LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

Premie wordt levensstijl afhankelijk

mee eens
21
24%
mee oneens
61
71%
Ik zit er niet mee
4
5%
 
Totaal aantal stemmen: 86

Henk-Goutum
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2006 21:24

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Henk-Goutum »

Ik ben het helemaal eens met hetgeen "Dummy" hieronder heeft geschreven. Verder wil ik dhr. Hoogervorst graag aan zijn woorden houden dat hij zou opstappen als het nieuwe zorgstelsel een zootje zou worden. Gelet op alle reacties op TV, internet en van de mensen om mij heen, is het nu echt een groot zootje. Ook de zorgverzekeraars hebben de grootste moeite om alles voormekaar te krijgen. En waar iedereen al bang voor was, volgend jaar meteen al een premieverhoging van 10 %, lekker zootje toch?? (1/2 8 nieuws RTL 4)
Dus heer Hoogervorst, net als al die andere draaikonten in het kabinet, toch maar lekker blijven zitten????
Ik roep bij deze dan ook alle kiezers op om bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen je stem te laten horen en dit "zootje" niet langer te steunen!!!!!

Kieltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2004 14:19

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Kieltje »

Er zijn mensen die dik zijn door bijwerkingen van de medicijnen.,,,moeten ze ook ervoor boeten? dat vind ik niet eerlijk!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Cesar »

ELSEVIER.NL donderdag 16 februari 2006 00:00

'Kamer: zorgwinst bedrijven terug naar werknemer'
Een Kamermeerderheid vindt dat het financiële voordeel dat werkgevers hebben bij de nieuwe zorgverzekering terug moet naar werknemers en gepensioneerden. Het CDA-Kamerlid Gerda Verburg dient hierover donderdag een motie in. Verburg zal het kabinet vragen hierover in gesprek te gaan met vakbonden en werkgevers. Dat schrijft Trouw donderdag.

Het CDA en de oppositiepartijen ter linkerzijde vroegen het kabinet vorige week al om iets te doen aan de meevallers voor het bedrijfsleven als gevolg van de nieuwe zorgverzekering. Akzo meldde bij de presentatie van de jaarcijfers vorige week dat een groot deel van een meevaller van driehonderd miljoen euro hieraan toe te schrijven was. Het chemieconcern liet weten dat het bedrag is toegevoegd aan de winst en dat dus de aandeelhouders en niet het personeel profiteren.

De vakbonden hebben in de ogen van Verburg bij de laatste cao-onderhandelingen niet opgelet. „Zij hadden dit natuurlijk nooit mogen laten passeren. Het is loonruimte en dus kan een werkgever het niet zo maar als een meevallertje aan de winst toevoegen.' Het CDA-Kamerlid zegt zich te realiseren dat de minister van Sociale Zaken hierover niet veel te vertellen heeft. „Het gaat mij er met die motie om dat het onderwerp op de agenda komt', zegt het Kamerlid in de krant.

Voor 1 januari waren er nog veel werkgevers, die een werkgeversdeel betaalden van de ziektekostenpremie van hun werknemers, schrijft de krant. Werkgevers betalen sinds 1 januari een wettelijk verplichte werkgeversbijdrage van 6,5 procent van het bruto-inkomen van hun werknemers. Die bijdrage is vaak lager dan wat de werkgever vroeger kwijt was, meldt het ochtendblad.

In een tweede motie wordt het kabinet gevraagd het financiële voordeel dat de overheid heeft bij de invoering van het nieuwe zorgstelsel terug te betalen aan rijksambtenaren. Het kabinet heeft voorgesteld dit jaar eenmalig iets te doen voor het overheidspersoneel. Dat is volgens Verburg te weinig.

dafhobby
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:37

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door dafhobby »

Weer iets nieuws.

Iedereen die veel sport loopt een groot risico dus meer betalen.
Iedereen die een auto bestuurd loopt een groot risico dus meer betalen.
Iedereen die buiten loopt moet meer betalen wegens de slechte lucht die ze binnen krijgen.
2 keer in de week een frietje, ba laat ze maar meer betalen.
Ouder dan 50 uit de ziekenfonds, wordt te duur.
Ministers enz. moeten uitgesloten worden, ze zeggen toch steeds dat het een zwaar beroep is dus meer kans op medische problemen dus verhoogt risico dus maar zelf laten betalen.
Nog even en we betalen allemaal de helft van ons inkomen maar krijgen niets meer van de ziekenfonds vergoed. We leven uiteindelijk allemaal wel erg ongezond.

