LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Administratiekosten Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Pum hou op. Het gaat op dit forum toch aldoor zo?
Ik heb geen commentaar op U nog een ander maar andersom wel.
Het is de bedoeling om de mensen welke vragen hebben of met problemen zitten te helpen of van advies te voorzien en niet om elkaar af te kafferen. Daar pas ik voor.
Einde discussie.

Chanmaster

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

Uit uw reaktie mag ik dus concluderen dat u het niet weet. Zoals gebruikelijk gewoon weer interessant doen chanmaster, antwoorden geven en vevolgens blijkt dat u er naast zit.

U geeft aan kennis te hebben, ik wil daar graag iets van leren, is het dan zo vreemd dat ik een vraag stel over het door u gestelde.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

Het is de bedoeling om de mensen welke vragen hebben of met problemen zitten te helpen of van advies te voorzien en niet om elkaar af te kafferen
Als je DAT nou konsekwent (en met de nodige ter zake doende kennis!) deed dan was er dus niets aan de hand; sterker nog: dan zou iedereen blij zijn met je bijdragen.
Het is alleen jammer dat je vaak halve waarheden of zelfs onzinnigheden post, om maar niet te spreken van de vele rookgordijnen die ik hier langs zie komen.
Vandaar dat je dus vaak uitgedaagd en op je nummer gezet wordt.
Zal ook niet veranderen (gelukkig mag dat hier!) zolang jij je niet anders opstelt.

En als je dat uitkafferen noemt, dan ben je kennelijk nog nooit echt uitgekafferd!!!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door mr T. »

Begrijp heel weinig van dit gezeur van allerlei Nuon-klanten. Bij Essent is het al wat langer gebruikelijk om te betalen voor een acceptgirokaart. Heeft ook niet tot de overspannen reacties geleid. Probleem ligt ook niet bij Nuon, maar bij de huisbankier van Nuon die de betalingen ontvangt en verwerkt. Het is voor houders van zakelijke rekeningen niet ongebruikelijk om daarvoor te betalen.

Satbeginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2006 21:27

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Satbeginner »

Hallo,

Ik heb een aantal zeer slechte ervaringen met automatische incasso's door bedrijven in het algemeen.
Het meest schrijnende voorbeeld was Demon Internet, dit deed voor mij de deur (naar automatische incasso's) definitief dicht.

Ik heb dus meegemaakt (bij Demon) dat automatische incasso's gewoon steeds op nieuw gedaan worden, ondanks het inzenden van "Rode kaarten" en het storneren van incasso's.
Een uiteindelijke mondelinge reactie van Demon was zelfs: "Als wij menen dat we nog geld van iemand krijgen incasseren wij altijd, rode kaarten worden in dat geval niet gehonoreerd".

Ik heb tot en met de juridische afdeling van de Postbank contact moeten hebben om te zorgen dat deze afdeling Demon terecht ging wijzen, ondertussen was ik wel maanden bezig om steeds maar opnieuw te storneren, aangetekende brieven te versturen, etc.

Vanaf dat moment heb ik dus geen enkele automatische incasso meer, op een uitzondering na, de hypotheek.

Juist de NUON vertrouw ik niet, omdat die ook al een akkefietje achter de rug hebben met een serviceclub (Feenstra) voor je CV-ketel.
(Ook automatisch inaccso gedoe)

Ik heb de NUON een bericht gestuurd waarin ik aangeef geen automatische incasso te gaan doen, en ook geen extra euro wil betalen.
Als dit niet tot de mogelijkheden behoord zal ik om die reden een andere energieleverancier gaan zoeken.

Wat mij betreft hebben ze het recht om eigen spelregels te maken, maar heb ik het recht om te kiezen of ik mee wil spelen...

Satbeginner te Tiel.

j.jagt
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 mar 2006 22:45

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door j.jagt »

Wat is er tegen automatisch betalen bij NUON ?
Niks als je er niks op tegen hebt.
Ik doe aan zat automatische incassos, omdat ik dat handig vindt, of omdat het wat goedkoper uitvalt, of omdat er (tijdens aanmelden abonnement) geen ander alternatief is, zoals nu met mijn eigen ziektekostenverzekering.

Allemaal uit eigen wil of na een weloverwogen keus na het afwegen van de pros en cons.

Als een bedrijf min of meer gaat zeggen het een RECHT te gaan vinden om van MIJN rekening MIJN geld te gaan plukken, dan wordt ik hels.
Want daar komt deze euro melding op neer, en niks wat Wicher, Gerland of al die andere ja-knikkers / medewerkers / andersdenkenden ook voor mijn poten gooien, ik zal er niet anders over gaan denken.

