LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OVERLAST HONDEN
Re: OVERLAST HONDEN
Helemaal mee eens! een enkele klacht haalt weinig uit , pas na ,n bombardement aan klachten komen ze in actie want dan wordt ,t lastig te ontwijken! En idd vooral ook anderen vragen hetzelfde te doen.
Veel burgers zijn zich hier niet van bewust maar zo werkt het systeem nu eenmaal. Elke keer, elke dag ....klagen!
NB Behalve bij diarree mogen mijn 3 honden ook blaffen als er ,n boze man/vrouw voor m,n raam staat
Veel burgers zijn zich hier niet van bewust maar zo werkt het systeem nu eenmaal. Elke keer, elke dag ....klagen!
NB Behalve bij diarree mogen mijn 3 honden ook blaffen als er ,n boze man/vrouw voor m,n raam staat
Quote NB Behalve bij diarree mogen mijn 3 honden ook blaffen als er ,n boze man/vrouw voor m,n raam staat Laughing [quote]
Mijn oudste hond, toen enige hond heeft me lekker laten slapen toen een inbreker of vandaal een stoeptegel door het raam van de voorkamer gooide. De hond heeft geen kik gegeven.
Dat was flink schrikken toen ik op stond.
Mijn oudste hond, toen enige hond heeft me lekker laten slapen toen een inbreker of vandaal een stoeptegel door het raam van de voorkamer gooide. De hond heeft geen kik gegeven.
Dat was flink schrikken toen ik op stond.
Ik klaag me een breuk over de buurman zijn hond, papegaai, muziek en vrienden. Bijna dagelijks bij politie en woningbouw. Gisterenavond was het weer na 23:00 eer die hond eens ophield met blaffen en janken. Ellende is dat de bovenburen niet willen/durven klagen. Die gaan maar verhuizen.
Maar het lijkt alsof halsstarrig alles weigeren van de buurman meer effect heeft dan de wet op rustig woongenot. Ik wordt door wonigbouw en gemeente in het gelijk gesteld dat het voor mij vervelend is. Maar iets ondernemen kunnen/willen ze niet.
Ik heb nu een oude pc in de gang staan die alle geluiden opneemt. Dan maar dagelijks tegenherrie maken. Over een goed half uurtje gaat mijn pc blaffen tot 23:00 uur. En zaterdag om 07:05 uur en zondag om 08:05 uur . Die zal voorlopig niet meer uit kunnen slapen. Ik niet slapen, hij niet slapen. Gelukkig ben ik handig met pc's.
Maar het lijkt alsof halsstarrig alles weigeren van de buurman meer effect heeft dan de wet op rustig woongenot. Ik wordt door wonigbouw en gemeente in het gelijk gesteld dat het voor mij vervelend is. Maar iets ondernemen kunnen/willen ze niet.
Ik heb nu een oude pc in de gang staan die alle geluiden opneemt. Dan maar dagelijks tegenherrie maken. Over een goed half uurtje gaat mijn pc blaffen tot 23:00 uur. En zaterdag om 07:05 uur en zondag om 08:05 uur . Die zal voorlopig niet meer uit kunnen slapen. Ik niet slapen, hij niet slapen. Gelukkig ben ik handig met pc's.
ROTFLOver een goed half uurtje gaat mijn pc blaffen tot 23:00 uur. En zaterdag om 07:05 uur en zondag om 08:05 uur
Klaagt u dagelijks bij de politie? En minimaal wekelijks langs bij de maatschappelijk werkster van de woningbouwvereniging?
Heeft u de woningbouwvereniging al eens schriftelijk in gebreke gesteld omdat zij niets ondernemen om uw woongenot te herstellen?
Allemaal al gedaan helaas. ik klaag bijna dagelijks bij politie en woningbouw.
