch?

frenchbulldoglover
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:56

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door frenchbulldoglover »

Wij gebruiken bij onze honden altijd Frontline,super goed ook de Frontline combo is makkelijker in gebruik.
We hebben ooit hoe ze nog jong waren Bolfo geprobeerd maar daar reageerden ze beide allergisch op.
Maar dus verder geen klagen over dit goedje.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Soraya »

Maar bij honden is er nog geen resictentie opgetreden hiervoor, bij katten dus wel. BIjna wekelijks las ik verhalen van mensen die dit gebruikten en waarbij dit niet (meer) werkte.
Tevens wordt altijd geadviseerd om regelmatig een ander porduct te gebruiken en niet telkens hetzelfde, daardoor wordt het moeilijker om recistent te worden.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

@Soraya

Jammer voor jou maar Frontline wordt het meest verkocht voor katten en cijfers zeggen mij meer dan de nergens onderbouwde onzin die jij hier uitkraamt betreffende Fronline of je moet die verhalen die jij leest in de Privé en Story serieus nemen en wie adviseert jou om steeds een ander product te nemen.......laat me raden.....de thuiskapper :P :P :P en tenslotte het woord is resistent :P :P

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Soraya »

@reintje
ga eens informeren bij kattenfokkers. er zijn meer dan zat die dit bevestigen en ga eens verder op internet kijken, lees je er ook meer dan voldoende over

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 459.0.html
http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/search ... de=results
www.zwangerschapspagina.nl/about108965.html

Als je dit alles hebt gelezen weet je meer dan voldoende

En je weet wat ik bedoel, dat is het belangrijkste!

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Informeren bij kattenfokkers??????..... bij die lui die twee dieren bij elkaar zetten en zich dan deskundig noemen. Jij bent wel heel erg diep gezonken :P :P

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Soraya »

Vast niet zo erg als jij... :wink: :P

just-me
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2008 10:14

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door just-me »

frontline hielp niet bij mijn katten heb dus druppels bij de dierenarts gehaald advantage heet het. katten hebben geen last meer van vlooien :D

jaydjenn
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2008 07:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door jaydjenn »

ik zag de vraag staan, en wilde antwoorden, maar zag dat de vraag dateerde uit 2005 gelijk zag ik ook 10 pagina's erna staan, wilde dus meteen even antwoorden.

Maar zie hier op de laatste pagina een discussie gaande, heb niet alles gelezen weet dus niet waar het helemaal over gaat, maar volgens mij wat ik eruit begrijp, of frontline wel of niet helpt...

Ik heb zelf 1 kat die elke dag buiten loopt, en ik heb 2 jongen honden, van allebei nog geen jaar.
De kat nam telkens vlooien mee naar huis en doordat het pups waren namen deze nestvlooien mee, nu een half jaar later heb ik het eindelijk onder controle, maar niet dankzij frontline.

Het is namelijk zo dat het een aantal jaar heel erg goed was, maar de vlooien imuum zijn geworden voor het goedje... daarom word nu aangeraden om andere middelen te gebruiken, wij hebben de honden en kat iedere maand met vlooien shampoo gewassen, pippetten in hun nekjes en je huis onder handen nemen...

Maar ik kan alleen maar zeggen dat het nu weg is dankzij Advantage bij de dierenarts verkrijgbaar... geen vlo meer te bekennen...

Nee frontline is nu niet echt werkzaam meer helaas... dit waren ook de woorden van de dierenarts, want iedereen die je hoort gebruikt frontline

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door vronie »

Sinds ik Adventage gebruik,zijn mijn 5 katten al bijna 2 jaar vlo vrij.
Ik controleer ze wel op vlooien,op advies van de DA.
En die gaf toen aan geen vlooien,ook geen vlooienmiddel toedienen

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Wubo »

had een vlooienplaag van heb ik jou daar, dacht dat ik een paar olifanten had rondlopen, zo groot waren ze.

pilletjes gekocht van bayer, dood de volwassen vlooien binnen het uur.
werkelijk, ik heb het gezien.het is een vrij nieuw middel.
6 pilletjes in verpakking 1 pil zat voor gewicht tussen 4-11 kg.

op hetzelfde moment frontline gebruiken in de nek om ervoor te zorgen dat de vlooien uit omgeving weer op het dier springen en hun gang kunnen gaan. niet de gewone frontline maar de sterkere versie.

het huis spuiten met exil omgevingspray, om vlooien in omgevingdie tot leven komen ook aan te pakken.

binnen een dag alles dood, heeeerlijk.

ik heb 12 jaar ervaring in dierenspeciaalzaken, nog nooit vlooien, laat staan een plaag!
en tot op heden nog niet zo'n effective combi qua middelen gezien tegen die hufters

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Pilletjes van Bayer geven en op hetzelfde moment de sterkere versie van Fronline in z,n nek uitknijpen en dat alles bij hetzelde dier in één behandeling. In welke dierenspeciaalzaak heb jij gestaan en wanneer ben je eruit geschopt :shock: :shock:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Wubo »

Even om aan te geven ik werk daar al jaren niet meer en verstond mijn vak, ben zelf weggegaan.
Heb duidelijk naar de verschillende werkzame stoffen gekeken, JA, ik weet welke stoffen wel en niet gecombineerd kunnen worden, en ken de cyclus van de vlo om te weten welke middelen ik met elkaar moet combineren om het beste effect te krijgen.