De Nuon heeft een goed recht om mij te factureren op een zo goedkoop mogelijke manier. voor mijn part sturen ze een emailtje of éénmalig een jaarnota met het bericht dat ik dat maar zelf in twaalven moet delen, maakt me geen zak uit, maar ze moeten me er niet (extra) voor laten betalen. Alle kosten die ze maken voor personeel, directeur, de leuke NUON bestelautootjes met alle leuke NUON mensen erin, alle mooie NUON windmolens, alle (aan de olieprijs gekoppelde) kubieke NUON metertjes die ze lekker goeikoop uit onze grond pompen, alle administriekosten, alles, alles, alles wordt (reeds)doorberekend en betaald door de klanten jij en ik. Anders hadden ze nl nooit zoveel winst kunnen maken....En die gore acceptgiro kunnen ze gerust zelf wel ophoesten, want ik heb er niet om gevraagd......

Als ik mijn auto na een servicebeurt ga ophalen zou ik ook heel raar staan te kijken als er bv een post "factuurpapier en inktverbruik" op de factuur zou staan... Gerland en Co. niet, die vinden dat waarschijnlijk heel gewoon...

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door puma73 »

Als ik mijn auto na een servicebeurt ga ophalen zou ik ook heel raar staan te kijken als er bv een post "factuurpapier en inktverbruik" op de factuur zou staan...
"

Dit wordt meegenomen omder de post "kleine materialen"

Nuon biedt je die gelegenheid n.l automatische incasso. Indien je voor een andere optie kiest zitten daar meer kosten aan. Ik betaal zelf ook per acceptgiro en accepteer de extra kosten. Dat is de prijs die je betaalt om de regie in eigen handen te houden.

Dus doe niet zo verontwaardigd, want als het moet om een bepaald abonnement af te sluiten en je geen andere keus hebt doe je het wel, dus vraag ik me af als je dan de keus hebt tussen autimatische incasso of acceptgiro + 1 euro wat je dan doet.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

niks wat Wicher, Gerland of al die andere ja-knikkers / medewerkers / andersdenkenden ook voor mijn poten gooien, ik zal er niet anders over gaan denken.
Sorry j-jagt, maar ik heb mijn mening in dit kader nog steeds niet gewijzigd: volgens mij heeft de klant het recht om op de manier te betalen die hij/ zij verkiest!! En verder ben ik er bijna van overtuigd dat de klant daarbij wettelijk gezien meer keuzes heeft dan alleen maar de acceptgiro of de aut-incasso. Dat betekent dus in veel gevallen (zoals de uwe, of de mijne :wink: ) dat men verkiest om via internet-bankieren te betalen, waardoor je alles zelf in de hand hebt. Zoals NUON het nu stelt zou je ook op deze manier dus de kosten voor de acceptgiro moeten betalen.
Dit vind ik (en blijf ik vinden) ronduit belachelijk.

Dus gelieve mij in het vervolg niet in de categorie ja-knikkers, energie-medewerkers o.i.d. te plaatsen :wink:
Ik denk dat je zo kwaad bent (en dat kan ik me dus heeeeeel goed voorstellen) dat je eea. even over het hoofd zag.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

@j.jagt:

Waarom ben jij niet allang bij een andere leverancier? Dit is een vrije energiemarkt: kies voor een leverancier waar de acceptgiro gratis is!

Net zo vrij als nuon is hun eigen tarieven vast te stellen, bonussen uit te keren aan bestuurders en mensen te dwingen per automatische incasso te betalen, zo vrij ben jij om een andere leverancier te kiezen.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

Alhoewel Nuon beslist geen slechte leverancier is (dat mag hier ook wel eens gezegd worden!) maken ze hier naar mijn smaak een grote denkfout.
Als klant die het hiermee niet eens is kun je natuurlijk naar een andere leverancier gaan, maar je kunt ze ook op hun denkfout (zie ook de laatste uitzending van Kassa) wijzen en ze uitnodigen om hierop terug te komen.
Als voldoende klanten (ieder op zijn eigen manier!!) dit doen zou Nuon zich misschien eens kunnen gaan bedenken.

Energiek
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2006 22:46

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Energiek »

De zin van de heftige discussie of Nuon wel of niet in z'n recht staat door een euro te vragen voor een acceptgiro, ontgaat mij.

In een markteconomie doen bedrijven er verstandig producten of diensten aan te bieden waar behoefte aan is. Zij leven bij de gratie van klanten! Een extra vergoeding vragen voor je dienstverlening is, vanuit de klant gezien, acceptabel wanneer sprake is van een goede relatie en vertrouwen tussen klant en leverancier. De klant heeft het gevoel 'er iets voor terug te krijgen'. Er is sprake van een wederzijds 'contract'.

Voor klanten heeft de markteconomie het voordeel dat je niet gebonden bent aan een leverancier. Bevalt een leverancier niet, dan stap je over naar een ander.