Mijn advokaat heeft ze schriftelijk in gebreke gesteld nadat ze mij probeerde wijs te maken dat ikzelf mijn buurman verantwoordelijk moet stellen voor mijn rustig woongenot. Wij eisen huursvermindering omdat volgens de huurwet 2003 een overlastgevende buurman een verborgen gebrek aan de woning is. En een verborgen gebrek is vermindering van woongenot dus is een huursvermindering wel op zijn plaats. Dat ontslaat ze echter niet van hun verplichtingen om voor mijn huurgenot te gaan zorgen.
Nu de Nederlandse Stichtig Geluidshinder eens raadplegen wat ze kunnen betekenen. Die roept gelijk dat er familie van hem daar werkt. Volgens mij is het een vriendin van zijn tante die daar werkt.
Verders ga ik bezig blijven, al moet ik Beatrix zelf uitnodigen op de koffie om die hond eens aan te horen.
Mijn advokaat heeft ze schriftelijk in gebreke gesteld nadat ze mij probeerde wijs te maken dat ikzelf mijn buurman verantwoordelijk moet stellen voor mijn rustig woongenot. Wij eisen huursvermindering omdat volgens de huurwet 2003 een overlastgevende buurman een verborgen gebrek aan de woning is. En een verborgen gebrek is vermindering van woongenot dus is een huursvermindering wel op zijn plaats. Dat ontslaat ze echter niet van hun verplichtingen om voor mijn huurgenot te gaan zorgen.
Nu de Nederlandse Stichtig Geluidshinder eens raadplegen wat ze kunnen betekenen. Die roept gelijk dat er familie van hem daar werkt. Volgens mij is het een vriendin van zijn tante die daar werkt.
Verders ga ik bezig blijven, al moet ik Beatrix zelf uitnodigen op de koffie om die hond eens aan te horen.
-
- Contacteer:
Ik ben zelf gek op honden en heb 1 Golden Retriever en 3 Jack Russells. 's Zomers lopen ze de gehele dag buiten, terwijl mijn vrouw en ik werken zijn.
Met betrekking tot de overlast, veroorzaakt door het blaffen van de honden, heb ik, na een mondelinge klacht van de buurman (ik woon in een 2-onder-1-kap-woning(koopwoning) hinderbeperkende maatregelen genomen door de aanschaf van anti-blafbanden (van circa 85 euro/stuk). Deze halsbanden geven bij de twee grootste honden een elektrische schok zodra de stembanden trillen tengevolge van het blaffen. De twee kleinste honden hebben een halsband om die een ultrasoon signaal geeft wanneer de hond blaft. Dit is lange tijd goed gegaan, totdat de 4e hond erbij kwam. Deze is nu 6 maanden oud en uiteraard ontzettend speels en nieuwsgierig en blaft daardoor wel eens, ondanks de anti-blafband. Wanneer ik met ze ga wandelen zijn het uiterst gedisciplineerde honden. Mochten ze om een of andere reden blaffen, stoppen ze er vrijwel onmiddelijk mee, na mijn commando, maar het zijn dieren en ze moeten ook eens zichzelf kunnen zijn en dus eens lekker kunnen blaffen.
Tijdens het eerste gesprek met de buurman over de overlast, stelde hij voor om 1 hondje "weg te doen". Met een dergelijke opmerking heb je bij mij meteen alle "credits" verspeeld. Het zijn dus beslist geen dierenliefhebebrs. Vandaag hing de buurman aan de telefoon, omdat de jongste hond blafte zodra hij buiten kwam (tussen onze erven staat een schutting van circa 2 meter hoog). Ik heb hem netjes te woord gestaan en hem uitgelegd welke maatregelen ik inmiddels genomen heb; meer dan dat kan ik niet doen. Het zijn honden en honden blaffen nu eenmaal. Het enige dat ik kan doen is de honden binnen houden, maar dat is uiteraard geen enkele garantie dat er niet geblaft wordt. Het zijn tenslotte dieren en die willen ze ook eens kunnen uiten.
Het spijt me verder voor de buurman, maar ik zou niet weten welke maatregel ik nog zou kunnen nemen om het niet-dierenliefhebbers naar hun zin te maken.
