LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door flappie »

nogmaals wat ccc-agent typt is correct ook al zal je zelf heel veel problemen hebben. Er is fraude gepleegt en dat betekend dat Continuon recht hebt om de levering te onderbreken en je hiervoor de rekening kan presenteren.

Ik zelf werk ook bij een energieleverancier en heb ook al diverse smoesen voorbij zien komen dat mensen niet eens zijn met de rekening terwijl hij dus wel terrecht is.

Nogmaals zonder bewijzen ben je verantwoordelijk voor de factuur en zal Continuon de factuur vooralsnog niet gaan crediteren.

Mocht de betaling uitblijven zal je hiervoor uiteindelijk gedagvaard gaan worden.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

puma73


Geplaatst op 15 Feb 2006 00:47 door puma73


--------------------------------------------------------------------------------

Fraude plegen, ik heb dat nog eens nagekeken. Het plegen van Fraude is een misdrijf. misdrijf is strafrechtelijke vervolging.

Waar halen CCC-agent Banzai en chanmaster die civiele rechtszaak vandaan.
Puma73 lees eens wat je schrijft. Leer eerst eens Nederlands en daarna rechten. dan weet U waarover U het heeft.

Chanmaster

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

Dan ben ik niet de ENIGSTE (enige)

Chanmaster ik heb bij jou de meeste rare taalfouten in je postings gezien en je zinsopbouw is niet echt iemand van jou beroep waardig.

Balk en splinter?

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ok, schijnbaar praat ik in een onduidelijk dialect

er is fraude gepleegd door iemand op adres X
adres X is van meneer Y
meneer Y zegt dat hij dit heeft verhuurd aan meneer Z
maar meneer Z bestaat niet
ook heeft meneer Y geen bewijs dat meneer Z ooit heeft bestaan

ik noem dat een zakelijk verschil van mening
en dan hoef je dus niet te leveren

mooi he die vrije markt

als zodirect de splitsing er door is mogen we zelfs (net als bij de telecom markt) een zwarte lijst maken !!
dan kunt u in dit geval nergens meer terecht

laat me erg duidelijk zijn
in mijn ogen is dit een ongelovelijke smoes
wie verhuurd nou zijn huis aan iemand zonder te weten wie dit is en laat dan wel alles op eigen naam staan

ik heb sterk het gevoel dat meneer hier een ziellig verhaal ophangt maar zelf de dader is

arrogant? niet echt
er is namelijk gewoonweg gestolen op meneers naam en tenzij meneer kan aantonen dat dit niet op zijn naam hoort te staan is hij het haasje voor de kosten

waarom word er moord en brand geschreeuwd als het er op lijkt dat de rechten van een gebruiker worden geschonden maar als nuon zijn recht neemt en een frauder afsluit dan is dit onrechtmatig

mensen denk eens na

gelooft u echt dan iemand in deze tijd zo dom is om zonder ID te verhuren?
ik niet

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

@ccc-agent

In mijn ogen bent u een ongelovelijke figuur, net als chanmaster.
Het is niet ongelovelijk, maar ongelofelijk.

Iemand op uw functie en ook Chanmaster met zijn schuldhulpbemiddelings of preventie kantoor (geloof er geen bal van) maken voor mij een zeer ongeloofwaardige indruk door de meest simpele taalfouten en onlogische zinsopbouw.
Ga alletwee wat zinnigs doen i.p.v dikdoenerij en opgeblazen onzinnig taalgebruik op dit forum te gebruiken om mensen te imponeren en de indruk te wekken dat jullie de wijsheid in pacht hebben. En dan bedoel ik niet alleen dit draadje maar gewoon het hele forum.

p.s het is verboden reclame te maken op dit forum chanmaster. U gaat hier regelmatig over de schreef door uw e-mailadressen te plaatsen en op die manier reclame te maken voor u onduidelijke firma.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Rob A. »

gelooft u echt dan iemand in deze tijd zo dom is om zonder ID te verhuren?
ik niet
Ik geloof het eigenlijk ook niet, hierin moet ik CCC-agent toch echt gelijk geven.
En ik ben geen crimineel 8)

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent en Rob A:
Quote uit de eerste oproep pagina 1 van Jean:
Vorig jaar heb ik mijn koopappartement all-in verhuurd aan het nu blijkt een niet te vertrouwen figuur. Ook zijn papieren (paspoort) blijkt vals te zijn geweest.
Eerst goed lezen, daarna (ver-)oordelen.

Banzai.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Wordt misschien tijd voor een aanklacht wegens afpersing.
Zal eens kijken wat ik daar mee kan.
Het niet plaatsen van een meter wordt namelijk als dwangmiddel gebruikt. Elk dwangmiddel om iets anders voor elkaar te krijgen is een misdaad op zich.

