LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%

Totaal aantal stemmen: 169

landruid

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door landruid »

Het is toch godgeklaagd !!!
4 keer in 4 dagen niet kunnen bellen en/of gebeld worden.
Het 0800 nummer bellen heeft nu al helemaal geen zin meer, je krijgt direct al te horen dat het erg druk is en dat de verbinding wordt verbroken.

Ik probeer verdikkeme (ik hou ff me taal in de gaten) 's avonds op een normale manier mijn werk te doen, maar ben daardoor aangewezen op diverse voip proggies (Voip-Buster, Skype etc.)
Dit kan toch echt niet de bedoeling zijn, we nemen niet voor niks het internet plus (minus) bellen van KPN e/o planet (wat gewoon kpn is)

Als dit nog langer zo gaat zal ik kpn een leuke factuur toesturen voor gederfde inkomsten, ik kan verdomme niet op een normale manier mijn werk voortzetten.

KPN = Kan Praktisch Niks !!!

Ik wil nog veel meer uitschrewen, maar dan loop ik de kans dat mijn topic verwijderd wordt en dat ik eventueel gebanned wordt, en dat laten we maar aan kpn over, daar zijn ze heeeeeeel goed in.

Un zuper gefrustreerde KPN- Internet Minus Beller :evil:

mboos

Ongelezen bericht door mboos »

Heel fijn... na de storing van maandag is het vandaag weer raak bij mijn ouders. Zij hebben sinds een maand of twee internetplusbellen en vanaf het begin niets dan ellende.

Wegvallende verbindingen tijdens een telefoongesprek, niet kunnen bellen/ bereikbaar zijn vanaf bepaalde nummers of -zoals afgelopen maandag en zojuist- in het geheel niet meer bereikbaar.
Nog niet te spreken over de installatie problemen (tijdens registratie kon van het internetgedeelte de spamfilter niet ingesteld worden omdat het registratieproces tijdens installatie niet voltooid kon worden - bleek te "hangen" aan de zijde van KPN). Ondertussen werd zonder dat de spamfilter werkte deze door KPN WEL in rekening gebracht (en dat terwijl de eerste 6 maanden gratis was!)

Enfin: even terug naar bellen; dat dit een nieuwe techniek met kinderziektes is ala - maar ik van verschillende mensen hoor en lees op forums - vind e.e.a. wel een beetje de spuigaten uitlopen.
Ik heb mijn ouders geadviseerd een aangetekende brief met klachten te sturen. Heb ik ergens op een forum gelezen. Schijnt goedkoper te zijn dan de helpdesk bellen (wist toen nog niet van dat gratis storingsnummer - goede tip btw) bovendien heb je dan een bewijs waarmee ze je klacht WEL serieus moeten nemen (althans, hopen we dan he...).

Internetplusbellen ? Op dit moment eerder internetminbellen of internetk*tbellen als je het mij vraagt.

landruid

Nog een mega leuke aanvulling om je gigantisch rot te janken !!!
Hoe gaat kpn de huidige 5 miljoen ipb'ers teverden houden ??

http://www.kpn.com/kpn/show/id=796410/contentid=15374

Als je ff googled http://www.google.nl/search?hl=nl&q=kpn ... eken&meta= en je kijkt de verschillende pagina's en fora door dan merk je zeer snel dat je liever had nagedacht en eerst had gegoogled.

Nu zitten we allemaal met de gebakken onzin van KPN e/o Planet, sinds februari lijkt het niet anders geweest te zijn dan wat we de afgelopen dagen meemaken, alleen zijn de afgelopen dagen wel heel extreem.

We zullen zeer zeker een dezer dagen KPN wel op het matje zien verschijnen bij TROS Radar, van mijn mag KPN een mega koude douche krijgen (of is dat weer een ander programma).

ps. maak tevens niet de fout om naar hetnet te gaan, das ook een of ander vage kloon van KPN.

coolboy

Ongelezen bericht door coolboy »

KPN sluit je aan !!!! nou ze kunnen beter zeggen KPN sluit je af, al vier avonden na onze wel verdiende vakantie niet meer bereikbaar of iemand kunnen bereiken.

