LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Geen paniek ! ik heb het eigenlijk maar 1 ! x gedaan, in de sloot gegooid. Voor ziekten ben ik niet zo bang, iedereen in Nederland is ingeent, mijn zoontjes speelden destijds ook op een vlot in de sloot en vielen er wel eens in maar zijn nooit ziek geworden. Ik vind het wel sympathiek dat u anderen hun mening gunt.
Als iedereen de uitwerpselen maar een maal in het water zou hooien werd iedere vijver en sloot een grote strontbak. In mijn kindertijd kwamen veel rioleringen nog in open water uit. Om hygiënische redenen is dit veranderd en bestaat er tegenwoordig een gesloten systeem waar de riolering op uitkomt... De kapitalen die dat gekost heeft zijn uitgegeven om de volksgezondheid te dienen en ziekten te voorkomen.Gelukkig dat jouw kinderen er niet ziek van zijn geworden, maar dat betekent niet dat het daarom onschadelijk zou zijn. Iedereen kent wel een opa die 90 is geworden en heel zijn leven had gerookt of iemand die zich dagelijks te goed deed aan teveel alcohol en toch geen levercirose kreeg. Dat betekent ook niet dat roken en mateloos zuipen gezond zijn.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »


Geplaatst op 07 Apr 2006 19:47 door PJ 66


--------------------------------------------------------------------------------

Probleem is dat sommige katten niet kunnen ruiken dus die lopen overal gewoon doorheen.
Dit weten die fabrikanten ook en daarom weten ze diegene die last hebben van dit probleem ook aardig wat uit de zak te kloppen :? :shock: Vandaar dat de katten ook bij de test, vrolijk over de bewerkte deurmat liepen of sprongen! :)

Helaas moet ik zeggen, door de huidige regelgeving is het vrijwel onmogelijk om een doeltreffend middel te produceren, was het vroeger zo dat er wel andere middelen waren om het bestrijden van overlast met middelen maar die schadelijker waren voor de volksgezondheid. Dan heb ik het niet over middelen die speciaal voor de overlast van katten waren bedoeld, maar die ook en andere werking hadden en menige kat het loodje legde omdat ze er niet vanaf konden blijven (bv. rattengif en ander vormen van landbouwgif) :cry:

Ook van honden die niet van Koelvloeistof kunnen afblijven, het is zoet maar uiteindelijk beginnen alle bloedvaten spontaan te lekken, omdat het in het dier alles aantast en een verschrikkelijke dood sterft (kijk maar eens naar de diverse dierendokterprogramma's) :cry:

Dit is meestal onachtzaamheid, niemand heeft een fles of Jerrycan met Koelvloeistof open en bloot staan. Meestal door morsen en de hond ruikt de zoetigheid al op afstand, likt er aan, en dan is het leed al geleden. :cry:

Dit is geen reden om dit als afschrikmiddel te gebruiken, als er melding van wordt gemaakt, is dit strafbaar en kan je een boet krijgen, helaas is de Nederlandse wet hiertoe niet toereikend en kan de boete maximaal maar 250,-- Euro zijn en tot nu toe nog geen gevangenisstraf. Dit zou hoger moeten, en een gevangenisstraf van onvoorwaardelijk van 2 jaar.
Kijk maar naar diegene die het lef hebben om rattengif in gehaktballetjes stoppen, harder aanpakken, slik het zelf en kijk wat er gebeurt! :shock:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Oh vind je dat zo Ichi, nou een zwerfkat mag van mij afgemaakt worden ze zorgen voor overlast dus gehaktballetjes met rattengif prima, moeten de eigenaars de katten maar binnen houden!

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Ik probeer te nuanceren PJ66,

Ja, tuurlijk weet ik dat, maar je mag nu eenmaal niet aanzetten tot dit soort handelingen. Mijn partner heeft me al meedere malen dit idee uit m'n hoofd gepraat, maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over mag praten. Lees tussen de regels door en doe er je voordeel mee! 8) :evil: :twisted:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Je zegt dat de gevangenisstraf hoger zou moeten zijn, nou voor een moord op een leraar krijg je nog niet zoveel. Dat strafrecht hier van Pietje Donner is een wassen neus. Dat geneuzel van hem. De slechtste minister die we hier hebben en de pers zet hem op 1. Kneuzen het hele zooitje hier inclusief de pers!

