| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kinderbijslag maar afschaffen ..
Re: Kinderbijslag maar afschaffen ..
Via deze link meer betreffende de bevolkings populatie -
-, en de noodzaak van regulering kun je beter bepalen door het minder aantrekkelijk te maken of de hiervoor ( door mij aangehaalde "alternatieven". (die het , vanuit de samenleving gezien , eigenlijk niet zijn; het gezin word dan namelijk in de maatschappij gezet ... met alle aandacht die daarbij komt , ipv zoals nu , ge-isolleerd ., beschermend , ouders zijn het die het het beste weten pricype .. ( Lees dus niet alleen dit maar ook (mijn) eerdere analyses en verder kijkende aanmerkingen ) Zomaar een "nee" is bewust de oogkleppen ophouden of je onterecht aangevallen voelen !
http://www.eu.int/abc/keyfigures/sizeandpopulation
/wholives/index_animated_nl.htm
-, en de noodzaak van regulering kun je beter bepalen door het minder aantrekkelijk te maken of de hiervoor ( door mij aangehaalde "alternatieven". (die het , vanuit de samenleving gezien , eigenlijk niet zijn; het gezin word dan namelijk in de maatschappij gezet ... met alle aandacht die daarbij komt , ipv zoals nu , ge-isolleerd ., beschermend , ouders zijn het die het het beste weten pricype .. ( Lees dus niet alleen dit maar ook (mijn) eerdere analyses en verder kijkende aanmerkingen ) Zomaar een "nee" is bewust de oogkleppen ophouden of je onterecht aangevallen voelen !
http://www.eu.int/abc/keyfigures/sizeandpopulation
/wholives/index_animated_nl.htm
Laatst gewijzigd door Rembrandt op 02 jan 2006 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Kinderbijslag per inkomen uitkeren. Mensen die tonnen hebben,hebben geen kinderbijslag nodig. Verder iedereen die roept dat kinderbijslag niet meer mogelijk moet zijn. Dan vind ik ook dat de hypotheekaftrek niet meer mogelijk moet zijn. Een huis kopen kost nu eenmaal geld. Zo zou je het ook kunnen stellen.
Een huis kopen kost nu eenmaal geld. Zo zou je het ook kunnen stellen.
ik snap niet dat hier mensen met dieren worden vergeleken
maar als ik dit allemaal lees denk ik: hmmmm wat een discussie zeg!!
het gaat om kinderbijslag en niet om hypotheek,hondenbelasting enz
daar kan je een nieuw topic voor openen als dat je dwars zit.
maar als ik dit allemaal lees denk ik: hmmmm wat een discussie zeg!!
het gaat om kinderbijslag en niet om hypotheek,hondenbelasting enz
daar kan je een nieuw topic voor openen als dat je dwars zit.
Het zou verstandig zijn kinderbijslag vanaf nu tot 2 kinderen of zwangerschappen te beperken.
Nederland is overvol, vooral in de Randstad.
Er zijn t.g.v deze overbevolking file problemen, milieu problemen, het landschap verandert dramatisch door de bouw van de benodigde Vinex locaties.
Waarom zou de regering grote gezinnen nog subsidie geven ?
Er zijn in Nederland zo 'n 500.000 grote gezinnen; stel dit zijn gezinnen van gemiddeld 4 kinderen dan is de aanwas boven de 2 kinderen 1.000.000.(1 miljoen). Hoeveel Vinex locaties en uitbreidingen van snelwegen zijn hiervoor nodig ? De financiele besparing zou op jaarbasis 1 miljard euro zijn. javascript:emoticon('8)')
Cool
Besteed dit bedrag direct aan investeringen die kinderen nodig hebben : scholen, subsidies voor cultuur en ontwikkeling. (sportverenigingen, muziekscholen); wat rest aan (ouderen) zorg.
Een deel van dit geld kan ook voor de AOW voor later ingelegd worden.
Ook zou het de regering sieren in het nieuwe zorgstelsel nog maximaal 2 * kraamzorg te vergoeden.
Nederland is overvol, vooral in de Randstad.
Er zijn t.g.v deze overbevolking file problemen, milieu problemen, het landschap verandert dramatisch door de bouw van de benodigde Vinex locaties.
Waarom zou de regering grote gezinnen nog subsidie geven ?
Er zijn in Nederland zo 'n 500.000 grote gezinnen; stel dit zijn gezinnen van gemiddeld 4 kinderen dan is de aanwas boven de 2 kinderen 1.000.000.(1 miljoen). Hoeveel Vinex locaties en uitbreidingen van snelwegen zijn hiervoor nodig ? De financiele besparing zou op jaarbasis 1 miljard euro zijn. javascript:emoticon('8)')
Cool
Besteed dit bedrag direct aan investeringen die kinderen nodig hebben : scholen, subsidies voor cultuur en ontwikkeling. (sportverenigingen, muziekscholen); wat rest aan (ouderen) zorg.