Het gekke is: ik ben persoonlijk bij de achterburen gaan informeren en die hadden geen overlast van de dieren. Hun reactie: het zijn honden en honden blaffen omdat ze niet kunnen zingen Ons stoort het niet......
Met betrekking tot de overlast, veroorzaakt door het blaffen van de honden, heb ik, na een mondelinge klacht van de buurman (ik woon in een 2-onder-1-kap-woning(koopwoning) hinderbeperkende maatregelen genomen door de aanschaf van anti-blafbanden (van circa 85 euro/stuk). Deze halsbanden geven bij de twee grootste honden een elektrische schok zodra de stembanden trillen tengevolge van het blaffen. De twee kleinste honden hebben een halsband om die een ultrasoon signaal geeft wanneer de hond blaft. Dit is lange tijd goed gegaan, totdat de 4e hond erbij kwam. Deze is nu 6 maanden oud en uiteraard ontzettend speels en nieuwsgierig en blaft daardoor wel eens, ondanks de anti-blafband. Wanneer ik met ze ga wandelen zijn het uiterst gedisciplineerde honden. Mochten ze om een of andere reden blaffen, stoppen ze er vrijwel onmiddelijk mee, na mijn commando, maar het zijn dieren en ze moeten ook eens zichzelf kunnen zijn en dus eens lekker kunnen blaffen.
Tijdens het eerste gesprek met de buurman over de overlast, stelde hij voor om 1 hondje "weg te doen". Met een dergelijke opmerking heb je bij mij meteen alle "credits" verspeeld. Het zijn dus beslist geen dierenliefhebebrs. Vandaag hing de buurman aan de telefoon, omdat de jongste hond blafte zodra hij buiten kwam (tussen onze erven staat een schutting van circa 2 meter hoog). Ik heb hem netjes te woord gestaan en hem uitgelegd welke maatregelen ik inmiddels genomen heb; meer dan dat kan ik niet doen. Het zijn honden en honden blaffen nu eenmaal. Het enige dat ik kan doen is de honden binnen houden, maar dat is uiteraard geen enkele garantie dat er niet geblaft wordt. Het zijn tenslotte dieren en die willen ze ook eens kunnen uiten.
Het spijt me verder voor de buurman, maar ik zou niet weten welke maatregel ik nog zou kunnen nemen om het niet-dierenliefhebbers naar hun zin te maken.
Het gekke is: ik ben persoonlijk bij de achterburen gaan informeren en die hadden geen overlast van de dieren. Hun reactie: het zijn honden en honden blaffen omdat ze niet kunnen zingen Ons stoort het niet......
Laatst gewijzigd door shamrock56 op 12 sep 2008 06:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Is het mogelijk om voor het blaffertje een gastgezin te zoeken als u aan het werk bent?
Of kunt u het blaffertje binnen houden terwijl u werkt, om de overlast naar de buurman toe te beperken? Dan blaffertje 1 x daags mee met een wandelgroep van honden. Er zijn in veel plaatsen hondenuitlaatgroepen. Dan is de hond moe en gaat daarna een poos slapen.
Ik kan me voorstellen dat de buurman geïrriteerd raakt als er telkens als hij naar buiten komt geblaft wordt. Zeker omdat ze de hele dag zonder toezicht in de tuin zijn. Het is wat anders als hij zich ergert aan een incidenteel blafje. Dan is hij allergisch voor geluid.
Of kunt u het blaffertje binnen houden terwijl u werkt, om de overlast naar de buurman toe te beperken? Dan blaffertje 1 x daags mee met een wandelgroep van honden. Er zijn in veel plaatsen hondenuitlaatgroepen. Dan is de hond moe en gaat daarna een poos slapen.
Ik kan me voorstellen dat de buurman geïrriteerd raakt als er telkens als hij naar buiten komt geblaft wordt. Zeker omdat ze de hele dag zonder toezicht in de tuin zijn. Het is wat anders als hij zich ergert aan een incidenteel blafje. Dan is hij allergisch voor geluid.
