LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] marktplaats

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door milou »

Kitt komt op mij over als een drammerig kind wat staat te stampen van ik wil, ik wil. Maar voor jouw informatie kitt ik werk voor een dierenorganisatie en heb op slechts 1 dag verzoeken binnen gehad om 8 gedumpte dan wel in het wild geboren jongen van gedumpte katten te vangen met vangkooien. Zodat deze dieren opgevangen kunnen worden in het asiel, daar worden ze gestereliseerd/gecastreerd en wordt er gekeken of deze dieren nog voldoende te socialiceren zijn om als huiskat geadopteerd te worden, zijn ze daar echt te wild voor dan worden ze teruggezet met toestemming van de bewoners op hun oude stekkie of op bv een boerderij. Meld je aan als vrijwilliger bij ons Kitt dan kun je de ellende van al die nestjes eens echt aanschouwen. Misschien stop je dan met dat kinderachtige gedram van IK wil en leer je ook eens kijken naar het belang van de kat. Als je zo veel van de kattenbeesten houdt stuur dan al die lieve vrienden die staan te trappelen om een kitten te adopteren door naar de asiels , veel zwerfkatten zullen daar de komende maanden hun kittens baren/groot brengen dus keus in overvloed.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door just the cook »

Je gelooft toch niet echt dat de jonge poezen van Kitt al een eigenaar hebben terwijl ze nog in de maak zijn :shock:

:lol: :lol: :lol:

Waarom willen die vrolijke aankomende eigenaren wel een poesje van Kitt, maar gaan ze niet naar het asiel?
Omdat Kitt lekker makkelijk is :roll:
In de auto stappen en naar het asiel rijden is soms best veel moeite. Laat staan dat je een geldbedrag moet betalen aan het asiel voor de aanschaf.
Bij Kitt op visite gaan, koffie leuten en daarna met je nieuwe jonge poesje naar huis gaan is veel makkelijker.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt. Een keer 'n nestje van haar eigen dieren daar kunnen bepaalde figuren die hier zo,n moeite mee hebben een voorbeeld aan nemen :!: :!: En degenen die zich nu herkennen[ik zal geen namen noemen] noemen zichzelf hobby fokker/fokster en leuteren over kitten papa's en mama's maar in werkelijkheid hebben zij veel te veel kittens op deze wereld laten zetten :!: Maar dat zullen ze wel in het algemeen belang hebben gedaan,jaja.... want zij wilden voorkomen dat hun raskatten soort zou uitsterven :x Gewoon doen Kitt en goede kittenbrokjes meegeven en weer een hoop mensen zijn blij :lol: :lol:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door bitchy »

gatverrrr reintje, ik dacht dat jij ervoor zou zijn om erfelijke ziektes uit te bannen..
het tegendeel blijkt waar te zijn????
:(
ben jij van mening dat er in het asiel niet genoeg op straat geschopte katjes zitten?
waarom moeten er bewust nog een paar bij :x
van mij hoeven de raskatten kittens ook niet zo nodig, maar die proberen in elk geval wel met gezonde dieren te fokken.
dat is bij katten net zo belangrijk als bij honden hoor :roll:

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door -margriet- »

ik geloof niet dat Reintje dit écht serieus bedoelt :D

Daarbij, het blijft een feit dat ze géén raskatten op de wereld zet, maar halfbloedjes: De vader mag dan een britse korthaar zijn, maar de moederpoes was zelf een half britse / halfwatanders.

Dus... een boomstam hebben ze ook al niet dan he? Hoef je volgens mij ook niet de garanties te verzorgen.... :?

Nou ja... :idea: ik blijf het nogal een zielig iets vinden, zo in het geheel. Hopelijk gedraagt Kitt zich in haar dierentuin níet zo ongedurig tegen haar beestjes als tegen dit forum. Anders kreeg ik er accuut meelij mee (met die diertjes dus he?) :?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Vinden jullie dit nu zelf niet een beetje walgelijk: een raskat mag wel maar een halfbloedje niet. Ik dacht dat discriminatie alleen bij mensen en tussen mensen voorkwam maar dus ook tussen mens en dier :oops:
van mij hoeven de raskatten kittens ook niet zo nodig, maar die proberen in elk geval wel met gezonde dieren te fokken.
Niet rasdieren worden overigens vaak ouder dan die gezonde rasdieren van jou :roll: :roll:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door bitchy »

welke rasdieren van mij?
ik heb geen rasdieren.
maar je valt me weer zwaar tegen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Je kunt niet iedereen verplichten z'n hond dan wel kat uit het asiel te halen, hoe graag ik dat ook zou zien. Maar voor mij is er geen verschil tussen een dier met of een zonder stamboom, dat wil ik alleen maar aangeven.
maar je valt me weer zwaar tegen.
Kon ik dan bij jou nog dieper vallen :?: :roll: :o :cry: :cry: :cry:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door S. »

Onze kat is ongewild rasloos.
Haar moeder is ontsnapt en koos de straatkater van haar keuze, tot flink balen van de fokker, want dit nestje was onverkoopbaar.
Toen mijn man voor de periodieke inenting bij de dierenarts kwam, vertelde hij dat onze Roos eigenlijk nooit wat mankeerde.
Waarop de D.A aangaf dat dit vaak het geval is wanneer een kat zijn eigen 'lover' kiest.
De poes kiest dan de sterkste en gezondste kater.