Dus, mijn 3 katten leven nog allemaal, 4 you infeu.
Zijn erg gelukkig nu zij van hun vlooitjes verlost zijn.

Blij dat ik niet meer in een dierenwinkel werk waar ik klanten tegenkom zoals jij, waarom deze opmerking?
Lees die van jezelf.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Wij hebben zelf inmiddels 4 dierenspeciaalzaken en daarin loopt goed onderlegt personeel dat uitsluitend diervriendelijk advies geeft en daar hoort jouw advies zeker niet bij :roll: en wat ben jij nu van beroep, chemicus :roll:

LiesS
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2007 20:53

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door LiesS »

Welke pilletjes zijn dat?

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Wubo »

Bayer vlo kill + (prijs, weet ik niet zo snel meer, volgens mij iets van
10 -11 euro voor 6 pilletjes, 1 pil is goed voor 11 kg.
(oeps! reintje... te veel eh voor een kat van 4-5 kilo, schrik je er al van?)

Werkzame stof: Nitenpyram

Dood de levende vlooien die op dat moment op het dier leven binnen het uur.
Gewoon in pilvorm.
ECHT! Je ziet ze met een 15-30 min. letterlijk dood neervallen.

Dit gif legt het zenuwstelsel van de vlo in no time stil.
Het is geen middel dat een nawerking heeft en is mogelijk met een 10-15 uur uitgewerkt.

Het enige dat je merkte aan de kat zelf was dat ze wat kriebelig werden, omdat al die vlooien doodgaan.

Omdat het dier ook behandeld moet worden tegen vlooien die van buitenaf op het dier springen.
Heb ik hiervoor Frontline gebruikt.

De werkzame stoffen van deze twee producten doen elkaar geen kwaad.
dag 1 hop! pilletje erin, de pipet erin.
dag 2 huis spuiten om ervoor ter zorgen dat ook die ongedierte in omgeving meegenomen worden.

Maar evengoed, kan ieder dier hier anders op reageren omdat ze zelf niet tegen de werkzame stof kunnen.

@ reijntje, feit dat je 4 winkels hebt... so what?
Werkt het middel daardoor minder of is de combi niet goed, wat wil je ermee zeggen dat je 4 winkels hebt... heb je alle kennis in pacht?
petje af!
Heb je het middel al staan, gebruik je het ook?

Mijn advies is zodanig diervriendelijk dat ik liever niet naar een dierenwinkel ga die mij een 'zogenaamd diervriendelijk' middel meegeven waar ik dan vervolgens een week daarna weer moet terugkomen om weer crap middel te komen halen.

Lees mijn eerdere advies van 2 jaar terug in deze thread, dat stukje vlooienband in je stofzuiger was wel erg handig toch?

Ik ben gewoon realistisch, je vind het zelf zeker lekker diervriendelijk een dier met vlooienallergie in een huis met vlooien plaag te laten zitten....

Kom met een goede motivatie waarom jij dit niet adviseerd, onderbouw dit en kom met een beter middel, dan stop ik met het gebruik.
Zoals je zelf eerder zei, klanten gaan voor een middel dat werkt.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Dus als een kind, om het even duidelijk te stellen, 2 lepels hoestsiroop mag hebben geef jij dat kind 4 lepels want dat is voor een volwassene ook goed en voor een kind kan dat dan ook geen kwaad. Beetje simpel geredeneerd maar goed ieder zijn mening en dan nog even dit: diervriendelijk is niet een dier met vlooien laten rondlopen maar een afdoende, dus geen overdosis, behandeling geven tegen vlooien. En dat die twee [1 genoemd] werkzame stoffen in de producten die jij hebt gebruikt elkaar geen kwaad doen dat kun jij zo beoordelen, nou knap hoor :roll: :roll:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Beste anti-vlooienmiddel voor katten?

Ongelezen bericht door Wubo »

Hey Reintje, het is goed allemaal zo.

Lees de bijsluiters, dat zegt genoeg over het onderwerp overdosis.

Als ik volgens bijsluiter 2 eetlepels aan een kind mag geven dan geef ik 2 eetlepels, waar zie je mij zeggen dat ik overdoseer?

de Frontline is gedoseerd volgens bijsluiter.
de Bayer is gedoseerd volgens bijsluiter.

Waar is de overdosis?

De werkzame stoffen van de 2 producten werken anders ten opzichte van elkaar... vormen samen geen overdosis, het zijn namelijk niet dezelfde werkzame stoffen.

Je hebt zelf het gevoel dat ik overdoseer, en dat zegt iemand met 4 dierenwinkels, die aangeeft dat 'als de klanten er vaker voor terugkomen het middel vaak wel werkt'


hmmmm... duidelijk.

4 the infeu onderstaand:

frontline:
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v1014 ... 022008.pdf
bayer vlo kill+:
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9988 ... 032008.pdf

of kijk eens bij het product Capstar:
http://www.ah.novartis.nl/products/nl/c ... r_01.shtml

Gesloten