All-in verhuren is heel gewoon, duizenden mensen doen dat. Ik heb toegegeven dat het mijn fout is dat ik geen kopie heb van zijn paspoort. Achteraf schiet je daar ook weinig mee op want die persoon bestaat niet. Het was een nederlands paspoort met zijn foto en daar was niets mis mee achteraf blijkt die vals te moeten zijn geweest. De naam blijkt niet te bestaan. Dat is jammer maar neemt niet weg dat ik ter goede trouw aan iemand verhuurt heb, en gecontroleerd heb met wie ik te maken had. Die huurder heeft in de begin periode ook gewoon normaal met zijn vriendin samen de woning bewoond. Ze hadden zelfs eigen meubeltjes (schilderijtjes, fotos, eigen bed enz..) neergezet om het wat persoonlijker te maken.
Ik weet niet wat de situatie heeft doen veranderen. Geldgebrek, bekend in criminele kringen, enz... Dat soort dingen kan ik alleen maar naar gissen. Feit is dat ik op het moment van de deur openen de plantage aantrof. Het betreden van iemands woning (ja ook als je de eigenaar bent) zonder toestemming is verboden dus ik moest eerst een heel traject af leggen om vast te stellen dat de huurder er niet meer was. Dit om zelf niet beschuldigd te worden van huisvredebreuk. Wat volgde ik de regels goed, toch.

Achteraf is dat ook dom. Meteen bij het uitblijven van de eerste huur gaan kijken, en het risico van huisvredebreuk maar voor lief nemen. Verkeerd gedrag wordt beloond, helaas.

Ik heb dingen uitgezocht en NUON is zelfs helemaal niet gerechtigd om geld te eisen. Het staat namelijk niet onomstotelijk vast dat de energie van NUON is gestolen. Enige wat vast staat is dat de energie over het netwerk van continuon is gebruikt.

Ik zal mijzelf niet herhalen, het verhaal is duidelijk. Echter hebben nogal wat mensen de neiging om iedereen over dezelfde kam te scheren en mij als crimineel te behandelen.

Ik heb verteld dat ik bezig was om te emigreren. Er zijn steeds meer redenen. De belangrijkste is dat ik mijn kinderen niet wil blootstellen aan een wereld waarin drugsgebruik normaal is, junks op straat lopen enz.
Al die coffeeshops moeten toch ergens hun voorraad hennep kunnen kopen. Dankzij subsidie van de overheid zijn er vele van dit soort coffeeshops geopend. Echter is dat ook aanzetten tot het plegen van crimineel gedrag. (Verkoop en produktie). En noem ze geen coffeeshops maar gewoon drugswinkels.

Het is erg confronterend dat de reden waarom ik weg wil mij zo direct raakt. En dan ook nog eens flink nagetrapt worden. Te erg voor woorden.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Wat echt opvallend is.

Elke deelnemer die verbonden is aan een energiebedrijf, jullie weten wie jullie zijn, gebruikt de kreet "smoes".

U weet ook waarschijnlijk dat als u een dergelijke kreet gebruikt in een rechtzaak dat u hartelijk wordt uitgelachen.

Maak bekend voor wie u werkt, waarom zo geheimzinnig, en houdt u niet schuil achter een naam.
Denk eens na voordat u dingen opschrijft, want het meeste is klinklare onzin en geeft een slecht en onbetrouwbaar gevoel over uw bedrijf.

Ik vind de 'smoes' dat NUON het recht heeft om mijn energie uit te sluiten precies wat het is... een smoes. Een smoes om onder de eigen voorwaarden uit te komen. Voorwaarden die misschien niet meer geschikt zijn voor deze tijd.

Laat mij een passage uit de voorwaarden zien waaruit blijkt dat ik verantwoordelijk ben voor electrische apparatuur die zich buiten mijn appartement bevind. Als die er niet is gebruik dan geen smoes.

Laat een ander passage zien waaruit blijkt dat als ik alle rekeningen betaald heb en erg geen fraude is gepleegd aan de electrische installatie binnen mijn apprtement NUON het recht geeft om de meter te verwijderen. En opnieuw gebruik geen smoes.

En ik vraag nu om eens duidelijk uit te leggen waar het staat dat de energie gestolen is van de NUON. Waar is het bewijs dat de stroom van NUON is en niet van Essent of Oxxio of een andere. Heeft u hoofdmeters staan die dat aangeven?
En waar is het bewijs dat er door mij fraude is gepleegd?
Opnieuw geen smoezen, maar bewijzen.

De politie beschouwt mij niet als verdachte, waarom de NUON dan wel? Leeft NUON soms in een andere wereld, geldt daar de Nederlandse wet niet?

Als NUON die rekening wil innen doe dan aangifte, zonder aangifte heeft NUON helemaal NIETS! De NUON heeft mijn gegevens. Doe die aangifte en kijk hoever u komt.
Zonder bewijs zonder vaststelling van de dader kun je geen rekening sturen. Of moet IK soms aangifte doen van een valse faktuur om dingen in beweging te zetten.

De wet is vrij duidelijk, en de voorwaarden van NUON (zolang ze niet in conflict zijn met de wet) ook. Waarom wordt er dan zoveel bij bedacht en nog wel opvallend vaak door gebruik te maken van het woord 'smoezen'.

Zorg dat u van uw vooroordelen afkomt, het is beschamend in jullie positie.