Maarreeh...dit is nu niet een pleidooi om je kat maar raak te laten fokken, want er zijn gewoon veel te veel van deze diertjes.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

De poes kiest dan de sterkste en gezondste kater.
Juist en probeer dat nou maar eens aan die kitten papa's en mama's uit te leggen :shock:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door just the cook »

Heb jij jou huisdier (hond) ook bij een handelaar vandaan Reintje Vitesse? In mijn ogen is een poezenfokker of hondenfokker die niet letten op de gezondheid een handelaar. Alleen maar voor eigen belang, verder niets.
Verder praten jullie hier even na over het uitkiezen van de sterkste kater. Schopt Kitt haar poes ook op straat dan om de sterkste uit te kiezen? Nee zij wil er 1 van marktplaats, en kiest/koopt er later 1 zelf.
Wauw, wie heeft er gekozen.
Bewust jonge kittens op de wereld laten komen is ondoordacht gedrag. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, doe iets aan het kattenoverschot, laat je eigen kat helpen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Bewust jonge kittens op de wereld laten komen is ondoordacht gedrag.
Inderdaad, oude kittens :lol: :lol: wordt een probleem ennuh jij bent ook zo'n zogenaamde vrije tijds fokker maar wel één met elk half jaar een nestje. Dus a.u.b. geen commentaar op een ander. :roll:

-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door -margriet- »

Vinden jullie dit nu zelf niet een beetje walgelijk: een raskat mag wel maar een halfbloedje niet. Ik dacht dat discriminatie alleen bij mensen en tussen mensen voorkwam maar dus ook tussen mens en dier
Hoi Reintje,

Ik ben het er uberhaupt niet mee eens hoor :? :( Van mij hoeft dieren fokken helemaal niet... zorg eerst dat je van het overschot afkomt en dan kun je wellicht weer wat doen... dan zou het misschien zélfs "gecontroleerd" kunnen worden.........maar ik denk zo dat dát een utopie is :cry: :roll:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door just the cook »

Wat ben ik Reintje Vitesse? :shock: een zgn vrijetijdsfokker?
Waar heb je het over :roll:
Sorry hoor, ik ben maar een gewone man, met 1 hond, een vrouw en 2 kinderen.
Maar voorlopig geef je geen antwoord op mijn vraag of jij soms ook de handelaar hebt gespekt door een hond te kopen die nergens op getest is.
Als men dan zonodig wil fokken moet je het met gezonde dieren doen.
Hond of kat.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kitt »

Deze mensen willen bij mij een kitten omdat er een band vertrouwen is tussen mijn vrienden en mij,iets wat voor een hoop mensen onder jullie niet voorkomt!!!Vertrouwen,misschien moeten jullie dat even opzoeken in het woordenboek.En bij mij hoeven ze tenminste geen 150 euro te betalen voor een kitten wat ze in het asiel wel moeten.Ik vind het niets gek dat de asielen vol zitten als ze zulke bedragen durven te vragen en de mensen ze ergens anders voor neits of voor bijv een 25 euro kunnen krijgen.
En wat betreft de vrijwilliger,vergeten dat ik als vrijwiller werk voor een stichting die asieldieren uit het buitenland hierheen haalt!!Nee jullie zijn echt super volmaakt!!!!!!!!!(even overgeven hoor!!!!)en ik donder niet op van dit forum,vindt het veel te leuk om jullie lekker lastig te vallen en jullie lekker op stang te kunnen jaagen,echt gelweldig vind ik dat.

milou
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 01:35

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door milou »

Kitt voor jouw informatie een kat uit een asiel kost geen 150 euro maar zo rond de 60 euro en voor dat bedrag is het dier gechipt, ingeent en gestereliseerd/gecastreerd . Als je een gratis katje aanschaft en al deze dingen zelf moet betalen ben je stukken duurder uit.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door kitt »

Bel eens voor de prijs naar het asiel in Rotterdam voor de prijs,zal je zien dat ik gelijk heb met de 150 euro.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Rasje34 »

en ik donder niet op van dit forum
.

