LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt je bent gek!!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Beste Magel,

Wat een stapel communicatie in een paar uur . We zijn al weer 2 pagina's verder.

De stelling van Magel dat een fabrikant minder winst maakt op zijn artikelen als hij deze aan een webwinkel verkoopt dan aan een traditionele winkel is onwaar.

Het is eerder het omgekeerde, dat de fabrikant een hogere prijs voor webwinkels hanteert om de verkoop bij de traditionele winkels te stimuleren. Er zijn inmiddels al enkele rechtzaken geweest waarbij webwinkels de gelijke prijs bedongen hebben als waarvoor de traditionele winkels kunnen inkopen.

De fabrikanten gaan dus ook niet failliet als er geen traditionele winkels meer zijn. Dit betekent dat internet winkels best kunnen bestaan zonder dat er traditionele winkels zouden zijn.

Het vervolg dat ik dan maar de oplossing van de ideale winkel (zo die al zou bestaan ) moet genereren en op dit forum moet plaatsen is een beetje flauw.

De essentie van mijn betoog is immers dat je de klant geen verwijten moet maken over zijn koop en korting-eis-gedrag maar iets extra's moet bieden waardoor hij juist naar jouw winkel komt.

Als je daartoe niet in staat bent , heeft jouw winkel geen bestaansrecht
Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat op deze manier een soort winkels uit de steden verdwijnt. so be it.
Zolang je totaal niets kunt onderbouwen kun je net zo goed helemaal niet reageren. Het enige wat je zegt is "dat is niet waar en dat is flauw als je daar om vraagt". Wat is er flauw aan om om een onderbouwing te vragen???

Je komt er zelf mee dat winkels maar aan al die eisen moeten doen, maar vervolgens vind je het flauw als ik dan vraag hoe dat financieel zou kunnen. Als je zo zeker van je zaak bent moet een onderbouwing niet zo moeilijk zijn lijkt me? Zal ik het dan maar voor je doen?

- Service als installeren/afleveren kost geld
- Winkelpand kost geld
- Voorraad houden kost geld
- Garantie zolang de klant wilt kost geld
- Personeel kost geld
- Laagste prijzen hanteren kost geld
- Omruilgarantie zolang de klant wilt kost geld

Dan mag jij me vertellen hoe je OOIT geld binnen gaat krijgen als je bovenstaande ALLEMAAL wilt leveren. Dat kun je namelijk niet. Het is het één of het ander. Flauw hé?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Waar ik me zo aan stoor bij Magel dat hij of zij weet hoe een klant zich moet gedragen, hoe kun je dat nou weten
Net of de ideale klant bestaat...........
Waar zeg ik dat de ideale klant bestaat of hoe hij zich moet gedragen? Heb je dat weer uit je betrouwbare bronnen?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 19 Nov 2006 15:42 door magel725

TV en Audio zit rond de 6 tot 12% en PC zit rond de 2 tot 5%. De prijzen die je bij de goedkoopste webshops ziet zijn de inkoopsprijzen van winkeliers. Tel daar deze percentages bij op plus de extra leveranciersmarge en je zit op de normale verkoopsprijzen in de winkel. Dan kom je echt nooit aan 50%.


Als je als personeel al tussen de 15 en20% korting krijgt
en ik vergelijk dat met jouw cijfers dan weet ik niet hoe
jij rekent.
Als we de pc nemen van rond de 1000 euro dan zou er een
maximale winst op staan van 50 euro bruto volgens jou.
Dat geloof je toch zelf niet.
Heb bij een groot pc bedrijf geloodgieterd en daar mijn laptop
tegen kostprijs gekocht 310 euro zelfde laptop staat voor
750 euro te koop in de pc zaak dat is mijn bron.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

Heb je dat weer uit je betrouwbare bronnen?
Magel wat is jouw bron mag ik het weten :?:

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

Zolang je totaal niets kunt onderbouwen kun je net zo goed helemaal niet reageren.
Hoe iemand reageert bepaalt iedereen voor zich en niet jij Magel, jammer dat je weer zo reageert, zo ben jij.

Nee ik ben niet altijd serieus, maar als ik wel serieus ben en ik zeg iets stoms dan ga ik niet doen alsof ik het als humor had bedoeld. Dan ben je niet alleen je geloofwaardigheid kwijt, maar ook nog eens je eer.

Het gaat blijkbaar om de eer.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 19 Nov 2006 17:05 door ikbenik


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
PC zit rond de 2 tot 5%.


