LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Anti-MLMsite van Serge......
Een voorbeeld van de "e-mail rapporten" ketting.
Merk op hoeveel van de leugens hier verkondigd worden, en de algemene manier waarop deze piramide gebracht wordt.


Rapportjes verkopen.....= MLM? :shock:
OOOOEEEEEEHHHHWWWWAAAAAHHHHHAAAAA!!!! :idea: :!: :idea: :!:
http://www.uitdaging.net/pagesned/marketing.html Een website van een "Wellness" distributeur.
Misbruik van het MLM principe door de mogelijkheid te openen 10.000 te kunnen ''investeren'' :?: :?: :?:
GO FOR IT, Serge. :P

Let op. Nu wordt het leuk....!
Heel amusante uitspraken. Op de vraag "Als iedereen al mee doet, is er toch geen kans voor mij meer?" luidt het antwoord doodleuk: "Eind 1991 deed circa 2% van de Amerikaanse bevolking iets met netwerkmarketing. 98% dus niets!" Met andere woorden, na ruim 50 jaar is het nog niet veel gegroeid... Maar goed, dat wist je intussen al :-)
Dus geen ''verzadiging'', Serge :?

EN NU KOMT HET......
http://www.themlmfile.com/ Pagina van een ex-MLM'er. Onder andere een uitleg over verzadiging die erg de moeite waard is.
WEL verzadiging''...., of GEEN ''verzadiging''.......

Het volgende van het MLM prikbord... Uitspraak van Serge.... :oops:
''En zoals ik al zei laat de praktijk zien dat het verzadigingsprobleem zich wel degelijk voordoet.''

''Gebeurt dit ook echt? JA! Cijfers van bekende MLM's die al een tijdje bestaan laten allemaal zien dat de productiviteit daalt, dus het aantal klanten per verkoper wordt steeds lager en lager. Maakt dit het moederbedrijf wat uit? Nee natuurlijk niet, iedere extra klant levert geld op!''

''Je weet wel, 5 mensen werven, die 5 mensen werven, die 5 mensen werven enzovoorts? Dan zit je al HEEL SNEL op meer dan 15 man... Waarmee de rest van je bericht komt te vervallen. Want als je met aanzienlijk meer dan 15 man bent, dan moet je toch echt wel heel snel weer naar mensen die je al een keer gezien hebt...''

''In het geval van MLM is dat dus 1 van de punten waar ik nou juist problemen mee heb''
Toch verklaart Serge geen probleem te hebben met verzadiging..... :lol:

Nou....., snik...., da was ff lachen......
Over tot de normale gang van zaken.

Serge heeft bij een presentatie een schema gezien met 5x5x5x5x en is vergeten te vragen hoe dat zit...., of, waarschijnlijker, heeft niks gevraagd...,


Ja, ja, Zo op zo'n forum is natuurlijk weinig lef nodig om nonsens te spuien....

JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Michel....,

Een hopeloos gevecht....... :cry:

Serge kan de simpelheid niet inzien, maar dat is logisch, want je moet de eenvoud kunnen ZIEN.
Daar is een bepaald ''inzicht'' voor nodig. Zonder ''vooroordeel'' ergens naar kunnen ''kijken''........

Je gebruikt de dienst of produkt zelf, anders kun je het ook niet promoten.... en je vertelt anderen daarover.......
Sommigen zeggen: Oh, wat leuk..., ga ik ook doen....!
Sommigen zeggen: Oh, da's NIKS voor mij. Dus?
Sommigen zeggen: Oh, dus als ik hard werk kan ik dit of dat bereiken. Hetgeen al bewezen is dat het kan eant duizenden anderen zijn mij voorgegaan..... :)
Sommigen zeggen: Mag ik net als vroeger met Avon van die parties gaan houden, het was ZO gezellig...! Dat mag.....
Sommigen zeggen: Dan heb ik het in iedergeval voor de inkoopsprijs en mijn schoonzus en mijn moeder worden wel klant, want die kennen de producten nog van toen ome Piet het ''deed''..... :)

En wat is er nou MIS met een van die mogelijkheden?????
Een detaillist gaat zeggen: Ik vind die komma daar niet thuis horen.!
''ZE'' hebben gezegd dat DEZE maand die of die ''partnerstore'' er bij komt en dat was pas een maand later... huil, huil.....

