LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
lekkertjevr
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2008 21:57

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door lekkertjevr »

ik heb sinds kort ook last van het fenomeen intrum justitia ik zou volgens hun een openstaande vordering hebben bij DFA service oke dat zou kunnen maar ik ben nu ongeveer anderhalf jaar geleden verhuist en heb nooit een nota van DFA service ontvangen dus laat staan dat ik weet waar over de vordering van intrum justitia gaat.
in de brief stond dat ik hun kon ik mailen ik heb hun tot 3 keer toe een mail gestuurd met daarin de vraag of ze mij konden vertellen over welke vordering het gaat en voor welke dienstverlening en dat ik dan eventueel tot betalen wil over gaan
geen reactie ontvangen tot afgelopen 10 maart krijg ik een brief
dat ik hun op de hoogte had gebracht van mijn betaling maar dat ze nog niets hadden ontvangen
nu ben ik heen gegaan heb de mailtjes uitgeprint heb een keurige brief opgesteld en ga deze aangetekend versturen
maar als het moet laat ik het tot op de rechter aan komen ik heb alle bewijs dat ik mijn best heb gedaan om met hun in contact te komen
ook bellen met interum heb ik geprobeerd kreeg echter te horen dat alle medewerkers ingesprek waren en naar enkele minuten een bandje waar ik mijn naam referentienmr en telefoonnmr achter moest laten das nu 2 weken geleden en heb nog niets gehoord
ik wens iedereen die met intrum te maken heeft veel succes

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Het is niet allemaal de schuld van IJ. Ik dacht dat ik van de hele zooi af was tot dat de opdrachtgever ( een medewerker van IJ praatte zijn mond voorbij ) letterlijk opdracht gaf: Vordering geincasseerd, ga door voor de incassokosten..
Reden hiervoor is dat IJ anders de rekening zal neer proberen te leggen bij de opdrachtgever. Ik heb dat een keer gehad. Opdrachtgever had IJ ingeschakeld en er was al betaald. Ik deelde dit IJ mede waarop de medewerker zei: "We wachten uw brief af, als het waar is dan zal de rekening naar onze klant gaan."

Hannes82
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Hannes82 »

Ik heb ook een probleem met dit incassobureau.

Bij Vodafone had ik wat schulden en heb deze voordat ik de incassobrief kreeg betaald.(2 april dagtekening, 3 april in de bus)

IJ gaf aan dat ik toch aan de incassokosten vastzat ivm dat Vodafone mij een betalingstermijn tot 1 april gegeven had.

Hiervan is mij nix bekent en het staat ook in geen enkele brief.

Een hele vage werkwijze vind ik.

Wanbetalert
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2008 02:22

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Wanbetalert »

Ik moet altijd lachen als ik zo brief van hun in me brievenbus krijgt wat een flop buro is dat ze dreigen met van alles maar hebben 9 v/d 10 keer geen poot om op te staan

Kreeg een paar weken geleden een brief van het duitse interium justitia burotje de hoofdsom was 5 euro :shock: maar het duitse incassoburo schaamt zich niet en heb er 187,50 bij gerekend dus of ik alsjeblieft 192,50 wil betalen

heb de brief teruggestuurd met heel groot NEE erop :D

hfakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2008 16:37

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hfakker »

Onlangs ontving ik een schrijven van Intrum Justitia, gericht aan een vorige bewoner die al jaren daar niet meer woont.
Let wel, het betreft hier een rekening die niets, maar dan ook niets met mij te maken heeft.

De brief was dermate dreigend aan 'de bewoner' van het pand gericht dat ik minstens 8 keer belde om te zorgen dat mij niet per abuis een zwaard van damokles boven het hoofd hangt.
Nota bene: Intrum Justitia rekent hier geld voor!!!

Ik heb meerdere keren de tijd opgenomen met een record van 18 minuten in de wacht te hebben gestaan.
Op enig moment lukt ehet mij (wat niet zomaar gaat) in het voicemail gedeelte van het menu te komen. Mijn beide nummers en een emailadres achterlatend, of men alstublieft contact met mij wil opnemen.
Een boodschap later, of ik alstublieft iemand van het management kan spreken vanwege een dreigende brief op mijn adres, op iemand anders konto...
Geen reactie...

Nog steeds heb ik geen reactieontvangen, telefonisch, per email nog schriftelijk.

Het is een slordige boevenbende en Intrum Justitia verdient zo langzamerhand eens hard gecorrigeerd te worden als ik de diverse reacties lees en mag geloven.

Hannes82
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Hannes82 »

Wat een achterlijk buro...

Ik werd net gebeld door IJ.
Ik neem op en IJ vraagt mij "waarmee kan ik u tot diest zijn?" :lol:
Ik moest hem tot 3x uitleggen dat hij mij belde... :?
Toen er eindelijk een belletje ging rinkelen werd er mij gevraagd of ik al betaalt had aan Vodafone.
Mij opmerking van "Kunt u dat als incassobureau niet zien?" viel niet echt in de smaak en de hoorn werd erop gekwakt.