Ik hoef mij niet te verschuilen achter smoezen.
Ik verwacht hetzelfde van de NUON.

Met vriendelijke groet,
Jean

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Jean:

Vergeef mij de opmerking, maar je verspilt je energie momenteel aan de verkeerde dingen en personen.
Volgens mij weet je inmiddels al heel goed hoe de zaken juridisch-technisch in elkaar kunnen steken.
Verwerp de faktuur en wacht af.
Indien het tot een rechtzaak komt, vergeet dan niet een tegeneis in te dienen (eis in reconventie).
http://www.xs4all.nl/~advocare/folder116.htm
Intussen ken je ook de mogelijkheden om de energievoorziening te herstellen.

Advies: Verspil je tijd en energie niet aan lieden die menen de wetten en regels vanuit hun eigen beleving te kennen, te interpreteren en te hooi en te gras ook nog wat verdachtmakingen rondstrooien.
Als ze het werkelijk zo goed weten, hadden ze niet van die lullige baantjes of misschien wel een uitkering gehad. :D

Succes.
Banzai.
Laatst gewijzigd door Banzai op 16 feb 2006 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

Die zitten allang weer in andere topics interessant te doen.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Banzai en Puma,

Schrijven helpt. Verlicht de pijn een beetje. En ik heb inmiddels nuttige dingen geleerd. Dus alles helpt.
En ik hoop natuurlijk nog steeds dat er links en passages verschijnen. Je weet maar nooit.

Gr,
Jean

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Jean:

Jouw onderwerp heeft mijn belangstelling.
Ook geloof ik niet dat je een grote komediant bent.
Jammer dat ik in dit geval de dupe ben van mijn eigen streven naar privacy en een openbare discussie alhier.
Anders had ik graag even in een privecorrespondentie nog een paar dingen/opmerkingen aangedragen.
Wellicht kan je gratis een (tijdelijk) emailaccount (bijv. hotmail.com) aanmaken en het adres hier bekend maken.

Groet,
Banzai.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Ja het is jammer dat dit forum geen PM (Private message) functie heeft.

Ik zal kijken wat ik kan doen.
Ik stel advies zeer op prijs.

Gr,
Jean

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door flappie »

Nogmaals omdat jij eigenaar bent van de woning en een contract hebt met NUON ben jij verantwoordelijk ook al heb je de woning verhuurd. Dit betekend dus als contractant dat je verantwoordelijk bent voor de aansluiting die je huurt van continuon.

Nogmaals je dient dus de rekening gewoon te betalen. En je dient dus de vordering daarna te gaan verhalen op de huurder. Omdat je namelijk een zakelijk geschil hebt met de huurder omdat deze jou voorzieningen hebt misbruikt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Advies aan khun jean.

Gezien Uw situatie en gelet op de toedracht van het een en ander, uitgaande van het feit dat U redelijkerwijs niet heeft geweten of heeft kunnen weten, hetgeen door de rechter beoordeeld moet worden, wil ik U middels deze één duidelijk advies verstrekken.
Derden hebben U schade toegebracht. Wellicht is het zinvol om U op Uw WA-verzekering te beroepen waar het gaat om de schadevergoeding.
Dit soort trajecten maak ik vaker mee maar moet daarbij oppassen voor mijn uitspraken ten einde mij te behoeden voor oordelen.
U moet hoe dan ook gevrijwaard zijn van blaam.
Wellicht kunt U hier iets mee, het is maar een hint.

Chanmaster

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door flappie »

nogmaals hoe ernstig de zaak nu ook is. De contracttant dient de rekening te betalen en te verhalen op de huurder. Aangezien contractant geen huurdersverklaring kan overleggen.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

goed advies bonzai

nu heeft meneer naast een hoge nota ook nog een hoge nota voor een advocaat

dan nu even het persoonlijke deel
wil je gaarne onmiddelijk ophouden op de man te spelen
ik ben je gelul behoorlijk zat aan het worden en ik hoop dat je een klein beetje respect kunt opbrengen voor anderen op dit forum!

jean ik hoop dat je je realiseerd dat je gevoel van onrecht op geen juridische basis steunt maar schreeuw vooral nog even verder over het onrecht dat je in aangedaan

leg me daarna nog eens uit waarom je geen bewijs hebt van de verhuur

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

ccc-agent,
Dat is een deal. Oh wacht , dat heeft de politie al gedaan.

Schreeuwen doe ik niet. Dat laat ik maar aan andere over.

Bewijs eens dat ik de fraudeur ben. Welk feit zegt dat ik dat ben? Welke voorwaarden heb ik geschonden?

Ach ja, dat is natuurlijk die "smoes" van mij. Dat kan nog steeds niet losgelaten worden.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door flappie »

Denk dat CCC-agent duidelijk is. Zonder bewijs geen correctie op de factuur.

Zelf werk ik ook bij een energiemaatschappij. Afdeling Billing/factuatie. En bij ons het ook gewoon. Geen bewijs = geen correctie.

Als je wel bewijzen hebt had je het denk ik allang opgestuurd i.p.v. je onvrede hieruit te hangen.

Gesloten