En wanneer een of andere eikel rare beloftes heeft gedaan is dat erg naar voor het ''slachtoffer'' wat GEEN geldelijk verlies KAN lijden...., maar erg DOM van de verteller want hij heeft geen financieel voordeel aan het verdraaien van feiten.....!

ZO simpel IS het...

Prettige dag verder... Moet zo de deur uit.... Iemand ''er'' in ''rossen''... :lol:

JvE

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Anti-MLMsite van Serge......
Quote: Een voorbeeld van de "e-mail rapporten" ketting.
Merk op hoeveel van de leugens hier verkondigd worden, en de algemene manier waarop deze piramide gebracht wordt.

Rapportjes verkopen.....= MLM?
OOOOEEEEEEHHHHWWWWAAAAAHHHHHAAAAA!!!!
Wat weer een bewijs is van het feit dat je een slecht lezer bent:

1) ik zeg duidelijk: rapportjes verkopen = piramide (zie jouw quote)
2) de link staat er op als voorbeeld van het feit dat veel van de onwaarheden zowel bij MLM als bij piramides worden gebruikt. Ik verwijs je naar Leugens en Feiten #10, waar ik bijvoorbeeld zeg: "Het enige verschil is dat bij MLM werkelijke, fysieke, waardevolle producten worden verkocht."
Quote: http://www.uitdaging.net/pagesned/marketing.html Een website van een "Wellness" distributeur.

Misbruik van het MLM principe door de mogelijkheid te openen 10.000 te kunnen ''investeren''
GO FOR IT, Serge.
Ik begrijp niet helemaal waarom dat een kritiekpunt met betrekking tot mijn site is? De link staat er als voorbeeld, waarbij ik uitleg waarom ik die pagina als voorbeeld neem: de uitzonderlijke positieve houding zonder ook maar iets te zeggen over mogelijke nadelen van MLM.
Let op. Nu wordt het leuk....!
Quote: Heel amusante uitspraken. Op de vraag "Als iedereen al mee doet, is er toch geen kans voor mij meer?" luidt het antwoord doodleuk: "Eind 1991 deed circa 2% van de Amerikaanse bevolking iets met netwerkmarketing. 98% dus niets!" Met andere woorden, na ruim 50 jaar is het nog niet veel gegroeid... Maar goed, dat wist je intussen al

Dus geen ''verzadiging'', Serge
En hier zit weer zo'n misvatting vanuit het MLM-kamp. Verzadiging betekent NIET dat 100% meedoet, de producten koopt of wat ook afhandelijk van de context waarin de term gebruikt wordt.

Verzadiging houdt in dat het potentiele marktaandeel is bereikt. In de gangbare economische theorie wordt dit vaak inzichtelijk gemaakt door 2 lijnen te tekenen: het aanbod als functie van de prijs en de vraag als functie van de prijs. Bij een bepaalde prijs zal de vraag een bepaalde waarde hebben. Of anders gezegd: bij een bepaalde prijs zal een bepaald DEEL het produkt willen aanschaffen. Dit DEEL is de maximaal haalbare markt voor het produkt tegen die prijs. Op het moment dat iedereen die in dat deel zit het produkt gekocht heeft, is verzadiging bereikt. De andere mensen hebben namelijk geen behoefte het produkt te kopen. Ter toelichting op jouw quote: als 2% van het geheel geinteresseerd is om iets met MLM te doen, dan is de overige 98% niet van belang voor de vraag of verzadiging is bereikt.
EN NU KOMT HET......
Quote: http://www.themlmfile.com/ Pagina van een ex-MLM'er. Onder andere een uitleg over verzadiging die erg de moeite waard is.

WEL verzadiging''...., of GEEN ''verzadiging''.......
Als je de betreffende site destijds had bekeken, had ik bovenstaande uitleg niet hoeven typen. Helaas zie ik dat de betreffende site inmiddels verbouwd is.
Het volgende van het MLM prikbord... Uitspraak van Serge....
Quote: ''En zoals ik al zei laat de praktijk zien dat het verzadigingsprobleem zich wel degelijk voordoet.''