In een stad hier vlakbij wordt een winstmarge gehanteerd tussen de 8% en de 15%.

Een gezonde winstmarge zit tussen de 30% en de 45%.

Als een winkelier een winstmarge hanteert van bijvoorbeeld 35% is en goede producten levert en hart voor de zaak en de klanten heeft, dan is er niets mis mee. Veel consumenten zijn hier ook mee eens.

Een winkelier die 5% rekent en maling aan de klanten en de producten heeft, dan is 5% nog teveel.

En nogmaals: Waarom mag een winkelier géén geld verdienen?
Wat is daar mis mee?

Als hij eerlijk en betrouwbaar is, dan mag een winkelier toch geld verdienen?
valt me wel op dat bij de consumentenproducten gezeurd wordt over deHet hoogte van de winstmarges.
In de industriemarkt worden winstmarges gerekend tussen de 40% en de 60% en daar wordt niet over gezeurd.
Een collegaondernemer heeft wel eens tegen mij gezegd dat hij nooit onder de 40% winstmarge gaat zitten.
ikbenik de meeste consumenten zeuren niet over de winstmarges
gewoon omdat ze dat niet weten.Ze hebben het over duur en goedkoop.
Natuurlijk mag een winkelier verdienen en hij mag goed verdienen
want ze maken soms lange weken.Maar als je toevallig zoals ik
achter de inkoop en verkoopsprijzen komt dan rijst het soms wel
de pan uit hoor.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

ikbenik de meeste consumenten zeuren niet over de winstmarges
gewoon omdat ze dat niet weten.Ze hebben het over duur en goedkoop
Ja precies als je bij de bakker een brood koopt ga je toch niet denken aan winstmarges, in Marokko kost een brood 1 dirham, waar praten we over :?: En ik mag hier niet reageren dat is beter van niet ik moet alles onderbouwen?

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

Het leven is vaak een kwestie van optellen en aftrekken, dus rekenen :!:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Als je als personeel al tussen de 15 en20% korting krijgt
en ik vergelijk dat met jouw cijfers dan weet ik niet hoe
jij rekent.
Als we de pc nemen van rond de 1000 euro dan zou er een
maximale winst op staan van 50 euro bruto volgens jou.
Dat geloof je toch zelf niet.
Heb bij een groot pc bedrijf geloodgieterd en daar mijn laptop
tegen kostprijs gekocht 310 euro zelfde laptop staat voor
750 euro te koop in de pc zaak dat is mijn bron.
Probeer dan eens voor meer dan 478 euro per jaar aan korting te krijgen. Als je dat legaal doet dan komt bij een hoger bedrag de belastingdienst een kijkje nemen. Die korting is echt niet gratis als je dat soms denkt.

Als je dingen niet gelooft moet je dat zelf weten. Vroeger geloofden ze ook dat de aarde niet rond was. Op welke pc website je ook kijkt, aan welke distributeur of winkel je het ook vraagt, OVERAL krijg je hetzelfde antwoord. Dat de marges op consumentenelektronica gigantisch laag zijn. Bij webwinkels is het schrikbarend erger, maar die hebben veel minder onkosten.

Dat je het niet gelooft, prima, maar het is wel waar en je kunt het overal natrekken. Ik weet totaal niets van loodgieterswerk, en ook niet wat jij verdient. Ik ga dan toch ook zomaar niet verzinnen dat jij ruim 100% winst maakt omdat ik dat nu eenmaal geloof en een kennis het bij mij voor niets doet? Zo lust ik er nog wel een paar.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Ja precies als je bij de bakker een brood koopt ga je toch niet denken aan winstmarges, in Marokko kost een brood 1 dirham, waar praten we over En ik mag hier niet reageren dat is beter van niet ik moet alles onderbouwen?
Het ging om KORTING vragen. En hoe moet je korting geven als je niets verdient? Kom nou, dat mag je dan niet zeggen?
Quote:
Heb je dat weer uit je betrouwbare bronnen?


Magel wat is jouw bron mag ik het weten
Ik weet niets over de perfecte klant. Daar heb ik dus ook geen bronnen van. Hoe kan ik nu bronnen hebben van iets dat ik niet weet en wat ik ook zelf niet heb gezegd? Jij kwam er zelf mee!
Quote:
Zolang je totaal niets kunt onderbouwen kun je net zo goed helemaal niet reageren.

