LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPGELICHT VIA GIROFOON

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ilut
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jan 2006 11:21

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door ilut »

beste allemaal,

Toen ik 2 weken geleden de advertentie "opgelicht via girofoon" plaatste had ik nooit gedacht dat er zoveel anderen gedupeerd zouden zijn.
Ik vind het een goed initiatief om anderen via tros radar te waarschuwen.
Ik heb tot op heden nog geen geld ontvangen, maar wel een brief waarin staat dat ik het geld terug zal krijgen. Het heeft in totaal dus 2 weken geduurd. De postbank kon mij geen verklaring of uitleg geven omtrent het misdrijf.

Succes allemaal.
groet, ilut

Renate1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 jan 2006 15:09

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door Renate1985 »

Hallo allemaal,

Ik vind het een goed idee om via tros radar meer gedupeerden op te roepen zeer goed idee,
Ik heb vandaag het blijde nieuws gekregen dat mijn € 500,- weer op mijn rekening is gestort :lol: .

Good luck voor jullie allemaal :wink:

Groetjes Renate

dees40
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:51

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door dees40 »

Hallo iedereen,

Ik heb heel goed nieuws voor jullie allemaal..

Ik heb vanmorgen met de postbank afdeling fraude gebeld
om te vragen of mijn aangifte van de politie en dergelijke papieren goed waren binnengekomen (moet je ook altijd nog maar afwachten).

Mijn stukken waren goed ontvangen en de medewerker vertelde mij dat .......let goed op IEDEREEN maar dan ook IEDEREEN die is opgelicht in deze zaak z'n geld terug zal krijgen.
De postbank is ervoor verzekerd, en de medewerker vertelde mij dat geen enkele klant hier schuldig aan is.

Ze zijn al bezig met een grootscheeps onderzoek, want met ons gaat het om enorme hoeveelheden mensen die allemaal op dezelfde manier opgelicht zijn.

Wel vertelde hij me dat alle bestolen klanten DEZELFDE.... ja lees het goed DEZELFDE toegangscode hadden!!!

De criminelen zijn al tijden bezig geweest met het verzamelen van
gironummers van klanten., en zijn toen lukraak de ogenschijnlijk zeer veel gebruikte toegangscode gaan uitproberen.

Nou ja ik weet niet wat ik ervan denken moet, alles is tegenwoordig electronisch, voor alles krijg je tegenwoordig een pasje met code.
Maar het advies luidt altijd :schrijf het nergens op want anders ben je de sigaar.

Dat betekent dus dat je de code niet zo vreselijk moeilijk moet maken dat je hem zelf niet meer kunt onthouden. (denk ook eens aan ouderen, die al staan te stumperen op het postkantoor met hun pincode van 4 cijfers)

De medewerker van de postbank vertelde dat alle mensen die hun aangifte en dergelijke papieren opgestuurd hebben een brief zullen krijgen ter bevestiging dat zij hun geld terug krijgen.

Nu maar afwachten.... groetjes en sterkte voor iedereen, Dees40.

dees40
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:51

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door dees40 »

Hallo iedereen,

Wat goed dat we ons toch nog een beetje gesterkt voelen door elkaar, omdat we hetzelfde lot dragen.

We weten allemaal hoe de ander zich voelt en soms gewoon dagen niet kan slapen van onbegrip en ellende.

Daarom vind ik de reacties van Themaster beneden alle peil..
wat een onzin kraamt deze persoon uit, het slaat echt nergens op, je kwetst er anderen mee, en de meeste dingen die je zegt zijn onwaar.
Wellicht moet je het maar eens gaan proberen als politicus die doen de hele dag hetzelfde als jij.

