LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hästens bedden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
rh2500
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:30

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rh2500 »

Ook ik ben in het bezit van een Hastens bed en heb veel problemen met de winkel in Den Haag en Leiderdorp ondervonden en nog steeds. Ze hebben vele fouten gemaakt tijdens het leveren van het bed. Hierdoor heb ik oa een aantal maanden een tijdelijk bed gehad. Hierop en op het bed destijds in de winkel heb ik goed geslapen. Alleen het bed dat ik uiteindelijk geleverd kreeg veroorzaakt elke nacht rugklachten. Het probleem is dat het tijdelijke bed dat ik had aan de rand 1 rij harde veren aan de rand had. Het nieuwe mode Superior heeft twee harde rijen veren aan de kant. Hierdoor lig je nog meer in een kuil en heb ik elke nacht last van rugklachten. De winkel houdt zich nu verhult in een mist als of ze van niets weten en de klacht wordt naar mij door gespeeld van bewijs maar dat het zo is. Al het bewijsmateriaal heeft de Hastens Store zelf dus ik kan niets meer bewijzen. Op mijn verzoek om het bed te traceren waar ik destijds op gelegen heb wordt geen antwoord gegeven tot nu toe. Ik ben op zoek naar mensen met de zelfde ervaringen. Over een aantal weken sta ik voor de geschillencommissie. Een mediator in deze heeft ook niet gewerkt. De zaak vertragen en in een mist verhullen lijkt de tactiek nu.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door 16again »

@rh2500
Dat je een tijdelijk matras kreeg was service, dat dit lekker sliep was mooi meegenomen.
Waar het hier echter om gaat: Is er uiteindelijk geleverd wat op de overeenkomst vermeld staat?

rh2500
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:30

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rh2500 »

De service was ook terecht mijn inziens. Ze zouden het bed komen leveren en ik had mijn oude bed weg gedaan. De dag voor levering belde ze op dat het niet compleet was, lees "de helft van het bed was er niet door een verkeerde bestelling van hun kant". Dus ik zat zonder bed. Vandaar een tijdelijk bed. Dit was 1 van de fouten die Hastens Den Haag en Flagship Store Leiderdorp maakte.
Volgens mij hebben ze niet geleverd wat op de overeenkomst staat. Het lijkt het zelfde bed aan de buiten kant. Aan de binnenkant is het veersysteem veranderd zonder dat ik daarvan op de hoogte ben besteld. Hierdoor geeft een bed een andere slaapervaring. En deze past niet bij mij. Hier moet je dan nog achter komen via via. De dealer zelf komt hier niet mee. Ondertussen lig ik wel bijna een jaar met rugklachten in bed en ga ik regelmatig naar de bank om door te kunnen slapen.

Valk10
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2009 10:46

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Valk10 »

Tja,als ik dit allemaal lees. Hahaha. Het gros van de mensen heeft een antipathie tegen Hästens,daar het een exclusief merk is waar ook een behoorlijk prijskaartje aan hangt.

Tevens weten de meeste dus niet hoe natuurlijke materialen zich horen te gedragen. Wat de eigenschappen zijn en hoe je het bed onderhoudt!

Een conventioneel bed behoudt zijn vorm en hoogte totdat hij gaat slijten en uiteindelijk kuilen,

Een Hästens zal vanaf het begin nooit meer hetzelfde blijven.
Dat wil zeggen, de materialen gaan zich aanpassen aan de persoon,het slaappatroon en lichaamsbouw. Dat is inderdaad geen kuiling maar adaptief vermogen.
En laten we eerlijk zijn,mensen kunnen wel een hoop roepen,en zeer zeker ook vanuit jaloezie, maar die materialen worden al bijna 160 jaar gebruikt! Dus wie zal het nu beter weten dan Hästens zelf??!!!

Tevens gaat het product ruim 25 jaar mee. Je krijgt niet zomaar 25 jaar schriftelijke garantie op de veren en het frame.