-
- Contacteer:
Het blaffertje bracht ik in het begin bij mijn dochter, maar zij is ongeneeslijk ziek en kan onmogelijk voor de hond (die ontzettend actief is) zorgen Maar ik heb een buurman die zich werkelijk om alles ergert: mijn kleinkinderen in het zwembad; andermans auto voor hun raam; het gebrom van mijn verwarmingsketel op zolder, noem het maar op en hij ergert zich er aan.
Maar, ik wil geen dwarsligger zijn en zal de honden binnen houden (ondanks het schitterende weer) en kijken waar hij zich dan aan ergert........
Maar, ik wil geen dwarsligger zijn en zal de honden binnen houden (ondanks het schitterende weer) en kijken waar hij zich dan aan ergert........
Laatst gewijzigd door shamrock56 op 12 sep 2008 06:31, 1 keer totaal gewijzigd.
''Deze halsbanden geven bij de twee grootste honden een elektrische schok zodra de stembanden trillen tengevolge van het blaffen. De twee kleinste honden hebben een halsband om die een ultrasoon signaal geeft wanneer de hond blaft. Dit is lange tijd goed gegaan, todat de 4e hond erbij kwam. Deze is nu 6 maanden oud en uiteraard ontzettend speels en nieuwsgierig en blaft daardoor wel eens, ondanks de anti-blafband''
De laatste quote is tevens mijn mening over u als ''dierenvriend''''Met een dergelijke opmerking heb je bij mij meteen alle "credits" verspeeld. Het zijn dus beslist geen dierenliefhebebrs. ''
Geweldig hondenleven hebben die honden van u hoor! Piepjes ,electrische schokken, zelfs voor ,n pup van 6 maanden
Een waar hondenparadijs....guttegut
Nee, U bent geen dwarsligger hoor...te vaak zelf zo,n stroombandje omgehad zeker...dan verleer je het wel.
Nu de honden nog als makke schaapjes shokken....
Bah! De stoom komt me, ook zonder band, de oren uit bij dit soort hondenrommelaars
-
- Contacteer:
Nou, ik wordt min of meer gedwongen om dergelijke hulpmiddelen te gebruiken. Wat wil ik anders? Enige suggestie?
Zelf laat ik de honden het liefst honden zijn en ik kan me voorstellen dat u zo reageert als er gesproken wordt over dergelijke, vervelende hulpmiddelen, maar ze zijn wetenschappelijk getest en worden meer en meer gemeengoed voor hondenbezitters, helaas. En dit alles door de onverdraagzaamheid van medemensen
Zelf laat ik de honden het liefst honden zijn en ik kan me voorstellen dat u zo reageert als er gesproken wordt over dergelijke, vervelende hulpmiddelen, maar ze zijn wetenschappelijk getest en worden meer en meer gemeengoed voor hondenbezitters, helaas. En dit alles door de onverdraagzaamheid van medemensen
U zou minimaal het blaffertje binnen kunnen houden en in de ruimte waar hij zit een D.A.P. verdamper aansluiten. Dit scheidt feromonen af en zou rustgevend kunnen werken. Mogelijk werkt het voor alle honden en kunnen bij alle honden de schokbanden af.
Waarschijnlijk is uw buurman allergisch voor geluid gezien zijn irritatie ook t.a.v. kinderen. Dat is erg lastig. Maar door de honden binnen te houden toont u uw goede wil.
Sterkte met uw dochter.
Waarschijnlijk is uw buurman allergisch voor geluid gezien zijn irritatie ook t.a.v. kinderen. Dat is erg lastig. Maar door de honden binnen te houden toont u uw goede wil.
Sterkte met uw dochter.