Gegroet Dees40

cynleij
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:24

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door cynleij »

Ik kwam op 30 januari erachter dat er 2020 euro van mijn girorekening is geplunderd.(Dit is gebeurd tussen 27 jan. en 30 jan).
1900 euro is overgeboekt naar ene hr JJT Marten uit Zoetermeer.
En 2x 60 euro waar een libertel telefoon is mee opgewaardeerd.2x een ander 06 nummer.Heb maandag 30 januari gelijk de postbank gebeld en de girofoon stop laten zetten.
Daarna bij politieburo in Almelo aangifte gedaan er is procesverbaal opgemaakt en de politie is tot nu toe nog met de zaak bezig.
Postbank zegt ook nog met het onderzoek bezig te zijn,zolang ze nog met onderzoek bezig zijn krijg ik mijn geld niet terug, als het goed is wel als het onderzoek is afgerond!Daar hoop ik dan maar op.
Ik kan er niet bij hoe iemand aan de code kan komen.
Voor mij nooit geen girofoon meer!!!!
Ik vnd trouwens de mensen aan de telefoon bij de postbank nou niet echt klantvriendelijk en vind het belachelijk dat het zolang duurd voordat we ons geld weer krijgen lijkt echt nergens op!!

Mark de Ruijter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 feb 2006 12:51

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door Mark de Ruijter »

Ik heb helaas nog geen brief van de postbank mogen ontvangen en ik heb ook nog niet telefonisch conatct opgenomen maar vanavond gaat bij mij de storie toch nog even verder.

Mijn zus belde naar de Postbank met de mededeling dat zij de girofoon opwilde zeggen. De medewerkster mellde haar dat ze het een raar verhaal vond waar ze nog nooit van gehoord had en dat het in principe niet kan voorkomen. Zij vertelde mijn zus dat ik waarschijnlijk onvoorzichtig met mijn code omgegaan was.

Dit maakt mij weer zo kwaad.
Er moet echt meer publiciteit komen.

Groet Mark de Ruijter

Karlijn2006
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 feb 2006 11:44

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door Karlijn2006 »

Ik ben blij dat er al zoveel mesnen een positieve reactie gekregen hebben en hun geld terug krijgen. Hoop dat dit voor ons allen geld. Bij mij was inderdaad ook nog een opwaardering voor de mobile telefoon gedaan. Het vreemde aan alles vind ik dat ik nu meer rood sta dan dat ik maximaal mag van de Postbank.

Ik herken ook het verhaal van Mark, mijn vader ging de girofoon ook opzeggen en kreeg ook als reactie te horen dat ze het raar vond en dat er niks bekend was van fraude met de girofoon en dat dat onmogelijk was. Triest toch, maar gelukkig heb ik ook al heel wat vriendelijke medewerkers aan de lijn gehad die rusitg de tijd nemen om te luisteren en alles uit te leggen.

En wat themaster betreft je gunt het niemand maar je zou bijna wensen dat ook hij eens mocht ervaren wat het met je doet en dat het iedereen kan overkomen.

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door Ricert »

Wel vertelde hij me dat alle bestolen klanten DEZELFDE.... ja lees het goed DEZELFDE toegangscode hadden!!!
Aha.
Dat was dus mijn vraag aan de gedupeerden en toen werd ik keihard afgebrand en kwam het verzoek of alleen mensen wilden reageren die zelf getroffen waren. Terwijl fraude die er misschien nog na die tijd gepleegd is met mijn vraag voorkomen had kunnen worden. Tien keer nadenken voordat je post word er dan nog tegen je gezegd ook.

Kan me trouwens wel voorstellen als je met de klantenservice belt dat het die medewerkers in eerste vreemd in de oren klinkt. Gewoon vragen of je fraude mag spreken.
Lijkt me een overwogen keuze van de postbank. Als je namelijk een geval van fraude aan de grote klok gaat hangen lokt dat weer fraude uit. Mensen gaan dan juist wel zelf de boekingen doen en gaan vervolgens claimen dat niet gedaan te hebben.

Ik hoop dat ze het lek of gat snel gedicht hebben en iedereen schadeloos stellen

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door santygo »

Hoe kan het mogelijk zijn dat meerdere mensen dezelfde toegangscode hebben?