''Gebeurt dit ook echt? JA! Cijfers van bekende MLM's die al een tijdje bestaan laten allemaal zien dat de productiviteit daalt, dus het aantal klanten per verkoper wordt steeds lager en lager. Maakt dit het moederbedrijf wat uit? Nee natuurlijk niet, iedere extra klant levert geld op!''

''Je weet wel, 5 mensen werven, die 5 mensen werven, die 5 mensen werven enzovoorts? Dan zit je al HEEL SNEL op meer dan 15 man... Waarmee de rest van je bericht komt te vervallen. Want als je met aanzienlijk meer dan 15 man bent, dan moet je toch echt wel heel snel weer naar mensen die je al een keer gezien hebt...''

''In het geval van MLM is dat dus 1 van de punten waar ik nou juist problemen mee heb''

Toch verklaart Serge geen probleem te hebben met verzadiging.....
Ik verklaar nergens geen probleem met verzadiging te hebben.

Kortom, geen enkel kritiekpunt houdt het tot nu toe. Overigens zou het leuker zijn als je commentaar gaf op de inhoud van de website en niet op de links.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Serge kan de simpelheid niet inzien, maar dat is logisch, want je moet de eenvoud kunnen ZIEN.
Op mijn site zet ik in 2 alinea's neer wat MLM volgens mij inhoudt. Vertel mij of die interpretatie klopt.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door MicheLM »

Een hopeloos gevecht.......

Serge kan de simpelheid niet inzien, maar dat is logisch, want je moet de eenvoud kunnen ZIEN.
Daar is een bepaald ''inzicht'' voor nodig. Zonder ''vooroordeel'' ergens naar kunnen ''kijken''........
Het is onmogelijk zelfingenomen mensen iets te leren of uit te leggen.
niet meer reageren is het beste

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Op mijn site zet ik in 2 alinea's neer wat MLM volgens mij inhoudt. Vertel mij of die interpretatie klopt.
Als daar dezelfde nonsens schrijft die je hier schrijft ... HOEF ik niet te gaan kijken....... Je bent een onnozelaar......

Zoek je dan zelf maar even op.
wanneer het maar 2 alinea's zijn vermeld je ze ff hier......
Kijk dan wel ff of het de moeite van het reageren waard is...... :cry:

JvE

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik ben eigenlijk niet eens , anti-mlm. Maar als je er nog niet veel van begrijpt en de vragen die je stelt zijn in de ogen van degene die met mlm te dom/teveel kritiek/ ,Dan word je ineens tegenstander genoemd en begint het spel om je onderuit te halen. Alleen omdat ik er nog niet zoveel van begrijp als student26, en ik daarom zijn vragen goed vind ben ik vogelvrij. ik ben ineens een meeloper van student26 en kennelijk niet in staat om iets te vragen. Iedereen is vrij om wel of niet zich met mlm bezig te houden, maar door deze oneerlijke manier van benaderen knap ik af.[ en michelM ,zeg maar dat jij mij niet eens wil ]

Jurrien

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Het is onmogelijk zelfingenomen mensen iets te leren of uit te leggen.
Dat lijkt inderdaad te kloppen. Jan is inderdaad zo stug dat hij allerlei zaken door elkaar begint te halen en zichzelf continu tegenspreekt. Jij begint al diezelfde trekjes te vertonen. Zou dat ook een gevolg zijn van MLM?
niet meer reageren is het beste
Dat ben ik niet helemaal met je eens, eigenlijk moet je altijd hoop houden en in discussie blijven. Niet reageren of weglopen is meestal een zwaktebod. Nu moet ik toegeven dat ook ik wel eens gefrustreerd raak als mijn uitspraken weer eens uit het verband worden getrokken. En dan denk ik ook wel eens laat maar. Zoals laatst op het prikbordje. Dat had wel meer te maken met het feit dat men niet meer op de inhoud inging. Op dat moment kun je soms inderdaad beter de handdoek in de ring gooien.
[/quote]

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Jurrien, dat je er niet veel vanaf weet, is niet erg......
Dat je de indruk krijgt dat Serge geen antwoord op zijn vragen krijgt is WEL dom....
Alleen omdat ik er nog niet zoveel van begrijp als student26, en ik daarom zijn vragen goed
JvE

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Als daar dezelfde nonsens schrijft die je hier schrijft ... HOEF ik niet te gaan kijken....... Je bent een onnozelaar......
Kom op Jan, zet die arrogantie-mode nou eens even uit.
Zoek je dan zelf maar even op.
wanneer het maar 2 alinea's zijn vermeld je ze ff hier......
Kijk dan wel ff of het de moeite van het reageren waard is......
Als je deze site kunt openen, kun je de mijne ook best openen. Niet te flauw doen, je hebt nu weer wel genoeg wegloopgedrag laten zien.