Dat er mensen zijn die nog niet goed liggen is relevant aan het beddenvak.
Ook bij een Hästens zal niet ieder bed het meest geschikte bedzijn voor jouw lichaam en slaapwensen. En vaak speelt de geldbuidel ook een rol.
Men koopt dan niet het systeem wat bij hun past maar wil wel een Hästens hebben staan.

Maar dit geldt voor ieder merk bed. Alleen bij een Hästens, of een ander exclusief merk schreewt men dat van de daken.

En wat de hoeveelheid verkooppunten betreft, in iedere branche blijven alleen de goeie bovendrijven. De goeien qua voorlichting maar ook qua service. Want dat is het allerbelangrijkste.

En ook Hästens heeft aanbiedingen in deze moeilijke tijd. Alleen zal er nooit geen enkele concessie worden gedaan t.o.v. de materiaalkeuze én de kwaliteit.

Zelf slaap ik ook op een Hästens. Is gewoon fantastisch!! Het comfort,de eigenschappen. Heb nog nooi zóóóó lekker geslapen en uitgerust.
En eat de na-apers betreft,geen enkel bed is zo goed en compleet als het origineel.

Dus het advies is;

- koop je Hästens bij de juiste dealer
( veelal de dealers die het merk al heel lang voeren)
- doe geen concessie en koop het bed wat voor jou het meest
geschikt is. Je verdient het toch terug op de levensduur.
- Goedkoop is duurkoop!!!


Veel slaapplezier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CindyDam
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2009 22:02

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door CindyDam »

Ik overweeg een hästens bed aan te schaffen. Na het lezen van jullie reacties heb ik nu enorm mijn twijfels. Is het verstandig om nu nog een hästens bed te kopen? Daar nu vele verkooppunten failliet zijn. En kan iemand mij vertellen welke type boxspring het beste is; de goedkoopste type kost al gauw zo'n 7.000 euro. Hoop geld hè? Dus graag advies over waar ik zoal moet opletten. Ben niet zo groot (1,65 m) en weeg normaal (57 kg).

rh2500
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:30

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rh2500 »

Mijn contactpersoon bij Hastens heeft aangegeven, in bijzijn van de mediator die door de geschillencommissie is aangewezen om te helpen ons probleem op te lossen, dat een Hastens bed veel emotie is. Lees duur is maar een hele goede reclamecampagne voert. Alleen als je zwaar bent haal je er alles uit. Mijn partner weegt 75 kg. Daarover vertelde de man van Hastens dat het bed pas effect heeft als je veel zwaarder weegt. Mijn advies, van een ondeskundige, maar ondertussen veel wijzer geworden koper, niet doen. Voor veel minder geld koop je een goed bed.

CindyDam
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2009 22:02

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door CindyDam »

Bedankt voor je reactie, rh2500. Maar welke (goede) merken kan je mij aanraden? Heb namelijk nog niet zoveel verstand van bedden. Misschien een auping? Is jullie bed trouwens al 'compleet' afgeleverd? Valt eigenlijk ook tegen die service van die winkel waar jullie het bed hebben gekocht.

rh2500
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:30

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rh2500 »

Ons bed is al compleet geleverd. We zijn al een jaar bezig om ons gelijk te krijgen en niet met een kluitje in het riet weg gestuurd te worden. Wat ze regelmatig proberen. Ik ben geen beddenadviseur. Het enige wat ik kan aanraden is verschillende adviezen in te winnen. Op internet wordt genoeg aangeboden waar je naar moet kijken. Vraag een bed op proef zodat je het kunt uitproberen en zorg er dan wel voor, dat had ik niet, dat je ook precies het zelfde bed krijgt. Niet alleen van buiten maar ook de binnenkant.
Succes met het uitzoeken.

CindyDam
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2009 22:02

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door CindyDam »

Heel fijn dat alles achter de rug is. In jullie geval is het zeker sprak van: De aanhouder wint! Ik neem aan dat het hastens bed wel de moeite waard is geweest. En bedankt voor je toch nuttige tips. Ik ga zeker prooefslapen/-liggen als ik tot aanschaf over ga. Want ik wil nu echt een heel goed bed kopen. De zoektocht begint binnenkort.....!

