LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door trudy »

bedankt.

Zo zie je maar, je geluk hangt ook nog eens af van welke rechter tref je.

Ze behoren één lijn te trekken, zeker in een zaak als deze, maar dat gebeurt nog veel te weinig.

geengeluk
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mei 2005 12:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door geengeluk »

Trudy toen ik mijn dagvaarding ontving, 2-jaar geleden, om voor de civiele rechtbank te verschijnen en deze rechter mijn zaak door verwees naar de kantonrechter, vanwege huurkoop, toen maakte Dexia gebruik van een advocatenkantoor uit Helmond mr. H. Post.

Omdat de kantonrechter Dexia heeft veroordeeld op grond van de WCK heeft Dexia nu gebruik gemaakt van het advocatenkantoor NautaDulith uit Amsterdam.

En ja Dexia heeft het hoger beroep dus ingetrokken, zoals ik eerder schreef. Ik heb dus niets meer met Dexia!!!!!!!!!!!

Jij hebt wel een goede advocaat nodig hoor :lol: als je Dexia wil dagvaarden.

Einde topic

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door trudy »

O.k., dus, als ik het goed begrijp :lol:

Je had in eerste instantie gewonnen op WcK (hs mooi natuurlijk) en die advocaat van Dexia ging niet in hoger beroep, maar die andere advocaat van Dexia wilde dus op het laatste moment wel in hoger beroep gaan, maar heeft dat toen weer ingetrokken. Heel verstandig van die advocaat en fijn voor jou.

Jurisprudentie wat betreft de WcK in Hoger Beroep is natuurlijk voor ons wel belangrijk, maar daar schijnt Dexia toch een stokje voor te willen steken. Heel begrijpelijk natuurlijk.

Of ik een goede advocaat heb? Ik weet het echt niet. Hij heeft wel een paar zaken bij de Civiele Rechtbank gewonnen dat het om huurkoop ging. Verder heeft hij wel zaken lopen, die dus uitgesteld werden en nu dacht ik weer op de rol staan. Hoop dat hij die wint natuurlijk. Later ben ik dan aan de beurt. Krijg wel de indruk dat hij goed op de hoogte is van alles.

Voor jou gefeliciteerd, wat heerlijk om deze ellendige periode achter je te kunnen laten.

Het begint voor ons ook tijd te worden. Het duurt allemaal te lang.

geengeluk
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mei 2005 12:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door geengeluk »

Je begint het te begrijpen :lol: Voor de rest ook succes gewenst.

Margriet
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 jul 2003 19:31

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Margriet »

Pallu als de rechter het niet eerder op de rol zet geef dat aub door aan de politiek ( Agnes Kant en Dhr. Vendrik kunnen dan vragen stellen aan Donner en Zalm hierover , dit is ons toegezegt de laatste demonstratie!!!
Groet Margriet.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door impact »

Politici zijn zoals een mager hoen, dat wel kakelt op zijn stok maar geen ei legt in het hok.

geengeluk
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mei 2005 12:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door geengeluk »

Onderschat de macht van het geld niet, Dexia is heel smerig bezig, net zoals de politiek.

"Men" wil hoe dan ook, zo snel mogelijk, een einde maken aan dit drama. :evil: Mind my words.

Albert.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Veel beloven, maar weinig geven,
doet een politicus in vreugde leven.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Piet »

N.a.v. een vraag van PAL over vanuit het buitenland bellen, kwam het volgende antwoord van Dexia:

Hoe kunnen niet ingezetenen vanuit het buitenland telefonisch contact met Dexia opnemen over hun situatie en de regeling?Het 0900 nummer werkt niet in het buitenland.

Vanuit het buitenland is Dexia bereikbaar via telefoonnummer :
+3120 348 69 89.

Nogmaals de waarschuwing om niet te snel het Aanmeldingsformulier terug te sturen.
Dexia schrijft:
Iedereen die met Dexia een effectenlease overeenkomst heeft gesloten, die is beeindigd na 1 januari 1997 of die nog loopt, kan in aanmerking komen voor de Duisenberg regeling.

Op het Aanmeldingsformulier staat:
Ja, ik wil gebruik maken van de Duisenberg regeling.

Geen enkele advocaat die ik tot heden gesproken heb, geeft de garantie dat je, na ondertekening en terugsturen van het Aanmeldingsformulier, vrijblijvend kan zeggen, ik doe het toch maar niet.

Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Idaho »

Vreemd dat een advocaat daar geen garantie over kan geven, zou toch niet zo moeilijk moeten zijn voor die mensen om danwel ja of nee te zeggen.
Of schuilt hier misschien een beetje eigenbelang achter....?

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Idaho.

De argwaan die je nu naar de advocaten toont,
zou je toch op z'n minst een beetje naar dexia mogen hebben.

Nogmaals voor jou is het waarschijnlijk een prima regeling, maar voor anderen(in andere situaties) zitten er toch weer de (on)bekende addertjes onder het gras.

Het zal ook niet altijd mogelijk zijn voor iedereen om eerst aan de betalings verplichtingen te voldoen, alvorens verrekening plaatsvindt.

Ook weer zo'n kromme stelling, zij zitten fout, vandaar de regeling, enz enz,enz.