Een deel van dit geld kan ook voor de AOW voor later ingelegd worden.
Ook zou het de regering sieren in het nieuwe zorgstelsel nog maximaal 2 * kraamzorg te vergoeden.
Kijk, dit vind ik nu weer flauw. Je bent zelf ook (ooit) naar school geweest en als je ouders de werkelijke kosten daarvan hadden moeten ophoesten, dan heb jij een zeer korte schoolloopbaan gehad.
Geplaatst op 31 Dec 2005 22:27 door karr-2
----------------------------------------------------------------------------------
Tsja en dat weet je als je kinderen neemt. Kinderen kosten geld, dat weet iedereen. Maar ik zie nog steeds geen reden om dit te laten sponsoren door de overheid. Wil je kinderen? Prima, maar dan draai je ook zelf op voor de kosten.
Ws hebben je ouders ook nog kinderbijslag ontvangen, dus het zou netjes zijn wanneer je dit met terugwerkende kracht terugbetaald aan de overheid.
Okee dan hou ik het SIMPEL AFSCHAFFEN PER DIRECT
Okee dan hou ik het SIMPEL VERHOGEN PER DIRECT
SJZ
Geplaatst op: 02 Jan 2006 15:23 Onderwerp:
- Okee dan hou ik het SIMPEL VERHOGEN PER DIRECT
kazana
Geplaatst op: 02 Jan 2006 14:58 Onderwerp:
- Okee dan hou ik het SIMPEL AFSCHAFFEN PER DIRECT
Dan doe je niets aan het verdere inzicht maar blijven jullie beiden maar lekker dom !
Je hebt gelijk Rembrandt, mijn reactie bevatte geen enkele zinnige argumentatie. Maar het was ook meer een reactie op het bericht van kazana. Dit soort berichten komen niet uit boven het welles-nietes niveau van kleine kinderen. Dat bedoelde ik duidelijk te maken. Helaas kwam dat bij jou kennelijk anders over: jij denkt dat ik wel heil zie in een welles-nietes spelletje.
Denk toch eens na voordat u uw mening uit.
Nederland is in een zeer rap tempo aan het vergrijzen .
Zeker kinderbijslag in stand houden ,maar wel naar inkomen .
Wordt wakker allemaal dit is een wereldwijd item
Tim
Nederland is in een zeer rap tempo aan het vergrijzen .
Zeker kinderbijslag in stand houden ,maar wel naar inkomen .
Wordt wakker allemaal dit is een wereldwijd item
Tim
Ben ik het helemaal mee eens kinderbijslag
naar inkomen.Echter daar zit nu juist de kneep.
Mensen met een hoog inkomen hebben
maar weinig kinderen.Of niet soms?
naar inkomen.Echter daar zit nu juist de kneep.
Mensen met een hoog inkomen hebben
maar weinig kinderen.Of niet soms?
- Je hebt gelijk Rembrandt, mijn reactie bevatte geen enkele zinnige argumentatie. Maar het was ook meer een reactie op het bericht van kazana. -SJZ
Dat hoop ik SJZ , maar je moet me toch duidelijk maken waarom jou idee om Overheidstuun te garanderen als daar geen noodzaak meer voor bestaat, jou verhaal over Overheid , belang en of daarmee inverband zijnde, een logisch te maken conclusie; jongeren dragen bij aan de oude dag .... is te kort door de bocht , kijk je dan niet naar langer termijn , iemand noemde milieu en ruimte , laten we eerlijk blijven , het is toch van de gekke dat we zon zware belasting van ons (handels) milieu eisen, en zonder echt in te grijpen gewoon maar doorgaan op deze "klanken" van een naoorlogse mentaliteit ?
Dat hoop ik SJZ , maar je moet me toch duidelijk maken waarom jou idee om Overheidstuun te garanderen als daar geen noodzaak meer voor bestaat, jou verhaal over Overheid , belang en of daarmee inverband zijnde, een logisch te maken conclusie; jongeren dragen bij aan de oude dag .... is te kort door de bocht , kijk je dan niet naar langer termijn , iemand noemde milieu en ruimte , laten we eerlijk blijven , het is toch van de gekke dat we zon zware belasting van ons (handels) milieu eisen, en zonder echt in te grijpen gewoon maar doorgaan op deze "klanken" van een naoorlogse mentaliteit ?
ik vind dan per direct de ivf zelf betalen
en de sterilisatie terug in het basispakket!!
en de sterilisatie terug in het basispakket!!
AHAA het balletje valt nog steeds niet,behalve bij bot.
Denk toch eens na en doe niet zulks een stomme uitspraken over ivf.
Step into the world where we are living in.
Tim
Denk toch eens na en doe niet zulks een stomme uitspraken over ivf.
Step into the world where we are living in.