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Als je deze site kunt openen, kun je de mijne ook best openen. Niet te flauw doen, je hebt nu weer wel genoeg wegloopgedrag laten zien.
Geen tijd en wil niet hoeven zoeken want kan me niet voorstellen dat er iets staat wat je niet al hebt verkondigd.......

JvE

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Geen tijd en wil niet hoeven zoeken want kan me niet voorstellen dat er iets staat wat je niet al hebt verkondigd.......
Zo'n grote site is het niet hoor. Gewoon bovenin klikken, meer is er niet voor nodig, maar goed, directe link:
http://mlmwaarheid.50megs.com/watismlm.htm

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

"Het enige verschil is dat bij MLM werkelijke, fysieke, waardevolle producten worden verkocht."


DA vind ik een leuke...... :lol:

Zo gauw er weer over de kwaliteit van produkten hier wordt gezeurd, haal ik deze aan.......


Heel kort over verzadiging.......
DE HELE MARKT IS AL VERZADIGD... :!:
HET GAAT ER OM WELK MARKT AANDEEL JE PAKT..........

Idereen HEEFT zeep in huis..., iedereen belt al..... iedereen heeft ooit luiers aan gehad..., en het wordt tijd dat je ze niet meer aantrekt....!

JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Lees het wel terwijl ik antwoord...
Er is een moederbedrijf dat producten inkoopt of zelf produceert. Dit kunnen naast traditionele, fysieke producten zoals schoonmaakmiddelen ook belminuten of iets dergelijks zijn. In de traditionele manier van zakendoen worden deze producten via groothandel, kleinhandel en detaillisten ("retailers") naar de consument gebracht. Hierbij wordt gebruik gemaakt van in- en verkopers en dergelijken. Daarnaast spenderen deze ondernemingen vaak een aanzienlijk bedrag aan reclame. In de schakels tussen het moederbedrijf en de consumenten worden marges berekend, zodat de ondernemingen geld verdienen aan hun activiteiten.

Klopt.
Binnen een MLM is er eveneens een moederbedrijf, alleen worden de tussenschakels vervangen door "onafhankelijke distributeurs". Dit zijn gewone mensen, zoals jij en ik. Zij gaan binnen hun netwerk (familie, vrienden en kennissen) op zoek naar mensen die de producten of diensten willen afnemen en naar mensen die hetzelfde als zij willen doen. Over de verkopen binnen hun klantenkring en binnen de zogenaamde downline (dit zijn de gewerfde distributeurs) krijgen zij een percentage commissie, ook wel bonus genoemd. Daarnaast maakt het moederbedrijf geen reclame, maar is er sprake van mond-op-mond reclame binnen de netwerken van distributeurs.
Klopt ook.
waar knok mje dan tegen. :?
Verder maken we dagelijks ''nieuwe'' relaties....

En nu?
JvE

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Bij veel MLM ondernemingen is een hele reeks aan "bijproducten" ontstaan. Deze zijn bedoeld voor de distributeurs en bestaan onder andere uit:

