LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wichelroede - Aardstralen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jiping

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door jiping »

Weer zo'n misselijkmakende redenering.
Ik heb nergens het bestaan van aardstralen en wichelroedewandelaars beweert
Als je mijn tekst écht gelezen had wist je dat.

Mijn tekst ging over hoe deze soort vragen benadert worden los van het feit of het wel of niet waar is....

Of het primitief is om dat wél te geloven, zoals hier veel beweerd wordt, moet iedereen zelf weten
wat ik veel primitiever vind is dat sommigen niet schijnen te kunnen discusiéren en hún visie kunnen overbrengen terwijl ze daarbij de ander gewoon in zijn waarde laten

Nee je eigen punt komt natuurlijk veel sterker over als je die van de ander onderuithaalt door belachelijk te maken en krachttermen te gebruiken zoals jouw redenering is misselijkmakend.
Mijn redenering is mijn mening en daar hou ik het bij, wat anderen ervan vinden is hun verhaal en om mijn punt over te brengen hoef is die van hun niet af te kraken.

1 ding staat voor mij vast iemand die zich bezighoud met aardstralen en dingen die je niet kunt zien en in andere dingen gelooft die ik niet geloof is prettiger omgaan als met iemand die zich met mijn mening bezighoud omdat de zijne beter is en diegene zich daarom niet gewoon bij zijn eigen verhaal kan houden maar eerst anderen in de hoek moet zetten om ruimte voor zichzelf te maken.

Bovendien begint je betoog dat mijn mening misselijkmakend is en vervolgens veklaar je dat volgens redenen die echt nergens in mijn verhaal terug te vinden omdat ik daar simpelweg niet in geloof en dat dus ook niet beweer.

Ik lees vaak op het wetenschapsforum en daar las ik een intressant stuk over dat wat vroeger gedacht werden aardstralen te zijn veel overeenkomsten vertonen met de lijnen/grenzen van magnetische velden.
Dit is geen bewezen wetenschappelijk feit maar wel een theorie die minder vergezocht en aannemelijker wordt gevonden binnen wetenschappelijk onderzoek.


maar om mezelf te citeren,

Maar ik hou maar snel op want zoals met elk onderwerp waar iemand een persoonlijke mening over heeft schijnen deze ..... belachelijk gemaakt worden door de eeuwige zelfde grapjes en scheldpartijen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@jiping, het misselijkmakende aan jouw stelling is dat jij de wijze waarop de kerk vroeger mensen verketterde (ik denk nu specifiek aan Galelei) durt te vergelijken met de huidige trend van dusdanig kritisch zijn dat we eerst bewijs willen zien voordat we iets geloven.
Om in je volgende post vrolijk verder te gaan en de complete wetenschappelijke denkmethodes e.d. onderuit te halen.

Waarbij je aan de volgende twee dingen compleet voorbijgaat:
1) Vroeger zijn er mensen op de brandstapel gegooid voor niet het dogma van de kerk volgen. Nu zal dat niet gebeuren, zelfs als iemands mening compleet afwijkt.
2) De dingen die nu vaak als onzin worden afgedaan worden op een dusdanige wijze gepresenteerd, en gebaseerd op je moet erin geloven dat ze terecht worde afgeserveerd. De bron van de uitspraak is in deze wel degelijk van belang.

Daarbij heb ik nergens gezegd dat je het bestaan van aardstralen ondersteunt dan wel afwijst.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Schei uit met deze onzin diskussies, ga eerst eens op les. Hebben wij ook gedaan, we hebben ons eerst eens laten scholen door een professionele wichelroedeloper.
Hier is mijn punt dus al.
Een professionele wichelroede loper heeft jullie geschoold. Radioactiviteit kan ik meten met een apparaatje. Geen scholing nodig.
Wichelen is schijnbaar met een wichelroede lopen. Als je bedoelt dat mensen dit doen, dan bestaat het fenomeen inderdaad. Als je bedoelt dat het werkt, klopt en alles, dan is dit nog lang geen gepasseerd station. Ondanks de poging tot wetenschappelijke praat.

Volgende vraag, waarom moet ik iemand inhuren om het stralingspatroon te meten, zoals op jullie site staat. waarom kan ik niet een apparaatje kopen (al dan niet door jullie ontwikkeld) waarmee ik zelf de straling kan meten? En niet alleen de straling, ook de hoeveelheid straling.

jiping

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door jiping »

Ik kan niet verantwoordelijk zijn voor jouw associaties als ik het over de kerk en hun afwijzing van alles anders heb.