Nuon heeft besloten haar klanten te confronteren met een verhoging van € 1 per acceptgiro. Confronteren is niet de meest handige vorm van communiceren en leidt, zoals blijkt, tot weerstand. Dat heeft Nuon vast ingecalculeerd. Of die calculatie juist is, tja, alleen een glazen bol kan uitkomst bieden...

Dus, als u als Nuon-klant deze Nuon-maatregel onacceptabel vindt, treft u Nuon meer door een andere leverancier te kiezen, dan een juridische strijd omtrent de rechtmatigheid van hun handelen aan te gaan. Dat bespaart u veel 'negatieve' energie, tenzij overstappen naar een andere leverancier opnieuw tot problemen leidt. Dat schijnt echter steeds beter te gaan, dus zou ik de gok wagen.

j.jagt
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 mar 2006 22:45

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door j.jagt »

Waarom ben jij niet allang bij een andere leverancier? Dit is een vrije energiemarkt: kies voor een leverancier waar de acceptgiro gratis is!
Vrije energiemarkt bestaat niet, heb één keer Shell groene stroom genomen, krijd ook daarover van de NUON eindafrekeningen in het kader van netwerkbeheerder. En twee eindafrekeningen op verschillende tijdstippen wordt je echt nog veel vrolijker van.. nooit meer dus.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door jimmie »

Daar hebben energiebedrijven een eigen keus in: greenchoice en essent bijvoorbeeld, die zorgen er voor dat je geen rekening meer krijgt van je netbeheerder (continuon). Zij brengen die kosten zelf in rekening en betalen zelf de netbeheerder.

Bij Greenchoice is de acceptgiro nog gratis ook! (bij Essent loop je een korting mis).

daddo
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door daddo »

Ik lees dehele discussie vanaf het begin , maar het gevoel wat mij bekruipt is dat men niet meer waar het omgaat.Of het nu jurisch juist is en mag of juist niet laat me koud.Waar het omgaat is dat bedrijven en instellingen en overheid tegenwoordig met grote arrogantie omgaanmet de mensen.Een bedrijf berekent alle kosten door in zijn leverings prijs,daar wordt ook een post onvoorziene kosten op genomen.Maar wat er tegenwoordig gebeurt is dat alle kosten worden gesplits.Zij maken dan volgende procedure.Eerst wordt een volledig kostenplaatje gemaakt en een eindbedrag berekend.Inclusief het netto winstbedrag.Vervolgens halen zij op diverse manieren kosten terug op hun klanten.Met andere woorden ,als hun berekende nettowinst 100% is wordt dat door die kosten plitsing 200%.Dat is slim van de bedrijven,maar ook zeer arrogant want uiteindelijk zijn wij (gebruiker) niet gek.Er is voor ons maar 1makke .Nagenoeg alle bedrijven,instellingen en overheden werken nu zo .Dus wat is over van onze keuze,niets.Ik vraag me af of wij dat kunnen terug draaien of gaan we tenonder aan deze Talpa cultuur.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door wicher »

@daddo:
Of het nu jurisch juist is en mag of juist niet laat me koud
Ik vraag me af of wij dat kunnen terug draaien of gaan we tenonder aan deze Talpa cultuur
Ik ben het helemaal met je eens, alleen lijkt mij de enige manier om tegengas te geven (behalve naar een andere leverancier te switchen) uit te zoeken of het juridisch allemaal wel kan. Vandaar mijn insteek in deze discussie.
Verder krijgen steeds meer mensen het gevoel dat je als een citroen heel langzaam uitgeperst word; vandaar ook de felle reacties zo af en toe.
Voor degenen die heel weinig te besteden hebben (laten we zeggen 8% van de bevolking) is €12,00 per jaar, tesamen met alle andere kleine uitpers-stappen, uiteindelijk weer een heleboel geld.
Voor de overige 92% valt het bedrag misschien wel mee, maar dan gaat het om het principe van langzaam de bankschroef aandraaien......
Talpa-cultuur, tja.......zo langzamerhand vind ik het een bananenrepubliek worden

Nathalie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 sep 2004 16:20

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door Nathalie »