Tja, of het nu wel of niet eens bent met Kitt, zij heeft natuurlijk net zoveel recht als ieder ander om hier haar mening te verkondigen.
Ik ben benieuwd wat ik straks over me heen zal krijgen. Onze Teun is namelijk op 14 februari plotseling overleden terwijl hij onder narcose lag voor een simpele ingreep. Hij is in een shock geraakt en daar niet meer uitgekomen. Wij hebben hier zitten janken als 2 gekken (zoveel heb ik volgens mij in de afgelopen 20 jaar niet meer gejankt) en ik voel me nog steeds zwaar kl*te. Dat zal waarschijnlijk nog lang gaan duren, maar da's ook niet gek, want we waren helemaal stapel op die hond. Maar we hebben wel besloten dat er aan het eind van het jaar een andere hond zal komen en die komt niet uit het asiel, maar van dezelfde fokster als waar we Teun vandaan hebben.
Ben ik nu ook een slecht mens :cry:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door Soraya »

meer dan 90% van de katten is een huiskat, en de kleine percentage wat overblijft, is raskat. Het grootste probleem is het groep mensen welke kittens fokt, om dat ze het leuk vinden, geen verantwoording nemen voor hun loslopende dieren, of omdat de operatie zogenaamd te duur is. Maar ze kiezen dan niet eens bewust voor een kater, en laten de dieren niet eens testen op erfelijke afwijkingen. Dit zorgt er weer voor dat ook de huiskat uitewindelijk weer de dupe wordt, omdat veel van deze dieren zich ook weer voortplanten.
De meeste mensen die voor een rasdier gaan, moeten toch al een smak geld neer leggen, dus ze kiezen hier bewuster voor dan een asielkat (voor dat geld kan je er veel meer voor kopen). Daarnaast worden velen best goed voorgelicht over ziekten onder het ras (als het goed is zoekt de koper dat ook uit zichzelf weer uit). Maar ik heb net als veel andere fokkers er voor gekozen om voor een raskat te gaan, omdat ik teveel slechte ervaringen heb met asielkatten/zwervers/boerderijkatten. Dat is mijn keuze hierin dat ik hiervoor ging. Maar ik hou me wel verder netjes aan de regels, waarbij het belangrijkste is dat de gezondheid van de katten vooropstaan, en blijven staan ook in de toekomst, en al de onderzoeken die hierbij horen om gezonde dieren te fokken.
Ik heb zelf al een wachtlijst voor kittens, en bij menig andere fokker hoorde ik dat ook. Het welzijn van de dieren staat bij mij voorop, en dan vind ik het altijd weer jammer om verhalen te horen van mensen die bij een kennis een kitten nam of kocht voor een spotprijs, en waarbij bleek dat deze kittens gewoon erfelijke afwijkingen hebben. Dit had allemaal voorkomen kunnen worden, door zowel de kopers, maar ook diegenen die hiervoor verantwoordlijk waren en die die de dieren fokken/vermeerderen. Uiteindelijk is het diertje de pineut.
Maar even terug naar het verhaaltje over de kostprijs van het asielkat, bij mij is die 50 euro, dus dat kost ook weinig, daarnaast houden ze zich wel aan de wettelijke regels; het diertje moet minimaal 7 weken zijn en niet jonger, voordat ze de deur uitgaan. Het liefst houden ze de kittens nog iets langer. De diertjes worden gratis 2x geent, gechipt, ontwormd en gecastreerd. Als je dit allemaal zelf moet betalen, ben je echt veel meer kwijt dan die 150 euro, alleen komen de mensen hier pas achteraf pas achter. (beide entingen 60 euro zonder consult (consult 15 euro), minimaal 4x ontwormen 15 euro, katertje castreren 50 euro/poesje castreren 100 euro, chippen 25 euro, het minimum bedrag dat je al kwijt bent is al meer dan een diertje uit het asiel.
Daarnaast Kitt, geweldig dat je je inzet voor een stichting die asieldieren uit het buitenland haalt, maar hoe zit het dan met de dieren in Nederland zelf? Deze dieren zullen voor ongeveer dezelfde prijs zijn als een nederlands asieldier. En juist omdat het hetzelfde bedrag is, kunnen in Nederland de dieren niet naar een nieuw baasje toe. Laat die stichting dan helpen die mensen in het buitenland voorlichting te geven en ze daar een plekje te vinden. Ik ken enkele verengingen die dit dus nastreven, zodat in ons land niet meer dieren bijkomen, en de mensen daar leren om te gaan met dieren en ze lief te hebben.
Denk je mij te stangen, helaas, de reactie is echter van jou die er zo fel op reageert.... dus ik geloof dat je aan het projecteren bent...

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: marktplaats

Ongelezen bericht door bitchy »

allereerst sterkte rasje.

en rasje, je begrijpt kennelijk niet waarom ik zo tegen het vermeerderen van katten ben, dat ben ik vooral gezien het overschot.
van mij hoeft het fokken niet zo, als iemand dan toch zo nodig een nestje wil fokken, doe het dan met dieren die getest zijn op alle mogelijke ziektes, dan zet je in elk geval gezonde dieren op de wereld.
voor mij is ook elke hond hetzelfde, ras of rasloos. elke kat ook. daarom ga ik naar het asiel als ik er een dier bij wil. dan betaal ik ook met liefde het geld dat ze er voor vragen, zonder asiel waren deze gedumpte dieren namelijk nergens.

Gesloten