Het enige wat ik zei was "....zoals de kerk vroeger"In mijn persoonlijke geval betekend dit de machtige kerk in het zwaar gereformeerde dorpje waar ik opgegroeid ben zo kort geleden als 15 jaar .

Dat jouw associatie vervolgens is de brandstapels en andere zaken uit de middeleeuwen is gewoon een miscommunicatie Hoewel ik toegeef dat de toestanden 10 jaar geleden in zo'n zwaar gereformeerd dorp best middeleeuws waren.

Ik spreek vanuit mijn standpunt en achtergrond, jij hebt daar andere associaties bij.

En dat is ook de reden dat het op forums vaker fout dan goed gaat.
Maar ik blijf erbij;
De inhoud van je mening heeft niks te maken met je woordkeuze.
Je kunt ook gewoon aangeven dat je het totaal niet met me eens bent zonder hierbij jouw lichamelijke reacties op mijn tekst aan te geven.
Dat je het helemaal niet eens ben kan, maar wat is de toegevoegde waarde om aan te geven dat jij misselijk wordt van mijn tekst?

want ik wil natuurlijk niet bijdragen aan jouw lichamelijke klachten.

jiping

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door jiping »

Dus wat ik bedoelde met het "verketteren"van de kerk zijn niet de toestanden in de middeleeuwen maar recenter tot nu in die paar resterende gereformeerde leefgemeenschappen waar je mischien wel niet op de brandstapel wordt gezet maar wel waar je het dagelijks leven onmogelijk wordt gemaakt als je met iets aankomt wat niet in het straatje van de kerk past.
En het bestaat echt nog!!
En wat mij betreft staan fanatiek geloof en fanatiek niet geloven daarom op 1 lijn.
fanatici in de gloria.... :lol:

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste K de Jonge

Altijd weer die pseudo wetenschappelijke verklaringen en insinuaties.

Er is geen enkel experiment wat jij beschrijft in jouw verhaal wat op een wetenschappelijke manier is uitgevoerd. Edoch het wordt wel opgevoerd als een soort bewijs.


Opmerkelijk is wat ik vandaag heb meegemaakt :

Ik heb vandaag constant aan het getal 6 gedacht. Om mijn hypothese te onderzoeken heb ik daarna vier keer met een dobbelsteen gegooid en waarachtig 6,2,4,6. Dit zijn twee zessen en de getallen opgeteld zijn weer deelbaar door zes. Wat een toeval , ik moet met mijn gedachten de loop der dingen wel kunnen beinvloeden. Ik denk dat ik maar tarotkaarten ga kopen om mensen met problemen verder de put in te helpen :lol:

jiping

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door jiping »

Nou, ik heb vandaag anders constant aan rijmwoorden op "twaalf"gedacht, maar er kwam niks binnen....

jiping

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door jiping »

Ik heb vandaag constant aan het getal 6 gedacht. Om mijn hypothese te onderzoeken heb ik daarna vier keer met een dobbelsteen gegooid en waarachtig 6,2,4,6.
Zo beweerdt Donald Trump dat op die manier de enige is om rijk te worden.
Hij had op een dag besloten om vanaf toen alleen nog maar de hele dag constant aan geld te denken. Altijd en de hele dag door bij alles wat je doet denken aan geld en op die manier zou je vanzelf gaan zien waar het geld zit en hoe het van jouw wordt en ga je na een tijdje overal geld inzien.
Zit wel iets in.
Net zoiets als waneer je zelf iets hebt aangeschaft, bijv. een bepaald merk auto, pas vanaf dán gaat opvallen hoeveel anderen ook die auto hebben terwijl ze daarvoor niet leken te bestaan.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door mlmangel »

Geplaatst op 04 Nov 2006 22:53 door k.de Jonge

Er is een vermoeden, dat astronauten lusteloos worden als ze langere tijd buiten deze ernergieen verkeren.
Osteopris cured by magnetism?
MLM who sell magnets claim that osteoporosis is caused by the absence of the Earth's magnetic field. They claim that space agencies use magnetotherapy to help their astronauts recover. This is absolutely false.