Zo'n code hoort toch uniek te zijn....

In mijn eigen site
www.koersplandewegkwijt.nl
is een forum ingebouwd. Ook daar kunnen mensen die zich registreren een eigen inlognaam en wachtwoord aanmaken, echter het is ONMOGELIJK om twee keer dezelfde inlognaam of twee keer hetzelfde wachtwoord aan te maken.
Ook kruiselings is niet mogelijk, dus dezelfde inlognaam maar dan met ander wachtwoord en/of mail-adres.
Zo iets eenvoudigs moeten de ict-mensen van de Postbank toch ook kunnen inbouwen?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door ?? »

Een toegangscode is niet uniek. De combinatie gironummer / toegangscode is uniek. De toegangscode zelf bestaat uit 5 cijfers (dus zijn er, inclusief 00000, 1 miljoen combinaties).

Ik vind het persoonlijk opvallend om te lezen dat alle getroffenen dezelfde toegangscode hadden. Als dat klopt zijn de criminelen waarschijnlijk slim geweest (pak 3 codes die waarschijnlijk veel worden gebruikt en voer die in bij poging 1, 2 en 3. Dan heb je vanzelf bingo). Maar goed, banken zijn voor dit soort zaken verzekerd. Daarom kunnen ze ook enige soepelheid betrachten in het retourneren van het geld in kwestie.

dees40
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:51

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door dees40 »

Ha Mark de Ruijter,

Je hebt groot gelijk er moet veel meer publiciteit komen,
de post bank probeert het zoveel mogelijk stil te houden.
lees onderstaande mail van een medewerker van tros radar.

reageren hoor...,heb ik ook gedaan. Hoe meer mensen er schrijven des te beter. :!: :!: :!:

Groetjes Dees40

Hartelijk dank voor uw email. Ik ben zeer geïnteresseerd in uw verhaal
en wil u dan ook vragen deze naar mij te mailen. Dus hoe de fraude
precies heeft plaatsgevonden en hoe de Postbank hierop reageerde.

Mensen met klachten kunnen mailen naar [email protected]

bovenstaand email heb van de redactie van Tros-Radar gekregen. Zijn er mensen die hierop willen reageren?

groetjes AMalina

ruttiman
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:04

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door ruttiman »

Nu ook ik de l**,
Minder hoor, 2 keer 700 euro en 1 keer 60 euro beltegoed afgeschreven. Vanavond maar aangifte gaan doen, echt ****.
Kan iemand mij vertellen wat de kans is dat ik het geld teruggestort krijg?

amalina
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2006 19:56

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door amalina »

Hallo allen,
De week is bijna om, maar heb nog steeds geen geld teruggekregen, ik wacht volgende week nog even af en dan maar weer bellen met de Postbank. (de medewerker van de Postbank had gezegd dat het ongeveer een week zou duren eer ik mijn geld krijg).

Trouwens , ik vind het een K.. smoes van de Postbank wat betreft de code, als die te makkelijk zou zijn hadden ze mij wel eerder kunnen waarschuwen, ik gebruik al jaren de girofoon om het saldo op te vragen en eens in de zoveel tijd om mijn mobile telefoon op te waarderen.
Ik denk dat ze zo proberen om ons de schuld in de schoenen te schuiven, wel laag, vind ik.
groetjes Amalina

cynleij
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:24

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door cynleij »

hallo,

Ik heb ook nog steeds mijn geld niet terug.
Vandaag nog weer gebeld het lag nu bij de schadeafdeling en die ging het nu verder afhandelen,waarschijnlijk volgende week mijn geld terug.Nou ik moet het eerst zien.
En over die code, ik vind dat als hun zien dat we een makkelijke code hebben dat ze ons hadden moeten waarschuwen dat die zo makkelijk te kraken valt bij de girofoon.
Ze proberen ons een schuldgevoel aan te praten.

groetjes Cynthia

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door kitt »

hallo,allereerst wil ik even tegen de mensen bij wie onterecht geld afgeschreven is zeggen dat ik het echt super ..... voor ze vindt.