-
U zou natuurlijk ook, als u beiden nog werken, geen hond[en] kunnen nemen. Hebt u daar ooit wel eens over nagedacht
-
mensen overdrijven jullie niet een beetje je woont nu eenmaal dicht op elkaar ik bedoel jij hebt wat last van zijn haar hun honden zij hebben misschien wel weer op een ander punt last van jou wat willen jullie totale rust dat lukt niet als je zo dicht op elkaar woont wij mensen zijn gewoon grote zeur pieten geworden en kunnen niks meer van een ander hebben
en als je inderedaad totale rust wilt ga je lekker vrijstaand wonen wat een gezeur over een beetje geluid van de andere kant
straks mag je niet eens meer je wc doortrekken en zal ik je nog een een stom voorbeeld geven onze beneden buurvrouw van 81 zwaar doof had er last toen wij aan het kaarten waren zij hoorde de kaarten op tafel vallen
dat zegt toch al genoeg over een bepaalt soort mensen
sommige mesen moeten altijd wat te zeuren hebben maar owee als je wat over hun te melden hebt
en als je inderedaad totale rust wilt ga je lekker vrijstaand wonen wat een gezeur over een beetje geluid van de andere kant
straks mag je niet eens meer je wc doortrekken en zal ik je nog een een stom voorbeeld geven onze beneden buurvrouw van 81 zwaar doof had er last toen wij aan het kaarten waren zij hoorde de kaarten op tafel vallen
dat zegt toch al genoeg over een bepaalt soort mensen
sommige mesen moeten altijd wat te zeuren hebben maar owee als je wat over hun te melden hebt
-
Mijn buurman heeft vorig jaar 2 kleine bordercoliies aangeschaft en inmiddels zijn ze groot, de buurman bijna dag en nacht weg en de honden blaffen dus ook dag en nacht.
Verschillende verzoeken eerst gedaan aan hem, omdat het zeker van de zomer
niet meer te doen was. Ze reageren op elk geluid en wie of wat langskomt.
Niet 1 minuur, maar uren achter elkaar, ik snap ook niet dat ze daar niet moe van worden die honden.
Buurman deed gewoon niets(4x een verzoek gedaan), heb voorzichtig een advies gedaan, om met zijn honden naar zo'n school te gaan, helpt misschien.
Hij bepaalde zelf wel wat hij deed, ik zeg, het was maar een idee hoor.
Ik ben door mijn handicaps bijna altijd thuis, dus je wordt er gek van.
Dan maar de wijkagent ingeschakeld en gelukkig kwam hij langs toen de honden
al een flinke tijd tekeer gingen. Hij is een poosje gebleven bij mij om te praten, maar zei me
wel, zit u hier elke dag in, nou dat kan dus echt niet.
Ik woon vrijstaand en het geluid is evengoed verschrikkelijk.
Gelukkig was de wijkagent het helemaal eens met mij.
Vervolgens is hij een keer naar de buurman gegaan toen hij een keer thuis was,
maar een paar weken later, was het probleem er nog steeds.
Weer de agent er naar toe, maar het wordt gewoon niet opgelost.
De volgende gang is dan naar de vredesrechter, maar dat doe ik niet, omdat de rust
in de straat dan helemaal ver te zoeken is.
Ik heb me er bij neergelegd inmiddels en ik weet ook dat de honden er niets aan kunnen doen, want het ligt aan hun baas.
Waarom koop je honden, om ze vervolgens dag en nacht alleen te laten.
Ze zitten buiten in een hok, iemand geeft ze wel eten en drinken, maar dat is dan ook het enige waar voor wordt gezorgd.
Eigenlijk heel zielig voor de honden.
Verschillende verzoeken eerst gedaan aan hem, omdat het zeker van de zomer
niet meer te doen was. Ze reageren op elk geluid en wie of wat langskomt.
Niet 1 minuur, maar uren achter elkaar, ik snap ook niet dat ze daar niet moe van worden die honden.
Buurman deed gewoon niets(4x een verzoek gedaan), heb voorzichtig een advies gedaan, om met zijn honden naar zo'n school te gaan, helpt misschien.
Hij bepaalde zelf wel wat hij deed, ik zeg, het was maar een idee hoor.
Ik ben door mijn handicaps bijna altijd thuis, dus je wordt er gek van.
Dan maar de wijkagent ingeschakeld en gelukkig kwam hij langs toen de honden
al een flinke tijd tekeer gingen. Hij is een poosje gebleven bij mij om te praten, maar zei me
wel, zit u hier elke dag in, nou dat kan dus echt niet.