Biomagnetic Pseudoscience and Nonsense Claims Abstract of "Magnetotherapy, the Latest Magic Touch" presented at the Ninth European Skeptics Conference, in La Coruna, Spain, September 4-7, 1997, Miguel A. Sabadell.
BRON: http://www.csicop.org/si/9807/magnet2.html

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Henrice »

Net zoiets als waneer je zelf iets hebt aangeschaft, bijv. een bepaald merk auto, pas vanaf dán gaat opvallen hoeveel anderen ook die auto hebben terwijl ze daarvoor niet leken te bestaan
Het projectie mechanisme.

Er zijn ook mensen die door dit mechanisme hun eigen problemen en onvolkomenheden in ieder ander menen te herkennen.

Heb ik idd al jaren last van , van dat soort mensen.

Gein
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jun 2005 13:52

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Gein »

hmmmm...........lood he

aardstralen, magnetisme !!!!!!!

Probeer eens folie onder je bed met een electriciteitsdraadje
naar aarde. Of ga in een kooi van faraday slapen.

Denk niet dat ik je in de **** neem, in een auto is de elektronica
ook veilig als bliksem erop inslaat. En geloof me daar komt een
aardige EM puls vanaf.

Toedeledokie

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Van die rubberen dempers kopen voor onder de wasmachine
en onder de poten van het bed doen.Vind het zelf de grootste
kul die er is maar er zijn er die er heilig in geloven.Hebben van
die rubberen dingen gekocht op mijn advies en ik kreeg een fles Wodka want ze sliepen gelijk beter 8) Heb er inmiddels 6 gehad :wink:

Dura
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:26

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Dura »

Beste Annemiek,

Ik heb je een serieus mailtje gestuurd.

Groet Dura

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door caruso »

En de nieuwste Harry Potter is ook uit!

Dura
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2007 12:26

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Dura »

Er staat beste Annemiek boven.
Ik kan me niet herrineren dat ik caruso iets gemeld had.
Er is meer tussen hemel en aarde dan waarvan uw wijsheid droomt.
En Harry Potter valt duidelijk niet in deze categorie.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Aardstralen????? Goh, in tijden niet meer zo gelachen!!

Zijn daar dan nog gelovigen van??
In dit jaar 2007???

't Is niet te geloven.
En dan nog die roede.
Was het een knappe vrouw die in de slaapkamer nieuwsgierig toekeek?
Ja, dan kan een roede gaan bewegen.

Maar ja, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Dat doet mij trouwens terugdenken aan een klant in mijn taxi die heilig geloofde dat ik echt een papagaai met een postduif had gekruist en niet begreep dat ik een postduif kreeg die de weg kon vragen.

Grootvader

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik heb een keer een lintworm met een stekelvarken
gekruist.Het resultaat was een rol prikkeldraad. :wink:

Toolboy

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wordt het niet eens tijd dat dit topic verplaatst wordt naar het topic medicijnen :lol:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door cybertomaat »

De humor STRAALD werkelijk van dit topic af ......

Maar ff zere neus ... doe nou niet zo onaardig allemaal
er zit echt wel wat in, in dat aardstraalverhaal ...
net als die GSMmasten veroorzaakt de straling een kwaal
maar zo'n ventje met een wiggelroede ... die staat toch voor paal ???

Maargoed ... de straling is ook gewoon met wetenschappelijke
apparatuur te meten hoor ... dus het is er wel ...... trouwens,
alles en ieereen geeft straling (en trillingen) af.
Als jij anders straalt/trild als je omgeving vcoel je je dus vreemd/
niet lekker/ ziek ......

Meer weety ik er ook niet van af hoor ...... maar wilde het wel ff kwijt.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wichelroede - Aardstralen

Ongelezen bericht door bot321 »

Maargoed ... de straling is ook gewoon met wetenschappelijke
apparatuur te meten hoor ... dus het is er wel ...... trouwens,
alles en ieereen geeft straling (en trillingen) af.
Als jij anders straalt/trild als je omgeving vcoel je je dus vreemd/
niet lekker/ ziek ......

Meer weety ik er ook niet van af hoor ...... maar wilde het wel ff kwijt
.

Cybertje dat zijn geen aardstralen hoor dat is gewoon die troep
die in of op de grond ligt zoals temp.verschillen -stalen buizen -
electro kabels-riolering-etc-etc.
Ook ik straal wel eens maar dan heb ik hoge nood.
Aardstralen bestaan niet wel lamstralen :lol:

Gesloten