Dat die iedereen ten deel zijn gevallen? hmmm dan ben ik zeker de enige die geen euro extra heb gekregen van de belasting. Zorgtoeslag viel ik net buiten. Ging om een paar tientjes.
Je moet dus ook naar 2001 kijken, Toen is het stelsel met de boxen ingevoerd.
Ik zal nog een voorbeeld noemen.
In 1998 ging ik op vakantie naar Corfu. Daarvoor betaalde ik alles bij elkaar 810 gulden. (omgerekend 367 euro).
Nu betaal ik daar 370 euro voor. En dan heb ik met alles rekening gehouden: gestegen luchthavenbelasting, gestegen verzekeringskosten, aparte reserveringskosten die er voorheen bij zaten. Fors
gedaalde kosten voor de accommodatie zelf. Andere maatschappij en vervoerder, maar dat doet er verder niet toe.
Na 8 jaar een stijging van zegge en schrijve 3 euro. Voor dezelfde accommodatie en periode als in 1998. Afgezet tegen een behoorlijke inkomensstijging, ben ik van mening dat er per saldo toch sprake is van een prijsdaling.
Moraal van mijn betoog is eigenlijk: kijk naar het hele kosten- en inkomensplaatje, waar je aan de ene kant meer kwijt bent, betaal je aan de andere kant minder. En dat is echt voor iedereen verschillend.