LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gediscrimineerd door de overheid

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Peter Buitenhuis

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Peter Buitenhuis »

zelfs tijdens de vliegreis moet je al buiten gaan staan !

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen als je wilt roken, moet je dan op het balkon van het vliegtuig gaan staan.

Gast

Ik ben het dus volledig eens met wat dhr/mw R. Schuit vermeldt.
Ik werk op kantoor en moet per 1 januari buiten staan te roken. Op zich heb ik er geen problemen mee maar ik voel me erg gediscrimineerd en beledigd! Het lijkt me een strak plan dat de regering gelijk de hele horeca eruit flikkert want die verdient geen cent meer aan mij als ik daar niet kan roken. Ik blijf nu al thuis als ik gevraagd wordt om mee te gaan uit eten want dan zie ik de bui al hangen. Dit wordt een heel groot probleem voor restaurants en ook verenigingen, ik denk dat hun bestaan in de toekomst wel eens onzeker zou kunnen zijn...
De meeste restaurants kunnen best wel rook vrije plaatsen maken.
Vooral bij pannenkoekrestaurants waar nogal veel kinderen komen .
We hebben nu niet eenmaal ieder jaar z`on zomer als 2003.
Dat hebben er heleboel niet gedaan de laatse jaren .
Het is in wat kleinere café`s moelijker maar het is een gevolg hiervan.
Maar er zijn genoeg niet rokers dus het zal heus wel mee vallen.
En de gezondheidskosten als het gvolg van roken zijn enorm en dan heb ik niet alleen over kanker want dat is niet het enigste.
Er zijn inderdaad meer dingen schadelijk maar niet alles is ook in één dag op te lossen.En hier wordt ook aan gewerkt want in de verre toekomst rijden we heus niet meer alleen op fossiele brandstoffen.

Klootje

Ongelezen bericht door Klootje »

Ja inderdaad stoppen met die kankerzooi

Gast

Overheid!

Wilt u echt geloofwaardig overkomen, stop dan met die dure t.v.spots, anti-rook reclames, accijnsverhogingen en etc. en geef de rokers (aan wie u al hééél vééél hebt verdiend) de afkickmedicijnen en andere hulp, zodat zij echt het gevoel hebben dat ze van u dat steuntje in de rug krijgen. Maar stop er mee om onder de bevolking een tweeverdeling te zaaien, terwijl er inderdaad nog geen wetenschappelijk bewijs is geleverd wat betreft het meeroken!! En hoeveel pensioenen hebben jullie daar in Den Haag al niet in je zak gestoken, door het vroeger sterven van de roker!!

Wat betreft de accijnsverhoging op de vette snack (natuurlijk ook weer voor onze eigen bestwil), laat ons niet steeds de portemonnee weer openhouden, terwijl er niets tegenover staat! Komt er bijvoorbeeld 10% bij op de vette hap, haal die 10% dan van de gezonde producten af! (natuurlijk ook van de giftige sla en druiven...sorry, ik kon het even niet laten!)

Ik zou ook graag willen zien dat op de verpakkingen van bijv. zuivel, brood, vlees en etc., niet alleen de positieve voedingstoffen worden vermeld, maar ook de negatieve! Zodat ik in de supermarkt, na het lezen van de verpakking, zelf kan beslissen of ik dat merk 'melk' met die koolmonixide aan mijn kind wil geven of niet!!!!

Overigens, ik ben een niet-roker (nooit gedaan ook) en ik heb ook nooit last rokers. Ik ben (hier komen natuurlijk weer reacties op, dat zal wel weer niet uit kunnen blijven) niet zo flauw als jullie!

D Frijters

Ongelezen bericht door D Frijters »

Ik ben het helemaal met u eens. Ik ruik liever een sigarettengeurtje in een restaurant, dan dat de nietrokende ober, met misschien ook nog eens een besmettelijke ziekte, die wel bewezen is, in mij glas heeft gepiest! Zoals in die tvspots.

groetjes, Sonja
[/b]

K.Vermeulen

Ongelezen bericht door K.Vermeulen »

Iedereen moet kunnen roken als een ander er geen last van heeft
Maar dan moet de overheid ook de acijns op alcohol verhogen

Gast

K.Vermeulen
Gast

Geplaatst op 22 Jun 2004 07:59 door K.Vermeulen

--------------------------------------------------------------------------------

Iedereen moet kunnen roken als een ander er geen last van heeft
Maar dan moet de overheid ook de acijns op alcohol verhogen
Daar zeg je wat als je er geen last ven heeft .
Dus een niet roker moet in een tent met allemaal rokers gaan roepen ik wil schone lucht.
Accijns op alcohol zijn al erg hoog maar wat heeft dit met roken te maken.
Maar de damp van alcohol is wel 50 keer minder .Krijg je ook geen kanker van.