Samenkomsten (meetings). Deze keren met enige regelmaat terug. Op deze bijeenkomsten worden met name presentaties gegeven door mensen die aan de top van de netwerken van distributeurs staan. Met name in de VS gaat het om "feel-good" meetings, waar men extreem enthousiast is en de nadruk lijkt te liggen op materiele zaken. Meestal wordt men min of meer (moreel) verplicht om naar deze bijeenkomsten te gaan, ze zouden onmisbaar zijn om succesvol te kunnen worden in de MLM business. De kosten lopen uiteen van een paar euro (bijvoorbeeld 7 euro voor de maandelijkse "Leadership Day" van Euphony) tot enkele honderden euro's (seizoens meetings Amway);
Fysiek materiaal. Hiertoe behoren onder andere boeken, magazines, casettebandjes met toespraken van topdistributeurs, videobanden/DVD's en zaken als visitekaartjes. Ook hierbij wordt men in meer of mindere mate (moreel) verplicht gebruik van te maken.
Je kritiek is voor een HEEL groot deel terecht. :!: :oops:
Dus ook terecht dat Amway daar een corrigerende regel voor heeft gemaakt..... Maximaal een percentage, ik geloof uit mijn hoofd 10%(over omzet), mag gebruikt worden voor zgn BSM artikelen....
tot enkele honderden euro's (seizoens meetings Amway)
Even er bij vermelden wat je er voor krijgt...... 8)
En geen ''enkele'' honderden, maar één honderd euro. Niet overdrijven.

Er is er nu een bezig in Bonn.
2 volle dagen. Er worden professionelen sprekers ingehuurd die NIETS, maar dan ook niets met MLM te maken hebben.
Waarom? Omdat zakelijk principes de basis zijn van MLM.

Arnold vander Lyde, over doorzettingsvemogen.....
Hans van Breukelen... over teamwork.......

Zij waren (er zijn er meer) op maandelijkse meetings.
Kosten.... 15.00 euro.

duur? Nee. Voor sommige mensen veel geld? Ja.
Verplicht? Nee. Erg belangrijk? Ja.
Wat betaal je wanneer je naar een van hun eigen seminars gaat????
Het 20-voudige. :!:
En er is een neiging het tot ''zaligmakend'' uit te roepen, maar wanneer je geluidsdata wilt van R. deVOS,hoe die daar over denkt.. dat kan!

JvE

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Quote:
"Het enige verschil is dat bij MLM werkelijke, fysieke, waardevolle producten worden verkocht."

DA vind ik een leuke......
Zo gauw er weer over de kwaliteit van produkten hier wordt gezeurd, haal ik deze aan.......
Hoho, niet te snel Jan. Met waardevol bedoel ik niet wat jij impliceert. Met waardevol bedoel ik dat ze een geldelijke waarde vertegenwoordigen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de rapporten die je al noemde. Er zijn producten van MLM's die kwalitatief onderdoen voor alternatieven of die geen enkele werking hebben, althans niet de werking die men pretendeert dat ze hebben. Dat vind ik echter een andere discussie. Ik richt mij liever op het systeem zelf.
Heel kort over verzadiging.......
DE HELE MARKT IS AL VERZADIGD...
HET GAAT ER OM WELK MARKT AANDEEL JE PAKT..........
Idereen HEEFT zeep in huis..., iedereen belt al..... iedereen heeft ooit luiers aan gehad..., en het wordt tijd dat je ze niet meer aantrekt....!
Zo kort-door-de-bocht is de discussie niet Jan. Het gaat om de verschillen die er zijn met traditionele verkoop. Binnen MLM wordt gepretendeerd dat iedereen dezelfde kansen heeft. Dat kan nooit kloppen, omdat het aantal klanten relatief stabiel is. Daar tegenover staat echter een steeds groter wordende club verkopers. De enige conclusie die, zoals ik al eerder aanhaalde door de cijfers gestaafd, getrokken kan worden is dat de productiviteit daalt. Wat automatisch inhoudt dat de aantrekkelijkheid van een bepaalde MLM steeds lager wordt. De kern van MLM klopt daarmee niet.