Kijk met zulke mensen moet je zaken doen! :roll:

Hannes82
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2008 13:08

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Hannes82 »

Ik heb een brief gekregen van IJ met daarin een aankondiging van dagvaarding.
Omdat ik gewoon betaald heb laat ik het erop aan komen.

Dat zal dus binnenkort wel voor een rechter komen denk ik. :?

Marijke2711
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 dec 2007 14:46

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Marijke2711 »

Vergeet dat maar. Standaard dreig IJ met gerechtelijke stappen maar veelal komt er niet veel van de grond.

hofjing
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2008 13:55

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hofjing »

Ik heb hier ook een brief liggen van IJ.
De zoveelste al.... Het gaat over een akkevietje met Tele2.
Wij hebben daar met een groep gewerkt, en hebben dingen gedaan die niet mochten. Wij hebben ons namelijk zelf een VIP Pakket aangemeld. DAt wil zeggen dat we niks hoefden te betalen voor Internet, TV en Telefoon.
Hier heb ik ook ontslag voor gekregen. Tele2 heeft in deze zaak de politie ook ingeschakeld, en daar ben ik dus ook al verhoord.
Politie geeft aan dat TELE2 zelf de fout heeft gemaakt doordat dat gratis vip pakket door iedereen aan te melden was.

Na een paar facturen van TELE2 en een paar van IJ wordt er nu gevraagd om een bedrag van 484,80 euro over te maken aan IJ.
Dit moet ik doen met een spoedbetaling.

Als ik dit niet doe schakelen ze de gerechtsdeurwaarder in om de gerechtelijke procedure te starten.

Wat moet ik doen?
Ik heb altijd gehoord dat je een stuk of 5 a 6 brieven krijgt van IJ en dat het dan terug wordt gestuurd naar de opdrachtgever. (TELE2 in dit geval) vervolgens zal je daar op een lijst van wanbetalers terrecht komen..... klopt dit???

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door MLF »

Ooit ben ik een aantal keer door IJ benaderd, zeer onterecht, dat was via Durion, zij waren het probleem, niet ik. Dat heb ik met Durion uitgezocht. Durion heeft voor mijn neus een bericht gestuurd naar IJ dat ik uit het bestand gehaald moest worden. Wrs is dat bericht nooit aangkomen want IJ bleef post sturen en later dringende mededelingen dat dit naar justitie ging bla bla.
Gewoon negeren die handel, ze stoppen automatisch met post sturen.

incassotransparantie
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jun 2008 08:33

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door incassotransparantie »

Dat Intrum zijn zaken niet helemaal op orde heeft is bekend. Na een zoveelste spooknota hebben wij ons vervoegd bij de algemeen directeur van IJ Nederland, welke ons netjes heeft opgebeld en heeft toegezegd alle dossiers uit te zoeken. Periodiek worden wij hierover gebeld door mevrouw Letterman, secretaresse van de algemeen directeur. Ondanks het feit dat zij alle dossiers heeft laten stopzetten glipt er zo nu en dan een brief door onze brievenbus.

Binnenkort hebben wij een onderhoud op kantoor in Den Haag, en dan hopen wij spijkers met koppen te slaan, en hopen van ganserharte dat ook IJ gaat inzien dat hun werkwijze drastisch gewijzigd moet worden en "schuldenaren" meer transparantie moet bieden en dossiers beter moet screenen.

frankyb
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2008 19:33

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door frankyb »

Ook wij hebben een nota ontvangen van maar liefst €1689.91?????
Blijkt iets te zijn vanuit het jaar 2005. Dit jaar nog hebben wij een hyptheek afgesloten dus wanneer er iets open zou staan zouden wij de hyptheek niet een gehad hebben.

Ook wij hebben meerdere malen gebeld maar kregen niemand aan de lijn. De lijn gaat zo lang over net zo lang tot je een voicemail krijgt. Wij hebben het verzoek gedaan om ons terug te bellen dit is tot op heden nog niet gedaan.

ook wij hebben onze vraagtekens bij deze nota.....

max74
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2008 10:54

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door max74 »

Ik heb vorige week een vordering van IJ ontvangen (van Tele2)

1. Ik zou in februari een rekening gedeelteijk hebben betaald???
Afschrift en de bank gaf aan dat het volledige bedrag wel was betaald (ook optijd), deze ook gefaxt naar IJ

2. Een tweede bedrag waren de kosten van afgelopen maand Mei, deze waren ook al betaald aan Tele2 (wel iets later dan normaal maar binnen 4 weken) Die hebben ze er gewoon bij op gedrukt.
Dit ook gefaxt naar IJ

Alles was betaald (1e bedrag gewoon optijd en volledig, 2e bedrag binnen 4 wkn en voordat de vordering in de bus lag)

Krijg ik een brief terug waar de schuldige bedragen van Tele2 zijn afgetrokken, maar ik moet nog wel de incassokosten betalen van 37 euro en regsitratie* kosten van 25 euro (*wat volgens mij wettelijk niet eens mag)

Wat moet ik hier nou weer mee?