Strafrecht voor volwassenen moet terug gebracht worden naar 15 jaar. En moeilijke kinderen van 10 t/m14 jaar moeten gelijk naar de tuchtschool. Helaas hebben we ook nog kids van daaronder.

Feit is dat de wet niet wordt nageleefd en katten doodleuk op straat mogen blijven wandelen. Meneer VEERMAN treedt eens op als je een echte kerel bent, of moeten we daar ook kanon VERDONK op zetten die zegt de wet te wilen naleven?!

Amy2006
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2006 12:12

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Amy2006 »

@ Marianna : Er vliegen hier veel meeuwen en reigers die regelmatig hun, niet geringe hoeveelheid ! uitwerpselen in de sloot schieten ! Er zitten kikkers in de sloot die echt niet aan land gaan om hun behoete te doen dus ik denk dat een enkel kattendrolletje geen wereldomvattend milieuprobleem zal veroorzaken.

Ik ervaar wel erg veel haatcampagne tegen katten en ik vind het jammer dat er zoveel intolerantie bestaat... de meesten doen erg hun best zo min mogelijk last te veroorzaken maar dat lijkt voor de tegenstanders nooit voldoende te zijn...

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Jij hebt het over intolerantie, moeten we katten dan maar tolereren op straat. Het is JOUW HUISDIER dus ben JIJ zelf 100% verantwoordelijk voor je huisdier. En dat gegeven moet er in gepropt worden voor elke katteneigenaar.

miranda w
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door miranda w »

Ik jaag m'n hond in de tuin, moet je zien hoe snel die vervelende katten weg zijn. Werk prima !!! :P

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Laurent »

Laat svp de katten en poezen met rust, wat dacht je van de s,nachts loslopende honden die op je stoep poepen,terwijl hun baas thuis blijft zitten ???????? . aanlijnen die beesten

boorn
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jun 2005 22:10

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door boorn »

Eerst gingen er enkele struikjes in onze tuin dood, omdat de katten (6) van onze overburen deze plaatsen als kattenbak gingen gebruiken.
Toen daarna uit onze ren verschillende jonge cavia's verdwenen en we constateerden dat de katten ermee in hun bekkies liepen zijn we naar de overburen gegaan. Hun antwoord was, dat we dan de tuin maar moesten afschermen/omheinen, terwijl we er een schutting omheen hebben van 1.80 cm. hoog.
Dus wij moesten de tuin maar overdekken voor andermans katten.
Mooi niet dus. Het eerste wat we deden was peper op de plekken strooien. En inderdaad de katten kwamen daar niet meer, maar zochten wel andere plekken in de tuin op.
Na nog een keer ze gevraagd te hebben om maatregelen te treffen, die afgewezen werden, was ik genoodzaakt om andere maatregelen te nemen en sindsdien lopen de katten nog maar zelden los en hebben ze wat katten weggedaan.
Men neme een PVC buis, 1 waar een kat kruipend door kan, daarin smeert men een soort vet-olie die uitwasbaar is (diervriendelijk).
Ongeveer in het midden leg je een vissekop.
De kat kruipt hier doorheen, besmeurt zichzelf, de soort vet/olie trekt zand/modder aan en de kat gaat naar huis.
Vervolgens gaat ie over de vloerbedekking/bankstel of iets dergelijks en de eigenaren komen flink aan het poetsen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Laurent »

LEUKE BUURMAN/BUURVROUW ZIjN JULLIE.

Gossie elkaar zitten te pesten, leuke bezigheid.

en dat voor lieve katjes, natuurlijk komen zij niet in jouw tuin. neem een hond

Amy2006
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2006 12:12

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Amy2006 »

Ik communiceer via diverse fora met uiteenlopende onderwerpen maar nergens ben ik zoveel vijandigheid tegengekomen als hier !... :cry: :cry:

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

In plaats van de haat op de dieren te richten zou het beter zijn de echte veroorzakers aan te pakken..

..DE MENS..