Een ander punt, veel belangrijker dan eventuele productverzadiging (waar ik niet eens zo heel veel problemen mee heb trouwens), is aanbiedersverzadiging. Dat komt in bovenstaande ook al tot uitdrukking. MLM gaat prat op de exponentiele groei van het netwerk. Dit is onmogelijk op wat langere termijn. En dat laat iedere MLM dan ook zien: explosieve groei in het begin, stagnatie van de groei op wat langere termijn. Zoals ik op de site al aangeef, hebben MLM's daar een (tijdelijke) oplossing voor: boor een nieuwe markt aan en begin opnieuw. Het vervelende is alleen dat er fysieke beperkingen zijn. Het aantal markten is beperkt, evenals bevolkingsgroei.
Klopt ook.
waar knok mje dan tegen.
Dat is een andere discussie. Dit ging over de vraag of ik begrijp wat MLM is. Je bevestigt dat dus kunnen we dat punt laten rusten.
Je kritiek is voor een HEEL groot deel terecht.
Nou nou, meneer geeft toe dat zijn vooroordelen niet helemaal blijken te kloppen...
Dus ook terecht dat Amway daar een corrigerende regel voor heeft gemaakt..... Maximaal een percentage, ik geloof uit mijn hoofd 10%(over omzet), mag gebruikt worden voor zgn BSM artikelen....
Vind je het niet vreemd dat er sowieso een regel voor moet worden gemaakt? Daarnaast weet jij net zo goed als ik dat de regels die door Amway worden genoemd regelmatig overtreden worden, en dat conformatie in veel gevallen niet wordt afgedwongen.
Quote: tot enkele honderden euro's (seizoens meetings Amway)
Even er bij vermelden wat je er voor krijgt......
En geen ''enkele'' honderden, maar één honderd euro. Niet overdrijven.
Ik kwam andere bedragen tegen.

De discussie over deze zaken vind ik verder niet echt interessant. Niet omdat ik het af wil kappen, maar omdat ik het liever over MLM heb en niet over de vraag of de Amway seminars waar voor hun geld opleveren.

Maar goed, we hebben nu vastgesteld dat ik begrijp wat MLM inhoud. Ook hebben we vastgesteld dat de kritiek die je op mijn site had (grotendeels) is ingetrokken nu je kennelijk de moeite eens hebt genomen om te lezen wat ik schrijf. We komen nog eens ergens...

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Maar goed, we hebben nu vastgesteld dat ik begrijp wat MLM inhoud
Nee!
Je snapt er niets van........ Alleen de basis weet je.

Dat je een, (zeer ernstig) punt van kritiek hebt overgeschreven en vertaald hebt, maakt jou GEEN expert.

Hoe eerlijk de structuur in elkaar zit, heb jij geen kaas van gegeten....

En nu vertel ik je dat je voor het EERST eens een keer gelijk hebt..... en dan ga je met je reet omhoog staan om er veren in te laten stoppen???? Ga staan, heb ''toevallig'' een hele struisvogel bij de hand, bijdehand..... :twisted:

Een air van ''heb ik jou daar'' omdat je inderdaad een ''zere'' plek heb gevonden waar tegen gestreden moet worden... als het je interesseert tenminste.
God mag weten waarom het JOU interesseert??????

En waarom het NODIG is dat er een regel voor kwam?

Omdat het uit de hand liep....
Omdat mensen nu eenmaal langzaam hun grenzen van fatsoen laten varen... en niet alleen in MLM.
Waarom denk je dat er ''WETTEN'' zijn?

Zo, ga maar lekker triomfantelijk zitten doen....
Maar stop de andere nonsens.....

JvE

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Quote: Maar goed, we hebben nu vastgesteld dat ik begrijp wat MLM inhoud