Hoe iemand reageert bepaalt iedereen voor zich en niet jij Magel, jammer dat je weer zo reageert, zo ben jij.
Als jij wilt reageren met "het is zo omdat ik dat denk" is dat inderdaad jouw recht. Het slaat alleen nergens op. Als je wilt discussieeren is het niet meer dan normaal om je punten te onderbouwen. De onderbouwing is nu juist het doel van de discussie, notabene!!!
Laatst gewijzigd door magel725 op 19 nov 2006 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

Dat de marges op consumentenelektronica gigantisch laag zijn
Is onjuist en ik ga mijn nieuwe bron niet onthullen het zit tussen de 30 en 50 procent :!:

Noem je dat laag :?:

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

Kabouters bestaan ook echt en ik onthul mijn nieuwe bron ook niet!

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

Kabouters bestaan ook echt en ik onthul mijn nieuwe bron ook niet!
Moet jezelf weten en je staat alleen in deze :!:
Misschien moet je schrijftster worden dan heb je ook wat :wink:
Je bent zo uniek :o

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

In plaats van idioot te reageren had je er beter aan gedaan je feiten eens te controleren in plaats van onzin uit te kramen.

Alles wat ik heb gezegd is te controleren door even een klein beetje moeite te doen en naar een distri te bellen of een winkel, of even te zoeken naar winstmarges op consumenten elektronica pagina's op het www. Maar in plaats van dat te doen zeg je "het is gewoon niet zo, omdat ik dat denk en ik heb het uit betrouwbare bron (die bron ben je zelf)".

Controleer nou toch eerst eens even waar je het over hebt, voordat je verder gaat. Wat je nu doet is zeggen:"ik ben nog nooit in Amerika geweest, dus het bestaat niet. Dat heb ik uit betrouwbare bron, dus het is waar! ps. ikzelf ben die betrouwbare bron." Wat wil je hier nou mee bereiken?

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

De conclusie die ik trek uit deze discussie is dat de MM mij op dit moment niet kan prikkelen om daar iets te gaan kopen en is voor mij dus geen aantrekkelijke winkel en wie weet worden ze in de toekomst voor mij wel bereikbaar :wink: Ik ga nu vaak voor de internetwinkel :!:
bijv. bol.com :wink:
Laatst gewijzigd door vanish op 19 nov 2006 19:12, 2 keer totaal gewijzigd.

ikbenik

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb er geen probleem mee als klanten om korting vragen.
Soms vind ik het leuk dat er klanten zijn die gaan afdingen.

Maar op deze manier handelen is totaal iets anders dan wat sommige klanten doen.
Zij zeggen:
Ik eis xxx korting! En als ze dan weten wat voor winstmarge je hebt dan roepen ze:
"Over onze ruggen worden ze rijk! Je wordt daar bedonderd!"

Ik heb van die klanten gehad.

Een winkelier moet leven van zijn winst.
Een student die een webwinkeltje heeft en niet ervan hoeft te leven kan een lagere winstmarge rekenen.

Maar sommige winkels of winkelketens hebben maar 1 doel:
Zo snel mogelijk geld verdienen en de markt kapot maken.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

En bijv. 4launch erg goed en nog meer :wink: heel soms Wehkamp met een leuke aanbieding :wink: of een leuke last-minute reis :wink: huizen op Funda :wink: Heb zelfs mijn zonnenbril gekocht via internet scheelde 20 euro met de winkel op de "hoek", dat is 44 gulden!!!!
Laatst gewijzigd door vanish op 19 nov 2006 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

Maar sommige winkels of winkelketens hebben maar 1 doel:
Zo snel mogelijk geld verdienen en de markt kapot maken.
Wie dan? noem es wat namen?

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

Winkelen op internet is vaak veel leuker ik raad het iedereen aan :wink:
Het is echt de toekomst :!:

vanish
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2006 13:55

Re: MediaMarkt je bent gek!!!

Ongelezen bericht door vanish »

Ik eis xxx korting! En als ze dan weten wat voor winstmarge je hebt dan roepen ze:
"Over onze ruggen worden ze rijk! Je wordt daar bedonderd
Ach ja zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten :roll: :roll:

Een klant die korting gaat eisen :oops: heb ik nog nooit van gehoord, je zou maar op een dag 100 van zulke klante krijgen :cry:
Bij Albert Hein aan de kassa "Ik eis nu 10 euro korting anders ga ik naar de Edah", nog nooit meegemaakt Unbelievable :roll: :roll:

Gesloten