Gast

Daar zeg je wat als je er geen last ven heeft .
Dus een niet roker moet in een tent met allemaal rokers gaan roepen ik wil schone lucht.
Accijns op alcohol zijn al erg hoog maar wat heeft dit met roken te maken.
Maar de damp van alcohol is wel 50 keer minder .Krijg je ook geen kanker van.
Een roker behoeft geen rokende tent in te stappen en een spelend kind behoeft niet op straat te spelen, dit wanneer er een dampende alcohol gebruiker met zijn auto rond rijdt.

:shock:

Gast

Mag je alles in het leven wel afschaffen, krijg je geen kanker en geen hartproblemen.
Waarbij bij de laatste kwaal te wijten is aan gestrest gehouwehoer o.a. over wat het best is VOOR JEZELF.

Gast

Een roker behoeft geen rokende tent in te stappen en een spelend kind behoeft niet op straat te spelen, dit wanneer er een dampende alcohol gebruiker met zijn auto rond rijdt
Alcoholmobilisten mag wat mij betreft in de gevangenis maar dat heeft niks met roken te maken.
Moeten veel meer komen dat snelheidscontroles want daarvan heeft het meeste niks meer met verkeersveiligheid te maken.
Dat is wat anders als ik verplicht iemands rook moet gaan inademen .

Je kan niet kiezen .Er is geen alternatief meestal .

vloeitje

Ongelezen bericht door vloeitje »

Dat is wat anders als ik verplicht iemands rook moet gaan inademen .
U staat zeker ook elke dag, tijdens de spits, aan de snelweg om te aan te geven dat ook daar uw gezondheid GROOT GEVAAR loopt.
Er werd op deze aarde al gerookt, nog ver voor de uitvinding van het ronde wiel.
Maar ja wij Nederlanders kiezen de gemakkelijkste weg, zeuren en het uitmelken van de ander.
Wel eens afgevraagd, wat onze regering doet met het geld die op de rokers wordt verdient??.
Als ik een dag op straat ben, vrachtauto, openbaar vervoer, scooters, denk ik aan het eind van de dag niet meer aan een roker, die mij mogelijk laat mee roken en ik daarvan ziek wordt.

Wanneer tijdens deze zomer weer een smogfase van kracht wordt, dan gaat u zich dan maar eens afvragen wat gezond is (dan kun je beter een hele grote sigaar opsteken).

Quasi-Modo

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Roken gewoon alleen lekker thuis doen, heeft niemand er last van [behalve anderen inwonende] en hoef je je niet gediscrimineerd te voelen.
QM

Gast

Roken gewoon alleen lekker thuis doen, heeft niemand er last van [behalve anderen inwonende] en hoef je je niet gediscrimineerd te voelen.
QM
Je hebt helemaal gelijk, als men dan ook met de auto's lekker in eigen garage blijft staan, hebben we nog een probleem minder om over te zeuren.

Quasi-Modo

Misschien dat we over een aantal jaren het autorijden ook als algemeen sociaal onaanvaardbaar en asociaal gedrag gaan typeren. Die discussie voeren we dan wel. Vergelijking met [niet] roken gaat verder [nog] niet op.
QM

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ja lekker makelijk met een regering die het openbaar vervoer afbreekt .
Als je er nog kan komen dan zijn het reistijden van 3 keer langer als met de auto.(Gevolg nog minder reizigers) .
Zelfs als ik de file staat gaat het nog sneller.

Dat bij deze overheid het millieu op een heel laag peil staat is bekend .
Dit heeft niks te maken met iemand die hele dag een stinke sigaret mee moet gaan roken .Omdat de roken gewoon door moet gaan.

Gast

als ik in de file sta

Gast

Misschien dat we over een aantal jaren het autorijden ook als algemeen sociaal onaanvaardbaar en asociaal gedrag gaan typeren. Die discussie voeren we dan wel. Vergelijking met [niet] roken gaat verder [nog] niet op.
Ik had het niet over asociaal rijgedrag, maar over de vervuiling die onze heilige koe per rijdende kilometer veroorzaakt (of raak ik nu de mobiliteit van U).
Ook selectief in informatievergaring en datgene gebruiken wat u het beste uit komt en er voor waken dat uw genotsmiddel de auto wordt aangepakt.

Mijn vader is nu 75 jaar, heeft zijn hele leven gerookt en als u dan bijvoorbeeld als 40- tiger bang bent voor uw gezondheid, ligt dit niet aan een man van 75 jaar die zijn hele leven heeft gerookt (en als aanvulling, mijn vader is alle dagen nog trouw op pad, dus pas maar op?.
Misschien een aanvullende ziektekostenverzekering een oplossing!

Quasi-Modo

Ik had het ook niet over asociaal rijgedrag maar over het veroorzaken van overlast [=asociaal gedrag].
En wat je vader ermee te maken heeft is mij een raadsel.

Creeer fijn je eigen kanker [en dat van je meerokende kinderen\huisgenoten] en zorg ervoor dat anderen geen overlast hebben van jouw rookgedrag. Ik zal mij hobby van asbestfiguurzagen ook fijn thuis blijven beoefenen.
QM

Gast

Ach QM. Back in town? We misten je al op het forum. Tenminste onder deze naam! En, luiden de klokken weer?

:lol: Een fan van je!

Gesloten