henny.v
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2006 23:33

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door henny.v »

zou een PIL geen oplossing zijn voor die mensen die (o jee ) roken
en zo,zijn we daar ook van af ruim lekker op,en ook een pil voor die mensen die dus nu een risicogeval zijn je weet wel die mensen die 40 jaar heel hard hebben gewerkt want daar zitten ze hier in nederland ook erg mee in hun maag.het punt is net als bij al die verzekering maatschappijen ze willen wel zakken vullen (de top)maar liever niet uitkeren.en dat hoogervorst moet opstappen is wel duidelijk maar ja hoe krijgen we dat voor elkaar, :evil: en met hem zovelen.mischien
die vinger verder in zijn keel steken :?: en o ja ik heb ook 40 jaar gewerkt maar ook mijn man dus dat is 80 jaar bij elkaar,mag ik nu mischien eens een keer naar een dokter.of toch maar een pil aanvragen :?: :?: ik schaam me eigen af en toe dat ik nog leef.[/b]

Henk-Goutum
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2006 21:24

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Henk-Goutum »

:twisted: Wat mij echt verbaasd na het lezen van alle reacties, is het feit dat tot nu toe 22 % het er wel mee eens is.
Zijn dat toevallig mensen die vinden dat ze zo geweldig gezond leven?????? Hebben ze geen auto ????? Lopen ze niet op straat ?????
Liggen ze alleen maar op bed?????? Totaal afgeschermd van de buitenwereld?????? Of zijn het toevallig maatjes van?????? Wees toch eindelijk eens een keer reeel!!!!!! En zeg dan eens waarom jullie het er mee eens zijn!!!! Ik lees alleen maar meningen van mensen die het er niet mee eens zijn.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door MLF »

Ik lig compleet in een deuk hier
Men maakt zich druk om dingen waar men zich niet druk om moet maken
Het gaat om roken, vet eten, ziektes waar je zelf (bewust) voor zorgt, dus geen kanker, diabetes, gehandicapt enz

Ik ben het er mee eens dat men zelf voor de kosten op moet draaien voor ongezond gedrag

insider1
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:11

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door insider1 »

Ik ken mensen die nooit hebben gerookt, gedronken en altijd gezond hebben geleefd die met 36 jaar kanker kregen.
Ik ken ook mensen bij wie de placenta bij de geboorte zo zwart als roet was en nooit hebben gerookt.
Ik ken ook mensen die zéggen dat ze astma hebben, geen enkele 'puf' of tablet daarvoor hebben maar wel moddervet zijn!
Het is zo makkelijk om alles maar op het roken te schuiven.
Ook ik werd ooit heel erg benauwd, kwam bij de longarts die mij verbood te roken, elke dag naar het ziekenhuis voor longtests, ik starte het roken na enkele weken weer zonder dat hij het wist en grappig genoeg bleef mijn longinhoud hetzelfde!
Nu heb ik er geen last meer van omdat ik ben verhuist van een flat naast een stoplicht naar een woonwijk.Gebleken is dat het de uitlaatgassen waren!!!
21 jaar 80/100 uur in de week gewerkt(zelfstandig ondernemer) en nu blijkt dat ik het hypermobiliteitssyndroom heb, werkeloos en 100% afgekeurd! Daar zou ik straks dan voor gestraft worden??
Nederland (lees Den Haag!) is een behoorlijk ZIEK land aan het worden!

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door mve2 »

Don Camillo
Dus dan moet ook maar de kraamzorg en alles wat daar mee te maken heeft zelf betaald worden want je kiest er tenslotten zelf voor om zwanger te worden toch, dan hoeven de mensen die geen kinderen willen daar niet voor te betalen :lol: en de gene die auto rijden ook maar meer laten betalen i.v.m uitstoot, want dan hoeven mensen die geen auto hebben daar niet voor op te draaien want je kiest zelf voor een auto.
En mensen die met het vliegtuig op vakantie gaan ook maar meer laten betalen i.v.m. uitstoot want ook daar kies je zelf voor toch.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

brasem
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2005 12:07

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door brasem »

Te gek voor woorden,hoef je je zeker ook niet meer verplicht te verzekeren.Want als je niks mankeerd waarom zou je dan premie moeten betalen.En niemand kiest er voor om ziek te worden.Als je een ongeluk maakt in het verkeer zeggen ze ook niet het is u eigen schuld had u bv maar niet door rood moeten rijden.Dat word dat zeker ook uitgesloten.Wat is dan de volgende stap?