Tevens heb ik een vraag of je ook hierdoor bij BKR wordt geregistreerd?

bvd

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

@vogels,

Je praat onzin, incassokosten niet voldoen kan geen BKR aantekening veroorzaken.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Er is geen achterstand in de overeenkomst, max74 heeft de betalingen aan Tele2 gedaan, en daarmee is de kous af. Dat IJ de incassokosten alsnog probeert te verhalen is hun pakkie an.

max74, je hebt juist gehandeld en kan de IJ brieven gebruiken om de kattebak te verschonen.

max74
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2008 10:54

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door max74 »

........ of andere onregelmatigheden.......
Heeft inmiddels een prima plekje gevonden :P

Dank voor de reacties

carthago
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:30

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door carthago »

Ach, wij wachten al zo'n 5 jaar op de deurwaarder, die IJ wil inschakelen. Wegens een gestolen telefoon, waarmee naar allerlei landen is gebeld die eindigen op......stan. Was een vordering van Debitel. Simkaart snachts laten blokkeren, maar niet gebeurt. Eigenlijke rekening van 500,00 EUR. Nu opgelopen tot zo'n kleine 1000,00 EUR.
DAS rechtbijstand ingeschakeld, balletje ligt nu bij IJ. Wij gaan echt niet betalen. Gevolg is wel dat we in het schuldbewakingssysteem van IJ zitten.Laatste brief die we hebben gehad was in januari 2007.
Toevallig kwam ik erachter dat deze vordering van 1000,00 EUR. Helemaal niet geregistreerd staat bij het BKR.
Dus weet niet wat IJ nog van ons wil. We wachten al zo lang op die deurwaarder, gaat vast niet komen!
Ik ben een beetje klaar met IJ en Debitel

Paul1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2008 10:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Paul1980 »

Sorry voor de bump.

Ook ik "mag zaken"doen met IJ. Krijg nu 2 maandelijks een brief/email dat ik een bedrag moet voldoen anders gaan ze naar de rechter heen.

Het zit zo, ik heb een abo bij Tele2. Niks geen problemen mee. Alleen heb ik in februari een factuur dubbel betaal maar de 2de was met een ander factuur nummer. Na een paar dagen kwam ik hier achter en heb met Tele2 contact gehad. Geen probleem, werd rechtgezet(deden ze ook). Alleen kreeg ik ineens een brief van IJ dat er 2 maanden opstond, gebelt met hun en ik moest betalen. Toen waren ze nog vriendelijk. Verteld dat ik betaald had aan T2, ik moest maar even contact met T2 opnemen van hun, dan zou het goed komen. Oke, gedaan.

Maar toen begon het, de rekeningen van IJ bleven komen en het bedrag was steeds hoger. Afgelopen week de laatste ontvangen en meteen weer contact opgenomen met T2 en IJ. T2 zegt "je hebt niks openstaan en zelfs teveel betaald" IJ zegt, je moet 5 maanden betalen plus rente anders sluit T2 je af en gaat dit naar de rechter. Ik verteld hun dat ik geen openstaande vorderingen had en ik dus niet ga betalen. Tevens melde ik dat ik nu al 9x(!!!) gebelt heb met hun en ik dit soort praktijken niet op prijs stel. Nou, toen werd meneer erg vriendelijk(heb zijn naam, maar die post ik maar niet) en begon me uit te schelden voor alles wat los en vast zit. Ik was een wanbetaler en zou wel voor de rechter verschijnen. Prima, je doet maar en dan zie ik je daar was mijn antwoord en de verbinding was weg(hij hing op). Weer contact met T2 gehad, T2 zegt dat er niks aan de hand is en ik me er maar niks van moet aantrekken, doe ik ook echt niet.

Nu wacht ik op antwoord van IJ. Laat maar komen, ik betaal ze niks. Ze kunnen een kop koffie krijgen als ze langskomen.

Nou dit was mijn verhaal over IJ. Conclusie, ik vertrouw die lui voor geen meter. En na dit hier te hebben gelezen helemaal niet meer.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Paul, wees niet bang, ze komen echt niet. Meestal zien ze in dat een trip naar de rechtbank hun geld kost. Gelukkig lezen steeds meer mensen dit soort forums, waarin duidelijk wordt wat voor soort bedrijf IJ is.

Paul1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2008 10:14

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Paul1980 »

Ik ben er ook niet bang voor. Mijn dossier is dik genoeg inmiddels om aan te kunnen tonen dat ze fout zijn, zelfs T2 zegt het. Probleem is wel dat je er steeds mee bezig bent. Je schrikt je de eerste keer helemaal rot. Ik ga ze ook niet meer bellen of mail of wat dan ook. Zie wel wat ze doen. T2 zou het voor me oppakken en zorgen dat het niet meer gebeurt. Ik neem T2 niks kwalijk, maar als dit zo doorgaat...tja..kweet niet, misschien een andere provider?(ben super tevreden over T2 hoor).

Gesloten