Ik woon vrijstaand en het geluid is evengoed verschrikkelijk.
Gelukkig was de wijkagent het helemaal eens met mij.
Vervolgens is hij een keer naar de buurman gegaan toen hij een keer thuis was,
maar een paar weken later, was het probleem er nog steeds.
Weer de agent er naar toe, maar het wordt gewoon niet opgelost.
De volgende gang is dan naar de vredesrechter, maar dat doe ik niet, omdat de rust
in de straat dan helemaal ver te zoeken is.
Ik heb me er bij neergelegd inmiddels en ik weet ook dat de honden er niets aan kunnen doen, want het ligt aan hun baas.
Waarom koop je honden, om ze vervolgens dag en nacht alleen te laten.
Ze zitten buiten in een hok, iemand geeft ze wel eten en drinken, maar dat is dan ook het enige waar voor wordt gezorgd.
Eigenlijk heel zielig voor de honden.
Truus24 even weer terug naar het begin, heeft U wel eens aangebeld en bent u rustig in gesprek gegaan met deze meneer........zo ja, wat was de reactie....erg belangrijk....
Uiteraard ben ik partijdig, omdat ik krantenbezorger ben geweest. Maar sommige hondenbezitters zijn wel degelijk niet goed SNIK.
Ik liep een keer over straat, opeens komt er zo'n kleine volgens sommigen "schattige" jack russel terriër op mij af (uit een tuin zonder hek), ik denk hij wil vast spelen, bijt hij mij gewoon in de been. Het baasje is een 6-jarig kind!
Welke imbeciel laat zijn jack russel achter bij een 6-jarig meisje???
Een andere ervaring is wanneer ik fiestet en iemand zijn jack russell uitliet. Die jack russell blafte erg hard, jullie denken oh blaffende honden bijten niet. Nee hoor hij schuimbekte (!) zelfs. Ik vraag me af wat de bazen met die jack russels hebben uitgespookt.
Soms denk ik nog steeds dat het dorp waarin ik woonde een broeinest was voor te ver doorgefokte ultra agressieve jack russels.
Ik liep een keer over straat, opeens komt er zo'n kleine volgens sommigen "schattige" jack russel terriër op mij af (uit een tuin zonder hek), ik denk hij wil vast spelen, bijt hij mij gewoon in de been. Het baasje is een 6-jarig kind!
Welke imbeciel laat zijn jack russel achter bij een 6-jarig meisje???
Een andere ervaring is wanneer ik fiestet en iemand zijn jack russell uitliet. Die jack russell blafte erg hard, jullie denken oh blaffende honden bijten niet. Nee hoor hij schuimbekte (!) zelfs. Ik vraag me af wat de bazen met die jack russels hebben uitgespookt.
Soms denk ik nog steeds dat het dorp waarin ik woonde een broeinest was voor te ver doorgefokte ultra agressieve jack russels.
-
Ik wil niet lelijk doen hoor maar wie neemt er nou honden als die de hele dag maar in de tuin worden gezet. Honden zijn GEZELSCHAPSdieren.
4 honden, incl een pup en ze maar de hele dag aan hun lot overlaten? En wie voedt dat pupje op en socialiseerd het?
Dat gaat er bij mij niet in. Kan me de buurman wel voorstellen, wellicht is hij geirriteerd mede door het feit dat hij het zielig vindt voor de beestjes. Laat je ze met dit hondenweer ook de hele dag buiten?
Ik zou als buur vermoedelijk de dierenbescherming al op je dak gestuurd hebben, anti-blafbanden, geen uitlaatservice en de hele dag alleen, sorry maar je bent die honden niet waard.
Kan me hier echt boos om maken.
4 honden, incl een pup en ze maar de hele dag aan hun lot overlaten? En wie voedt dat pupje op en socialiseerd het?