Indien ik Nuon niet over mijn bankrekening wil laten beschikken gaat dit mij een verhoging van 2,5% per maand kosten, te weten 1,00!
Werkelijk belachelijk, zeker aangezien men bij Nuon niet eens een simpele adreswijziging of betaling kan verwerken. Men kan niet in de computer,en als je iets wel hebt betaald maar met een per ongeluk een verkeerd nummer in de omschrijving dan geldt dit als NIET betaald en krijg je herinnering op herinnering, want zo zijn de regels en er is NIEMAND die dit in de computer kan wijzigen (want er is nl. wel betaald).
Welke nitwit bij Nuon verzind dit soort onzin, kan hij/zij niet eerst eens op de werkvloer gaan kijken of het bedrijf zich dit soort arrogantie al wel kan permitteren? Om van de Nuon-ergernissen verlost te zijn, zijn we lang geleden al overgestapt naar Energie-direct, maar voor het netwerkbeheer zaten we helaas nog aan Nuon vast. En zelfs nu zijn we dus nog niet verlost van deze waanzin....
Voordat je machtigt let goed op, want als er teveel wordt afgeschreven kun je fluiten naar je geld met de mededeling: "het spijt mij, maar als het in de computer staat kan ik er niets meer aan veranderen, ook niet als het wel juist is".
Het feit dat de medewerkers van Nuon hun naam niet eens durven geven als je vraagt met wie je gesproken hebt zegt m.i. al genoeg....

hafever
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:19

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door hafever »

Alleen de klant bepaald hoe hij/zij wil betalen. Kan dat niet, dan gaat de
overeenkomst gewoon niet door. Hoe vaker bedrijven daarmee geconfronteerd worden (ze proberen het allemaal!) hoe beter.
Gelukkig kunnen we nu op de electriciteitsmarkt gaan shoppen:
Lagere stroomprijs, betere betalingswijze enz. enz.
Blijf je alleen nog zitten met de NUON-nota van Continuon Netbeheer,
maar afijn.
O ja, hoe zit het met de mensen die hun maandtermijn per computer
betalen? Moeten die ook die ene euro (zo'n €12,- per jaar!) nu ook
betalen. Als je per incasso betaalt, betaal je meestal minder.
Bij NUON niet, bah, bah en nog eens bah.
:oops:

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door mr T. »

Daar hebben energiebedrijven een eigen keus in: greenchoice en essent bijvoorbeeld, die zorgen er voor dat je geen rekening meer krijgt van je netbeheerder (continuon). Zij brengen die kosten zelf in rekening en betalen zelf de netbeheerder.

Bij Greenchoice is de acceptgiro nog gratis ook! (bij Essent loop je een korting mis).
Zoals al eerder aangegeven de Essent-optie zal niet werken want Essent kent al langer een verplichte betaling voor acceptgirokaarten. Dit ongeacht of ze het bedrag voor de netwerkbeheerder in rekening brengen of niet.

indigos
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 apr 2006 02:29

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door indigos »

Oleeee Energie Direct, ja daar moet je zijn.

Jesus. Een aantal jaar geleden ook in Energie Direct getrapt, door hun leugens over goedkoper bladibla aan de telefoon. 30 euro duurder was ik uit + dat mij helemaal niet was verteld dat het netbeheer nog aan een ander betaald moest worden. Voor dat ik daar van af was.

Met ieder bedrijf is wel wat en niets gaat 100% naar wens. Je kan het toch nooit voor iedereen goed doen.
Voordat je machtigt let goed op, want als er teveel wordt afgeschreven kun je fluiten naar je geld met de mededeling: "het spijt mij, maar als het in de computer staat kan ik er niets meer aan veranderen, ook niet als het wel juist is".
U kunt zelf binnen 30 dagen het geld laten storneren door uw bank. Hier heeft u nuon helemaal niet voor nodig. De medewerker kan het niet terug storten als het is verwerkt dat klopt, maar u heeft zelf nog alle keus.
Het feit dat de medewerkers van Nuon hun naam niet eens durven geven als je vraagt met wie je gesproken hebt zegt m.i. al genoeg....


Goed opletten aan het begin van ieder gesprek, dan zegt iedereen zijn of haar naam. Maarem wat had u willen doen met de naam dan? :roll:

daddo
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:28

Re: Administratiekosten Nuon

Ongelezen bericht door daddo »

Met ieder bedrijf is wel wat en niets gaat 100% naar wens. Beste Indigo,
IK stam uit een tijd dat ieder zich van goed fatsoen opererende firma's
fouten die optraden de hand in eigen boezem staken.Tegenwoordig is het dat elke fout die zich voordoet de fout van de klant is.Met alle gevolgen van dien.Dat komt voornamelijk om dat men niet luisterd naar wat je zegt of vraagt maar ook door de arrogante houding van die bedrijven zovan "wij maken geen fouten".Er komt nog bij dat degene die de telefoon aan neemt geen enkele maatschappelijke ervaring hebben en zich derhalve zich niet kunnen inleven van wat er met jou gebeurt.Deze zijn al zo murf van alles dat ze er niet eens over na wil denken.En de computer voor hun neus verteld de waarheid.Vroeger vertrouwde ik mensen tegenwoordig moet ik alleen computers vertrouwen.Maar wie bedienen die computers?Vroeger ging er in een bedrijf 99% goed .tegenwoordig lijkt het op dat 1 % goed gaat.Wat denk je wat dat ons kost!

Gesloten