Heb je even????? Een uurtje of wat????!!
Mijn ellende met Tele2 dateert al vanaf de eerste dag, oktober 2006, tot aan de dag van vandaag!!
Idd...een decoder die gewoon niet geleverd werd. Had de kabel bij Essent al opgezegd! Ik kon er tig keer achteraan bellen waar die decoder nu bleef. Kosten!!!
Al met al kwam de decoder na 2 maanden nadat ik het had aangevraagd!
De facturering ging eigenlijk ook direct al mis. Teveel. te weinig, credit nota's, debet nota's.....
Ik heb een tele2 compleet van €44.90 p.m. Tele2 presteerde meerdere malen bedragen als: 126,-.....152,-.....89,-....75,-....e.d van mijn rekening te incasseren!!
En als je dan contact opneemt met tele2 beloven ze stellig dat ze dit weer gaan crediteren. Niet dus!!
Daarnaast word je dan ook nog eens als wanbetaler in de administratie verwerkt, want een paar weken later ontvang je intimiderende aanmaningen om die veel te hoge en incorrecte facturen onmiddelijk te voldoen. Ander volgt er afsluiting!!
Wat inmiddels ook een paar keer gebeurt is!
Het begint met de telefoon, een dag of 2 later doet je internet niets meer.
Ik heb daardoor al meerdere keren voor meerdere dagen zonder telefoon, internet of televisie gezeten. Schandalig gedrag van tele2!
Steeds weer neem ik wanhopig contact op met tele2. Inmiddels niet meer met het vriendelijke verzoek maar met het dreigende verzoek de administratie deugdelijk te maken en mij niet meer te intimideren met hun dreigende onterechte facturen.
Klachtbrieven helpen ook niet. Ik heb er al meerdere verstuurd. Tele2 heeft niet eens het fatsoen hier op te reageren! Gewoon schaamteloos gedrag!!!
Tot ineens....telefoon! Tele2! Iemand die een hoge positie bekleed en de hele kwestie wil oplossen.
Goddank...denk je dan nog. Eindelijk iemand die wakker wordt!
Maar niet heus!!
Na duizend beloftes om alles in orde te maken, bloemenbonnen die ik nooit mocht ontvangen, creditaties die nooit zijn gemaakt, een administratie die nog steeds niet deugd........
Nóg steeds dezelfde ellende!
Dan ineens een mail! Alweer een gevoel van goede hoop!
In die mail een bijna wiskundige berekening van alle factureringen, betalingen en crediteringen. ( van 1.5 jaar!!)
Met als uitkomst: ( jawel!!) Wegens alle onterechte factureringen sta ik plots 347 euro in de plus!!!!!!
Er wordt voorlopig niet meer gefactuurd tot het moment dat deze creditering helemaal gebruikt is.
Ik dacht nog....volgens mij komt dit niet helemaal goed. Tele2 maar weer eens gebeld. Kosten!!!
Nee hoor....de berekening klopte helemaal!!!!
Tot ineens.....ze gaan weer factureren!! Euh??? Vreemd, de vorige maand kreeg ik nog een mail met de mededeling dat ik nog 86 euro credit had.
Tele2 weer gebeld!! Kosten!!
Tja.....zegt die jongen....de berekening bleek niet juist te zijn en daardoor staat u nu 152 euro in de min!!!???? Euh????
Moet ik nog uitleggen hoe de zwarte vlekken mij voor de ogen sprongen, ik schaamteloos uit mijn slof schoot en die jongen werkelijk voor alles wat slecht is heb uitgemaakt!
Spontaan ontoerekeningsvatbaar geworden!!
Ik vroeg nog naar zijn chef, leider of werkgever, maar niemand van dien aard kon ik spreken.
Ik had nog wel het fatsoen om hem van te voren te waarschuwen voor mijn scheldkanonade! haha.
Uiteraard heb ik hem gezegd dat ik niet van plan was te betalen, en dat ik graag een berekening hiervan wilde ontvangen.
Deze heb ik nooit ontvangen.
Ineens vandaag...een smsje van tele2!! Vreemd. Ik doe mobiel helemaal niets met tele2!
Of ik binnen 5 dagen het bedrag van 200 en nog wat euro wilde overmaken. Euh????? Alweer een of ander vreemd bedrag!
Zeker weer een administratieve fout, en verder niet bij nagedacht.
Ik kom vanavond thuis, ligt er een brief van Intrum Justitia, incassobureau.
Je voelt hem al aankomen???....In opdracht van tele2 komen ze die 200 en nog wat euro bij mij verhalen. Tele2 zou mij al meerder malen hebben aangemaand. Wat me ineens doet bedenken dat het smsje van vanmorgen wel heeeeeeeeel toevallig was. Het was de eerste keer dat ik werd verzocht 200 en nog wat euro te betalen. En per sms??????
Met uiteraard het dreigement tot afsluiting als ik niet binnen zoveel dagen betaal!! Ik weet nu ook dat bloed kan koken!!!!
De facturen zijn bijgesloten.
Als ik mijn administratie er op nasla, blijken die factuurnummers helemaal niet te bestaan. Het lijken wel spookfacturen.
Boos, kwaad, geirriteerd, kokend van woede kruip ik achter mijn pc om een brief te schrijven.
Kort maar bondig schrijf ik het incassobureau dat ik geen achterstallige betalingen heb en geef ze ook nog duidelijk te verstaan dat als ze me afsluiten ik dat zal zien als contractbreuk en ik mijn tele2 compleet met onmiddelijke ingang zal beeindigen.
Heb het vanavond op de post gedaan, en ben benieuwd naar de reactie.
Betalen is in elk geval geen optie!! Wanner I.J dit door zet, laat ik deze hele kwestie voor het gerecht komen. Laat de rechter dan maar eens bepalen wat hier nog wel of niet betaald moet worden. Gelukkig hanteer ik wel een deugdelijke administratie, ik kan de bewijzen zo op tafel gooien, en vraag ik dan gelijk op grond van een ondeugdelijk produkt ontbinding van het contract aan!!
Ook zoiets: Ik kan niet eens op welke grond dan ook van het contract af!! Het is toch belachelijk gesteld hier in Nederland!
Het produkt en levering is ondeugdelijk maar je zit tot het eind vast aan het contract!
Die ongelooflijke snelheid die tele2 belooft??? Een lachertje!
Meer verbindingsproblemen dan je lief is......een technische dienst die er 4 dagen over doet een storing op te lossen......onterechte afsluitingen...ik ben het nu meer dan zat!!!!!!
Hopeloos en depressief van die muur waar je steeds tegen aanloopt!!
Woedend van die zogenaamde helpdesk waar afgekeurde Miepen aan de telefoon hun teennagels zitten te lakken en je ondertussen ongeinteresseerd te woord staan!
Goddank loopt mijn contract dit jaar af en ben ik ein-de-lijk van tele2 af!!!
Nu nog een provider zoeken die niet in de top 10 van falende providers staat!!!
Iemand nog een suggestie????
Of is er een provider die dit leest en mij graag als klant wil en kan garanderen dat de levering probleemloos is?????
Mijn vertrouwen is er helemaal uit!!