Dat gaat er bij mij niet in. Kan me de buurman wel voorstellen, wellicht is hij geirriteerd mede door het feit dat hij het zielig vindt voor de beestjes. Laat je ze met dit hondenweer ook de hele dag buiten?
Ik zou als buur vermoedelijk de dierenbescherming al op je dak gestuurd hebben, anti-blafbanden, geen uitlaatservice en de hele dag alleen, sorry maar je bent die honden niet waard.
Kan me hier echt boos om maken.
Ook voor u, dierenbescherming op dak sturen etc....zou U ook eerst eens rustig aangebeld hebben en een RUSTIG informatief gesprek hebben met uw buurman met de hondjes....of bent u er ook zo 1 die gelijk politie en dierenbescherming etc gaat opbellen.....dat is nl het grote probleem in dit bekrompen land, mensen praten niet meer op een normale manier met elkaar.....
Denkt u nu echt dat als je een gesprek voert met zo'n man/vrouw, die kennelijk toch al nauwelijks enig gevoel in hun donder hebben om hun huisdieren goed en -als het éven kan ook- liefdevol te verzorgen, hij zegt "u heeft helemaal gelijk, ik voed mijn honden helemaal verkeerd op, ik zal ze nu gelijk binnenlaten en uitgebreid knuffelen"... helaas, de praktijk wijst vaak iets anders uit. Als goede buur mag je zelfs nog uitkijken dat je door diezelfde 'dieren liefhebbende' buur niet weggepest of geterorisseerd wordt, omdat je hem 'de les' hebt willen lezen. Zo gaat dat tegenwoordig (het lijkt wel een modetrent ) en dan denk je echt wel drie keer na hoor, voor je een gesprek met zo'n figuur aangaat.ron1 schreef:dat is nl het grote probleem in dit bekrompen land, mensen praten niet meer op een normale manier met elkaar.....
Ik persoonlijk had deze situatie een tijdje aangezien, indien mogelijk wat foto's genomen voor bewijs en vervolgens ook de dierenbescherming gebeld.
Niet dat zij veel kunnen doen trouwens, want mishandelde huisdieren zijn in dit bekrompen lan overgeleverd aan de goden, binnen de wet is er niet veel mogelijk om loshandige baasjes aan te pakken. Gelukkig zijn daar dan buren die mishandeling niet aan kunnen zien en er iets aan willen doen om die dieren te beschermen, in uw ogen zijn zij bekrompen doordat ze gelijk de dierenbescherming bellen in plaats van eerst proberen de buur te bekeren... in mijn ogen zijn zij juist helden, ik zou willen dat er meer mensen waren die zich hier zo om bekommeren.
Nee, U verdraaid hier wat feiten, er worden tussenstations gemist die vaak in vele ogen en vooral oren onbelangrijk schijnen, namelijk, aanbellen en vragen ....heb je effe tijd om iets te bespreken, een voordeel daarvan is dat je de situatie binnen ook in ogenschouw kan nemen, wordt de buurtsukkel direct verbaal agressief, dan kunt u de overheidsinstanties iks.Maar laat maar gaan, kliklijnen,schijnheilig gedrag en vooral zeer asociaal gedrag is normaal tegenwoordig, dus zoekt u het zelf uit.
Ik ben ook zeer tegenstander van het verwaaarlozen van dieren, maar stel nu dat je aanbelt en er is een reden....de vrouw of man van eigenaar ligt terminaal bijvoorbeeld....ik noem maar even wat....kijk ook eens naar uw eigen gedrag,niemand is volmaakt,dierenmishandeling en verwaarlozing is een zeer ernstig misdrijf, maar GA EERST PRATEN !!!!!!!!
Ik ben ook zeer tegenstander van het verwaaarlozen van dieren, maar stel nu dat je aanbelt en er is een reden....de vrouw of man van eigenaar ligt terminaal bijvoorbeeld....ik noem maar even wat....kijk ook eens naar uw eigen gedrag,niemand is volmaakt,dierenmishandeling en verwaarlozing is een zeer ernstig misdrijf, maar GA EERST PRATEN !!!!!!!!