Vanmiddag nog een vriendelijke meneer aan de telefoon die ons vertelde dat de problemen met de software van IPB zo goed als zeker verholpen zijn.
De meneer reageerde naar aanleiding van een klachtenbrief die ik wel te verstaan op 20 juni j.l. al had verstuurd daar wij direct na aansluiting op de KPN Experia-box binnen een week tijd al vier keer een probleem hadden om te bellen of gebeld te kunnen worden.
Dat houdt dus in dat er gewoon 2 maanden tussen zitten voor er eindelijk eens gereageert wordt op een klacht.

Mijn telefoon draait 24 uur per dag daar er veel zakelijk verkeer over plaatsvindt waar ik mijn centen mee moet verdienen, maar schijnbaar hebben ze bij KPN e/o Planet daar niet zoveel mee te maken.

Vraag me af of de meneer die al die brieven heeft ondertekent van welkom bij KPN InternetPlusBellen (Dhr. Michiel Buitelaar) ook heeft af geweten van alle problemen die er sinds de introductie van IPB waren en nog steeds zijn.

Zou graag eens contact met die goede man willen en eens vragen of hij het zelf ook heeft afgelsloten bij het bedrijf waar hij voor werkt.

Hopelijk zal Radar hier eens een flink onderwerp aan willen vestigen, ben direct bereidt om te komen om mijn klachten richting KPN en ook Planet op tafel neer te leggen om anderen er van te weerhouden hier aan te beginnen.

Met vriendelijk groet
Coolboy :idea:

landruid

Coolboy, reken maar dat je erdan niet alleen voorstaat, ik ga dan met je mee, en waarschijnlijk willen er wel meer mee, dan zal tros een mega-grote studio moeten zoeken om al die ontevreden klanten (al nemen we alleen maar de klanten die voornamelijk zakelijk gebruik maken van inter min bellen) te kunnen huisvesten.

Ik sta aan jou kant vwb het gedonderder dat we niet berijkbaar zijn voor onze klanten, en op deze manier een vlink stuk inkomsten mislopen.

Zouden we dat (ook) kunnen declareren bij KPN / Planet ???
Die grapjassen sturen maar rekeningen en verwachten dat we maar netjes betalen, en als wij verzaken aan de verplichtingen te voldoen sluiten die miesgassers ons gewoon af.

Wellicht moet OPTA zich daar maar eens mee gaan bemoeien.

coolboy

Denk dat er niet veel te halen valt bij KPN cq Planet.

Ze zeggen gewoon dat het overmacht is en daar de storing minder dan 24 uur per dag is krijg je dus gewoon helemaal niks terug.

OPTA zal ook wel geen optie zijn voor dit probleem.

Laten ze ons allemaal maar kosteloos weer terugzetten naar het oude vertrouwde analoge belsysteem

landruid

Ok, ik moet je reactie gelijk geven.
Maar als half IP Bellend Nederland 4 dagen achtereen problemen heeft....... dan mag je praten over een storing van 4x24 uur met af en toe een beetje verbinding.
Daar komt kpn niet onderuit om dat toe te geven, en dat gezever van af en toe storing, het is al sinds de introductie BAGGER

Daarbij komt ook nog dat al meerdere weken een gedeelte op MIJN KPN niet functioneerd.
Als je ingelogged bent en je kiest onder menu Internetplusbellen de keuze Telefonie Beheer, dan krijg je een foutmelding.
Ik vraag me af wat voor bagger webmaster ze daar hebben, want ik heb meerdere malen een melding gedaan omtrent deze storing.

Door een technische fout kon de bewerking niet worden uitgevoerd. Excuses voor het ongemak.

Foutmelding:
nl.gx.webmanager.kpn.ordermanager.exceptions.KpnOrderManagerException: org.xml.sax.SAXParseException: The markup in the document following the root element must be well-formed.