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door mve2 »

precies brasem

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door eeliane »

Volgende discussie dan: een man (vader van een collega)met slecht hart, pakje per dag, krijgt dubbele by-pass operatie en rookt daarna weer stevig door. Stel hij moet weer geopereerd... geloof dat ik geen zin heb om aan deze meneer zijn operatie mee te betalen...
heb ook geen zin om een zware roker zijn long medicijnen te gaan betalen.
Helemaal in de kreukels door een ski-ongeval in de oostenrijkse bergen door stommiteit -/stoerigheid op een verboden! helling?
Eigen schuld, dikke rekening denk ik dan...
alcoholist/drugsverslaafde die niet mee wil werken aan een betere/gezondere levensstijl almaar zijn medicijnen en hulpverleners betalen, wat te denken van de ettelijke ziekenhuisopname door bijvoorbeeld een dronken val of misstap (gebeurt vaker dan u denkt).
Ouders die hun dikke kinderen (en zichzelf) geen gezonde voeding of minder voeding willen voorschotelen moeten maar eens op cursus (betalen wij dan weliswaar dan weer) maar als het geen vruchten afwerpt dan maar een boete erop...
Iedereen leeft er maar op los en denkt geen seconde na over de maatschappij en de enorme ziektenkosten die er zijn en die zij soms zelf veroorzaken... Wie niet horen wil moet maar eens gaan voelen vind ik...
Las laatst een artikel dat er nu al werkgevers zijn die op zoek zijn naar slanke niet rokende medewerkers....

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door pardon »

eeliane jij bent er zelf ook nog niet ,wie weet wat je nog allemaal te wachten staat . niet iedereen kan tenslotte zo perfect zijn als jou .en hoezo iedereen leeft er maar op los ? .en hoezo hoge ziektenkosten veroorzaken ?. iedereen betaalt altijd voor een ander mee ,dat is met de auto,inbraak,levenverzekering enz.ik ben het met deze stelling beslist niet eens. vraag mij af hoe ze dat willen controleren

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k kan haar voorbeelden wel begrijpen, ben het daar wel mee eens eigenlijk. Overmacht daargelaten natuurlijk, je hebt je eigen gezondheid natuurlijk niet helemaal in de hand maar wel deels!

mve2
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 okt 2005 15:55

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door mve2 »

Ach eeliane aan die kinderen van jou heeft ook iedereen aan mee betaald dus waar maak jij je druk om

insider1
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 jan 2006 13:11

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door insider1 »

Over de zogenaamde hoge kosten: DIT HOEFT NIET!!!
uit eigen ervaring weet ik dat bijv. een curretage in Egypte € 350,- euro kost en in Nederland bijna € 3000,-! Het verschil is dat in Nederland boven elke werknemer wel 10 'management-functies' boven staan, iets wat overdreven is en zéker niet de uitoefening van de arbeid ten goede komt.
Al deze extra, nieuw in het leven geroepen managementfuncties,en zogenaamde automatiserings trajecten kosten zo waanzinnig veel!

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door mylo1 »

houden jullie er wel rekening mee dat als je depressief raakt of psychotisch,en je krijgt daar medicatie voor,je er wel zo'n 25 kilo van bij komt

ik slik zyprexa en was voor die tijd altijd 65 kilo...2 jaar later 81 kilo...en dat is echt alleen door het medicijn

zelfde gelt voor ad

Wordt dat apart vermeld of is dat ook een ongezonde levensstijl?????

universum
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2006 07:31

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door universum »

ongezonde levenstijl............. :shock:


bedenk, voordat je iemand anders, (ver)(be)oordeeld, tot iemand die, waarvan jij vind, dat hij/zij een ongezonde levenstijl erop na houd, dat de gene, die een junk is, of iemand die te veel eet of drinkt, of verslaafd is aan een andere ongezonde levenstijl, je niet weet wat hem/haar er toe gebracht heeft............

mischien, is het wel iemand die zijn/haar ellendige jeugd, zijn/haar verkracht verleden, wil weg drinken/eten.....

alles in het leven heeft zo zijn oorzaken, en gevolgen...........

wie ben ik, of jij, dat je dat over iemand anders mag vinden>>>/???

en als het zo slecht is, roken, drinken en vet eten, dan vind ik dat de regering hiervoor moet zorg dragen, dat het niet meer te koop is......

maar niet de belastingen op drank en sigaretten verhogen, want dan zijn ze eigenlijk de grootste dealers, zij, die het ook nog duurder maken, zodat ze nog meer in de schatkist, van al deze ongezonde producten, kunnen opstrijken..............

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Eigen risico voor ongezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Cesar »

Hoogervorst: stijging zorgpremie moeilijk te voorspellen

Uitgegeven: 17 februari 2006 14:13
Laatst gewijzigd: 17 februari 2006 14:18

DEN HAAG - Minister Hoogervorst vindt het nog te vroeg om ervan uit te gaan dat de premies voor de zorgverzekering volgend jaar met minstens tien procent zullen stijgen. Het Centraal Planbureau (CPB) verwacht zo'n stijging. De stijging van de zorgpremies is altijd moeilijk te voorspellen, zei Hoogervorst vrijdag na afloop van de ministerraad.

Hij wees erop dat het CPB voor dit jaar een premie van 1106 euro had voorspeld. De werkelijke premies zijn flink lager uitgevallen. De exacte premies zijn in december bekend. "Er kan best een stijging komen, maar hoe hoog is nog onduidelijk", zei Hoogervorst

Gesloten