Tim
iedereen mag zijn mening hebben en ik vind niet dat ik daarmee bestempeld kan worden als dom
mijn visie is nu eenmaal als het niet langs de natuurlijke weg gaat
(vraag je maar eensaf hoe dat komt)
dan maar niet!!!
je kan dingen in het leven niet afdwingen en zeker niet als het om kids gaat.Je hoort vaak genoeg de mensen zeggen na 2 maanden :He het lukt niet ik wil er geen jaren overdoen hoor!!
dan maar lekker hormonen spuiten je lichaam opfokken en dan als het niet lukt komen de psychische problemen en zijn we daar nu zo blij mee??
van de mensen om mij heendie ifv hebben gedaan zijn er 3 van de 4 al gescheiden,de kinderen lopen bij mentrums,moeder kan het niet meer
en dat alles omdat het MOEST.kinderen horen erbij anders ben je geen waardig persoon op deze aardklooot(let op: deze woorden komen niet van mij maar wel van uitspraken om mij heen die ik hoor)
belachelijk gewoon ik weet niet waarom mensen zo denken en doen
het zal DE maatschappij wel zijn.
mijn visie is nu eenmaal als het niet langs de natuurlijke weg gaat
(vraag je maar eensaf hoe dat komt)
dan maar niet!!!
je kan dingen in het leven niet afdwingen en zeker niet als het om kids gaat.Je hoort vaak genoeg de mensen zeggen na 2 maanden :He het lukt niet ik wil er geen jaren overdoen hoor!!
dan maar lekker hormonen spuiten je lichaam opfokken en dan als het niet lukt komen de psychische problemen en zijn we daar nu zo blij mee??
van de mensen om mij heendie ifv hebben gedaan zijn er 3 van de 4 al gescheiden,de kinderen lopen bij mentrums,moeder kan het niet meer
en dat alles omdat het MOEST.kinderen horen erbij anders ben je geen waardig persoon op deze aardklooot(let op: deze woorden komen niet van mij maar wel van uitspraken om mij heen die ik hoor)
belachelijk gewoon ik weet niet waarom mensen zo denken en doen
het zal DE maatschappij wel zijn.
ik heb vandaag in iedergeval mijn kinderbijslag gehad en daar ben ik heel blij mee. Kan ik in iedergeval weer wat kleding en schoenen kopen voor mijn kind.
Ik en mijn vrouw hebben het beslist niet breed mijn vrouw werkt parttime en past 2 dagen op de kids en ik werk ook parttime (ben voor langere tijd werkloos geweest).
mensen die een goed inkomen hebben een mooi huis en alles dr op en dr aan en een goede opleiding e.d. tsja die zullen wat minder op de centen hoeven te letten en zullen de kinderbijslag ook niet echt nodig hebben. maar misschien op een goeie dag gebeurt er iets waardoor je blij bent dat zoiets als de kinderbijslag bestaat.
voor ons is de kinderbijslag een uitkomst en we besteden onze kinderbijslag echt zuiver voor ons kind . de term FOK premie die ik op dit forum tegenkwam vind ik wat overdreven.
Als we straks de kinderbijslag afschaffen en gaan snijden in andere goede regelingen zullen de minder bedeelden het moeten ontgelden en geld alleen straks nog maar het recht van de sterkste
en ach ja ik maak ook gebruik van de zorgtoeslag en de huurtoeslag.

Ik en mijn vrouw hebben het beslist niet breed mijn vrouw werkt parttime en past 2 dagen op de kids en ik werk ook parttime (ben voor langere tijd werkloos geweest).
mensen die een goed inkomen hebben een mooi huis en alles dr op en dr aan en een goede opleiding e.d. tsja die zullen wat minder op de centen hoeven te letten en zullen de kinderbijslag ook niet echt nodig hebben. maar misschien op een goeie dag gebeurt er iets waardoor je blij bent dat zoiets als de kinderbijslag bestaat.
voor ons is de kinderbijslag een uitkomst en we besteden onze kinderbijslag echt zuiver voor ons kind . de term FOK premie die ik op dit forum tegenkwam vind ik wat overdreven.
Als we straks de kinderbijslag afschaffen en gaan snijden in andere goede regelingen zullen de minder bedeelden het moeten ontgelden en geld alleen straks nog maar het recht van de sterkste
en ach ja ik maak ook gebruik van de zorgtoeslag en de huurtoeslag.
Toch wel minimaal Nike en Adidas he, anders loopt je kind een trauma voor het leven op.Kan ik in iedergeval weer wat kleding en schoenen kopen voor mijn kind.
-
Pientjelien
Heb je de rest van het verhaal van Tomaatje ook gelezen Karr-2 ?
Wat een raar antwoord zeg na het verhaal van Tomaatje.
Wat een raar antwoord zeg na het verhaal van Tomaatje.
ach rare antwoorden ben ik zo onderhand gewend. blijkbaar heeft karr2 ergens zelf een kinder trauma te verwerken.
misschien een slechte jeugd gehad ?
misschien een slechte jeugd gehad ?