Foutcode:
WM_ERROR(nl.gx.webmanager.kpn.ordermanager.exceptions.KpnOrderManagerException: org.xml.sax.SAXParseException: The markup in the document following the root element must be well-formed.)

Als ik bij mij klanten (ik run zelf een webhosting en -design bedrijf) presteer dan zijn die in no-time vertrokken naar een ander.
Ik kan zo dus geen ene moer instellen zoals een faxnummer, de afgelopen 3 maanden heb ik die gedeelte maar 1 x werkend gezien, de rest doet ut wel aardig (maar zo traag als dikke stront door een trechter)

Wheeler

Ongelezen bericht door Wheeler »

Laatst gewijzigd: 24 augustus 2006 23:09

AMSTERDAM - Door een storing bij de KPN ligt donderdagavond wederom een deel van het telefoon- en internetverkeer plat. Dit geldt voor gebruikers van InternetPlusBellen. In deze dienst van KPN worden internet en telefonie gezamenlijk aangeboden.

Afgelopen maandag al konden meer dan 150 duizend klanten de hele dag niet bellen of gebeld worden op hun vaste telefoonlijn door een storing. Ook het alarmnummer 112 was toen niet bereikbaar. De storing werd maandagnacht verholpen.

Ook begin juli werden ruim veertigduizend abonnees van InternetPlusBellen door een storing getroffen.

Over de oorzaak en de ernst van de storing is nog niets bekend

De oorzaak zal ook nimmer bekend gemaakt worden, ze zouden zich dan namelijk in de kaart laten kijken.

KPN wil alleen maar miljarden verdienen, maar service verlenen hebben ze nog nooit van gehoord!

Laten we met ons alle een vuist maken om de problemen met IPB aan te pakken, ik ben zelf al sinds 19 april bezig de boel op orde te krijgen.

Het is toch te gek voor woorden dat zoiets hier in Nederland oogluikend wordt toegestaan door onze ook al zo lakse overheid.

KPN, Klanten Plunderend Negeren!!!

mboos

Ongelezen bericht door mboos »

btw: ik heb een aantal mensen overigens al vooraf gewaarschuwd nog even te wachten met het aanschaffen van internet***bellen. Ik zit namelijk zelf een beetje in de branche en had al begrepen dat de kinderziektes er niet helemaal uit waren. Internetten geloof ik inmiddels wel maar bellen via Internet (VOIP) is wat dat betreft een geheel nieuwe techniek waarbij een hele hoop technische zaken (manier waarop pakketjes met data worden verpakt, vervoerd en versleuteld via Internet) nog niet volledig gestandariseerd zijn (of standaarden zich nog niet bewezen hebben). Er zijn dus waarschijnlijk nog veel technische aanpassingen op komst en dat betekent dus in de praktijk voor de consument uiteindelijk storingen.

Maar dat vertelt KPN er niet bij natuurlijk.

En ik kan me heel goed voorstellen dat een doorsnee consument een bepaald beeld heeft bij KPN (betrouwbaar, ik bedoel: het analoge koperlijntje wat je had doet het al jaren goed en zonder storingen toch ?) en dat zij door de overweldigende beloftes over internet***bellen overstag zijn gegaan.

landruid

@ Wheeler

Hebben we een overheid in Nederland ?????? :lol:
Harry Potter en zijn maten noem ik geen overheid

==

@ Mboos

Skype en VoipBuster werken tig keer beter dan dat gare VOIP van KPN
Laatst gewijzigd door landruid op 24 aug 2006 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Wheeler

Ongelezen bericht door Wheeler »

Daar heb je volledig gelijk in, kijk maar wat er nu gaande is, ze stappen allemaal op.