Overigens een discussie hierover blijkt zinloos, de geschiedenis zal het wel uitwijzen.
En ik hoop voor jou en een ieder die wil en kan schikken van ganser harte, het dan naar ieders tevredenheid zal zijn.

gegroet Ad

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Idaho »

Beste Ad,

Zoals iedereen op dit forum, heb ik ook een bepaalde visie op dit hele gedoe en ik zet dit dan ook op dit forum.

Zoals velen hier tegen twijfelaars roepen dat het onverstandig is om het aanmeldingsformulier op te sturen, zo zeg ik dat ze het misschien maar beter wel kunnen doen, let wel alleen de mensen die willen schikken natuurlijk he.

Hoe kan je anders een schikking aangaan? Je zult toch ergens een stap moeten zetten?

Mijn vertrouwen in Dexia is waarschijnlijk net zo groot als mijn vertrouwen in de advocaten/juristen die zich hier zo gewillig aanbieden, laat daar geen twijfel over bestaan.
Let wel, deze mensen moeten ook hun brood verdienen en het zij ze gegund, maar dat wil niet zeggen dat ik ze vertrouw.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Oke Idaho.Dat ben ik met je eens, Ik heb ook niet alle vertrouwen in advocaten, Er zijn goeie, maar ik ben in het verleden alleen slechte tegen gekomen.
En natuurlijk moet jij jou mening geven, daar is dit forum voor. :wink:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Willems »

Césaer was een zeer eloquente spreker en denker. Hij zei:"Mijn vertrouwen in de senaat is even groot als die in mijn vrienden in mijn omgeving. Alleen het verschil is, dat onder mijn vrienden in mijn omgeving, zich meer lafaards en verraders bevinden, dan in de senaat".

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Elias »

Idaho,
Je spreekt de juiste woorden uit: Iemand zal toch een stap moeten zetten......

Het is DEXIA/SLV die in DEZE stap moet zetten :!:
Zij zitten fout en moeten nu eens met de billen bloot en een open en eerlijke, voor iedereen begrijpelijke weg volgen.

Eerlijkheid en duidelijk VOORAF, voordat belangen worden gewogen en wordt beslist. Niet maar door blijven gaan met misleiden, enerzijds hoop geven en ondertussen de strop aan blijven trekken !

Wat een smerig gedoe door Dexia/SLV ( en diegene die dit allemaal toejuichen, ophemelen, stimuleren, de overheid dus.)

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Idaho »

Beste Elias,

Die duidelijkheid waar jij het over hebt verwacht ik ook te krijgen ergens in oktober, zo althans communiceert Dexia op dit moment.

Indien het niet duidelijk genoeg is, zal ik ze vriendelijk vragen om wat duidelijker in hun schrijven te zijn, waarin ik uiteraard het exacte bedrag van teruggave wil zien, etc, etc.

Dexia moet een stap zetten zeg jij, nou middels dit aanmeldingsformulier hebben ze dit in mijn ogen gedaan, de volgende stap is aan de mensen die mee willen gaan in deze schikking door het formulier op te sturen, vervolgens is Dexia weer aan zet........

Vrgr,
Idaho

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door Elias »

Om weer niet in de discussie te verzeilen die vorige week al met je werd gevoerd, besluit ik met te zeggen, dat ik inmiddels de (algemene) brief van Dexia heb gelezen, waarin zij op alle hoofdpunten, waar vele rechters inmiddels in hun nadeel uitspraak doen en welke punten zij (nog steeds) keihard ontkennen, tegenspreken en elke verantwoordelijkheid van de hand wijzen.
Verwacht dus geen meevaller, souplesse of wat dan ook.

Nogmaals, het is beter zo lang mogelijk te wachten met het inzenden van dat aanmeldingsformulier.

Groet,
Elias.

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door anne_ »

Elias dat advies kregen wij ook van onze advocaat, zo lang mogelijk wachten met het insturen van het aanmeldingsformulier. Eerst goed overleg plegen, je hebt nog tot oktober de tijd.

En Idaho waarom zet je de ontvangstbevestiging van Dexia niet op het forum? Dat kun je toch gewoon met weglating van je persoonlijke gegevens doen? Als ik het goed begrijp ben jij de eerste met zo'n ontvangstbevestiging, ben er erg nieuwsgierig naar.

Anne.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door JH »

Geplaatst op 14 Jul 2005 12:58 door Idaho


--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal de letterlijke tekst van het weekend wel even plaatsen.
Dat moet duidelijkheid geven voor de mensen die twijfelen om het aanmeldingsformulier op te sturen, omdat ze bang zijn voor het verlies van hun rechten.

anne, dit heeft Idaho geplaatst bij de topic http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=31346

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Let op! Teken niet te snel het aanmeldingsformulier

Ongelezen bericht door impact »

Idaho, dat jij die schikking voor jouw situatie het beste vindt, is je goed recht. Ik gun je van harte de gemoedsrust die je daarmee hoopt te vinden en wens je alle denkbare succes bij de uitkomst.
Wat ik niet begrijp is waarom je anderen probeert te overtuigen dat jouw keuze de optimale is voor andere gevallen en situaties.
Of begrijp ik het verkeerd?

Gesloten