Nee!
Je snapt er niets van........
Jeetje, het lijkt wel of je nu stampvoetend staat te janken.
Alleen de basis weet je.
Zo'n flauwe terugkrabbelactie had ik niet van je verwacht. Meer is er niet Jan. MLM is nou eenmaal wat het is. Tuurlijk zitten er heel veel aspecten aan, en een zeer groot deel daarvan is hier al eens besproken. Maar meer is het gewoon niet.
Dat je een, (zeer ernstig) punt van kritiek hebt overgeschreven en vertaald hebt, maakt jou GEEN expert.
1 punt van kritiek? Het echte punt van kritiek is dat de hele basis van MLM niet klopt. En dat is geen kwestie van overschrijven en vertalen. Dat is een kwestie van veel stukjes informatie bij elkaar leggen, de cijfers er eens naast houden, erover discussieren en conclusies trekken.
Hoe eerlijk de structuur in elkaar zit, heb jij geen kaas van gegeten....
Eerlijk? Hoe eerlijk de structuur in elkaar zit?! Wat is er in godsnaam eerlijk aan een systeem dat zijn eigen pretenties niet waar kan maken?
En nu vertel ik je dat je voor het EERST eens een keer gelijk hebt.....
Bij lange na niet voor het eerst. Ik zit er ook wel eens naast hoor, geef ik meteen toe.
God mag weten waarom het JOU interesseert??????
Omdat ik veel begrijp, maar niet waarom MLM tegen beter weten in wordt verdedigd.
Maar stop de andere nonsens.....
Doe jij dat nou eens voor de verandering. Hou eens op met je huilerige wegloopgedrag en ga nou eens in op de argumenten. Geef eens antwoord op de vragen die je gesteld worden. Zet je vooringenomenheid en arrogantie nou eens opzij.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik ben eigenlijk niet eens , anti-mlm. Maar als je er nog niet veel van begrijpt en de vragen die je stelt zijn in de ogen van degene die met mlm te dom/teveel kritiek/ ,Dan word je ineens tegenstander genoemd en begint het spel om je onderuit te halen. Alleen omdat ik er nog niet zoveel van begrijp als student26, en ik daarom zijn vragen goed vind ben ik vogelvrij. ik ben ineens een meeloper van student26 en kennelijk niet in staat om iets te vragen.
Als jij denkt dat student 26 er veel van begrijpt heb je het mis.
Huj is 1 keer naar een meeting geweest van een bedrijf en daarvanuit begrijpt hij MLM, knap hoor!!!!!!!!!!!!!! :P
Er zijn mensen die vanuit zo'n presentatie positief gereageerd hebben en zijn begonnen met een MLM bedrijf vanuit huis en die nog niet helemaal doorhebben hoe het in elkaar steekt.
Natuurlijk niets mis mee, maar al doende leert men!!
Wat ik hiermee wil zeggen is, dat als je met een half oog kijkt, hoort wat je wilt horen, zelfs moeder Theresa van dse duivel is bezeten.



Iedereen is vrij om wel of niet zich met mlm bezig te houden, maar door deze oneerlijke manier van benaderen knap ik af.[ en michelM ,zeg maar dat jij mij niet eens wil ]

Jurrien
Precies iedereen is vrij om zich met MLM bezig te houden, ik heb als je goed hebt gelezen dat iemand dat moet of er geen tegenstander van mag zijn, maar ik geloof daat jij ook alleen leest wat je wilt, en wil je dat ik zeg dat ik jou er niet bij wil hebben.
Best hoor, wat jij wilt.
Het blijft jouw keus , jouw leven, jouw ding,
en voor de rest; Wie de schoen past................!!!!

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Verzadiging houdt in dat het potentiele marktaandeel is bereikt. In de gangbare economische theorie wordt dit vaak inzichtelijk gemaakt door....
Ja student, hier ontspoort de discussie geheel. Je moet altijd rekening houden met de discussiepartners tegen wie je het hebt. Een beperkt opgeleide laat-middelbare persoon met een paar jaar ambachtsschool en verschillende baantjes op zijn cv die -te laat- tot het besef is gekomen als gevolg van enkele pensioenbreuken over een pensioengat te beschikken zo groot als Florida, een begrip waarvan hij gedurende zijn hele arbeidsverleden van het bestaan niet eens op de hoogte was. Gecombineerd met een naïeve kinderlijkheid -in zijn betogen komen meer smileys voorbij dan wanneer ik mijn nichtje van 11 op msn heb- en de dringende wens buiten het reguliere arbeidsproces geraakte omstandigheden om toch nog enig zicht op verbetering te hebben vormt een ideale combinatie om te worden ingelijfd door de clubs die hun principes op voor dit soort mensen niet door te prikken wijze weten te verdraaien in voor hen geloofwaardige weergaves van de werkelijkheid.
Met de marketingprincipes waar 98% van de wereld van bestaat (plus de aanvullende uitkeringen van de 2%) hoef je daarom niet aan te komen omdat zij juist het horen bij die 2% zien als de oplossing voor de miserabele omstandigheden waarin ze terecht gekomen waren toen ze nog bij de 98% hoorden. Op het moment dat je gaat knagen aan de misleidende principes van de mlm gaat het mis als het eerste begrip begint door te dringen van wat men nou juist liever niet wil horen. En dan moet je er niet versteld van staan te kijken dat er wel eens een lelijk woord valt. Dat overkomt iedereen bij slecht nieuws, of het nu belastingverhoging betreft, een lekke band, een moord, of een verbrijzeld toekomstbeeld.

Gesloten