Roger075
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2009 17:43

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Roger075 »

goedemiddag allen,

ik vroeg mij af of er mensen zijn die ook , net als ik , problemen hebben gehad met een bed van het merk Hastens.
Ik heb deze gekocht in Den Haag, waar zij mij beloofd hadden dat het max. 6 weken zou duren voor ik het bed binnen zou krijgen.

Vrijdag eindelijk mijn bed gekregen (inmiddels 12 weken verder ) en wat bleek...het schroefdraad in de box is verkeerd.
Dus is er weer een nieuwe box besteld en dit gaat weer 6 weken duren.
Van service is geen sprake, omdat ik constant zelf moest bellen hoe het zat met de levering .
Heeft iemand ook dezelfde ervaring ? Laat het mij weten .

Groet
Roger

rh2500
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:30

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rh2500 »

Hi,

Ik heb de zelfde ervaring met slechte service bij Hastens Den Haag. Ik ben nu al meer als een jaar bezig om alles geregeld te krijgen. Ook bij mijn levering zijn veel dingen verkeerd gegaan. Het heeft bij mij meer als een half jaar geduurd voor ik een bed kreeg. Verder moest ik zelf permanent overal achter aan zitten. Ze belden zeer zelfde,en ik overdrijf niet, uit eigen beweging. Binnenkort sta ik voor de geschillencommissie omdat ik er niet uit kom op en redelijke manier.

Groet

Roger075
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2009 17:43

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Roger075 »

hoi rh ,

dank voor je reactie. ik vind het heel erg om te horen allemaal en ik hoop dat je uit kunt komen met deze prutsers.

mijn bed staat wel, alleen het middenstuk waar de pootjes zitten staan niet erg stabiel.
gisteren in de winkel geweest en ineens waren er twee verkopers. normaal staat er altijd eentje.
ik heb alles uitgelegd van mijn kant en ben ook een klein beetje gecompenseerd ( gratis dekbedlinnen overtrek en nog een gratis kussen er bij ) .
de nieuwe box gaat ong. zes weken duren , maar zo werd mij verteld..gerard de verkoper houdt nauw contact met het service kanaal , dus dat zou eerder opgelost moeten zijn.
ook word ik nu iedere week telefonisch op de hoogte gehouden ( hoop ik)

fingers crossed ;)

rh2500
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:30

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rh2500 »

Zorg dat je vanaf nu alles op papier, email laat zetten. In het begin had ik nog vertrouwen. Mijn fout. Klein advies. Had mij een hoop ellende bespaart.

Roger075
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2009 17:43

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Roger075 »

Goedeavond lezers,

Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden aan Hastens Den Haag en aan het service team in Lisse .
Ik was zeer gefrusteerd over de hele gang van zaken en inmiddels ben ik nu zeer goed ingelicht over wat er nu precies gaat gebeuren.

Ik ben er nu inmiddels achter dat iedereen zijn uiterste best doet om deze vervelende situatie op te lossen. Ik heb er nu een veel beter gevoel nu aan over gehouden.
Met name de mensen in Den Haag verdienen een dikke pluim voor hun inzet en passie . Ook zij vinden het erg vervelend en zij gaan ook de mensen in Zweden flink achter hun broek aan zitten.

Zodra ik mijn nieuwe boxspring binnen krijg, krijgen de mensen van mij bij Hastens Den Haag een extraatje van me .

Nogmaals mijn excuses aan Hastens Den Haag. Ik hoop dat ik hiermee de lucht geklaard hebt.

Een ding is zeker en dat blijft ook..Hastens is en blijft een topmerk.