Bang voor de verkiezingen in Noverber wellicht?

landruid

Ik kan verdomme nog steeds niet bellen (sinds 20:23 uur), ben het nu megazat en ga proberen me agressie eruit te slapen, hopelijk morgen weer telf, dan kan ik aan het werk (hoop inhaalwerk)

BAGGER IPB

Internet begint nu ook al te haperen, ik begin het spuugzat te worden, zo kan ik geen werk leveren aan mijn klanten. :evil: :evil:

leusi049

Ongelezen bericht door leusi049 »

Pcies Landkruid
doorgaan. Ik ben er oook ingetrapt met de KPN. Dacht betrouwbare leverancier.Als KPN echt goed is dan zouden ze nu onmiddelijk stoppen met de verkoop van Internet+Bellen

agro

Ongelezen bericht door agro »

Er zijn dus waarschijnlijk nog veel technische aanpassingen op komst en dat betekent dus in de praktijk voor de consument uiteindelijk storingen.

Maar dat vertelt KPN er niet bij natuurlijk.
En vertellen upc @home casema of anderen dat er wel bij dan?

toki

Ongelezen bericht door toki »

veel klachten over ipb dus. zal ik eens beginnen over mine-tv, het digitale alternatief van kpn via provider planet. sinds medio juni aangeschaft, de tv-ontvanger wordt eigendom voor eu. 150.00 waarmee je allerlei kanalen kunt ontvangen en zelfs 100 uren mee kunt opnemen middels een harde schijf. de volgende dag al gebeld ivm. storing en eigenlijk direkt verholpen door een aantal knoppen in de centrale om te zetten, was vergeten. de ergernis is nu pas begonnen doordat de tv-ontvanger vast is gelopen en daardoor geen ontvangst mogelijk is. dit is eigenlijk nog niet zo erg maar de onbereikbaarheid van planet en kpn is walgelijk. ik word van het bekende kastje naar de muur gestuurd en weer terug en weer terug en weer terug etc.etc. ik zou teruggemaild worden, teruggebeld worden, er zou een afspraak gemaakt worden etc. etc. ik heb gekozen voor een nederlands produkt omdat ik ervan uit ben gegaan dat dit goed zou zijn. ik overweeg nu alles in te pakken, terug te sturen en mijn vaste kpn lijn, planet en mine op te zeggen. ik heb er mijn buik vol van. waarom lossen ze het niet gewoon op? tevreden klant en goede reclame

willemo

Ongelezen bericht door willemo »

Mine is nog experimenteel. Dit staat ook duidelijk op de website van KPN. Mine is ook nog niet normaal in de winkel te koop. Evenals InternetPlusBellen in het begin wordt Mine alleen maar na aanmelding via de Website aan mensen geleverd die mee willen werken an het onderzoek en eventueel evaluatie formulieren willen invullen. Pas nadat blijkt dat e.e.a. goed werkt is zal Mine normaal verkocht o.a. via de KPN telefoonwinkel en diverse andere zaken. Zo is het ook met InternetPlusBellen gegaan.

De vele klachten over InternetPlusBellen komen m.i. veelal voort uit het uitermate slecht lezen van de bijgeleverde documentatie.
Of dit bij Mine ook het geval is weet ik niet.

Met vriendelijke groet,
Willem

coolboy

Zijn er nog meer mensen van dit onderwerp gemaild dat er aankomende maandag een uitzending aan het ipb van kpn cq planet wordt besteed.
Ben heel benieuwd.

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Coolboy :P :D :P

Fred L.

Ongelezen bericht door Fred L. »

Dit relaas maar toegestuurd aan de klachtenlijn dan blijft het dossier op orde. [/i]
Laatst gewijzigd door Fred L. op 13 dec 2006 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

SonjaP

Ongelezen bericht door SonjaP »

Ja coolboy, ik heb gister ook een email ontvangen. Vind het top dat ze er zo op inspringen. Mijn medewerking krijgen ze zeker !

coolboy

:D ik heb contact gehad met medewerkers van tros radar .
coolboy komt maandag naar de studio, zullen ze al een beetje bang worden nu bij de KPN.????? :P :P :P

Gesloten