Ik ken andere kattenliefhebbers die ook hun katten in de ren of afgeschermde tuin buitenlaten, die veel overlast hebben van loslopende (zwerf)katten... De dieren volgen hun instinct en hebben geen besef van de overlast. De mens die de kat laat lopen en vaak niet eens de moeite neemt te steriliseren/castreren is de werkelijke oorzaak van de overlast. Zelf zou ik ook niet graag een duivenmelker als buur hebben (stront en ongedierte) en kan me de ergernis van hen die geen katten hebben dan ook wel voorstellen. Hier blijven mensen die niet van katten houden voor de deur staan kijken als mijn katten voor het raam zitten en vinden het nog mooi ook naar die pluizenbollen te kijken.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Prima opgelost Boorn als de eigenaars het niet in willen zien dan zijn er andere drastische maatregelen nodig. En ik walg van gasten als Amy en Laurent. Ze moesten jullie ook opsluiten. Lieve poesjes gut oh gut waar hebben jullie het over. Scroll maar eens terug met jullie zielige gedoe over die katten die andersmans spullen bevuilen of zelfs cavia's vermoorden! Ja moordenaars zijn jullie nu ook geworden. Lieve valse katjes zeker!!!!

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Rasje34 »

PJ66, ben je nu aan het sarren of ben je gewoon een simpele ziel? Die opmerkingen van je zijn wel erg kort door de bocht namelijk.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Laurent »

D 66,

Heb jij ooit een poesje met een cavia zien rondlopen?

Ik laat me vandaag door mijn vriendin opsluiten, D 66

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heet geen D66 maar P66 overigens nee ik heb nog nooit een poes met een cavia in zijn bek zien rondlopen, wel een jong roodborstje!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

ps scroll ff terug was een bericht van Boorn.

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Je bent even een zondag weg, en het gaat er weer gelijk gezellig aan toe. :shock:

Nog suggesties? Het lijkt net als bij ons in de gemeente dat het een landelijk probleem is en dat gemeenten ander prioriteiten stellen dan overlast van hun burgers met hun huisdieren! Gemeenten, kijken liever hoe ze voor zo min mogelijk moeite zoveel mogelijk geld uit de zak van de burger te kunnen kloppen zonder er wat tegenover te stellen. Het staat in de krant al jaren als ergernis nummer 1, naast het parkeren van auto's her en der. :cry:

Maar het aanstellen van een BOA, een opsporingsambtenaar met bovennatuurlijke Opsporingsbevoegdheden heeft al ruim 3 jaar nog niet tot verbetering geleid, ook het quasi en geldverslindende 'depodog' project met aparte hondenvuilnisbakken is een geldverkwistende oplossing gebleken. :cry:

Helaas zal het zo moeten zijn dat er drastische maatregelen genomen moeten worden, als het niet helpt nadat er vriendelijk gevraagd wordt om je huisdier binnen te houden en z'n behoefte en vernieling niet in jouw tuin of van verderop gelegen tuinen waar het zgn territorium van de sluiptijger en schijthond ligt, dan breidt het z'n leefgebied maar uit op de steppen in Afrika, kijken hoe lang ze het daar uithouden in hun territorium. Geen halve dag. Katten en Honden zijn gedomesticeerd en dat moeten ze dan ook blijven en niet loslopend op straat. :twisted:

Vangen, gegevens van de eigenaar achterhalen, en boete incl. verhoging van de Dierenbelasting, beter woord dan hondenbelasting!
Je wilt je huisdier buiten laten lopen, goed, zal je er ook voor moeten betalen. Ook eventuele schade via de gemeente op de eigenaren laten verhalen, die hebben de middelen en dan hebben die ambtenaren die belast zijn en hier voor aangesteld zijn ook eens een keer werk om het geld wat ze verdienen.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dierenbelasting? Hoe zit het dan met je goudvis of kanarie :lol:

Nee gewoon honden- en kattenbelasting voeren en met dat geld de zaakjes goed regelen zoals een goede hondenuitlaat en dan bedoel ik niet zo'n vies poepveld. Daarnaast alles registreren dus ook katten dmv. chip of wat dan ook. Zo niet dan mag de kat gevangen worden en is de baas het beestje sowieso kwijt. Heb je ook geen last meer van honden en katten die dubieus hier binnen komen in Nederland.

Er moet een landelijk systeem komen en daarvoor is minister Veerman maar die heeft het natuurlijk al druk genoeg met zijn kippen en koeien!

Gesloten