UPC M.J schreef:SimonleBon
Begrijp me niet verkeerd dat je de kabel weg kan laten. Het was een indicatie natuurlijk.
Beetje flauw. Een indicatie met als doel een oneerlijk prijsvergelijk tussen UPC kabel en ADSL neer te zetten. Hoe je het ook bekijkt, ADSL is gewoon goedkoper en de huur van de lijn zit bij de prijs inbegrepen, en komt er niet extra bovenop.
UPC M.J schreef:
Jij bent een voorstander van ADSL en dat mag je gerust zijn.
....
Al met al ADSL is geen slechte optie. Als je een downloadfreak bent kan je altijd overstappen naar de kabel van UPC.
....
Nou hoorde ik iemand praten over GLASVEZEL aanbieders. Maar dat zijn de grootste oplichters.
....
Bij UPC kijken we eerst naar de oorzaak. Als jij met de modem hebt lopen gooien gaan we natuurlijk de monteurskosten niet vergoeden. Heeft de modem daarentegen altijd gewerkt en komt die bv. niet meer online dan vergoeden wij de kosten.
....
Want upc heeft geen eigen monteurs. Wij huren die in. Dus als de problemen vanuit de klanten komen gaan wij de kosten natuurlijk niet vergoeden

Lijkt me niet meer dan logisch dat de modem kosteloos vervangen wordt bij problemen. Er bestaat namelijk geen alternatief voor de modem van UPC.
Ik lees twee keer achter elkaar 'gaan we natuurlijk niet vergoeden' UPC is net als andere bedrijven bij wet verplicht gewoon een goed product te leveren (sla het Burgerlijk Wetboek er maar eens op na). Wanneer een monteur een RJ-45 niet goed op de kabel knijpt en de paren gewoon naast elkaar aansluit, ligt de oorzaak van het probleem dan bij de klant?
GLASVEZEL: Ik heb een kennis met 100Mb glasvezellijn, en die is toch dik tevreden, supersnel. Duur, maar stuk goedkoper dan het duurste UPC abo.
Wanneer je downloadfreak bent, voldoet ADSL meestal prima en is goedkoper dan UPC. Ik ben geen
voorstander van ADSL, CAI, satelliet, UMTS, of welke transportlaag ook, maar weeg af wat mij de beste prijs/prestatieverhouding biedt. Wat dat op dat moment in tijd is, zal mij een worst wezen. Nu is het het pakket zoals ik eerder beschreef, maar dat kan over 2 jaar weer anders zijn.
Maar door mijn ervaringen met o.a. UPC, Canal Digitaal en KPN heb ik wel een zekere vooringenomenheid ontwikkeld, die ook telkens in de praktijk al juist bevestigd werd.
Maar als ik mij goed herinner ging dit topic over de UPC mediabox, het imho apparaat dat de UPC monopolie faciliteert en toepassing van nieuwe technologische ontwikkelingen verhinderd. Denk hierbij aan superplatte TV's met geïntegreerde DVB (C,T,S) onvanger.
Voor HDTV via UPC, zit je sowieso altijd aan de mediabox vast, waardoor je nieuwe apparatuur niet kunt gebruiken zoals je wilt. Moet je je eens voorstellen; heb je een superluxe design TV van B&O, wordt je verplicht die lelijke afstandbediening van de mediabox te gebruiken. Volslagen achterhaald.
Bij CD kun je tenminste nog een CAM module aanschaffen die je in het slot van je TV propt zodat je de interne DVB-S ontvanger kunt gebruiken.