Ik kreeg vandaag een brief van de postbank dat mijn girofooncode geblokkeerd was.Heb net gebeld en ws komt dat doordat iemand heeft geprobeerd in te breken.Doordat die persoon 3 keer de verkeerde code heeft gebruikt is hij nu geblokkeerd,gelukkig maar.Misschien zijn er wel meer mensen die de laatste tijd zo'n brief hebben gekregen,waarbij het dus ook niet gelukt is.Misschien zijn het wel dezelfde mensen als bij diegene bij wie het wel gelukt is om toegang te krijgen.Dan zou dit denk ik toch wel een grote bende zijn die die aan het doen is.Ik ben wel benieuwd of meer mensen zo'n brief hebben gekregen,zonder dat ze zelf de code,uiteraard,verkeerd hebben ingetoetst?

dees40
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 feb 2006 22:51

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door dees40 »

Hallo allemaal,

Dit probleem moet openbaar worden gemaakt.

Laten we allemaal schrijven naar tros radar, zij hebben daar tenslotte ook al een oproep voor gedaan eerder op dit forum.

De postbank moet veel meer onder druk gezet worden anders kunnen we straks fluiten naar onze centen. De postbank wil dit stil houden anders gaat het ze klanten kosten...kom op slachtoffers ....

SCHRIJVEN!!!!

Groeten en sterkte voor iedereen die is opgelicht, Dees40

amalina
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 feb 2006 19:56

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door amalina »

Hallo,
Ik wil even zeggen dat Tros Radar hiermee bezig is. Ze hebben al contact gezocht met de Postbank en die heeft hun laten weten dat het aan de toegangs code van de mensen ligt, dat die dus te makkelijk zou zijn. amehoela.
Ik zou zeggen, degene die nog geen contact heeft gehad met Radar, DOE HET NU. Het adres en het telfoonnummer heb ik al een keer doorgegeven. maar voor degene die dat niet weet wil het best wel nogeens doen. Samen staan we sterker, toch?
groetjes Amalina

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hoi,

Heb met verbazing zitten lezen ....

De Postbank zegt dat de code te gemakkelijk is.
Hoe bepaal je dat ?

Ja, ik snap dat 11111 of 54321 te gemakkelijk is.
Maar ik neem aan dat niemand hier zo'n soort code heeft "verzonnen".

Maar wanneer is de code te gemakkelijk?

En voor degenen die getroffen zijn door deze ellende: sterkte en succes !!


Lieske

Macg
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 feb 2006 13:10

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door Macg »

Hoera !!!!

Vandaag ook "de"brief gekregen waarin stond dat ik het voledige bedrag (1400 euro) volledig vergoed krijg en een dikke verontschuldiging namens de Postbank.
Wanneer het geld word overgemaakt staat er niet in maar ik hoop toch echt wel snel.
Ze zeggen inderdaad last te hebben van fraudeurs en onderzoeken de zaak.

mvd102
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:03

Re: OPGELICHT VIA GIROFOON

Ongelezen bericht door mvd102 »

Ook ik ben afgelopen maandag opgelicht via de girofoon van de postbank Er zijn twee bedragen van mijn rekening afgeschreven, waaronder 1 bedrag van 60 euro voor het opwaarderen van een Libertel prepaid telefoonkaart.. Ik gebruik al jaren dezelfde code. Nooit gedacht deze in combinatie met mijn banknummer te achterhalen was. Ik heb vandaag aangifte gedaan bij de politie en een schadeformulier ingevuld van de Postbank. Kan iemand mij vertellen hoe deze criminelen precies te werk gaan. Zitten ze echt met een mobiele telefoon de hele dag te bellen totdat ze "beet" hebben.

Ik wil iedereen wel adviseren om zijn 5-cijferige code van de girofoon nog eens kritisch te bekijken en eventueel aan te passen.

Vriendelijke groet,

M

Gesloten