Met vriendelijke groet
Roger Knaape

doenormaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2009 07:32

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door doenormaal »

Beste rh2500

Als ik alles zo lees van je doe je wel heel dramatisch, ik heb hele goede ervaringen!!

h taal
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2008 06:31

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door h taal »

hr knaape ????

als ik het goed onthouden hebt ben ik al eens
geholpen door ene heer knaape
bij hastens in den haag

p.boers
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 14:24

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door p.boers »

Goedemiddag Cindy,

Na alles over Hästens gelezen te hebben worden zaken steeds moeilijker, de keuze voor een goed bed.... je wordt er al moe van bij eraan denken! Het enige dat ik je kan vertellen is dat ik na een zoektocht van jaren en na vele miskopen heb ik eindelijk een 'echt' bed! Ik lig nu sinds een klein jaar op een Carpe Diem bed, en heb geen last meer van mijn rug! Vroeger werd ik altijd moe wakker, nooit echt uitgerust en altijd pijn. Voor mij betekent Carpe Diem ook echt Pluk de Dag, nog nooit zo lekker geslapen en elke morgen fit, wat een luxe! Succes met je zoektocht,

Groet P. Boers

rh2500
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:30

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rh2500 »

iedereen kan vinden wat hij/zij wil. Drastisch of niet. Dit zijn mijn ervaringen met Hastens Den Haag en Leiderdorp. Ik lig elke nacht met rugklachten in bed. Ik heb zelf een matras naast mijn bed liggen waar ik met grote regelmaat op slaap omdat ik een bed heb gekregen met een andere binnen vering als het bed dat ik besteld heb. Het is jammer dat ondanks dat de verkopers van Hastens en een expert uit Zweden, die dit bevestigd hebben, het hoofdkantoor niet hun verantwoordelijkheid nemen om het probleem op te lossen. En ik zelfs zo ver moet gaan dat ik voor de geschillencommissie mijn gelijk moet gaan halen. Over een paar weken is de uitspraak. Ik zal nooit iemand aanraden wat hij/zij moet doen. Ik deel mijn ervaring zodat een ander, samen met alle andere ervaringen van anderen, hier zijn voordeel mee kan doen. Ondanks goede voorbereiding kan er toch iets gebeuren waar je geen invloed op hebt. dan is het ook goed te weten hoe een bedrijf daar op reageert. Deze zaak verdient voor mij de koude douche. Zeker geen warme. En ik heb het hier niet over de verkopers in de zaak. Zij schaamde zich rot dan ik voor de zoveelste keer langs moest komen omdat het hoofdkantoor niets deed.

doenormaal
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2009 07:32

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door doenormaal »

Beste rh2500,

Lezen valt niet mee he, er staat dramatisch geen drastisch....

Valt me op dat je niet veel medestanders hebt....

rh2500
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2009 14:30

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rh2500 »

Beste Doenormaal,

Mijn reactie op dit forum doet wat met je zo te lezen. Ik vraag me af waar jou reactie uit ontstaat. Hoor je bij de Hastens groep?
Medestanders zijn voor mij niet belangrijk. Het delen van ervaringen is voor mij belangrijker. Iemand kan er iets aan hebben niet of het er mee eens zijn of niet. Iedereen heeft zijn eigen mening. Ik deel hier de mijn ervaring met Hastens Den Haag en Leiderdorp. Voor een ander kan de ervaring anders zijn. Als jij het als drastisch ervaart respecteer ik jou mening. Ik deel mijn ervaringen, omdat ervaringen van andere mij weer geholpen hebben. Dat is voor mij de meerwaarde van een Forum. Mijn ervaringen zijn zeer slecht. Na ruim twee jaar is er nog steeds geen oplossing. Als een bedrijf , lees hoofdvestiging, zich van de domme houdt en niet zijn verantwoordelijkheid neemt, zegt zaken te regelen en dit niet te doen, je van het kastje naar de muur wordt gestuurd en ga zo maar door, dit ondanks het feit dat eigen medewerkers en een medewerker van Hastens Zweden aangeven dat er zaken niet kloppen. Dan wil ik andere daar graag voor behoeden. Deel jou ervaringen hier dan kunnen andere consumenten zelf een weloverwogen beslissing nemen.
Misschien een leuk idee voor Rader om ons beide eens uit te nodigen op de redactie of op tv. Ik werk er met alle plezier aan mee om tegengestelde ervaringen uit te wisselen want die kunnen er natuurlijk zijn.

Gesloten